Πάλι τραγούδι θα σου πω

Πά(ααααα)λι τραγουδί(ιιιι) θα(αααα) σου πω…

Ποιανού είναι αυτό το εξαίσιο άσμα; Υπάρχει η πρώτη εκτελεση σε σι ντι;

φχαριστώ…

Μάρκος και ξερό ψωμί ρε Γιάννη.

Πάλι τραγούδι θα σου πω απ’την καρδιά βγαλμένο
για σένανε χρονάκια δυό ,ναζίαρα μου
μ’έχεις φαρμακωμένο.

Είμαι παιδάκι έξυπνο ,παιδί από τα λίγα
το λέει όλος ο ντουνιάς ναζίαρα μου
Πέραιας και Αθήνα.

Έχει και τρίτο στίχο είμαι όμως στο γραφείο χωρίς κιτάπια και δεν τον θυμάμαι απόξω.Πάντως Μάρκος.

Γιώργος.

Είναι θεός τελικά… Σε τι δίσκο-συλλογή το έχεις; θυμάσαι;

Γιάννη μου δυστυχώς το έχω μόνο σε κασσέτα στην πρώτη εκτέλεση.Σε δίσκο το έχω σε δεύτερη εκτέλεση με το Γιώργο τον Ξηντάρη αλλά είναι μόνο για ξενέρωμα.Και γω το ψάχνω σε δίσκο πρώτη εκτέλεση.

Γιώργος.

Ο Κουνάδης πάντως το έχει ως τραγούδι του Περιστέρη, στο τρίτο CD του Περιστέρη, στη σειρά Οι Συνθέτες του Ρεμπέτικου. Μπορείς να το βρεις εκεί.

Έχει απόλυτο δίκιο o προλαλήσας το έχω το δισκάκι Γιάννη Λιανέ αλλά μου ξέφυγε.ʼμα το θέλεις στο περνάω με κάποιο τρόπο.

Γιώργος.
Υ.Γ. Ο επωνυμικός προσδιορισμός του Γιάννη του Λιανού του φίλου είναι για να μην μπλεξουμε τους Γιάννηδες.

Το “Είμαι παιδάκι μάλαμα” (έτσι είναι ο τίτλος του) είναι του Περιστέρη, όπως το “Μπουζούκι μου διπλόχορδο”, το “Με πολεμάς μπαμπέσικα” και η “Φραγκοσυριανή”.
ΑΝ

Δεν είναι του Περιστέρη κανένα από τα προηγούμενα τραγούδια, χιούυμορ κάνει ο φίλος μας ο Αρης καθώς και ο Κουνάδης. Το επισημαίνω όμως έτσι για τα πρακτικά προς αποφυγή παραξηγήσεων, κυρίως από τους νέους του FORUM. Ολα είναι του Μάρκου. Τώρα το γιατί είναι στο όνομα του Περιστέρη κάτι παιζόταν με τα ποσοστά στην εταιρία ίσως ο Σώτος να ξέρει περισσότερα.

Άρη αυτά που λές δεν στέκουν.Κάποια τραγούδια του Μάρκου είναι πράγματι στο όνομα του Περιστέρη ,κάποια άλλα στο όνομα του αδελφού του και κάποια άλλα τα πέρασε στην ΑΕΠΙ ,γιατί γι’αυτό πρόκειται σε ποιού δηλαδή το όνομα είναι καταχωρημένα στην καρτέλλα της ΑΕΠΙ,με το ψευδώνυμο Ρόκκος (του παπού του δηλαδή το όνομα).
Όμως αυτό έγινε διότι βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με την πρώτη του γυναίκα η οποία ζητούσε μερίδιο από τα χρήματα που εισέπραττε ο Μάρκος.Εξάλλου είναι ιστορικά βεβαιωμένο ότι ο Περιστέρης του κατέβαλλε τα χρήματά του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι το τραγούδι είναι του Περιστέρη ή του παππού του Μάρκου που ήταν συγχωρεμένος.Η Φραγκοσυριανή είναι σίγουρα καταχωρημένη στο όνομα του Μάρκου στην ΑΕΠΙ.
Η για διαφόρους λόγους λοιπόν καταχώρηση στην ΑΕΠΙ στο όνομα άλλων τραγουδιών που ιστορικά είναι βεβαιωμένο ότι ανήκουν στο Μάρκο δεν μπορεί και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να μπερδεύεται με την πατρότητα τέτοιων αριστουργημάτων.Πως να το κάνουμε εμένα μου φαίνεται βεβήλωση.

Φιλικά Γιώργος.

Μπλέξαμε τα πόδια μας .Γιατί αν ο κύριος Παλαιολόγος είναι ο φίλτατος Νικολαίδης και μας κοροιδεύει και γω μπαίνω στον κόπο και απαντάω σοβαρά τότε θα υποστεί της συνέπειες και λίαν συντόμως μάλιστα.
Τρέμε ʼρη η εκδίκησή μου θα είναι αμείλικτη.
ΦΚΤΕΤΦ ( Φοβερός Και Τρομερός Εκδικητής Του Φόρουμ)

Υ.Γ. Στραβομάρα ρε εκείνο το ΑΝ στο τέλος μου διέφυγε τελείως.

Κωλόψαρο Τζωρτζόπουλε…
ΑΝ

Ρε Άρη όσον αφορά το Παλαιολόγος δύο τεινά μπορεί να συμβαίνουν.Η λόγω Μάνης το γύρισες στο τσάμικο ή διακρίνω ψίγματα μεγαλείου (His Magesty)
ʼρης και έτσι.
Έπειτα σκέφτομαι ότι καλοκαίριασε και η διάθεση όσο να 'ναι ανεβαίνει (χαρούλες δηλαδή μας κάνεις)
κι αυτό δεκτό.
Δεν τολμάω ρε να σκεφτώ καμμιά ξαφνική ιδεολογικοπολιτική στροφή μη ρίξει και κανά χιόνι μες το κατακαλόκαιρο.
Ότι και να 'ναι να σε καλά και καλές αντάμωσες.

Γιώργος.

Ερωτευμένο ρε είναι το παιδί… χαμπάρι δεν πήρες Τζωρτζ-Τζωρτζόπουλε ;

γιώργος

O Περιστέρης (ψαρούκλα Τζωρτζόπουλε)υπήρξε επι χρόνια διευθυντής της odeon και από τα χέρια του πέρασαν όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί του ρεμπέτικου.Σαν μουσικός ο Κυρ Σπύρος ήταν τεράστιος, μαέστρος στα πολιτάκια από μικρή ηλικία και εξαιρετικός οργανοπαίχτης σε έγχορδα και άλλα.Η συνθετική του ιδιότητα είναι και αυτή μεγάλη με χαρακτηριστικό το χρώμα της σμυρνέικης σχολής (οφ αμάν ,τεκετζής ,μπελεντέρια κ.λ.π).Η παρουσία του ονόματος του σε κομμάτια όπως το είμαι παιδάκι μάλαμα, στον οντά ενου πασά , μικρούλα καστανή ,με πολεμάς μπαμπέσικα , αποτελεί δείγμα της ανταπόδωσης μιας “υποχρεώσης” που του όφειλαν ο Μάρκος ο Χατζηχρήστος ο Παπαιωάννου και άλλοι μεγάλοι του ρεμπέτικου.Μια μορφή ανταμοιβής έναντι του περάσματος κάποιων τραγουδιών τούς στη δισκογραφία.Φυσικά αυτό δεν μειώνει σε τίποτα την προσωπικότητα του Περιστέρη γιατί δεν νομίζω ότι δρούσε εκβιαστικά αλλά να μην τον καθαγιάζουμε κιολα.

Καλά ρε Σώτο παραπάτησα με τον Άρη και συ τώρα μου λες στραβομάρα.Καλά ρε 'ντάξει βάρα και συ και κανα βράδυ μετά από κανά κρασί άμα σε πετύχω μπόσικο και παραπατήσεις τα λέμε.
Κατά τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα μόνο που δεν το ανάφερα ότι ασφαλώς και τα δικαιώματα ήταν και μέσω τακτοποίηση και προσωπικών λογαριασμών “υποχρεώσεων” όπως θες πέστο.
Ταύτα και μένω.

Γιώργος.

Ο κυρ Σπύρος υπήρξε ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ σε δυό τομείς: μουσικά (και επιμένω: το καλύτερο προπολεμικό μπουζούκι το παίζει αυτός στο ΤΥΧΗ ΚΑΚΙΑ ΤΙ ΣΟΥΚΑΝΑ με τον Κάβουρα) και ως manager. Χωρίς αυτόν, η ελληνική μουσική σκηνή ακόμα και σήμερα θα ήταν διαφορετική (και νομίζω πως όλοι καταλαβαίνουμε το γιατί).

Η αλήθεια είναι πως συνθετικά υστερούσε: λίγα λαϊκά τραγούδια που είναι στ’ όνομα του έχουν προσωπικό χρώμα. Τα περισσότερα είναι είτε μελωδίες που γύριζαν από δω κι από κει και αυτός κάποια στιγμή τις ηχογράφησε στ’ όνομά του (π.χ. ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟ) είτε τραγούδια αλλονών που μπήκαν στ’ όνομα του από υποχρέωση, ψήσιμο ή και εκβιασμό.

Από την άλλη μεριά, ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ τα λαϊκά τραγούδια που ξέρουμε και έχουν ηχογραφηθεί στην ODEON/PARLOPHON φέρουν την σφραγίδα του. Μα κιθάρα θάπαιζε, μα μπουζούκι θάπαιζε, μα πιάνο θάπαιζε, μα κάτι θα διόρθωνε, η ουσία έιναι πως η υπογραφή του υπάρχει σε όλα αυτά τα τραγούδια.

Ακόμη, να σημειώσουμε πως ο Περιστέρης έχει στ’ όνομα του καμιά 150αριά ‘ελαφρά’ τραγούδια, πολλά εκ των οποίων υπήρξαν σημαντικές επιτυχίες. Όποιος θέλει ν’ ακούσει την ‘ελαφρή’ πλευρά του Περιστέρη, ας ακούσει για αρχή τον περίφημο ΜΠΑΡΜΠΑ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΝΑΤΑ με τον Επιτροπάκη όπου ο Περιστέρης παίζει μαντολίνο και κουμαντάρει την ‘μαντολινάτα της ODEON’ όπως αναφέρεται σττην ετικέττα.

Τέλος, αξίζει νομίζω να τονιστεί πως ο Περιστέρης δεν ηχογράφησε μόνο στην ODEON/PARLOPHON. Την περίοδο '27-'30 έχει ηχογραφήσεις και στην COLUMBIA/HMV με πιό γνωστές τα οργανικά ΣΥΡΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ και ΜΠΑΜ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ που παίζει με τον Αμιράλη (=Παπατζή) στην αρμόνικα.

Αυτά προς το παρόν, προς ολοκλήρωση της εικόνας του κυρ-Σπύρου, και βλέπουμε…

Φραγκίσκος

Συμμετοχή του Σπύρου Περιστέρη σε τραγούδια της Columbia πριν το 1930 δεν προκύπτει. Πιθανόν το ίδιο και για την HMV, αλλά ας μην το δέσουμε.

Στο sealabs, πληκτρολογώντας Σπύρος Περιστέρης, δεν υπάρχει τραγούδι του, στις παραπάνω εταιρείες, κατά την περίοδο 1927-1930.

http://rebetiko.sealabs.net/display.php?string=περιστερης

Γύρω στο 1928-1929, τον βρίσκουμε να συμμετέχει με την Μανδολινάτα του, στην εταιρεία δίσκων γραμμοφώνου Χόμοκορδ, σε τραγούδι του Θ.Σακελλαρίδη.

Ίσως ο παρακάτω δίσκος να είναι η πρώτη του συμμετοχή στη δισκογραφία.

Το “Συρτό Πολίτικο” ηχογραφήθηκε, μάλλον το 1931. Για το “Μπαμ Ζεϊμπέκικο” δεν υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες.

1 «Μου αρέσει»

Το Μπάμ είναι εννιάρι δημοφιλέστατο ακόμα και σήμερα, σε όλη τη λαϊκή μουσική. Εδώ με Γκουβέντα / Μυστακίδη.