Αγορά Τζουρά - Θεσσαλονίκη

Γεια σε όλους,

είμαι νέος στο φόρουμ αλλά όχι και τόσο νέος στο άθλημα…(και στην ηλικία δυστυχώς)
θα ήθελα όμως να ρωτήσω μιας και σίγουρα υπάρχουν παλιότεροι και πιο έμπειροι πάνω στην οργανοποιία

μένω Θεσσαλονίκη και ενδιαφέρομαι για αγορά τζουρά
ποια είναι η άποψη σας για τους Μητρετζη, Μακρή και Αλεξανδρή όσον αφορά την οργανοποιία;
αν έχει κάποιος όργανο τους θα του ήμουν ευγνώμων αν μπορούσε να δώσει την γνώμη του.

σας ευχαριστώ προκαταβολικά.

(ζητώ συγγνώμη και για τη κλασική και ίσως βαρετή ερώτηση-νήμα)

2 «Μου αρέσει»

καλημερα
Για τον Αλεξανδρή εχω την καλυτερη γνωμη. Εχω δει - παίξει με δυο μπουζούκια του και με ενα τζουρα.
Για τον τζουρα που σε ενδιαφέρει ηταν με δούγες με κλίμακα 64. Ηταν οτι πιο ανετο εχω παίξει σε τζουρα. Μαλλον φταιει και η κλίμακα βεβαια. Σιγουρα ήταν απο τα ακριβά του όργανα πάντως

Για τους αλλους δυο οργανοποιούς που αναφερεις δεν εχω άποψη. Δεν εχω δει όργανά τους.

4 «Μου αρέσει»

καλημέρα κι από μένα.
Είμαι “βαθιά Αλεξανδρικός” για διάφορους λόγους - όχι μόνο οργανοποιίας και μουσικής - κι ως εκ τούτου μάλλον δεν θα ήμουν αντικειμενικός. Έχω παίξει πάρα πολλά όργανα του Αλεξανδρή, μόνο δύο του Μητρέντση και κανένα του Μακρή. Έχω πολύ καλή γνώμη και για τους δύο πρώτους, αλλά αφού δεν έχω παίξει όργανο του Μακρή δεν μπορώ πραγματικά να καταθέσω άποψη - εκτός από το ότι από τις φωτογραφίες φαίνεται οτι κάνει πολύ επιμελημένη δουλειά, που συνήθως σημαίνει σοβαρότητα στην προσέγγιση γενικώς.
Απλώς θέλω να σημειώσω ότι τα εργαστήρια του Αλεξανδρή (Νικομηδείας 13) και Μακρή (Κανάρη 27) είναι πάρα πολύ κοντά μεταξύ τους, 4-5 λεπτά με τα πόδια. Οπότε θα πρότεινα να κάνεις μια βόλτα και στους δυο στην ίδια μέρα για να έχεις και “φρέσκια” άποψη.

4 «Μου αρέσει»

Καλημέρα,

εγώ έχω “γόνατο” από τον Γιάννη Αλεξανδρή, πολύ μουρμούρικο και αλανιάρικο όργανο.
Επίσης, έχω παίξει με τον τζουρά του Δημήτρη Λιόλιου, κατασκευής Αλεξανδρή, πολύ ωραίο όργανο, πιο μεγάλο μέγεθος, δουγάτος τζουράς (παίζει το ταξίμι σε αυτό το κομμάτι Οδυσσέας Νικολόπουλος - Λεφτά Αισθήματα | Official Audio Release - YouTube)

Γενικά ο Αλεξανδρής είναι μια ιστορία από μόνος του.

Πάντως, έχω ακούσει τα καλύτερα για τον Μητρέντση και ο Μακρής είναι σίγουρα όπως είπαν και οι προλαλήσαντες από τα ανερχόμενα αστέρια.

3 «Μου αρέσει»

Ο Ανδρεας Δελλιος φτιαχνει κατι που το ονομαζει “πολιτικο μπουζουκι”. Ειναι λιγο πιο μεγαλο απο τζουρα. Το ηχοχρωμα ειναι ανατολιτικο. Περασε μια βολτα απο κει να δοκιμασεις τα οργανα του.

1 «Μου αρέσει»

Φιλε, αν θες ηχητικο Αλεξανδρη και Μητρεντση παντως, μπορεις να ακουσεις το δισκο μας, χαχαχαχαχαχα

Προτεινω ανεπιφυλακτα. Οργανοποιος καλλιτεχνης.
Και ο Μητρεντσης, ιδιου επιπεδου και φιλοι με τον Αλεξανδρη. Εχουν και καποια unique εργαλεια φτιαγμενα στη Γερμανια παρεα-αλλα ο μαστορας ειχε παθει βαρυ εγκεφαλικο. Την τελευταια φορα που τον ειδα πριν 8-9 χρονια στο εργαστηριο του, η επικοινωνια ηταν δυσκολη. Προσχαρος και καλοσυνατος βεβαια! Δε νομιζω να ειναι ενεργος ακομα, παρ’ολ’αυτα υπαρχουν στοιχεια επικοινωνιας. Ειναι κοντα στην Ξηροκρηνη. Ο Αλεξανδρης στον αγιο θεραπη, Κατω Τουμπα.
Υπαρχει στου Αλεξανδρη παντως, ενας τζουρας που προτεινω να δεις…
Επισης μια ερωτηση.
Γιατι τζουρα?
Δεν το ρωταω προβοκατορικα, αλλα για να καταλαβω ποιο το σκεπτικο σου σαν παικτης, τι φιλοσοφια θες και τι ειδους γουστα εχεις στη μουσικη. Απαντησε μου αν θες!

5 «Μου αρέσει»

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και να είστε καλά…

η αλήθεια είναι πως έχω μιλήσει παλιότερα με αυτούς τους οργανοποιούς (για την ακρίβεια έχω περάσει σχεδόν από όλους) αλλά δυστυχώς του μόνου που έχω πιάσει μπουζούκια και δοκίμασα ήταν του Μητρεντζη, τα οποία ήταν εξαιρετικά.

Έχω στη κατοχή μου ήδη ένα μπουζούκι τετράχορδο και θα ήθελα ένα τρίχορδο μικρό σκάφος να τενεκεδιζει γιατί όπως οι περισσότεροι πιστεύω, έτσι κι εγώ, λατρεύω το προπολεμικό ρεμπέτικο, το αδέσποτο, μουρμουρικο, γι αυτό και κατέληξα στο ότι ταιριάζει η αγορά και ενός τζουρά.

Αυτό που με ανησυχεί ίσως γιατί δεν γνωρίζω πολλά από οργανοποιία.
είναι αν ο τζουράς θα μπορεί να σηκώσει διαφορετικά αρματώματα - ντουζενια για πειραματισμό μιας και θα δέχεται μεγάλη πίεση και θα έχει μικρό σχετικά σκάφος
τι υλικό κατασκευής θα ήταν εξαιρετικό για ψηλές μεσσαιες που να τενεκεδιζει;

ας πούμε έχω ακούσει παλισανδρο σε σκάφος που θεωρείται τοπ υλικό αλλά σε τζουρά μπαγλαμά μου φαίνεται πως ο ήχος γίνεται πιο γλυκός και δε μου αρέσει…
φυσικά υποθέτω παίζει ρόλο και η κλίμακα και το σκάφος το ίδιο
τα σκαφτά μου φαίνονται πιο μουντά και ίσως καλύτερα στο προπολεμικό ύφος που μου αρέσει αλλά με ντουγιες είναι πιο αξιόλογα σα δουλειά…
τώρα αυτά μπορεί να ισχύουν , μπορεί και να είναι απλά η ιδέα μου…

όπως και να έχει σας ευχαριστώ και κάθε γνώμη και άποψη δεκτή…

1 «Μου αρέσει»

Ο Τζουρας κατα την ταπεινη μου αποψη δεν ειναι τοσο καλο οργανο για ντουζενια. Γινονται υπερβολικα πλαδαρες οι χορδες και το παιξιμο πρεπει να ειναι χαδι απαλο, αλλιως τριζει. Σε σχεδον οτι τζουρα-γονατο χρησιμοποιησα ντουζενι, δεν ηταν κατι που μου αρεζε. Εδω στο μπουζουκι τα πιο πολλα ειναι πλαδαρα καπως. Τουλαχιστον στο μοντερνο. Ο μπαγλαμας ειναι το οργανο το κυριως.
Αμα ακους προπολεμικο και θες αυτον τον ηχο, δεν πας σε τζουρα κατα την αποψη μου. Πας σε προπολεμικο μπουζουκι, μικρης κλιμακας. Ο Μαρκος και οι παλιοι χρησιμοποιουσαν τετοια οργανα, που ηταν και χαμηλοτερα απο 67αρια. Με τσακιση συνηθως στο καπακι, μια τεχνικη του μαντολινου.
Νομιζω παντως οτι το ξυλο του σκαφους, λιγο αποδιδει στον ηχο, εως καθολου.
Τα σκαφτα ειναι μουρλια! Ειδικα το γονατο. Ενα πολυ ιδιαιτερο οργανο που εχει απολυτως προπολεμικο χρωμα.

3 «Μου αρέσει»

Αυτό το συμπέρασμα φίλε Ανεστάκο πώς προκύπτει?

κατανοω τι λες και θεωρώ πως έχεις δίκιο…
όμως ο μπαγλαμάς περιορίζει παικτικά

και το προπολεμικό μπουζούκι είναι καλή επιλογή αλλά δυστυχώς παίζει να ξεφεύγει και οικονομικά
στο τζουρά το χαμήλωμα θα ακούγεται ίσως και λίγο σάζι αλλά αργότερα ίσως να μπορώ να παίξω με τον αριθμό των χορδών, τη θέση του καβαλάρη κλπ.

τα μπουζούκια με τσάκιση εννοείς Γκρέτση;
δε ξέρω αν κάποιος από τους οργανοποιούς που προαναφέρθηκαν φτιάχνει τέτοιο τύπο μπουζουκιού…
καλό θα ήταν η μετατροπή ενός μαντολίνου σε τρίχορδο…
το οποίο βγάζει φίνα πρίμα

1 «Μου αρέσει»

Το 2022 να παρεις μαντολινο για να το κανεις μπουζουκι ?
Εχουμε κλείσει αιώνα που φτιάχνονται μπουζούκια με τσάκιση.
Θα μπουνε οι Τούρκοι και θα πολεμάμε με τόξα !

ναι δε το διατύπωσα σωστά…
προφανώς κι αν έχεις, συμφέρει να το κάνεις και όχι να αγοράσεις για να μετατρέψεις
από την άλλη δε καταλαβαίνω και τι θα προσέφερε ένα μπουζούκι με τσάκιση στον ήχο πέρα από αισθητική παρέμβαση και τρομερή πίεση στο καπάκι…

Το καπάκι κατά δήλωση των μαστορων ειναι πολυ πιο ανθεκτικό απο τα κλασικά που γνωρίζουμε πλεον.
Προσφατα έπαιξα ενα τέτοιο στον Σπουρδαλακη με πολυ ωραιο ηχο, αλλα νομίζω υπάρχει αντίστοιχο νήμα για την τσάκιση ωστε αν θέλουμε να συνεχίσουμε την συζήτηση εκει.

1 «Μου αρέσει»

Ευτυχώς πλέον αρκετοί μαστόροι φτιάχνουν όργανα με τσακιση και επιτυχημένο ήχο.
Ο Φρονιμοπουλος φτιάχνει αντίγραφο Γκρετση (προτίμησε με την ορίτζιναλ μικρή κλίμακα 62εκ.), ο Τσιλιμιγκας επίσης ωραία και οικονομικά, ο Μουστάκας, ο Ζαρανης, και μόλις δοκίμασα ένα του Μουντάκη με προπολεμικά χαρακτηριστικά το οποίο ήταν αξεπέραστο!
Επίσης, το ξύλο στο σκάφος παίζει ρόλο και όχι μόνο το καπάκι. Το καθένα έχει τα χαρακτηριστικά του, αρκεί βέβαια να ξέρει να τα αξιοποιήσει ο μάστορας.

4 «Μου αρέσει»

Επισης έχουμε, Βασιλείου, Ραπακουσιο, Παπαδαμου και τον Καδόγλου που εχει κανει εντυπωσιακά όργανα.
Τέλος για την ιστορία ο Καφετζόπουλος σε αρκετά όργανα του δίνει μια κλίση στο καπάκι προς τα πάνω αλλα δεν ειναι η τσάκιση που αναφέρουμε πιο πάνω.

3 «Μου αρέσει»

Έχεις δίκιο Πάνο, απαραίτητη η συμπλήρωση!

1 «Μου αρέσει»

Ο Καδογλου ειναι εξαιρετικης παστας παιδι και φοβερος μαστορας! Κανει οντως μπουζουκια με τσακιση, αλλα εστιαζει κυριως στη δεκαετια του 40. Εκεινο το Τσιτσανιστικο στυλακι! Ολοι αυτοι οι οργανοποιοι κανουν για τα γουστα μας φιλε Γιουρουτη. Αν το μπατζετ ειναι το προβλημα, κανε υπομονη. Αξιζει να παρεις μπουζουκι που κανει για ολα. Οπως ειπαμε ομως, οτι σου γουσταρει!

2 «Μου αρέσει»

σας ευχαριστώ πολύ όλους και κάπως ξεδιαλύνεται το τοπίο των επιλογών και των αποφάσεων…

τώρα αναρωτιέμαι την επιλογή των ξύλων…
η μουριά στο σκάφος ίσως να ταιριάζει καλύτερα σε αυτό το παλαικο ύφος που προσπαθώ να βρω αλλά και για τζουραδες-μπαγλαμαδες μάλλον καλύτερη
από την άλλη, στη καρύδια μου φαίνεται πιο γεμάτος ο ήχος με περισσότερη διάρκεια…
τώρα στο χρόνο δε ξέρω ποιο αντέχει περισσότερο σα ξύλο και δε σκεβρώνει.

μπορεί να λέω και ανακρίβειες οπότε να με συγχωράτε…

από τη μικρή μου σχετικά εμπειρία γνωρίζω πως με το καιρό το όργανο μπασάρει όσο πάει.
οπότε ένα αρχικά πρίμο ίσως στο χρόνο να καθίσει καλύτερα
από την άλλη ο φόβος μου είναι πως ένα πρίμο όργανο δε θα έχει ποτέ ένταση σωστή.

άβυσσος…

Τα ξύλα που αναφέρεις αφορούν το σκάφος, το οποίο δεν σκεβρωνει.
Όπως έχω αναφέρει ξανά, οσο πιο πολύ ψαχτείς με τα υλικά τοσο περισσότερο θα χαθεί η μπάλα.
Για να δεις αν σου κάνει ενα όργανο πρώτα κλείνεις τα μάτια, το άκους και μετά τα ανοίγεις να δεις αν σου αρέσει και οπτικά.
Δεν πιστεύω οτι κάποιος ηχητικά μπορεί να καταλάβει την προέλευση των ξύλων αφου οι παράγοντες του ηχου ειναι παρα πολλοί !

1 «Μου αρέσει»

Θέλεις να φτιάξεις όργανο ή να βρεις έτοιμο?Το να δοκιμάσεις έτοιμο είναι σαφώς πιο ασφαλής επιλογή.Η υπομονή σε αυτά θα σε κάνει να μην το μετανιώσεις αργότερα.

2 «Μου αρέσει»