Αριστερά και Ρεμπέτικο

Το μήνυμα διαγράφηκε μετά από αίτηση του συγγραφέα

Και ποιά ήταν αυτή η άποψη που είχε η “αριστερά το 40 και το 50 και το 60 για το ρεμπέτικο και πώς μετά το 70 έγινε ρεμπετικότερη των ρεμπετών … κλπ … κλπ …”;

άρχισαν τα όργανα!..
γεια σου Πάνο!

Χωρίς πολλά-πολλά, και δίχως καμία όρεξη για επί προσωπικού αντιπαράθεση (δεν έχω κανέναν λόγο, και δεν υπάρχει και κανένας λόγος).

Άλλο να συμφωνείς ή όχι με κάποιον πάνω σε ένα ζήτημα, κι άλλο να πετάς μια φθηνή, αστοιχείωτη βρωμιά από το πουθενά, την οποία προσπαθείς να περάσεις στα ψιλά πίσω από ένα τσιτάτο «άλλα λόγια νʼ αγαπιόμαστε». Θα μου πεις, γιατί τόση φασαρία; Ε, οι καιροί πάντα ήταν πονηροί, ένα παραπάνω σήμερα. Άσε που μας διαβάζουν εδώ στο Φόρουμ δε ξέρω και ʽγω πόσες χιλιάδες κόσμου τη βδομάδα.

Δεν θα κουβεντιάσω στο δια ταύτα του θέματος που ανοίχτηκε, στο βαθμό που θα μπαίνει ο καθένας και ξεπατικώνει εξυπνάδες του κάθε πολυπράγμονα των μεγαλοεκδοτικών οίκων. Δυστυχώς η μέχρι τώρα πείρα εδώ στο Φόρουμ περίπου έτσι δείχνει να γίνεται η δουλειά πάνω στο θέμα.

Ευτυχώς που ούτε “βρωμιές”, ούτε (κουτο)“πονηριές” κατατίθενται εδώ -ελπίζω.

Οταν γινεται αντιπαραθεση δεν υπαρχει λογος να μιλησει καποιος χωρις επιχειρηματα,η συνθηματολογια και η ατακαδωρικη προσεγγιση ειναι για τους λαϊκιστες,οπου δεν υπαρχει ουσια,υπαρχει “εξυπναδα” να αμολησεις, ελεγε ο παππους μου.Σε σχέση με το θέμα τώρα θα ηθελα να πω οτι το ρεμπετικο τραγούδι ειναι ξεκαθαρα ταξικό,ειναι λαϊκό τραγούδι που προέρχεται απο τα γεννοφάσκια της εργατικής ταξης και την διαπερνά σε όλο της το φάσμα.Πόσοι ρεμπετες εξύμνησαν τους αγώνες του λαού που πρωτοστατούσε το ΚΚΕ ,αυτο το “Αριστερά” εδώ μου κάθεται,αγωνες δικαιους,αγωνες καθημερινους,ανθρωποι του μόχθου ήταν και αυτοί.Η κατάθεση μιας λιστας τραγουδιων θα ηταν ασκοπη.Το θέμα είναι λοιπον οχι η καθ’ εδρας μελέτη και αποτύπωση της σχεσης του ΚΚΕ με το ρεμπετικο,οπου πολλοί καλοθελητές καθηγητάδες “αριστεροί” και “αριστερουληδες” ,καλοπληρωμένοι για να επιτελέσουν αυτόν τον ρόλο θα βγουν και θα πουν πολλά,αλλα το πως το ρεμπέτικο κατέκλυσε όλη το εργατικό κινημα στην χώρα μας,πως το ενέπνευσε και πως εμπνευστηκε από αυτο.Για να προλάβω τα κακως κείμενα,το ΚΚΕ και η ΚΝΕ ανεκαθεν ειχαν και εχουν μέτωπο κατα των ναρκωτικών,εκει πατανε ολοι αυτοι οι “μελετητες” και διατυμπανιζουν οτι το ΚΚΕ εκραζε το ρεμπετικο…Αλλα λογια να αγαπιομαστε κυριοι…Σαφως και πολλα τραγουδια είχαν τετοια θεματολογια,σαφως και πολλα τραγουδια εξυμνουσαν τις παρενεργειες των ναρκωτικων…Ομως υπαρχουν παραγοντες που διαμορφώνουν αυτή την αντιληψη…Αν σκεφτουμε την περιοδο που αναπτύχθηκε αυτό το είδος,αν σκεφτούμε τις ιστορικες συγκυρίες τοτε ευκολα μπορουμε να δουμε οτι οι ρεμπετες περιεγραφαν μια κατασταση που βιωναν,ηταν επιλογη της αστικη ταξης να ποτισει με ναρκωτικα τον λαο που βασανιζονταν,σκεφτειτε οτι η αστυνομια κυνηγουσε τα μπουζουκια και τα ναρκωτικα τα αφηνε να γυροφερνουν ανενοχλητα…Επισης στην Παραδοση της Μικρας Ασιας ειναι εντονο το στοιχειο του χασις,οι εστουδιαντινες οταν ηρθαν και σκορπισαν σε 5 ανεμους ως αυτοτελεις μουσικοι,ειχαν αυτο το πραγμα στην ιδιοσυγκρασια τους.Σαφως δεν ηταν και δεν ειναι ζητημα ελευθερης βουλησης,ελευθερης επιλογης η χρηση ναρκωτικών, ειναι επιλογη της αστικης εξουσιας,οποια μορφη και να εχει(χουντα,κοινοβουλευτικη δημοκρατια,βασιλεια κτλ),να ποτιζει την νεολαια και τον λαο με ναρκωτικα.Αρα λοιπον πρεπει να εξεταζουμε και τον ιστορικο παραγοντα.Επισης και το ζητημα της προοδου της επιστημης σχετικα με τις βλαβες που προκαλουν.
Κυριοι που κατηγορειτε το ΚΚΕ για την σχεση του με το ρεμπετικο,αναλογιστειτε ποιος αλλος χωρος διοργανωνει εκδηλωσεις με τετοια θεματολογια,σε ποιανου τα φεστιβαλ υπαρχουν αφιερωματα και εκδηλωσεις για το ρεμπετικο,σε ποια αλλη εφημεριδα πλην του Ριζοσπαστη ειδατε για τον Βαμβακαρη,τον Τουντα,τον Μπαγιαντερα,τον Τσιτσανη,τον Καλδαρα και αυτα αν θελετε τα παραθετω επιτοπου αν ζητηθει.Σας παρακαλω λοιπον να λειπουν τα ψεματα και οι υποκρισιες, δηθενιες τυπου “τι κριμα που το ΚΚΕ εκραζε το ρεμπετικο,αρα εσεις μην μιλατε”,μπορει ο καθενας να πει την αποψη του, να υπαρξει αντιπαραθεση,να παρατεθουν επιχειρηματα αλλα τα σχολια διχως επεξηγηση ειναι για τον κουβα των σκουπιδιων.

Το ρεμπέτικο είναι κομμάτι του λαού και όχι κουλτουροπιασάρικο κτήμα κανενός κόμματος .

Ο Πανος Τζαβελλας ελεγε πως τη δεκαετια του '30 και του '40 η ηγεσια του ΚΚΕ εβλεπε καχυποπτα τα ρεμπετικα, οσον αφορα τα ναρκωτικα κυριως. Σαφως -ελεγε- τα απλα μελη και οι φιλοι τα ακουγαν. Μπορω να δεχτω πως μπορει να υπηρχε προβλημα τη δεκαετια του 30 και 40 απο την πλευρα του ΚΚΕ. Γιαυτο και σε αλλο μηνυμα εγραφα για “μετανοια” (εντος πολλων εισαγωγικων). Δεν χρειαζεται να βγει ολοκληρο κομμα και να διατυμπανισει “Ειμαι υπερ των ρεμπετικων” ή “Είμαι κατα των ρεμπετικων”. Οπως γραφει και ο Γιαννης πιο πανω, η σταση δειχνει στο τι επενδυει ο καθενας. Και αν δεν φαινεται σε κανεναν πως το ΚΚΕ εχει τελειως διαφορετικη σταση απ’ότι μπορει να είχε στο 40, τοτε ή δεν βλεπει ή δεν θελει να δει την πραγματικοτητα. Γιατι 902 (τηλεοραση και ραδιοφωνο) ανοιξα και ειδα περυσι 2 εκπομπες με λαϊκο και ρεμπετικο…Και οταν το γυρισα στη ΝΕΤ, ειχε αφιερωμα στο Τσιτσανη, τον Ζαμπετα, το Μαρκο με καλεσμενους τον Τοτσικα, τον Καραμερο, τον αρχοντα του σαβουαρ βιβρ Ζαχο Χατζηφωτιου, γενικοτερα τον καθε ασχετο ο οποιος χιλιοπροβαλλεται και μετα επρεπε να πληρωσουμε 40.000 ευρω αυτη την καλοστολισμενη αηδια… Αφου λοιπον το κρατος δεν θελει να επενδυσει σοβαρα στο λαϊκο τραγουδι, εγω θα επιμενω και θα ακουω το “κακο” ΚΚΕ, που “αλλαζει στασεις ανα δεκαετιες”, αλλα ειναι το μονο που μεσα σε αυτη τη λαιλαπα που κυριαρχει, προωθει το ρεμπετικο. Με ολα τα προβληματα που μπορει καποιος να πει οτι εχει. Και με ολες τις ιστοριες για αλλαγες, υιοθεσιες, κλπ. (92 χρονια Κομμα, περιμενε κανεις να μην γινουν και λαθη? Το μονο Κομμα που παραδεχεται λαθη ειναι, και οχι λαθη του στιλ “Δεν μας αρεσε το ρεμπετικο, ή το απαγορεψαμε”, λάθη ουσίας που πήγανε τον τόπο πιο πίσω αντι πιο μπροστα (π.χ. ηττα στον Εμφύλιο, ΕΔΑ, κλπ.)). Και εν τελει δε νομιζω να υπαρχει θεση σε καποιο καταστατικο κομματος υπερ μιας μουσικης η οχι. Η καθημερινοτητα, τα Φεστιβαλ (πλεον ολοι κανουνε φεστιβαλ - καντε συγκρισεις σε μουσικα προγραμματα) του καθενα και η σταση του δειχνει το τι ειναι.

Στην ουσία δεν θα μπώ, την έχουμε επανειλημμένα συζητήσει αλλά καμμιά πλευρά δεν πρόκειται να πείσει την άλλη.

Δεν μονοπωλεί το ΚΚΕ το χώρο της Αριστεράς. Οι συγκατοικούντες στο χώρο δεν είναι “αριστεροί” αλλά αριστεροί.

Την εκ των υστέρων πρόσθεση του “αριστερούληδες”, που δεν φαίνεται μετά τη συγχώνευση των δύο αρχικών μηνυμάτων, καλύτερα να μην τη σχολιάσω, γιατί θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσω αντίστοιχα σκληρές εκφράσεις.

Ανοιξε θεμα……πρωτʼαπʼόλα να συμφωνισω με το νικο πολιτη.δηλαδη πως γινεται κάθε φορα που ανοιγει θεμα για την αριστερα να καταληγει στο κκε……το προβλημα ξεκινα από την ταμπελοποιηση.ο ορος ρεμπετικο είναι κατασκευασμα,είναι κατι πλαστο,είναι κατι που εγινε τις επομενες δεκαετιες για να κατηγοριοποιηθουν ο τουντας,ο μαρκος,ο τσιτσανης,κλπ.τωρα τι σχεση εχει μια οπερετα του τουντα με ένα χασικλιδικο του μαρκου δεν ξερω.απλα η εποχη μας (ή η μουσικη βιομηχανια) επιβαλλει να βαζουμε ταμπελες στα παντα,για να μη μπερδευεται ο καταναλωτης,να παει στο ραφι με τα ρεμπετικα να ψωνισει…και βεβαια αυτή η ταμπελοποιηση οδηγει σε αντιφασεις…ετσι για καποιους ρμπετικο είναι το τραγουδι του προλεταριατου,για αλλους το τραγουδι των λουμπεν και για αλλους η ελληνικη ρεγκε…σε αυτή την αντιφαση θυμα είναι και η αριστερα.διοτι από τη μια οι παππουδες μας οι ανταρτες κυνηγουσαν τους τεκεδες,τα μπουζουκια,κλπ(δεδομενο το αναφερει και ο μαρκος στη βιογραφια του)από την άλλη εχεις να κανεις με το τραγουδι του λαου.δεν μπορω να κρινω αν εκαναν καλα η κακα,θα ηταν υπερβολικη «ανετια»να κρινω 60 χρονια μετα γραφοντας στον υπολογιστη μου μια κατασταση η οποια μου είναι τοσο μακρινη.τα δεδομενα είναι πολλα.πολλοι συνθετες πηραν μερος στην εθνικη αντισταση.πολλοι συνθετες εβρισκαν διεξοδο(:wink: στο χασισι και το υμνουσαν με τα τραγουδια τους.πολλα τραγουδια μικροτερων συνθετων περναγαν με «μαγικο» τροπο στο ονομα του τσιτσανη,του περιστερη,κα.το προβλημα ξεκιναει όταν μετα την παροδο των χρονων προσπαθουμε να αγιοποιησουμε προσωπα και καταστασεις και να τα κανουμε «οικουμενικα» παραβλεποντας πλευρες οι οποιες δεν ταιριαζουν με το χαρακτηρα μας.το μονο που υπαρχει είναι τα τραγουδια. «το δημιουργημα ξεπερνα το δημιουργο».και τα τραγουδια αυτά είναι τραγουδια πραγματικα,με στιχους διαχρονικους που πατανε στη γη. «βλεπω τεσσερις παρεα ολοι από τον περαια που φουμερνανε χασισι με τη φετινη την κριση» ελεγε ο μπατης.επικαιρο;σιγουρα…μηπως δημιουργει πλαστους παραδεισους;μπορει…αυτά τα τραγουδια ηταν βιοματικα,μιλουσαν για αυτά που ζουσαν οι ανθρωποι και όχι για αυτά που θα ζησουν.και η αριστερα δυστηχως εμεινε να ονειρευεται και να τραγουδα «θα ρθουν καιροι ευτυχισμενοι,σκλαβοι δε θα ναι τοτε οι λαοι»…πρεζες υπαρχουν πολλες,πρεζ είναι καθετι που σου κολλαει το μυαλο, που σου δημιουργει εμμονες.το κουρασα νομιζω…

Εγω παντως δεν καταλαβα το τελευταιο, με τις πρεζες…Αν θες να το κανεις πιο κατανοητο…

Ο καθένας θα γράψει την άποψη του δεν λέω, φυσιολοφικό είναι. Αλλά πώς και γιατί στα ξαφνικά ανοίγει ένα τέτοιο θέμα; Και μάλιστά απλά πετώντας κ. Γιάννη ένα στιχάκι του Σαββόπουλου. Προσοχή στα ονόματα εδω παίζουν ρόλο. Του Σαββόπουλου λοιπόν, για να τεκμηριώσουμε τι; Που κολάει η αριστερά του 30, 40, με αυτό; Η κριτική για το ρεμπέτικο πώς πετάγεται έστι ξαφνικά;
Το πρώτο στιχάκι είναι για όσους ξεπούλησαν. Οχι για όσους το 30- 40 έκαναν πόλεμο στα ναρκωτικά και σε όσα θεωρούσαν οτι πάνε τον αγώνα πίσω. Όλοι ξέρουμε τι έγινε, άλλοι πετάνε και δικά τους αρχεία άλλοι δεν καταλαβαίνουν. Τέλος πάντων. Η αλήθεια είναι απλή. Και η ιστορία τα λέει απλά. Όποιος θέλει ας καταλάβει. Αν οχι προσοχή στο πως τα λέμε. Ή στο πως τόσα χρόνια μας έχουν μάθει να τα λέμε.
Τέλος. Ο λαός της δεκαετίας του 30 μέχρι και τώρα, μπουζούκι άκουγε, κλαρίνα άκουγε, συνδυασμούς δηλαδή. Λίγοι άκουγαν- είχαν την μουσική παιδεία- για άριες και Μότσαρτ. Άρα η “αριστερά” δεν έκανε καμιά αλλαγή. Ο λαός δεν άλλαξε. Μπουζούκι τότε. Μποζούκι τώρα. Επισήμα άλλο πολεμούσε. Ξεκαθαρίστε το!
Αυτά.

μαλλον καταλαβες τι θελω να πω…και επειδη παει αλλου η κουβεντα δεν ξερω αν εχει νοημα να την κανουμε σε ενα ρεμπετικο φορουμ…αυτο που θελω να πω ειναι οτι οταν γινεται φεστιβαλ που 10000 κοσμος τραγουδαει “γιγας στους γιγαντες ο δημητροφ” 90 χρονια μετα την επανασταση,60 χρονια μετα το β παγκοσμιο,20 χρονια μετα την πτωση του “υπαρκτου” σοσιαλισμου και αυτη τη στιγμη οδηγουμαστε σε συνθηκες ζωης παρομοιες με αυτες που ισχυαν πριν 100 χρονια σημαινει οτι εχει γινει ενας κυκλος και τωρα πρεπει να ξεκινησει ενας καινουριος προκειμενου να δουμε λιγο πιο ασπρη μερα και οχι να μενουμε κολλημενοι στον προηγουμενο και να τον υμνουμε σαν θρησκεια.και το προβλημα δεν ειναι ενα τραγουδι αλλα μια ολοκληρη λογικη συντηρησης μιας καταστασης που δεν αλλαζει ειτε απο φοβο(ελπιζω) ειτε απο βολεμα…πραγματικα ομως παει αλλου ομως η κουβεντα…

Καταρχας, η κουβεντα ξεφυγε λιγο, καθως το θεμα ηταν και ειναι η σχεση με το ρεμπετικο. Και αν ησουν εκει (στα Φεστιβαλ εννοω) θα ακουγες ρεμπετικα και λαϊκα τραγουδια, ανταρτικα, αλλα και κουβεντες για την προταση διεξοδου απο την σημερινη κατασταση… Απο εξω ειναι πολυ ευκολο να κατηγορουμε και να λεμε, χωρις να βλεπουμε τα αυτονοητα και μενοντας κολλημενοι 50 χρονια πισω να ακυρωνουμε προσπαθειες και εν γενει να μηδενιζουμε… Το θεμα ειναι το απο δω και μπρος…Και στο τραγουδι και στην κοινωνια…

ένα θα πω με σιγουριά απ’ τη στιγμή μάλιστα που τόχω ζήσει. Χωρίς την αριστερά δεν θα υπήρχε αναβίωση του ρεμπέτικου. Το έχω ξαναπεί άλλωστε. Ούτε καν σύσταση ορχήστρας θα μπορούσε να γίνει το '80. Οι μουσικοί στα πρώτα ρεμπέτικα σχήματα , ρεμπετάδικα --επώνυμοι και ανώνυμοι-- ρωτήστε να μάθετε που ανήκαν…

ναι ρε φιλε,απο δω και μπρος λεω τι θα γινει,και δεν ξερω πως εβγαλες το συμπερασμα οτι μηδενισα κατι.ουτε ακυρωνω προσπαθειες ουτε στην απ εξω μενω(εκτος αν θεωρεις το οτι δε στηριζω γενικα κκε με βγαζει στην απ εξω οποτε καλυτερα να τη ληξουμε εδω την κουβεντα).απλα αμα θελουμε να παμε τα πραγματα λιιιγο προς το καλυτερο θα πρεπει να αλλαξουμε πολλα ξεκινοντας απο τον εαυτο μας και τον τροπο που δρουμε και παρεμβαινουμε.υπαρχει μια γενικοτερη απαξιωση στα παντα,στην πολιτικη,στην αριστερα,στο τραγουδι και δεν ξερω ποια ειναι η διεξοδος απο αυτη την κατασταση,η πρωτοπορια αν θες.και τρελαινομαι οταν διαβαζω προτασεις τυπου το φεστιβαλ της κνε ειναι το μονο που…κλπκλπ.αυτη η αντιληψη μου βγαζει εμμονη.υπαρχουν κι αλλοι που αγαπανε το λαικο τραγουδι,και αλλοι σταθμοι που κανουνε ομορφα αφιερωματα σε μουσικες παραδοσιακες,λαικες,κλπ.και οι καιροι νομιζω απαιτουν συσπειρωση ολων οσων την βλεπουνε λιγο διαφορετικα,ειτε αυτο σημαινει οτι δε γουσταρουν να διασκεδαζουν με κονσερβοποιημενη μουσικη σε σκυλαδικα,ειτε το οτι δε γουσταρουν να δουλευουν σα σκλαβοι για για ενα “βασικο” μισθο.ελπιζω να με καταλαβαινεις…

Μα κανεις δεν αναιρει την προσφορα ολων οσων αγαπουνε το λαϊκο τραγουδι. Αυτο που ελεγα -δεν απευθυνοταν για σενα, ειναι γενικοτερο- ειναι πως απο πολιτικους φορεις, μονο απο εκει ακουμε λαϊκη μουσικη. Επειδη το ποστ ειναι η σχεση αριστερας-ρεμπετικου, αυτο ηθελα να δειξω. Το να μη στηριζεις ΚΚΕ δεν σε κανει αναξιο να σαρεσει η λαϊκη μουσικη, δεν εχει σχεση θα ελεγα, τελοσπαντων ειναι μεγαλη κουβεντα. Το να μη στηριζεις ΚΚΕ επισης δεν πρεπει να σε κανει να μην αξιωνεις ως θετικη αυτη την προσπαθεια. Και δεν απαξιωνουμε το τι πιστευει κανεις, εδω η κουβεντα γινεται για το ποιος (απο πολιτικο χωρο αν το θες) προβαλλει και στηριζει, και τη σχεση της γενικοτερης αριστερας με τη μουσικη που μας αρεσει. Ουτε προσωπικο θελω να ειναι, να λεμε αυτα που βλεπουμε θελω ακομα και αν διαφωνουμε.

Φιλοι μαλλον παρξηγηθηκαν αυτα που ειπα.Σε καμια περοπτωση δεν ηθελα να πω πως ρεμπετικο ακουνε ΜΟΝΟ στο ΚΚΕ,προφανως, και αυτο ειναι λογικο αν αναλογιστει αυτη τη στιγμη των συσχετισμο των κομματων στην κοινωνια,καουνε και αλλοι.Αυτο που ηθελα να πω ειναι το ποιος στηριζει αυτο το ειδος μουσικης ΠΡΑΚΤΙΚΑ απο ολο το πολιτικο φασμα της χωρας,αυτο και μονο αυτο.Επισης προσπαθησα να δωσω μια εξηγηση για την επιφυλακτικη σταση που υπηρχε ανα καποιες δεκαετιες.Απο εκει και περα… Ο ορος αριστερουλης δεν χρησιμοποιήθηκε για τον απλο κοσμο αλλα για αυτους που βγαζουν επαναστατικες κορονες και στην πρωτη ευκαιρια συνεργαζονται με το ΠΑΣΟΚ,για αυτους που “την ξεπουλησανε στο γιουσουρουμ”,που προσωπικη φιλοδοξια ειναι μια καρεκλα πλαι ή μεσα στην αστικη εξουσια,για αυτους μιλαω ξεκαθαρα…σηκωνουν την σημαια με το σφυρι και το δρεπανι,με την εικονα του Che για λογους ψηφοθηριας κ μετα μη τον ειδατε τον Ανδρουλακη,ωχ συγγνωμη,την Μαρια,ωχ συγγνωμη τον Κουβελη,ωχ συγγνωμη τον Κυρκο,ωχ συγγνωμη…τον Παναη και τοσους αλλους.

Γιγας στους γιγαντες ο Ντιμιτροφ,ναι κυριε Κωστη,διδασκομαστε απο την ιστορια,βγαζουμε συμπερασματα,τραγουδαμε και τραγουδια που περιγραφουν αγωνες και θυσιες.Δηλαδη με την λογικη αυτη να μην παιζουμε και να μην τραγουδαμε τον Αποκληρο,το Κανε λιγακι υπομονη,το Καποια μανα αναστεναζει,το 100 δραχμες την μερα,τις Φαμπρικες,την Μπολσεβικα,το Νυχτωσε χωρις φεγγαρι,το Αντιλαλουν οι φυλακες και τοσα αλλα να μην μακρυγορω…Στενη αντιληψη περι μουσικης,επισης για τα χρονικα ορια που βαζετε θα επρεπε να μην παιζεται και να μην τραγουδιεται καν το ρεμπετικο…

Δεν γινεται συγγνωμη κιολας να γραφονται απο ρεμπετες τοσα τραγουδια για τους αγωνες του λαου και του ΚΚΕ και το ΚΚΕ να απαρνειται το ρεμπετικο,για σκεφτειτε λιγο καλα…Αντιλαλουν οι φυλακες,τα Αναπλι και ο Γεντι Κουλες,ξερουμε τι ειναι αυτα τα δυο μερη,κυριε Κωστακη που λετε για τον Βαμβακαρη…Οι ανταρτες παλευαν για το δικιο και την λευτερια,μεσα σε αυτα τα πλαισια προσπαθουσαν να αντιπαρατεθουν με ολες αυτες τις καταστασεις που καθηλωναν τον λαο,που συνειδητα η αστικη ταξη αξιοποιουσε για να μην μπει ο κοσμος στον αγωνα,τα ναρκωτικα,τους τεκεδες και την αδρανη σταση.Ειπα και πριν θεωρω οτι μια τετοια κατασταση δεν ερχεται απο μονη της,εντασσονται τα παντα μεσα σε ενα ιστορικο πλαισιο.

Δεν ήθελα να εμπλακώ στην συζήτηση αλλά μου δημιουργούνται απορίες και δεν μου αρέσει να μένω με ερωτήματα αναπάντητα.

Έγω θα ήθελα να μάθω ποια ρεμπέτικα τραγούδια εξυμνούν τους αγώνες που “πρωτοστάτησε” το ΚΚΕ και θα ήθελα ποιοί είναι οι αγώνες που πρωτοστάτησε το ΚΚΕ, προφανώς ξεκινώντας τον αγώνα και όχι μπαίνοντας “μπροστάρης” κατόπιν ώς είθισται να κάνουν όλοι οι κομματικοί χώροι.

Να σημειώσω και κατά παράβασιν των κανόνων:

ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ,ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΩ ΟΥΤΕ ΕΙΡΩΝΕΥΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΕΡΙ “ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ” ΜΟΥ ΤΟ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ Η ΣΤΕΝΗ ΠΕΙΡΑ ΤΩΝ 26 ΜΟΥ ΧΡΟΝΩΝ.

Να σημειώσω πως και το έτερο κόμμα της αριστεράς, καθώς αποκαλείται, διοργανώνει συχνά πυκνά “ρεμπέτικα γλέντια και βραδιές” καθώς επίσης τα διάφορα αυτοδιαχειριζόμενα στέκια του αναρχικού χώρου, καθώς αποκαλούνται. Απλά ως ενημέρωση.

Θα εκτιμούσα οι γνώστες περαιτέρω γεγονότων,το τονίζω,γεγονότων,να καταθέσουν τις απόψεις και κυρίως την γνώση τους.Καθώς έχω την αντίληψη πως το ρεμπέτικο ξεπήδησε από τις φτωχογειτονιές του Πειραιά και αγαπήθηκε από το λαό και δεν μπορεί να ταυτίζεται με έναν κομματικό χώρο. Αν κάνω λάθος, διορθώστε με.

Ευχαριστώ. Φιλικά,
Στέφανος Μαγουλάς

… !!! (για “ορισμένοι κύριοι” εδώ παραπάνω / χρησιμοποιώ επίτηδες τη λαική-“αγράμματη” ονομαστική, αντί της επίσημης-“ορθής” αιτιατικής) .-
Υ.Γ. Μόλις που (σχεδόν δεν) μας ζητείται πιστ/κό κοινωικών φρονημάτων !!!