Παλιές ηχογραφήσεις

Ecw kapoia erwthmata na paraqesw(omologoumenwV to sunhqizw) kai nomizw oti einai katallhlh h stigmh mia kai apo qemata epikratei apnoia sto magazi ton teleutaio kairo.

  1. Ti mesa dieqetan oi palioi otan hcografousan gia thn epexergasia kai telikh diamorfwsh tou hcou; Eican aV poume kapoia mhcanhmata pou touV edinan th dunatothta p.c. na <<katebasoun>> ligo thn kiqara an akougotan polu dunata, h na thV afairesoun ta polla mpasa, h na anebasoune ligo parapanw mia fwnh pou den thn eice piasei kala to mikrofwno klp; dhladh pwV htan peripou o stountiakoV exoplismoV;
    2.O hcoV thn stigmh pou hcografousan to prwtotupo, panw se ti apotuponwtan; Dhladh aV poume epi paradeigmati,se kapoia mpompina, se kapoion kulindro (h oti allo htan auto);
    3.Auto to sugkekrimeno prwtotupo, ecrhsimopoieito gia thn apeuqeiaV meteggrafh tou hcou se diskouV h apo auto kataskeuazan kapoia morfh mhtraV me thn opoia tupwnan epeita touV diskouV;
    4.Otidhpote apo ta parapanw kai an sunebaine, ecoun diaswqei prwtotupa h mhtreV ta opoia mporoun na crhsimopoihqoun shmera gia meteggrafeV(uyhlhV kaqarothtaV h kai oci); H ecoun estw apla diaswqei;
    -CwriV na speudw na autoapanthqw sthn teleutaia erwthsh mou, mou fainetai kapwV apiqano na mhn ecei diaswqei tipota, apo thn stigmh pou uphrxe toso anqhrh diskografikh paragwgh prin kai meta ton polemo.
    Stauros

Έ, ρε Σταύρο, κανένας δε σ’ ακούει…
Τι να κάνουμε, άς τους άλλους να μπανιάρονται και πάρε πληροφορίες σ’ αυτά που ρωτάς:

  1. Οι “παλιοί” (κι όταν λέμε παλιοί εννούμε πριν τον πόλεμο) είχαν ένα και μόνο μικρόφωνο, γιά όλο τον κόσμο. Ο τραγουδιστής ήταν συνήθως πιό μπροστά, κι οι άλλοι σε απόσταση, ανάλογα με την ένταση που χρειάζονταν (δι’ αποστάσεως δηλαδή!)
  2. Ο ήχος αποτυπώνονταν σε δίσκο-μήτρα από κερί, που ήταν ενισχυμένος γιά να μη σπάει εύκολα η μήτρα. Μετά τον πόλεμο, τον κάναν αλουμίνιο (νομίζω), κι ύστερα ήρθε η μπομπινοταινία. Στο εξωτερικό, δοκιμάστηκαν και εγγραφές με κινηματογραφικό ΤΟΝ φίλμ, οπτική εγγραφή δηλαδή.
  3. Στην αρχή χρησιμοποιούσαν την αρχική μήτρα γιά να βγάλουν αντίγραφα, αλλά καμιά φορά τους έσπαγε, γι αυτό και βρίσκομε σε μεγάλα και αναπάντεχα σουξέ, πολλές… πανομοιότυπες εκτελέσεις, με τους ίδιους τραγουδιστές και μουσικούς, σε νέες εγγραφές!
  4. Υποτίθεται, πως αυτό ήταν το κακό που μας βρήκε. Φεύγοντας, οι Γερμανοί, βάλαν φωτιά στα στούντιο της Κολούμια, κι έτσι καταστράφηκαν (υποτίθεται) ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΙ ΜΗΤΡΕΣ! (Ήταν το μοναδικό εργοστάσιο αναπαραγωγής στη χώρα μας, κι έτσι όλες οι μήτρες ήσαν εκεί). Κατά καιρούς ελέχθησαν διάφορα περί φυγαδεύσεων κ.λ., αλλά φαίνεται απίθανο.
    Πάντως, κι αν ακόμα υπήρχαν οι μήτρες, δεν θα είχαν αισθητή διαφορά από έναν άπαιχτο δίσκο.
    Όσο γιά τις εγγραφές, μετά το 55, με την είσοδο των Long Playing δίσκων, επεκράτησε η εγγραφή σε μαγνητική ταινία, και έγιναν και οι πρώτες κονσόλες γιά περισσότερα μικρόφωνα.
    Στη δεκαετία του 60, μπαίνουν και οι… ενισχυτές μέσα στο στούντιο, και χρησιμοποιούνται τα πρώτα εφφέ, με πρώτο και καλύτερο το ECHO (βάθος).
    Το τετρακάναλο έρχεται γύρω στο 1970.

Φ.

Kwsta Ferrh euxaristw polu. Hsoun katatopistikotatos.
(Den mporousane oi kolonazi na mhn thn kanoune th zhmia…)
-Asxeto alla kalo: Peftontas to mati mou sth le$h ECHO automatws 8umh8hka to aposmasma me ton …Ayyelo Manwlopoulo, apo to disko tou Xarry Klyn “Malaka pio malaka” opou o dhmofilhs kallitexnhs sarkazei kai eirwneuetai me aristotexniko tropo thn politistikh mas katantia.
(Se kapoio shmeio leei o trayoudisths: “den exei eko rei! Bali ki allo eko-eko-eko…”)
-Osoi einai fan* tou Xarry Klyn na shkwsoun to xeri.
Kalo SaBBatokuriako.
Stauros

*E$ ou parayetai kai to …fanhdes(tou Noti ths Antzhs klp)