Αρχαριος στο βιολι

εχω δει σε μαθητικα βιολια οτι βαζουν σημαδια στην ταστιερα για να βρισκουν τις νοτες οι αρχαριοι,γνωριζει καποιος τι ειδους ταινιες βαζουν και σε ποιες νοτες?αταστε εισαι εδω?

H ταινία ονομάζεται fingerboard tape και τοποθετείται συνήθως με τέτοιο τρόπο έτσι ωστε να μπορείς να παίξεις τις 5 πρώτες νότες μιας ματζόρε κλίμακας
Δηλαδη στην ΣΟΛ χορδή

0 ΣΟΛ
1 ΛΑ
2 ΣΙ
3 ΝΤΟ
4 ΡΕ (κάποιες φορές δεν το βάζουν, ειδικά στην αρχή)

Προφανώς αφου πιάνει όλη την ταστιέρα αυτή η σειρα (2 τόνοι-1ημιτόνιο -1τονος απο την ανοιχτή χορδή) υσχυει και για τις άλλες χορδές.
Φαντάζομαι και απλή χαρτοταινία θα κάνει για αυτή τη δουλειά αν την κόψεις αρκετά λεπτή.
Προσωπικά είμαι κατά του συγκεκριμένου συστήματος γιατι, αν και αποδίδει ποιό γρήγορα δεν βοηθάει τα αυτιά. Ο τρόπος που τοποθετούμε τις νότες μεταβάλλεται αρκετα. Το συστημα αυτό δεν συμβάλλει στην εξέλιξη αυτής της ελαστικότητας.

φίλε μου μην ανησυχείς , ο άταστος τα ακούει όλα , τα βλέπει όλα , τα έχει κάνει όλα και το σημαντικότερο τα ξέρει όλα , πάντα φιλικά και με λίγη διάθεση χιούμορ .

φιλε αλκ το σκεφτηκα να βαλω χαρτοταινια αλλα πιστευω οτι θα τριβονται οι χορδες πανω της και θα χαλασει.σιγουρα αυτο το συστημα ειναι απαραδεκτο αλλα κι αυτα τα φαλτσα δεν υποφερονται ρε π…στη μου.τσιλιαδορε για να μην εχει απαντησει ο αταστος ακομη, θα ετοιμαζει κανενα κατεβατο και θα μας παρει ο διαολος και τους δυο.παντα φιλικα και με (κρυο) χιουμορ.

αποστόλη καλά λες, η χαρτοταινία δεν θα αντέξει πάρα πολύ, ίσως μονωτική; Κατι θα υπάρχει στο ντουλάπι σου που θα κάνει για αυτή τη δουλειά.
Σχετικά με τα φάλτσα, αν σε παρηγορεί: Δεν νομίζω οτι υπάρχει βιολονίστας που μπορεί να παίξει απόλυτα σωστά κάθε μέρα…κάποιες μέρες το χεις κάποιες…δεν…
Συγκεντρώσου στην παραγωγή ήχου, δεξί χέρι…Οσο ποιό καθαρός ο ήχος τοσο ποιό εύκολο να προσαρμοστείς…Καλό κουράγιο, οτι θες εδω είμαστε

ογιασουμινασαϊ που λένε και οι ιάπωνες εδω πέρα

και λίγα τα λόγια σας για τον συνάδελφο…:mad:

Αν και ξεκαθαρίσατε τις προθέσεις σας και μπράβο και στους δυο σας να επισημάνω ότι χρειάζεται προσοχή ότι γράφουμε γιατί είμαστε πίσω από καλώδια και δεν βλέπουμε τον συνομιλητή μας. Η παρεξήγηση μπορεί να δημιουργηθεί στο άψε σβήσε.

Υ.Γ.Συγνώμη για την παρένθεση - παρέμβαση.

μπαίνω καθυστερημένα στη συζήτηση, αλλά ας ακουστώ

μη βάλετε σημάδια επ’ ουδενί

το βιολί είναι άταστο όργανο. αυτό σημαίνει ότι για να παίξουμε σωστά πρέπει να εξασκήσουμε το αυτί μας και τη μνήμη του χεριού μας. αν βάλεις σημάδια, δημιουργείς τα εξής προβλήματα:
1.) πόσο μεγάλη είναι η ακρίβεια που μπορείς να τα βάλεις; αν ξεφύγεις έστω και ελάχιστα, θα συνηθίσει το χέρι σου και το αυτί σου σε λάθος νότες
2.) ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι σημαδεύεις με ρομποτική ακρίβεια και από την οπτική σου γωνία τα βλέπεις κιόλος, πάλι θα πρέπει να χρησιμοποιείς το αυτί σου για να διορθώνεις τις μικροαποκλίσεις που θα κάνεις
3.) τι θα κάνεις όταν μάθεις κλίμακες/δρόμους και θέσεις έξω από τα σημειωμένα; ή όταν θα παίξεις με άλλους; αυτήν την ικανότητα να ακούς για να αυτοδιορθώνεσαι θα πρέπει να την αποκτήσεις ούτως ή άλλως, κι όσο νωρίτερα γίνει τόσο καλύτερα

Γενικά είναι δεκανίκι που στο τέλος σε εμποδίζει από το να μάθεις να περπατάς γιατί μαθαίνεις να στηρίζεσαι σ’ αυτό κι όχι μόνος σου. καλό είναι να μάθεις ευθύς εξαρχής στα χέρια σου τη σωστή θέση των δαχτύλων και ταυτόχρονα να εξελίξεις και την ικανότητα σου να ακούς. αυτό θα σε βοηθήσει κιόλας να βγάζεις και κομμάτια πιο εύκολα μόνο εξ’ ακοής (dictee που λέμε δηλαδής)

εβαλα ταινιες και σε δυο μερες τις εβγαλα,αν δεν βρεξεις κωλο δεν βγαζεις ψαρια λενε στο χωριο μου.οταν παιζω το βιολι με πενα δεν κανω λαθη,οταν παιζω με το δοξαρι ομως ειμαι τραγικος.ξερει κανεις τι μαρκα χορδες να του βαλω?

Θα έλεγα να αποφύγεις σκληρές μεταλλικές και εντέρινες χορδές. κάποιες συνθετικές είναι καλές όπως οι Dominant και Thomastik Infeld. Αν βάλεις Dominant, πάρε μια άλλη μαρκα MI, όχι τυλιγμένη αλλα μονοκόματη, HILL, Kaplan η κάτι τέτοιο. Επίσης οι Obligato είναι καλές, ισως καπως ακριβότερες. Για δυνατότερο ήχο οι Evah Pirazzi, αν και απαιτούν διαφορετικό παίξιμο, με λιγότερο “αέρα” στο δοξάρι για να αποδόσουν, στρώνουν όμως πολύ γρήγορα και δεν σπάνε… Δεν έχω ασχοληθεί με χορδές βιολιού εδώ και λίγο καιρό,έχω χάσει μαλλον επισόδεια…

Μια και συζητάτε σχετικό θέμα, θέλω να ζητήσω κάποια βοήθεια (alk, αν το παρακολουθείς, ίσως γνωρίζεις κάτι περισσότερο). Αποφάσισα κάποια στιγμή να αγοράσω ένα βιολί. Διαπίστωσα πως τα πράγματα είναι πιό περίπλοκα και απο την επιλογή μπουζουκιού. Βρήκα πάρα πολλά όργανα και με τεράστια απόκλιση τιμής. Ουσιαστικά χρειάζομαι ένα όργανο ‘‘μαθητικό’’ αλλα, η εμπειρία μου απο τα όργανα της οικογένειας του μπουζουκιού μου λέει πως πρέπει αυτό που θα πάρω να είναι κάτι καλό, διότι ένα όργανο με περιορισμένες δυνατότητες σαφώς αποθαρρύνει τον επίδοξο οργανοπαίκτη. Βρήκα κάποια ‘‘μαθητικά’’ τσέχικης προέλευσης, και ο πωλητής μου τα πρότεινε ανεπιφύλακτα. Γνωρίζετε κάτι; Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που πρέπει να προσέξω; Θέλω απλώς κάτι αξιοπρεπές. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Συμφωνώ οτι το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Δυστυχώς δεν γνωρίζω πάρα πολλά για την αγορά μαθητικών οργάνων αλλα το βασικό πρόβλημα είναι οτι το βιολί χρειάζεται φροντίδα απο τον ίδιο τον ιδιοκτήτη. Τα κλειδιά συνεχώς αλλάζουν διαθέσεις, ο καβαλάρης πρέπει να είναι ίσιος, οι χορδές να αλλάζονται συχνά και το δοξάρι να έχει καλές τρίχες. Μπορεί λοιπόν να αγοράσουμε ένα υγειές όργανο αλλα αν δεν ξέρουμε να το κρατήσουμε ζωντανό, να αρχίσει να μας κάνει τη ζωή δύσκολη. Σήμερα πέρασα μισό μάθημα κουρδίζοντας το βιολί μιας μαθήτριάς μου γιατί αλλάξαμε χορδές και τα κλειδιά αποφάσισαν να μας κάνουν …μούτρα. Δεν μπορώ να πω λοιπόν πως ένας αρχάριος θα μπορούσε να μάθει να τα κάνει όλα αυτά χωρίς βοήθεια. Τσέχικα λοιπόν ή κινέζικα, θα καταλήξουν μόνιμα στην θήκη τους αν δεν φροντιστούν.
Σχετικά με την αγορά, δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο, λυπάμαι, αν ήμουν πιο κοντά, θα διάλεγα ένα για σας αλλα εδώ που είμαι…
ίσως ο ΑΤΑΣΤΟΣ έχει κάτι να προτείνει…

alk, σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ για όλες τις πληροφορίες αλλά και για την άμεση ανταπόκριση.

αλεξανδρε τι ενοεις περισοτερο αερα στο δοξαρι?δημητρη οσο πιο σωστο οργανο παρεις τοσο πιο πολυ θα βοηθηθεις,αυτο ισχυει για ολα τα οργανα.

Είπα λιγότερο αέρα στο δοξάρι!
Απλά αισθάνομαι οτι οι χορδές evah pirazzi αποδίδουν καλύτερα χρησιμοποιόντας το δοξάρι περισσότερο κάθετα παρά οριζόντια, σε σχέση με μαλακότερες χορδές. Ο ήχος είναι λίγο πιο συμπαγής βρίσκω, αλλα κάθε όργανο είναι διαφορετικό, μπορεί να κάνω λάθος.