Τρόπος παιξίματος μπαγλαμά

Θέλω να θέσω ένα ερώτημα.Ασυναίσθητα μου έγινε συνήθεια και παίζω τις πενιές (μπαγλαμά παίζω) από κάτω προς τα πάνω,είναι κακό αυτό?Μ’αυτόν τον τρόπο μπορώ να παίξω πιο γρήγορα και πιο καθαρά τις νότες ιδίως όσο κατεβαίνω στο μανίκι.
Σας παρακαλώ πολύ για τις γνώμες-απόψεις-συμβουλές σας. Ευχαριστώ.

Το ηχητικό αποτέλεσμα μετράει.

Κοίτα εδώ «τεχνικές» από 2 κορυφαίους παίκτες:

  1. το δεξί χέρι του Μυταράκη (κιθάρα)

  2. το αριστερό χέρι του Παπαπαναγιώτου

Δεν υπάρχει «σωστό και λάθος»…

θανάση μου, μιλάμε για εξαιρέσεις των εξαιρέσεων (και μπράβο τους). γενικά ισχύει ότι ο ρυθμός καθορίζει την πενιά και όχι η μελωδία.
το θέμα έχει συζητηθεί εδώ, (για να μην τα ξαναλέω, έχω τοποθετηθεί στα #19 και #23).
τριαντάφυλλε, καλή μελέτη!
νίκος

Ευχαριστώ liga rosa, έψαξα αλλά δεν είχα καταφέρει να βρω κάτι, γι’ αυτό και άνοιξα νέο θέμα. Θα δω τις τοποθετήσεις σου.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 19:42 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 19:31 —

Είδα όλη την συζήτηση…αυτό που κατάλαβα είναι οτι είμαι πολύ αρχάριος ακόμα, και πρέπει να συνεχίσω τη δουλειά!!!
Άρση είναι προς τα πάνω και θέση προς τα κάτω;

Όπως βολεύεται ο καθένας, είναι και η δική μου γνώμη.

1 «Μου αρέσει»

Φανταστείτε να πάτε σε κάποιο δάσκαλο μπουζουκιού, ή κιθάρας και να τον ρωτήσετε:

“μου έγινε συνήθεια και παίζω τις πενιές (μπαγλαμά παίζω) από κάτω προς τα πάνω,είναι κακό αυτό”

και ο δάσκαλος να σας πει: “Αγόρι μου όπως βολεύεσαι, ο ήχος να βγει σωστά”.

Αυτό ακριβώς γίνεται εδώ, και το βρίσκω για μια ακόμα φορά, όπως στη συζήτηση με το 4ο δάχτυλο ισοπεδωτικό, για όλους τους δασκάλους και για όλους τους ανθρώπους που προσπαθούν να εφαρμόσουν τεχνικές στα μουσικά όργανα.

Υ.Γ. Για μια ακόμα φορά χίλια μπράβο σε αυτούς που ξεπερνούν τις δυσκολίες και παίζουν φοβερά παρά τα εμπόδια.

Λανθασμένη ερμηνεία.

Κανένας δεν υποτίμησε το ρόλο του δασκάλου, ούτε και είναι τυχαίες οι τεχνικές που αναπτύχθηκαν, δοκιμάστηκαν και διδάχθηκαν με την πάροδο των χρόνων. Ίσα-ίσα μεθόδευσαν και έκαναν τη μάθηση αποδοτικότερη και ταχύτερη.

Δε γνωρίζουμε όμως τί ακριβώς παίζει ο άνθρωπος που ξεκίνησε την κουβέντα. Αν ήταν όμως πχ ο Μυταράκης και ΠΡΩΤΑ τον ακούγατε και ΜΕΤΑ τον βλέπατε, τί θα λέγατε;! Ότι απαξιώνει τους δασκάλους (αν είχε και ποτέ) ή το ρόλο τους;!

Γι αυτό να διαβάζουμε προσεκτικά. Από πλευράς μου, επαναλαμβάνω σε απλά ελληνικά: σημασία έχει η ποιότητα του ηχητικού αποτελέσματος.

Χαίρομαι που τονίζεται!

Απολογούμαι

Αλλίμονο βρε, κουβέντα κάνουμε…:slight_smile:

ακριβώς! παίζεις συνεχόμενα και διαδοχικά θέση-άρση, έτσι ώστε στα τονισμένα σημεία του ρυθμού να βγαίνει θέση. το μέτρο ξεκινάει με θέση και τελειώνει με άρση.

Να ξεκινήσω το μήνυμά μου με τις ευχές σε όλους τους εορτάζοντες και κυρίως να ευχηθώ ότι καλύτερο σε όλους τους Έλληνες και το Ελληνικό Έθνος για να μην ξεχνάμε και τις μέρες χάρη στις οποίες νιώθουμε περήφανοι και ανατριχιάζουμε όταν ακούμε Ελλάς!

Στο θέμα μας, liga rosa, καλά τα λες εσύ…μου φαινεται όμως, πως πρέπει κάποιος να μου δείξει κανα 2-3 πραματάκια…

εγώ αντίθετα ανατριχιάζω όταν ακούω τέτοια που μου θυμίζουν μεταξά… ευχόμαστε και στον βενιζέλο; έτσι, για να μείνουμε στην εποχή (έχουμε και πάγκαλο).
στο θέμα μας πάλι, μια που είσαι θεσσαλονίκη, θα βρείς και φίλους που να παίζουνε, και δασκάλους, και καλούς παίχτες σε μαγαζιά για να “κλέβεις”.

Να μην μπερδευόμαστε…οι ευχές μου δεν περιέχουν κανένα πολιτικό μήνυμα.

Δεν έχω βρεί ακόμα κανέναν…τι κάνουν κρύβονται??για δάσκαλο…δε παίζει σάλιο…