Συνέντευξη Σ. Περπινιάδη

Επεσα σε ενα ανέβασμα πού εχει γίνει στο youtube.Μία συνέντευξη του Στελλάκη Περπινιάδη !!! Δέν μπορώ να ξέρω αν αυτά πού λέει είναι αλήθειες…ισως να κρύβονται στά λόγια του καί κακίες…

Υπάρχουν αλλα δύο ανεβάσματα,πάλι με τόν Στελλάκη.Ενα πού μιλάει γιά τήν δίκη πού εγινε κάποτε γιά το τραγούδιʽʽΗ Βαρβάραʽʽ,καί αλλο ενα πού αναφέρεται σέ ενα περιστατικό με τόν Β.Παπάζογλου!!!

Μήπως ξέρει κανένας φίλος αν αληθεύουν αυτά γιά το τραγούδι τού Μουφλουζέλη???

θα τα έλεγε βέβαια όλα αυτά για τον Τσιτσάνη αν είχε βασικό ρόλο στα τραγούδια του; Και δεν εννοώ βέβαια τα σιγόντα.

Η Αγγέλα Παπάζογλου αναφερόμενη στό τραγούδι τού ΜάρκουʽʽΑλανιάρα απʽτόν Περαία’’, λέει οτι ηταν τού Βαγγέλη,καί τού τόʽʽπήρεʽʽο Μάρκος,καί γράφει στήν συνέχεια…:

ʽʽΤότε τά τραγούδια ήτανε χωρίς νοικοκύρη.Ητανε αδέσποτα…Οτι ακουες,μπορούσες να το βάλεις στʽονομά σου,αναλόγως το φιλότιμό σου,καί τόκανες δικό σου.Γινόσουνα μπαμπάς του…Μόνο να στό βγάλουνε πλάκα οι εταιρείες…τίποτα αλλο…τυχερά είναι ολα…ʽʽ
Μάλλον στά λόγια της λοιπόν είναι κρυμμένη η αλήθεια γιά τα τραγούδια κείνης τής εποχής!!

Λίγο πολύ τά εχουμε διαβάσει πολλές φορές αυτά,αλλά να τά ακούσουμε από τήν φωνή κάποιου πού εζησε εκείνη τήν εποχή,αποκτάνε ιδιαίτερη βαρύτητα τα λόγια του γιά μένα…

Σύμφωνα με άλλα λεγόμενα του Στελλάκη:

“…O Γιοβάν Τσαούς ήξερε όλους τους δρόμους. Τους δρόμους όλους τους ξέρουν μόνο αυτοί που παίζουν κανονάκι, γι αυτό και ο Τσαούς είχε στο μπουζούκι του ταστιέρα από κανονάκι. Όποιος έπιασε αυτό το μπουζούκι για να παίξει, το παράτησε αμέσως. Κανείς δεν μπορούσε να παίξει. Μια φορά το πήρε στα χέρια του ο Μάρκος ο Βαμβακάρης, αλλά γρήγορα το παράτησε. Aλλά τί να παίξει ο Μάρκος από το μπουζούκι του Γιοβάν Τσαούς; Αυτός δεν μπορούσε να παίξει το δικό του και θα έπαιζε εκείνο, που ήταν αλλόκοτο;…”

(Κ. Χατζηδουλή: “Ρεμπέτικη Ιστορία 1: Περπινιάδης, Γενίτσαρης, Μάθεσης, Λελάκης”, εκδόσεις Νεφέλη)

Καλές οι μαρτυρίες (ή «μαρτυρίες»), αλλά η κριτική προσέγγιση είναι ακόμα καλύτερη. Γι αυτό, φίλε μου Κώτσο, να βαστάς μικρό καλάθι!

Σύμφωνα με άλλα λεγόμενα του Στελλάκη:
“…O Γιοβάν Τσαούς (…) είχε στο μπουζούκι του ταστιέρα από κανονάκι.”

Από αυτή τη “διαπίστωση” και μόνο, είναι προφανές ότι ο Στελλάκης δεν ήξερε ούτε από οργανοποιία ούτε από θεωρία ανατολικής μουσικής. Αυτό βέβαια δεν μειώνει καθόλου την τεράστια αξία του ως φωνητικού ερμηνευτή.

Κύριε Κώστα νομίζω πως έχετε ανεβάσει στο youtube ένα βίντεο που τραγουδάει μάζι με την Αλεξάνδρα ο Στελλάκης. Πάντως, απ’ όσο ξέρω, τον Μουφλουζέλη τον εκμεταλλεύονταν αρκετά. Και το “Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο”, απ΄ότι έχω ακούσει, ο Μπιθικώτσης που το έχει στην πρώτη εκτέλεση, το πήρε και του δημιουργού δεν του έδωσε τίποτα. Ποιος τα ξέρει? Πάντως τώρα που υπάρχει το θέμα με τις συνεντεύξεις θέλω να ρωτήσω αν στο “Μ΄ αρέσουν οι καρδιές σαν τη δική μου” μιλάει ο ίδιος ο Μάρκος ή κάποιος αφηγητής.Στην αρχή, που παίζει κι όλας, πρέπει να είναι αυτός αλλά μετά π αρχίζει η αφήγηση ακούγεται να είναι άλλος.

Καλημέρα, έχει ήδη συζητηθεί δυο φορές το εν λόγω βίντεο:

Φυσικά καί δέν γίνεται να πιστεύει κανείς ολα αυτά πού εχουν πεί,καί εχουν γράψει Θανάση.Γιά αυτό καί το κάνουμε θέμα εδώ.Γιά να διασταυρωθούν οι απόψεις και οι γνώμες.Ετσι καί αλλιώς το εγραψα καί στό πρώτο σχόλιο μου,οτι τα λόγια του μπορεί και να κρύβουν κακίες.
Πάντως γιά το τραγούδι πού αναφέρει με τόν Μουφλουζέλη,αναφέρεται τόσο περιληπτικά ,γιά αυτό καί εθεσα τήν ερώτηση,μήπως κανείς ξέρει πιό πολλά γιά αυτό το θέμα.

Μόνο με διασταύρωση πηγών και στοιχείων μπορούμε να βγάλουμε μια άκρη για τους πραγματικούς δημιουργούς και τις μεταξύ τους σχέσεις.

Όσον αφορά στο Μουφλουζέλη, στο αφιέρωμα που κάναμε στην Κλίκα ομολογεί ο ίδιος ότι ο Καλδάρας του είχε συμπαρασταθεί πάρα πολύ στις δύσκολες στιγμές του.

Επίσης, με αφοπλιστική ειλικρίνεια παραδέχεται ότι και ο ίδιος και άλλοι της εποχής του χρησιμοποίησαν αδέσποτες μελωδίες και στίχους και μάλιστα το θεωρούσε απόλυτα φυσικό.

Πραγματικά σε αυτό το βίντεο από το 3:58 αναφέρεται ο Μουφλουζέλης στούς συνθέτες ,και συγκεκριμένα μιλάει γιά τόν Καλδάρα στήν σχέση πού είχε με τήν Παπαγιαννοπούλου.

Καμιά φορά πάνω σε αυτό το θέμα, σκέφτομαι οτι η πραγματική αλήθεια δέν πρόκειται να βγεί ποτέ στήν επιφάνεια.Μόνο αυτοί οι ιδιοι τα ξέρανε αυτά…

Ισχύει και συμφωνώ 100%. Ειδικά σε κάτι περιπτώσεις πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά και για τις ιδιοτροπίες του καθενός. Για παράδειγμα δες τις παλιότερες συζητήσεις που παρέθεσα, για την Γεωργακοπούλου και τον Τσιτσάνη.
Εμείς ποτέ δεν θα μάθουμε!

Άσχετη παρένθεση, παρακολούθησα στα καπάκια μια συνέντευξη του Χιώτη, ήταν στην λίστα με τα related videos, και μου κάνει εντύπωση πως αναφέρει τη λέξη ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΣΤΑΣ σε κάποια φάση

Να το κάνουμε 1000 % ! Πέρα από τους “νόμους της Ομερτά”, που όλοι έχουν συμφέρον να ακολουθήσουν, αυτά που έχουν λεχθεί σε συνεντεύξεις (του τύπου “άκου με εμένα, ξέρω εγώ και στα λέω!” ή “γράφ’το όπως το είπα, εγώ δεν μασάω τα λόγια μου”) έχει σε πολλές περιπτώσεις αποδειχτεί ότι δεν ήταν έτσι, και μέχρι και δικαστικοί αγώνες έχουν επακολουθήσει.