Σταύρος Τουτάλας

Έχω παίξει με τρία όργανά του στη Γερμανία:

  • δύο τρίχορδα (αδερφάκια) που τα έχουν φίλοι μου, ένας έλληνας κι ένας γερμανός. Λεπτά μανίκια, δυνατός ξερός ήχος, σκάφη…4χορδου, φτηνιάρικες φιγούρες, ιδίως στο καράολο. Κόστισαν (παραγγελία, και μάλιστα με χοντρή καθυστέρηση) πρωτού περίπου 8 χρόνια περί τα 1500? (πριν μετακομίσει μόνιμα στη Γερμανία ο οργανοποιός). Κανείς εκ των δύο δεν έμεινε ευχαριστημένος και ιδίως ο γερμανός, που οφείλω να πω ότι πρόκειται για εξαιρετική περίπτωση μη-έλληνα στο αντικείμενο και πολύ συγκροτημένου και δυνατού παίκτη (τελευταία μάλιστα κατασκευάζει ερασιτεχνικά ο ίδιος μαντολίνα).

  • με ένα τζουρά, παλαιότερης κατασκεύης, σκαφτή μουριά με κάποιο παράξενο μόνιμο κούρδισμα (δε θυμάμαι πια). Ενδιαφέρον όργανο, ωραίος παλιακός ήχος, περίτεχνο σκάλισμα του σκάφους (σε σημείο υπερβολής). Ανήκει επίσης στον παραπάνω έλληνα.

Αυτό που ακούγεται από παίκτες εδώ, είναι ότι ο άνθρωπος αυτός ουσιαστικά σήμερα είναι συναρμολογητής οργάνων (σκάφη από δω, φιγούρες απο κει κλπ).

Κατά τʼ άλλα, η μετοίκηση σε οποιαδήποτε χώρα δεν «ανοιγοκλείνει» απαραίτητα το μυαλό, μιας και δεν γνωρίζουμε υποχρεωτικά τους λόγους της μετοίκησης. Ίσως μπορεί πχ κανείς να συμπεράνει αν ψάξει ένα σχετικό βίντεο-αφιέρωμα που έγινε από τη γερμανική τηλεόραση (στη γερμανική γλώσσα βέβαια) για τον εν λόγω οργανοποιό. Εκεί βέβαια ακούγεται και κάποια…κορώνα, ότι "οι κατασκευές του θεωρούνται (από ποιούς όμως δε λέει!) Stradivari unter die Bouzoukis“ (σσ κόψε κάτι ρε δημοσιογράφε!), “με διακύμμανση τιμών από 1000 εώς 20.000?” (χρονολογία βίντεο: 2007)!

Διασκεδαστικά θεωρώ επίσης τα σχόλια στο εν λόγω βίντεο, όπου στην ερώτηση θεατή „αν πρόκειται για μόρια“, ο κατασκευαστής απαντά „δεν είναι μόρια, παρά για έρευνα που θα αποκαλύψει μετά από χρόνια“! (αναμφισβήτητα βέβαια, ο άνθρωπος είναι δεξιοτέχνης των πάλκων…)

Ο όρος και η ιδιότητα του „ερευνητού“ έχει καταντήσει σούπα πια στους καιρούς μας, να κολλάει σα τίτλος δίπλα από κάθε επάγγελμα…

Ο μαθητης στο βιντεο, ειναι ο οργανοποιος Μπαμπης Κιουλος στην ΝΥ( http://kioulos.com/instruments/). Εχω μιλησει 2-3 φορες με τον οργανοποιο μεσω τηλεφωνου, ο οποιος φαινεται να ψαχνεται συνεχεια στο να αναβαθμισει την τεχνικη του στην κατασκευη μπουζουκιων. Απο οτι μου ειχε πει, αγοραζει σκαφος ,φιγουρες κτλ. απο αλλου, οποτε δεν φτιαχνει το οργανο εξ ολοκληρου απο την αρχη.

Βρε παιδια ΕΛΕΟΣ!!!ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΚΑΚΙΑ? ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ?? ΚΑΙ ΤΙ ΕΑΝ ΤΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΓΥΡΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ Η ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ?? ΚΑΤΕΥΘΙΑΝ ΝΑ ΕΙΡΩΝΕΥΤΗΤΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΔΗΛΑΔΗ ΕΑΝ ΕΔΕΙΧΝΕ ΚΑΤΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΙΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ?? ΚΟΜΠΛΕΧΙΚΑ ΑΤΟΜΑ ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟΙ… ΦΕΡΤΕ ΜΟΥ ΟΣΑ ΟΡΓΑΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΜΑΣΤΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΟΥ ΤΟΥΤΑΛΑ !!!ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ ΝΑ ΦΑΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΑΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΕΧΕΤΕ ΓΑΜΙΣΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΑΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΟΥΝΟΠΑΝΑ!!!ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Αγαπητοί φίλοι,γεια σας!Κιούλος Χαράλαμπος από Νέα Υόρκη,Μπρούκλιν!Πρόσφατα κάποιος φίλος με ενημέρωσε για τα σχόλια που γράφτηκαν εδώ και είπα να απαντήσω!Εγώ καταρχήν είμαι ένας ερασιτέχνης οργανοποιός,που είμαι μηχανικός ηλεκτρολόγος και κομπιούτερ αυτοκινήτων και το μπουζούκι για μένα είναι τρόπος ζωής.Το κάνω γιατί το αγαπώ!Πρόσφατα ήρθε από Γερμανία ο μεγάλος μάστορας και δάσκαλος για μένα Σταύρος Τουτάλας και περάσαμε τη βδομάδα του Πάσχα μαζί.Κάναμε επισκευές και κατασκευές σε όργανα και κάποια βίντεο μαζί,όπως είδατε!Αυτά τα βίντεο έλεγαν αλήθειες μέσα που πολύ “τσίνησαν”,σαν το γάιδαρο που του βάζουν νέφτι στο …!Συγκεκριμένα,για τον κατασκευαστή παραπάνω,κύριο Φρονιμόπουλο,τα σχόλια του δεν “πιάνουν τόπο”.Ο Σταύρος ο Τουτάλας έχει δώσει εξετάσεις και τις έχει περάσει εδώ και 37 χρόνια,όλοι ξέρουν ποιος είναι και τι όργανα φτιάχνει!Ένας σωστός κατασκευαστής,όταν κάνει επισκευές σε παλιά όργανα του συγχωρεμένου και μεγάλου δάσκαλου Ζοζέφ,καλό θα ήταν να τα επισκευάζει με όσο πιο λίγη δουλειά χρειάζεται και όχι να αλλάζει καμάρια,στα συγκεκριμένα πάντα όργανα!!!Σε αυτό το θέμα πάνω ο Τουτάλας έχει τις απαντήσεις και όχι τις γρήγορες λύσεις,μόνο και μόνο για να “αρπάζει” τα φράγκα!Αυτά που έγραψα μόλις τώρα τα πιστοποιεί και μεγάλος παίκτης μπουζουκιού στην Ελλάδα,πολύ επώνυμος!Όσον αφορά τη παραδοσιακή μπάλα που εξήγησε ο μάστορας Σταύρος Τουτάλας στο βίντεο,πείραξε πολλούς γιατί άνοιξε τα μάτια σε πολλούς παίκτες,που “χάφτουν” το παραμύθι που τους πουλάνε οι συνάδελφοι οργανοποιοί.Καλώ προσωπικά όποιον θέλει,να φέρει τα όργανά του,να τα βάλουμε δίπλα δίπλα με του Τουτάλα και να δούμε πόσα “απίδια βάζει ο σάκος”.Επίσης διάβασα παραπάνω,πως αγοράζω φιγούρες και σκάφη και δε τα κάνω μόνος μου.Απ’όσους ξέρω και μιλάω στην Ελλάδα όμως,όλοι το ίδιουν κάνουν!Εμένα ο ήχος μου υπάρχει στο ίντερνετ και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του!Ξαναλέω,είμαι ερασιτέχνης και κάνω αυτό που κάνω γιατί το αγαπώ!Τα όργανά μου και τα όργανα του δάσκαλού μου Σταύρου Τουτάλα,σε λίγο καιρό θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα σε κάποιο παράρτημα!Θα προωθηθούν από κάποιο επώνυμο άτομο και από κει και πέρα τα συμπεράσματα δικά σας!!Όσον αφορά το πόσο αμερικανάκι είμαι εγώ ή πόσο γερμανός ο Σταύρος ο Τουτάλας το ξέρουμε εμείς και μόνο εμείς!Που ζούμε στη ξενιτιά και κρατάμε ζωντανά τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας.Πολλούς τους έχει ενοχλήσει ότι φτιάχνουμε μπουζούκια στο εξωτερικό,ωστόσο δε θα σταματήσουμε και θα συνεχίσουμε δριμύτεροι!Για μένα επίσης έγραψαν ότι αγοράζω φιγούρες και σκάφη,αλλά δεν αγοράζω έτοιμα μπουζούκια,όπως κάνουν οι περισσότεροι στην Ελλάδα!Όπου τα πουλάνε για δικά τους και μάλιστα σε αστρονομικές τιμές!!!Έχω κάνει επισκευές σε αρκετά απ’αυτά,που τα μανίκια τους δεν αντέχουν στην Αμερική,γιατί βάζουν πολύ φτηνά ξύλα που δεν αντέχουν στις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες!Οπότε όσο λάσπη και να ρίξετε πάλι πάνω σας θα πέσει!Ο Τουτάλας και εγώ,θα λέμε πάντα την αλήθεια και μόνο αυτή…
Κλείνοντας,πολλοί στραβώσανε γιατί ήδη ξέρουν ότι όργανα του Τουτάλα και δικά μου,κυκλοφορούν στην Ελλάδα!Και αυτό ΠΟΝΑΕΙ…να’στε καλά!

Εγω δεν θα μπω και ουτε θελω σε αντιπαραθεση,
μιας και υποθηκαν τα λεγομενα μου, στο οτι αναφερα πως

ειναι ο οργανοποιος Μπαμπης Κιουλος στην ΝΥ( http://kioulos.com/instruments/).Εχω.Εχω) μιλησει 2-3 φορες με τον οργανοποιο μεσω τηλεφωνου, ο οποιος φαινεται να ψαχνεται συνεχεια στο να αναβαθμισει την τεχνικη του στην κατασκευη μπουζουκιων. Απο οτι μου ειχε πει, αγοραζει σκαφος ,φιγουρες κτλ. απο αλλου, οποτε δεν φτιαχνει το οργανο εξ ολοκληρου απο την αρχη.

να διευκρινησω πως αυτο εγινε προς ενημερωση και οχι προς δισφημιση ενος οργανοποιου που ισως δεν τον ξερουν στη Ελλαδα.Αναρωτιεμαι τι δισφημηση ειναι οταν δινεις το λινκ του οργανοποιου και λες επισεις πως
"ο οποιος φαινεται να ψαχνεται συνεχεια στο να αναβαθμισει την τεχνικη του στην κατασκευη μπουζουκιων. "

Ελληνες οργανοποιοι που φταιχνουν εξ ολοκληρου απο την αρχη οργανα υπαρχουν οπως επισεις υπαρχουν και γνωστοι Ελληνες οργανοποιοι που αγοραζουν ετοιμα και τα προωθουν για δικα τους

Κατ΄αρχήν να καλοσωρίσω στο φόρουμ , το νέο μέλος xaralampos kioulos , να έχουμε καλές και γόνιμες συζητήσεις.Όμως η αλήθεια είναι ότι μου ήρθαν στο μυαλό μου αναμνήσεις δυσάρεστες όταν διάβασα τα γραφόμενά του,αναμνήσεις που θέλω να ξεχάσω,από όταν ξεκινούσα δειλά δειλά την ενασχόληση με την οργανοποιία.Και για να γίνω πιο κατανοητός,κάποτε υπήρξε ένας ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ -ο οποίος μας έχει αφήσει δυστυχώς - ο αείμνηστος ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΝΙΚΙΑΝ.Κάποτε λοιπόν αυτός οργανοποός, έφτιαξε ένα 4χορδο για λογαριασμό του Χρ.Σπουρδαλάκη,(δεν είχε ξεκινήσει ακόμα τις δικές του κατασκευές ο Χρήστος),και ήταν τόσο καλό το όργανο,που ο Χρήστος το έδωσε στον ΜΑΝΩΛΗ ΠΑΠΠΟ, ώστε το όργανο να βρίσκεται σε αξιότερα χέρια.Ένας καλός μου φίλος λοιπόν μου ζήτησε να του συστήσω έναν καλό οργανοποιό,για εκείνη την εποχή,και εγώ τον έστειλα στον Πέτρο.Όταν τελείωσε το όργανο ματά από 6 μήνες περίπου,και πανάκριβο για την εποχή,από ανασφάλεια -είναι συνηθισμένο φαινόμενο-, κοίταξε να πάρει και άλλη γνώμη, από άλλο μεγάλο οργανοποιό της ευρύτερης περιοχής του ΠΕΙΡΑΙΑ.Έτυχε να είμαι μαζί του,και την ώρα που έβγαλε το όργανο από την θήκη για να του το δείξει,είπε “σε παρακαλώ παιδί μου,βάλτο πάλι μέσα,αυτό δεν είναι μπουζούκι,είναι μαντολίνο”.Στην ερώτησή μου “γιατί μάστορα το λες αυτό;” η απάντηση ήταν ότι είχε ελαφρά μεγαλύτερη καμπυλότητα το καπάκι.Φυσικά όταν άκουγες αυτό το όργανο σε σχέση με τα δικά του,ήταν λίγο πιο χαμηλόφωνο,από τα άλλα είχε όμως εξαιρετικής ποιότητας και μπριλλάντε ήχο.Αυτή η νοοτροποία με προβλημάτησε και με στενοχώρησε.Και φυσικά με στενοχωρεί ακόμα και σήμερα.Και αυτό γιατί πέρνουμε μια θέση,και την κάνουμε αξίωμα.Τέρμα και αυτό είναι.Εγώ δεν μπορώ να κρίνω οργανοποιό, αν δεν δω από κοντά δουλειά του.Όταν όμως ακούω "μπάλλα και μόνο μπάλλα, όλα τα άλλα είναι μ…ες,’ και “που ξέρουν αυτοί που σας κοροιδεύουν”,και “τα πιστοποιεί μεγάλος παίκτης”,και ότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙΛΈΝΕ ΠΑΡΑΜΎΘΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΌΣΜΟς ΤΑ ΧΆΦΤΕΙ,βγάζω τα δικά μου συμπεράσματα για το ποιός είναι αυτός που μιλάει,και τι γνώσεις έχει.Στο παραπάνω βιντεάκι για να μπούμε και λίγο στην ουσία,μιλάει για το μπαλλάρισμα,ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΡΝΙΚΙ.Λες και ο τρόπος μόνο κάνει την διαφορά και όχι το τι είδους βερνίκι χρησιμοποιείται κάθε φορά.Δηλαδή μπάλλα περνιέται και η γομαλάκα,μπάλλα περνιόνται και βερνίκια μαστίχας,δαμάρεως,σανδράκας,μείγματα αυτών,και φυσικά το θρυλικό Ν.500 της ΒΕΡΝΙΛΑΚ,όπου όμωσς δεν είναι φυσικό βερνίκι αλλά βερνίκι νιτροκυτταρίνης.Δηλαδή δεν έχει καμμιά σημασία τι βερνίκι βάζεις αρκεί να περνιέται με μπάλλα για τρείς μήνες ,και να μην έχει και καταλύτες-σκλυρηντές.Μου φαίνεται θα ξεχάσω ότι έχω μάθει σε όλη μου την καριέρα.Και ακόμα να επισημάνω και κάτι που με ενόχλησε.Ο ΝΙΚΟΣ ΦΡΟΝΙΜΟΠΟΥΛΟΣ έκανε κριτική ως προς τον τρόπο που αναφέρθηκε ο κος ΤΟΥΤΑΛΑΣ για το ΣΥΝΟΛΟ της οργανοποιίας.Η απάντηση όμως που δέχθηκε ήταν προσωπική,και υποτιμητική
για την ΕΡΓΑΣΙΑ του,και για το πως χειρίζεται κάποια θέματα τεχνικά…Δεν θα υπερασπισθώ τον ΝΙΚΟ.Και πένα έχει και πληκτρολόγιο,και λόγο,να θέσει τις όποιες απαντήσεις του.Δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω το εν λόγω γεγονός.

Ναι, υπάρχει πόνος αλλά δεν έχει να κάνει με τα όργανα σου (μου επιτρέπεις τον ενικό ελπίζω) αλλά με το θράσος και την ημιμάθεια που επικρατεί.
Είναι τιμή μου να είμαι κάτοχος ιστορικού οργάνου επισκευασμένου με τεράστια προσοχή και σεβασμό από τον κ. Φρονιμόπουλο. Δεν θα μπω στον κόπο να διαφωνήσω με την άποψη που έχεις σχηματίσει ως ερασιτέχνης (όπως λες ο ίδιος) κατασκευαστής, ούτε ως ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού υπολογιστή (αφού ο υπολογιστής σου σου έδειξε την άποψή σου). Είναι όμως αστείο να προσπαθείς (έστω και μάταια) να μειώσεις ανθρώπους όχι μόνο ταλαντούχους και αφοσιωμένους αλλά επίσης ταπεινούς, προσιτούς και συνεργάσιμους, ψάχνοντας σε κείμενα και άρθρα χωρίς να έχεις ιδέα ο ίδιος για το επίπεδο και το ύφος της δουλειάς.
Επίσης…ποιος σοβαρός μάστορας μιλάει για τον ήχο του που υπάρχει στο ίντερνετ; Σοβαρά μιλάς; Και το κομοδίνο μου μπορώ να ανεβάσω στο ίντερνετ και να ακουστεί οκ.

Ας συγχωρεθεί το θράσος μου μια φορά από τους συντονιστές αλλά θα πρέπει να πω την φράση που λέτε εκεί στην Αμερική :
Don’t quit your day job!

Αλέξανδρος Κούστας

Εγω θα ηθελα να πω στον κυριο Κιουλο, οτι εδω στην Ελλαδα απο απατεωνιες και διαφορα αλλα τετοια ειμαστε χορτασμενοι, οσο αφορα τα μπουζουκια γνωριζουμε πολλα πραγματα παραπανω απο το αγοραστικο κοινο του εξωτερικου. Και μια απλη κουβεντα για την γομαλακα εμενα προσωπικα δεν με πειθει οτι καποιος ξερει να φτιαχνει και οργανα, η γομαλακα δεν ειναι παρα μια αποψη και κατα την γνωμη μου ακαταλληλη για ενα οργανο σαν το μπουζουκι, που τραβαει ενα σωρο ταλαιπωριες και ιδρωτες, αμα το χεις το μπουζουκι μονο για το μεγαρο ενταξει, αλλιως ειναι κριμα!! Τωρα οσο αφορα για τον δασκαλο σου, αμα αξιζει πραγματικα θα το πουν τα μπουζουκια του, κι οχι ο μαθητης του!!

Απλά να επισημάνω επειδή ο κύριος Κιούλος καλωσορίστηκε παραπάνω ως νέο μέλος,έχει κάνει εγγραφή εδω και δύο χρόνια…όσο για τα υπόλοιπα νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε νοήμων ενήλικα άτομα με αρκετή εμπειρία για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του…

Εγώ στο συγκεκριμένο βίντεο που είστε μαζί με τον μάστορα δεν είδα καμιά επισκευή / κατασκευή. Όσο για τα λεγόμενα του κ. Τουτάλα για τη μπάλα και τα διάφορα άλλα, δεν τα βρήκα ενδιαφέροντα. Η άσπρη γομολάκα που λέει ότι χρησιμοποιεί αλλά δε φάνηκε πουθενά στο βίντεο, είναι ένα φυσικό βερνίκι, όχι όμως το καλύτερο και το ακριβότερο.

Δεν νομίζω να ξέρουν όλοι ποιός είναι ο κ. Τουτάλας και τι όργανα φτιάχνει, εγώ προσωπικά δεν τον ξέρω.

Ο συγχωρεμένος ο Ζοζέφ από πού κι ωσπού δάσκαλος, δεν ξέρω να έχει διδάξει πουθενά και κανέναν. Ένας σωστός κατασκευαστής όταν κάνει επισκευές σε όργανα τα επισκευάζει με όση δουλειά απαιτείται είτε αυτή είναι λίγη είτε πολύ και φυσικά μπορεί να χρειαστεί αλλαγή όχι μόνο στα καμάρια αλλά και ολόκληρο το καπάκι αν είναι κατεστραμμένο.

Και μόνο απ’ τα βαμμένα και χαραγμένα σκάφη που είδα, έβγαλα τα συμπεράσματά μου.

Δεν κάνουν όλοι το ίδιο, υπάρχουν και κάποιοι που δεν αγοράζουν σκάφη και φιγούρες. Όσο για τον ήχο, εγώ από το ίντερνετ, όπως πιστεύω και πολλοί άλλοι, δεν βγάζω ποτέ συμπέρασμα.

Η γνώμη μου είναι πως δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να “οξύνονται τα πνεύματα” με τέτοιου είδους συζητήσεις. Ο καθένας κάνει την δουλειά του. Τους κατασκευαστές τους κρίνουν οι αγοραστές των προϊόντων τους. Πιστεύω πως εδώ μέσα είμαστε όλοι για να λέει ο καθένας την γνώμη του και την άποψή του (είτε αυτή είναι θετική, είτε αρνητική). Κάθε κατασκευαστής είναι υπόλογος για τα κατασκευάσματά του και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Άρα (κατά την ταπεινή μου γνώμη) δεν αξίζει να χαλάμε τις καρδιές μας για τίποτα. Άλλωστε ο καθένας κρίνει με την δική του προσωπική ματιά …

Η γνώμη μου είναι πως δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να “οξύνονται τα πνεύματα” με τέτοιου είδους συζητήσεις. Ο καθένας κάνει την δουλειά του. Τους κατασκευαστές τους κρίνουν οι αγοραστές των προϊόντων τους. Πιστεύω πως εδώ μέσα είμαστε όλοι για να λέει ο καθένας την γνώμη του και την άποψή του (είτε αυτή είναι θετική, είτε αρνητική). Κάθε κατασκευαστής είναι υπόλογος για τα κατασκευάσματά του και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Άρα (κατά την ταπεινή μου γνώμη) δεν αξίζει να χαλάμε τις καρδιές μας για τίποτα. Άλλωστε ο καθένας κρίνει με την δική του προσωπική ματιά …

συμφωνω μαζι σοτυ αν και πιστευω ακομη και μετα απο οσα εχουν ειπωθει κανενας δεν μπηκε στον κοπο να αναζητησει εν αοργανο του να το δδει να παιξει και να πει μια βασιμη γνωμη… ναι μ αρεσε γιαυτο και γιαυτο… η οχι γιατι …αυτο δεν θα ηταν το ποιο σωστο?? μπορω και γω να πω οτι κανω τ ακαλυτετρα οργανα που κυκλοφορουνε στην ελλαδα και να τ υποστηριζω εγω και αλλοι 10-20 γνωστοι… ειδες κανενας ομω καποιο οργανο?? τοτε με ποια μετρα καισταθμα κρινει???

Γι’ αυτό πιστεύω ότι όλα τα μέλη του Φόρουμ είναι περήφανα! Ιδιαίτερα αυτοί που έχουν ζήσει έξω.

Γι’ αυτό είμαι σίγουρος ότι δεν ενοχλεί κανέναν! Ισα ίσα! Ας μη ξεχνάμε ότι κάποιοι μεγάλοι κατασκευαστές έκαναν τα μπουζούκια τους στην Αμερική… Κατα μία έννοια συνεχίζετε μια όμορφη ελληνική παράδοση.

Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι αν τελικά ξεπεραστεί η αρχική αντιπαράθεση, είστε ένας άνθρωπος που μπορεί να συνεισφέρει στο Φόρουμ, με την εμπειρίες σας από τα ξένα.

Υ.Γ. Με λυπεί η αντιπαράθεση σας με τον κο Φρονιμόπουλο, γιατί έχω εξαιρετική γνώμη γι’ αυτόν. Ελπίζω η παρεξήγηση να λυθεί με τον ένα ή τον αλλο τρόπο. Ακόμα όμως κι αν δεν λυθεί, στο Φόρουμ αυτό συνυπάρχουν διαφορετικοί χαρακτήρες και αντιλήψεις με επιτυχία, εφόσον δεν γίνονται αφοριστικές και υβριστικές αντιπαραθέσεις.

Επειδή κάποιο μήνυμα που προηγήθηκε μου φαίνεται ιδιαίτερα προκλητικό και επειδή η σιωπή ή η αδιαφορία δεν πρέπει να θεωρηθεί ως αδυναμία, ας μου επιτραπεί να ζητήσω (ή και να προκαλέσω) τους έντιμους και καθαρούς, δοκιμασμένους και δικαιωμένους κατασκευαστές της αλλοδαπής να έλθουν στην Ελλάδα να δείξουν, να διδάξουν την τέχνη στους ημεδαπούς συναδέλφους τους, οι οποίοι “διψάνε” για γνώση!!!. Ένα καλοκαίρι πχ (παράδειγμα φανταστικό αυτό!!!) μπορεί να έρθει ο κάθε κ. Χ στην Ελλάδα να ΔΕΙΞΕΙ πως γίνονται σωστά τα καπάκια, πως “μιλάνε” αυτά σωστά!!! Μπορεί επίσης και από το τηλέφωνο (επίσης παράδειγμα φανταστικό ΚΑΙ ΑΥΤΟ!!!) να δώσει ακριβείς οδηγίες σε συναδέλφους για να μάθουν λεπτομέρειες και μυστικά της δουλειάς!!! Η γνώση αυτή μπορεί να μοιράζεται δια ζώσης ή και από το τηλέφωνο…

Όπως ξέρουν και οι Έλληνες του εξωτερικού που παρακολουθούν τις ελληνικές παραδόσεις και εκφράσεις λέει ο σοφός λαός: “Καλό είναι το αρνί να μην τρίβεται στη γκλίτσα του τσοπάνη”. Μην τυχόν κυκλοφορήσουν τίποτε “περίεργα” ηχητικά ντοκουμέντα στο youtube και ξεφτιλιστούν ή χάσουν τον ύπνο τους ορισμένοι δάσκαλοι…

Ακριβώς όπως τα γράφεις , Νίκο !

Και γι`αυτό το λόγο, όπως καταλαβαίνεις, δεν έχω την παραμικρή διάθεση να μπώ σε οποιουδήποτε είδους αντιπαράθεση.

Το πως χειρίζομαι άλλωστε θέματα συντήρησης, και καλά το γνωρίζω και το υπογράφω και το δημοσιεύω και παραδίδω πλήρη φάκελο και φωτογραφικό αρχείο με το τέλος της κάθε εργασίας μου.

filoi mou geia sas tha ithela na po merika pragmata pou ipothikan apo emena prosopika se kapoia video pou ixa anevasi sto youtube prin apo kapoio kairo sto thema pou tha anafertho ine gia ena organo tou varla pou ipa oti itan skliro kai o ixos tou den itan sostos thelo na diefkriniso pos sto organo ixe valei xeri enas organopoios apo ellada kai tou ixe kanei kapoia episkevi kai gi afto ityan se tetoia katastasi to bouzouki alla to diorthose o toutalas ego apo meros mou thelo na zitiso signomi apo to panagioti to varla gia afto pou ipa kai den diefkrinisa ti ixe ginei me to bouzouki afto panagioti signomi kai nase panta kala kai se kamia periptosi den ithela pote na se kakologiso

na ste oloi kala gia sas

xaralampos kioulos

Μήνυμα από συντονιστή: Χαράλαμπε γράφε στα ελληνικά και όχι greeklish. Υπάρχουν αρκετά προγραμματάκια που τα μετατρέπουν.

Μπαμπη,
πριν λιγο μιλουσα με το Βαρλα,και ειναι ηδη ενημερος για το τελευταιο ποστ σου.

Τωρα,μαλλον τη δεχεται τη συγγνωμη σου,αφου ειναι και δημοσια! :wink:

Οσον αφορα εμενα,(το λεω γιατι γνωριζομαστε -εστω μεσω ιντερνετ και τηλεφωνου- ποσα? 3-4 χρονια?)
εχω να πω οτι απο τοτε που εφευρεθηκε η συγγνωμη,…αυξηθηκαν τα λαθη μας…
Πρεπει να ειμαστε ολοι προσεκτικοι σε οτι γραφουμε ή βιντεοσκοπουμε,γιατι η δημοσια εκθεση γυρναει συχνα
μπουμερανγκ,και οποιος μας διαβαζει ή βλεπει,μπορει και μας κρινει μονος.

Οσο αφορα τον Τουταλα,που επισης γνωριζω,
δεν θα ηθελα να σχολιασω τιποτα αφου δεν ειναι “παρων” στο φορουμ.
Αν μας κανει την τιμη και μπορουμε να μιλησουμε “κατ’αντιπαραθεση”…τοτε ναι,εχουμε κατι να πουμε!
Και για τη “μπαλλα”,και για τ’αυγα και τα καλαθια που ειναι χαμενα απο καιρο…

-Αυτο που μπορω να πω χωρις να τον θειξω δια της απουσιας του,
ειναι οτι δεν συμφωνω ουτε με τον τροπο εργασιας του,αλλα ουτε και τις πρακτικες του. :wink:

Αγαπητε μου φιλε γιαννη, πεστα για να μην τα λεω εγω, απλα και ορεα, τα πραγματα ειναι ενα δραμα, με λιγα λογια το ελληνικο δεμονιο απο παντα ηθελε να κατηγοραει χορις να υπαρχει λογος, επειχηρημα, η καν ουτε και ετια. Εχω καταληξει προσωπικα στο εξεις, το να εισαι ελληνας οργανοποιος και να βοηθας αλλους ειναι παντα πρως οφελος αλλον και αφηνεις τον εαφτο σου ευαλοτο για λασπη κατηγοριες υπενισμους και δολιοτητα.

Ειναι πραγματικα κριμα να βγενουν ορισμενοι να κατηγορουνε και μετα να κρυβοντε πισω απο το δαχτυλο τους. Εχουμε φτασει στο σημειο να πουλαμε και αυτους που μας κανανε καλο για να αποδειξουμε στον κοσμο οτι ειμαστε εμεις οι σωστοι και ξερεις παρα πολη καλα για πιους μιλαω.

Εχωντας πει τα προλεγομενα θα ηθελα ειλικρινα να βγενουνε οι αμεσα εμπλεκομενοι και να αποδεχοντε τα λαθοι τους η ανοησιες τους για να το πω πιο λαικα.

Καθε ενας εχει το δικεωμα της αποψης του αλλα να μενει εκει το ζητημα και να μην περνει ακρεες διαστασεις οπως λασπολογια, ανιθηκοτικα, ψεματα, δολιοτητα και πανω απο ολλα μπινιολογια αν υπαρχει και αυτη η λεξη.

Καλα να περνατε

Χθες σε μια μαζωξη εδω στην Πολη μου βρεθηκε στην παρεα ενα τριχορδο κιθαρομπουζουκο του Τουταλα,κατασκευασμενο στην Δραμα.Ο φιλος με ενημερωσε οτι οτι ο οργανοποιος πλεον μεταφερθηκε απο τη Γερμανια και δραστηριοποιειται σε εργαστηριο του στην Ελλαδα.