Γιατί να με γελάσεις (Σκαρβέλης)

Δρόμο και λοιπά σχόλια.

Νικρίζ (νεβεσέρ ή όπως λέγεται) πεντάχορδο με τονική το ΛΑ πιο ψηλά όμως τι;

δεν μου κάθετε καμία νότα

μακάμ νεβεσέρ= πεντάχορδο νικρίζ (ξεκινώντας από τη βάση)+ τετράχορδο χιτζαζ (ψηλά). στο συγκεκριμένο τραγούδι βέβαια έχει και λίγο χρώμα σε μιά φράση από σολ προς μι (παίζοντας από λα), στη φράση “και τώρα την καρδούλα μου δεν μου τηνε γιατρεύεις” κλπ.

Ευχαριστώ! θα το ελέγξω …

(Αν και δεν βγάζω άκρη θα το ξανακοιτάξω το πουρνό////

:mad::mad:

ΛΑ Νεβεσέρ+ΜΙ Χιτζάζ.

Στο σημείο που λέει “και τώρα την καρδούλα μου…”
όγδοα(ΣΟΛ-ΣΟΛb-ΣΟΛ-ΣΟΛb-ΦΑ-ΜΙ), δέκατα έκτα(ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΟΛ-ΣΟΛb), όγδοα(ΣΟΛ-ΛΑ) (ΣΙb-ΣΟΛ-ΛΑ-ΦΑ) (ΜΙ-ΡΕ#), τέταρτο(ΝΤΟ), όγδοα(ΡΕ#-ΜΙ-ΣΟΛ#-ΣΟΛ#), τέταρτο(ΦΑ), όγδοα(ΜΙ-ΦΑ-ΜΙ-ΡΕ#) (ΝΤΟ-ΣΙ-ΛΑ-ΣΟΛ#), τέταρτο(ΛΑ), όγδοα(ΜΙ-ΜΙ) και επανάληψη όλο.

Πιστεύω να βοήθησα.

Υπερευχαριστώ. Ακόμα δεν το έχω αλλά θα το βρω :109:

(ΣΟΛ-ΣΟΛb-ΣΟΛ-ΣΟΛb-ΦΑ-ΜΙ)

ωραία ακούγεται αυτό, μα καλά τι είχε στο μυαλό του ο σκαρβέλης να με ζαλίσει;

Όχι καλέ, απλά να το γυρίσει σε χουζάμ ήθελε ο άνθρωπος.
(Ο Σκαρβέλης και ο Τούντας ήταν μανούλες στο να αλλάζουν δρόμους στα κομμάτια).

μια τελευταία βοήθεια, στην αρχή του δεύτερου μέτρου της εισαγωγής (σόλο)
με τι νότες κατεβαίνει το βιολί από άνω ΛΑ προς ΡΕ#, ΜΙ ??

aytokonotonw den antexw allo

το βρήκα μετα απο >6 ώρες

:112::112:

Congratulations!!! Σε άπταιστα ελληνικά.

Και μια ωραία εκτέλεση

:slight_smile: το εχω το κομματι τραγουδαει η Ριτα Αμπατζη το 1935 να λεμε και τουs ερμηνευτεs γιατι χωριs αυτουs το ηχοχρωμμα θα ηταν μονοτονο … επισηs το λεω και γω σε πιο καινουργια εκδοση και διασκευη παιζει ο Τατασοπουλos

Ο δρομος που ειναι στο κομματι ειναι: ρε, μι, φα, σολ#, λα, λα#, ντο#, ρε. Ο δρομος λεγεται νεβεσερ οπως σωστα ανεφερε ο παραπονιαρης στο 1ο μυνημα… Επεσε κοντα στο νικριζ γιατι ο Νεβεσερ ειναι μισο Νικριζ και μισο Χιτζακιαρ. Χιτζαζ με τιποτα παιδια γιατι στο Ρε Χιτζαζ π.χ. εχει ντο πριν την ογδοη (ρε, ρε#, φα#, σολ, λα, λα#, ντο, ρε). ενω το χιτζαζκιαρ εχει ντο# αντι για ντο στην εβδομη.

λένε τα παιδιά για τετράχορδο χιτζάζ (Η,ΤΡ,Η) απο ΜΙ όχι όλο το δρόμο

τι εννοεις με το πενταχορδο και το τετραχορδο??:080: τι ειναι αυτο?? παραπονιαρη ειναι το ιδιο πραγμα απλα παιζεις τον ιδιο δρομο απο μι

βασικά ας περιμένουμε απάντηση απο κάποιον που το κατέχει σχετικά με τετρα/πεντάχορδα
νομίζω εννοείς απο λΑ

συγνωμη αλλα δεν καταλαβα που κολλαει το λα. μιλαω για τον Νεβεσερι ΡΕ αρα θα παιξεις απο ΡΕ… τωρα για το κομματι του Σκαρβελη, αν το παιξεις απο τον τονο ΡΕ, τοτε ναι η εισαγωγη αρχιζει απο ΛΑ νομιζω… αν καταλαβα καλα τι εννοεις…

Παίζοντας νεβεσέρ από βάση Ρε, έχουμε πέντε νότες που ακολουθούν την κλίμακα/δρόμο/τρόπο/αποστάσεις (πες το όπως θες - πονεμένη ιστορία) νικρίζ και οι οποίες ξεκινούν από Ρε και καταλήγουν σε Λα. Στη συνέχεια, παίρνοντας ως “νέα βάση” το Λα (το ίδιο στο οποίο είχαμε σταματήσει πριν) έχουμε ακόμα τέσσερεις νότες που ακολουθούν την κλίμακα (κλπ κλπ - πονεμένη ιστορία) Χιτζάζ ξεκινώντας από Λα (το προηγούμενο) και καταλήγοντας στο Ρε. Στο μπουζούκι παίζουμε: Ρε, Μι, Φα, #Σολ, Λα, bΣι, #Ντο, Ρε. Το #Ντο είναι η τέταρτη του Χιτζάζ από Λα και όχι η έβδομη του Χιτζασκιάρ από Ρε. Στο κανονάκι, ούτι, σάζι κλπ κλπ, παίζουμε άλλα, ακόμα χειρότερα.

Στην λαϊκή μουσική δεν υπάρχει κλίμακα με την έννοια που της δίνεται στην δυτική μουσική (8 συνεχόμενοι φθόγγοι οι οποίοι συμπληρώνουν οκτάβα), ξεχάστε το! Καλώς ή κακώς τελικά καταλήγουμε στα 4χορδα και 5χορδα (ή/και 3χορδα).

Επειδή voulou από ότι κατάλαβα ξέρεις καλά από δρόμους/μακάμια και δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή (είμαι στην δουλειά). Προσπάθησε να εξηγήσεις τι γίνεται με τον δρόμο Σαμπάχ και τα 3χορδα, 4χορδά του, και γιατί φτάνοντας μέχρι την όγδοη βαθμίδα δεν είναι η ίδια με την πρώτη.

Μόλις γυρίσω σπίτι θα προσπαθήσω να το εξηγήσω και εγώ.

Η ηχογράφηση μ’εσένα και τον Τατασόπουλο έχει κυκλοφορήσει;