REMPETIKO SESSION 13

Άϊντε ξανά μανά… γιατί πάλι η προηγούμενη ανακοίνωση χάθηκε!!!

Samstag den, 18.12.2004 ab 21:30 Uhr geoeffnet

"PARADOXON KLANGORCHESTER
praesentiert :

“REMPETIKO SESSION” 13

mit
Ausstellung Percussioninstrumente
Έκθεση κρουστών οργάνων
&
Live-Musiksession
ζωντανή μουσική

Μιά ανοιχτή πρόβα, ένα σημείο συνάντησης
γιά όσους ασχολούνται επαγγελματικά, ερασιτεχνικά ή σαν ακροατές με το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι
(δημοτικό, λαϊκό, ρεμπέτικο)

Στο “REMPETIKO SESSION” 13 θα γυριστούν σκηνές γιά το ντοκυμαντέρ με τίτλο εργασίας:
«Το θαύμα του Γκοέρλιτς». Αποτέλεσμα συνεργασίας του Κωνσταντίνου Τουμπέκη (σκηνοθέτη που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο) και του Κωνσταντίνου Ανδρικόπουλου πάνω στην έρευνα του τελευταίου γιά τις ηχογραφήσεις που έγιναν στο στρατόπεδο του Γκοέρλιτς το 1917.

Έχουν δηλώσει συμμετοχή μεταξύ άλλων και οι μουσικοί:

Χαρόντζας Γεώργιος (τραγούδι)
Χρηστίδης Βαγγέλης (μπαγλαμά)
Σανάλμης Μούρατ (κιθάρα, τραγούδι)
Ρονδέλης Νικόλαος (ούτι, μπουζούκι)
Ζδούπας Λάζαρος (μπουζούκι, μπαγλαμά)
Πρανδέκος Δημήτριος (μπουζούκι, μπαγλαμά)
Παπαμιχαήλ Αντώνης (κιθάρα, τραγούδι)
Ρούσσος Γεώργιος (μπαγλαμά, κιθάρα)
Κρόγιας Χρήστος (κιθάρα, μπαγλαμά)
Δρίζης Λεωνίδας (κιθάρα)
Βαδιάκας Τάκις (κιθάρα)
Ανδρικόπουλος Κωνσταντίνος (κρουστά)

Eine offene Probe, ein Treffpunkt fuer Profi-
und Hobbymusiker sowie Musikinteressierte
mit Thema: Traditionelle griechische Musik (Dimotiko, Laiko, Rempetiko)

Bei der “REMPETIKO SESSION” 13 werden Dreharbeiten fuer den Dokumentarfilm, mit Arbeitstitel “Das Wunder von Goerlitz”, stattfinden. Eine Zusammenarbeit des berliner Regisseurs Konstantinos Toubekis und Konstantinos Andrikopoulos auf der Grundlage der Forschung des Letztgennanten zu den Tonaufnahmen von Goerlitz 1917.

Folgende Musiker haben sich bis jetzt angekuendigt u.a.:

Zdoupas, Lazaros (Bouzouki, Baglama)
Sanalmis, Murat (Gitarre, Gesang)
Rondelis, Nikolaus (Oud, Bouzouki)
Roussos, Georgios (Baglama, Gitarre)
Prandekos, Dimitrios (Bouzouki, Bagl., Gesang)
Papamichail, Antonis (Gitarre, Gesang)
Krogias, Christos (Gitarre, Baglama)
Harontzas, Georgios (Gesang)
Drisis, Leonidas (Gitarre)
Christidis, Vagelis (baglama)
Bariakas, Takis (Gitarre)
Andrikopoulos, Konstantinos (Percussion)


Eintritt frei

eine Zusammenarbeit Arbeit
mit Kulturbuero
&
AWO CentrumCultur
Centrumplatz 2
44866 Bochum
Bochum Wattenscheid
(Strassenbahn 302, Haltestelle: Centrumplatz
A40 Ausfahrt Bo-Stahlhausen, Richtung Wattenscheid)


http://www.paradoxon-klangorchester.de/das_program/program_1.htm

Κώστα
ρε ΄σύ, τι γίνεται, παράδοξα εξαφανίστηκε πάλι η ανακoίνωση…?

τέλος παντων, ήθελανα σου πώ, οτι θα έρθει και ο Παύλος με την κιθάρα.

Ρε μπαγάσα, πότε ανέβασες της φωτογραφίες απο το Goerlitz στη σελίδα σου…?!

θα βάλεις κι άλλες ?

Αιγαίος

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην aegeos 01 Δεκέμβριος, 2004)

Δεν είναι φωτογραφίες από γερμανικά αρχεία αλλά
από απογόνους των «φιλοξενουμένων» στο στρατόπεδο
που βρήκα μετά από ψάξιμο.
Θα ανεβάσω μερικές ακόμα απ΄αυτούς που τραγούδησαν
αλλά… σιγά σιγά.

Ο Μoύλτι τι έγραψε στο πόστινγκ που χάθηκε;

…οτι είσαι αιλουροειδές…

…tipota spoudaio

αγαπητοι φίλοι

μπορείτε με λίγα λόγια να μας υπενθυμίσετε τα περί στρατοπέδου Γκέρλιτς?έμεναν εκεί αιχμάλωτοι πολέμου,μετά την παράδοση των οχυρών του Ρούπελ στους Γερμανούς κατα τον α΄ παγκόσμιο?και τι απέγιναν οι άνθρωποι αυτοί?γύρισαν ποτέ στην ελλάδα?

αναμένω!

Ρίξε μιά ματιά εδώ: http://paradoxon-klangorchester.de/paramithi/arthra/goerlitz.html

Δεν μπορούν να θεωρηθούν αιχμάλωτοι οι Έλληνες του
Γκοέρλιτς. Επίσημα ήταν φιλοξενούμενοι του Καϊσερ.
Αποτελούσαν το τέταρτο σώμα στρατού που στη κόντρα
του βασιλιά Κων/νου και Βενιζέλου έμεινε πιστό στο
βασιλιά.
Ο Βενιζέλος ήθελε την Ελλάδα στο πλευρό των Αγγλογαλλορώσων
(όπως κι έγινε) ενώ ο βασιλιάς στο πλευρό των Γερμανοαυστριακών
και Ούγγρων.
Το τέταρτο σώμα στρατού μεταφέρθηκε στη Γερμανία.
Εκεί δεν κακοπέρασαν απ΄ ό,τι γνωρίζω και φυσικά
γύρισαν πίσω.
Τα υπόλοιπα στο ντοκυμαντέρ που γυρίζεται.
Εκεί μιλούν απόγονοι των «φιλοξενουμένων» Ελλήνων, των Γερμανών
υπευθύνων των ηχογραφήσεων, υπεύθυνοι των αρχείων
της πόλης του Γκοέρλιτς, εκπρόσωποι γερμανικών και ελληνικών αρχών.

Στην συνάντηση του Μπόχουμ μπορούν να έρθουν όποιοι θέλουν ή πρέπει να έχουν προσκλήσεις ή κάτι παρόμοιο.

Έστειλα το link σε μιά φίλη και ίσως έρθει.

Ισαάκ.

Σαν μουσικός πρέπει να δηλώσει συμμετοχή.
Σαν ακροατής/επισκέπτης, ελεύθερα και ανοιχτά
γιά όλους.

Απαραίτητη προυπό8εση να χορεύει τσιφτετέλι…

ευχαριστώ τον paradoxologos για την παρουσίαση περί το Γκέρλιτς κλπ.εξαιρετική δουλειά!!!

μήπως ξέρεις αγαπητέ πότε θα είναι έτοιμο το φίλμ?

Ο σκηνοθέτης μας Κ. Τουμπέκης θέλει να έχει τελειώσει
μεχρι την Άνοιξη.

Η δική μου έρευνα γιά το θέμα θα κρατήσει κάποια χρονάκια.

Μετά από ψάξιμο (επίσημα αρχεία, φωτογραφίες,…) μπορώ σας δώσω τις παρακάτω πληροφορίες:
Τα πρώτα τμήματα του IV. σώματος του ελληνικού στρατού αποβιβάζονται στο σιδηροδρομικό σταθμό του Goerlitz στις 15.09.1916. Ο πρώτος υπασπιστής του Kaiser, von Estorff υποδέχεται επίσημα τον Έλληνα διοικητή, στρατηγό Καράκαλλο από Καβάλα(μήπως γνωρίζει κάποιος γι αυτόν).
Τμήμα του ελληνικού στρατού παρελαύνει μέσα στη πόλη με κατεύθυνση το στρατόπεδο (Lager in Moys). Εκεί τους καλωσορίζει μιά επιγραφή με ένα τεράστιο «ΧΑΙΡΕΤΕ». Η στρατοπέδευση ολοκληρώθηκε στις 28.9.1916 και κράτησε μέχρι τις 21.02.1919.

Το σίγουρο είναι πλέον πως οι Έλληνες δεν ήσαν αιχμάλωτοι. Συνθήκες στρατοπέδου κάτω από ελληνική διοίκηση επικράτησαν όλο αυτό το διάστημα.
Από επαφές που είχα με απογόνους στρατιωτών του Γκοερλιτς κατάλαβα πως ελάχιστοι γνωρίζουν το γεγονός αυτό. Οι πιό πολλοί μιλούν γιά αιχμαλωσία.
Ίσως ήταν η λέξη που δεν έξυνε τις πληγές από το διχασμό (η κίνηση του τέταρτου σώματος χαρακτηρίστηκε προδοτική από τους Βενιζελικούς).
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί στρατιώτες (π.χ. κρητικοί)του 4ου σώματος ήσαν βενιζελικοί και πρώην ανυπόταχτοι που μέσω χωροφυλακής βρέθηκαν στο φιλοβασιλικό σώμα στρατού και είχαν κάθε λόγο να θεωρήσουν ευατούς αιχμαλώτους.

Σε σχέση με τη μουσική τώρα.

Μεγάλη απορία μου δημιούργησε το γεγονός ότι ενώ η ελλην. στρατιωτ. μπάντα αριθμούσε 40 περίπου μουσικούς με κλαρίνα, χάλκινα, κ.λ.π.στις ηχογραφήσεις δεν παρουσιάζεται ούτε ένα απ΄αυτά τα όργανα!
Σκέφτηκα στην αρχή (και γιά πω την αλήθεια το σκέφτομαι και τώρα) πως τυχόν ηχογραφήσεις από επαγγελματίες μουσικούς μένουν κρυμμένες ή έχουν κλαπεί (τα αρχεία βρέθηκαν σε ανατολικογερμανικά χέρια και πρών Σ. Ένωση) και πουληθεί σε πλούσιους συλλέκτες…ποιός ξέρει…
Η επίσημη εξήγηση είναι πως ο εθνολόγος που ηχογραφούσε τα τραγούδια ενδιαφερόταν γιά αυθεντική παραδοσιακή μουσική. Διάλεξε λοιπόν στρατιώτες από διαφορετικές περιοχές και τους έβαλε να τραγουδήσουν, να ψάλλουν, να διηγηθούν.
Καταλαβαίνω το σκεπτικό του και το συνολικό του έργο είναι η απόδειξη όμως προσωπικά στη θέση του θα ηχογραφούσα και τους επαγγελματίες μουσικούς.
Αν το έκανε ή όχι δεν γνωρίζω…ίσως κάποτε μάθουμε.

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην paradoxologos 11 Ιανουάριος, 2005)

Δυό φωτογραφίες και 4 μικρά ΜΡ3s από τη τελευταία μας συνάντηση εδώ στο Μπόχουμ. Υπάρχουν και κάποια Videos που προσπαθώ να συμπιέσω αλλά δεν τα καταφέρνω.
http://www.paradoxon-klangorchester.de/das_program/program_1.htm και μετά Session 13

Ρε Παραδοξολόγε,
δεν έχει άλλες φωτογραφίες από το βράδυ ? Εάν θυμάμαι καλά ο Μούρατ και ο Κώστας τραβούσανε ασταμάτητα…

Τι πρόβλημα έχεις με το βιντεάκια, μήπως μπορώ να βοηθήσω…

Τα λέμε αύριο.

Αιγαίος, σου έχω ετοιμάσει ένα Σι ντί με φωτογραφίες, μην ανησυχείς!

Τα βιντεάκια είναι 17 ΜΒ το καθένα και πρέπει να τα κάνω γύρω στα 3 ΜΒ, γιατί αλλιώς δεν υπάρχει χώρος γιά να τα ανεβάσω.
Το Φορμάτ είναι MOV και ο Νίκος τα κατέβασε στα 7ΜΒ και φορμάτ AVI. Υπάρχει κάτι καλύτερο, ξέρεις;

Πατήστε
http://www.ullsteinbild.de/webgate/index.php?WGSESSID=e49bb232762853c3d98e664106 b8dedf&UURL=50bfff9f0d3c2683d7ea41504ef4e902&SEARCHSHOWTAB=1
και δείτε σε φωτογραφίες την άφιξη των Ελλήνων στρατιωτών στο Γκοερλιτς το 1916.

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην paradoxologos 21 Ιανουάριος, 2005)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τέλη Ιουνίου του 2004 μου τηλεφωνεί ο Κωνσταντίνος Τουμπέκης από το Βερολίνο (νέος σκηνοθέτης το επάγγελμα) και μου δηλώνει ενδιαφέρον γιά τη δουλειά που κάνω μέσα από το Projekt “REMPETIKO” SESSION μου εκφράζει δε την επιθυμία του να γυρίσει ένα Ντοκυμαντέρ γύρω από αυτό το θέμα.
Του εξηγώ πως το ενδιαφέρον μου αυτή τη στιγμή είναι η έρευνα για τις ηχογραφήσεις του Γκοερλιτς που μαζί με το “REMPETIKO” SESSION και τη μουσική που έχω κάνει (CD Paradoxon) θέλω να σμίξω σέ ένα θεατρικό κομμάτι η σε κάποιο ντοκυμαντέρ συνεργαζόμενος με κάποιον σκηνοθέτη.
Του εξηγώ επίσης πως μέσα σ΄αυτούς που σκέφτηκα ήταν κι αυτός και πως τηλεφώνησε την κατάλληλη στιγμή.
Δείχνει τεράστιο ενδιαφέρον και του εξηγώ προφορικά και γραπτά τον επόμενο καιρό γιά τη δουλειά που ήδη έχω κάνει, γιά τη δουλειά που έχω προγραμματήσει (ανάμεσα σε άλλα τα ραντεβού μου στην Ελλάδα γιά τα γυρίσματα εκεί), με λίγα λόγια τα πάντα. Ιστορικά, μουσικά, λαογραφικά, Ελλάδα/Γερμανία, Μουσική1917/Μουσική2004,…,άνθρωπινες ανάγκες1917/άνθρωπινες ανάγκες2004, κ.λ.π.
Συμφωνεί να σκηνοθετήσει την ιστορία του στέλνω τη μουσική, το σενάριο και συναντιώμαστε στην Ελλάδα γιά τα πρώτα γυρίσματα. Εκεί αποφασίζουμε να χρηματοδοτήσουμε το φιλμ μόνοι μας (ο καθένας τα έξοδα που του αντιστοιχούν, που σίγουρα είναι πιό πολλά γιά μένα αλλά στο βωμό της συνεργασίας και του ψυχολογικού κινήτρου που δίνει το 50/50 λέω ΜΑΖΙ, μιαά μισά τα έξοδα, μισά μισά τα τυχόν κέρδη ή η χασούρα.
Με την επιστροφή στη Γερμανία οι πληροφορίες εξακολουθούν να ρέουν μονόπλευρα, ο Τουμπέκης αρχίζει να μιλάει και να γράφει με μισόλογα, το εμείς γίνεται όλο και πιό συχνά εγώ, αποφεύγει κάθε κουβέντα γύρω από ουσιώδη πράγματα γιά τις επόμενες κινήσεις μας, αρχίζει να μου γράφει τι θα ΚΑΝΕΙ ακόμα και με τη μουσική! Δεν θέλω να φανταστώ που το πάει και ντρέπομαι που κάνω τέτοιες σκέψεις!!! Ετοιμάζω τα γυρίσματα γιά τις ζωντανές μουσικές σκηνές που θα γίνουν στο Μπόχουμ και στο πλαίσιο του “REMPETIKO” SESSION 13
κάτι που γίνεται με πολύ κόπο τελικά γιατί ο «συνεργάτης μου» ήρθε όπως πάντα χωρίς χρόνο (ένα 24ωρο φιλοξενούμενός μου)αλλά με γυναίκα, σκύλο και παιδί να κινηματογραφήσει (τα καθ΄όλα έτοιμα πλάνα) και να συνεχίσει γιά διακοπές!!!
Μετά από διάφορα και πολλά περιστατικά και επειδή με περιμένουν τα γυρίσματα στο Γκοερλιτς και η δική μου συνέντευξη που θα δέσει τις εικόνες, του ζητώ να περάσουμε τη συμφωνία μας σε κάποιο επίσημο χαρτί! Πράγματι μου στέλνει ένα συμβόλαιο που ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσιάζεται γιά πρώτη φορά σαν παραγωγός και γω σαν μουσικός. Τα δικαιώματα όλα φυσικά γιά τον παραγωγό (αυτόν) και τα μερίδια σε τυχόν πώληση του φιλμ ως εξής:
1/5 ο παραγωγός (Κ. Τουμπέκης)
1/5 ο σκηνοθέτης(Κ. Τουμπέκης)
1/5 έξοδα παραγωγής (Κ. Τουμπέκης)
1/5 κάμερα / κόψιμο (Κ. Τουμπέκης)
2,500 ο μουσικός Κ. Ανδρικόπουλος (αν δεν ξεπερνά το 1/5) μιά κι έξω!

Γιά τυπικούς λόγους έστειλα με τη δικηγόρο μου δικό μου συμβόλαιο πρόταση όπου είμαστε συνπαραγωγοί και τα έσοδα μοιράζονται στη μέση αφού αφαιρεθούν τα έξοδα και των δυό μας(και τρίτων που έχουν πληρωθεί) όπως ακριβώς είχε συμφωνηθεί αλλά και πρακτικά γίνει μέχρι τώρα.

Μετά από αυτό το απίστευτο ακόμα και τώρα γιά μένα γεγονός η συνεργασία σταματάει και γιά όλα τα δικαιωματά μου αλλά και τις ζημιές θα ασχοληθεί η δικηγόρος μου (τον έχω ήδη ενημερώσει).
Γνωρίζει βέβαια και ο ίδιος ότι αφαιρώντας τα μέρη όπου εμφανίζομαι ή επιμελούμαι δεν μένει τίποτα όπως γραπτώς παραδέχτηκε αλλά εκτός απ΄ αυτά τα οποία θα κανονιστούν με τους γραπτούς νόμους ύπάρχουν και άλλα που κανονίζονται από άγραφους νόμους (θα σου σκι το κω).

Συγγνώμη που σας κούρασα αλλά έπρεπε να εξηγηθώ.

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην paradoxologos 03 Μάρτιος, 2005)

Εντάξει, το ‘πιασα το υπονοούμενο!
Γι’ αυτό άκου μια συμβουλή:
Μην τον αφήσεις σε χλωρό κλαρί! Οχι μόνο να απαιτήσεις αυτά που δικαιούσαι, αλλά επιπλέον να ζητήσεις να ικανοποιηθείς για την εξαπάτησή σου. Το τελευταίο είναι σημαντικό, γιατί όλα τα λαμόγια που προσπαθούν να “φτιαχτούν” και να κονομήσουν με το μεράκι των άλλων, πάνω σ’ αυτό ποντάρουν: Στο ότι αν τους “στραβώσει” η δουλειά, θα “κάνουν πίσω” κι όλα μέλι-γάλα.

Έχεις δίκιο Άρη, σ΄ευχαριστώ γιά τη συμβουλή σου και αυτό θα κάνω τούτη τη φορά. Το άσχημο είναι πως (σε βάρος της δουλειάς μου) θα πρέπει να μπώ στο ακριβό και χρονοβόρο κυνήγι του λαμόγιου.
42 χρονώ μαλάκας δε λέω να βάλω μυαλό, μετά από τόσες σφαλιάρες συνεχίζω να μαζεύω δίκιο αντί γιά λεφτά. Μέχρι και οι αφιλότιμες κότες πάνε να με φάνε!!!