Ρε-Λα-Ρε.....


(Μαριλενα) #1

Οι ρεμπετες θεωρηθηκαν καστα σε κακες η σε καλες εποχες καθως και μεγαλες φατριες.Διατηρησαν ηθη κι εθιμα του τοτε και του σημερα μεσα απο δισκακια και χειρογραφο υλικο η ηχογραφησεις απο απλα κασσετοφωνα η δρομους μουσικους που ξεχωριζαν κι εμεναν στον χρονο. Πολλοι απο τους δρομους του σημερα εχουν τις ριζες τους στην μακρινη Ανατολη. Απο την Κωνσταντινουπολη στην Σμυρνη και απο τα νησια και τα χωρια σε ολη την Ελλαδα. Ερευνα εδειξε οτι το ρεμπετικο τραγουδι εχει ταξιδεψει αρκετα και εχει μπολιασει καθως και εχει μπολιαστει απο γεγονοτα,καταστασεις ζωης που περιγραφουν μια κατασταση,μια δραδρομη και παραλληλα μια ρεμβη…Του Τεκε,της Ταβερνας,τα χορευτικα,της φυλακης,της μανας,της ξενιτιας,τα απαγορευμενα,τα λογοκριμενα.Η ανθηση του ρεμπετικου ξεκιναει καπου στον Πειραια απο τα προσφυγικα και κατω.Δεχεται πολλες επιρροες απο το Σμυρνεικο τραγουδι και παιξιμο.Καπου εκει πρωτοεμφανιζεται το τριχορδο μπουζουκι.Ο Βαγγελης Παπαζογλου επηρεαζει πολυ τους ρεμπετες με τραγουδια του καθως αυτοι του τα κλεβαν στην ψυχρα προκειμενου να εξασφαλησουν ενα δισκακι στις τοτε δισκογραφικες εταιριες.Αλλοι παλι εγραφαν απο μονοι τους και πειραματιζοντουσαν ωρες επανω στο οργανο και τα αντιστοιχα του τζουρα και μπαγλαμα.Η κιθαρα προσμαρμοζεται με μεγαλη ανεση πλαι στον ρεμπετικο τροπο παιξιματος πραγμα που αλλαζει οταν κουρδιστει αλλιως και που αναγκαζει και την κιθαρα να γινει λιγο πιο απαιτητηκη στο παιξιμο της.Ετσι ολοκληρωνεται το ρεμπετικο με εναν συγχρονισμο επανω σε τρεις νοτες ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ.Θα μπορουσες να πεις οτι το Ρε φανταζει σαν ενα τριζονι που τρυβει τα δυο του ποδια μες την νυχτα.Επισης θα μπορουσαμε να πουμε οτι το Λα ειναι ο χτυπος του τηλεφωνου στην αναμονη,Οπως κι αν ειναι προτιμω το ουσακ.Ψυχοανασταλτικο,ψυχοδιεγερτικο,σοβαρο και οπως του πρεπει.Με αγαπη Μαριλενα Καντζιλιερη.