Νταλάρας, Γεώργιος

Looking for information about Georgios Dalaras - is he giving any concert in Athens in the beginning of April? And is it possible to get tickets? We are GREAT admirers of his music - can’t live without it!

OK.
Dalaras seems to be a good choice for you.
Try to find out about someone called VAMVAKARIS.
When you’re done with him, look up CHATZICHRISTOS and PAPAIOANNOY.
Before all, MBATIS is waiting to say something in his own words and music.

Please don’t stick to DALARAS. He is quite good, but the real thing is called:
BATIS
CHATZICHRISTOS
VAMVAKARIS
DELIAS
KEROMITIS
TSITSANIS
and so on…
drop a post for more details.

KK

Here are the addresses of two websites concerning Dalaras:

www.dalaras.com
(unofficial homepage - very very good, a lot of information)

www.dalaras.gr
(his official homepage where you will find some basic information about him)

Concerning concerts in April, take a look sometimes also in the guestbook of www.dalaras.com. Maybe some visitor will post an announcement.

Michael

<FONT FACE=“SYMBOL”>Kourounh, xecaseV ton Mpagiantera kai me stenacwriseV
GiannhV</FONT>

Χε χε χε… Ρε Κουρούνη έπρεπε να της πεις και για το Mitsara Fratis (Κουλουριώτη), το George Karlas και το Francesko Zouridakis (όπως λέμε Sfakianakis).
Πέρα απ’ την πλάκα, καλά ξηγήθηκες. Ο ένας στους δέκα να σε ακούσει θα είναι κέρδος, και γι’ αυτόν, και για το λαϊκό τραγούδι.

Γιάννη, υπάρχουν και γούστα. Ο Μπαγιαντέρας μου αρέσει “οριακά”. Οι πολυφωνίες και οι δεξιοτεχνίες (πρώτη - δευτέρα) που εισήγαγε με το Χιώτη κλπ., με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Μπορεί να ήταν εξέλιξη (evolution - ανέλιξη) της μουσικής, αλλά είμαι βαθύτατα ρομαντικός και κολλημένος στο πρό του '22 ρεμπέτικο. Μόνη εξαίρεση θεωρώ τον Χατζηχρίστο, όχι τόσο για την μουσική του αλλά για τη φωνή του και εκείνα τα κα-τα-πλη-κτι-κά ζευγαρώματα με τον Μάρκο.
Επ! Μη παρεξηγηθούμε εδώ. Δεν λέω ότι είναι κακός ο Μπαγιαντέρας ή ο Χιώτης κλπ. Κάθε άλλο. Τέτοια μπουζούκια και συνθέτες βγαίνουν ένας στον αιώνα. Από άλλη σκοπιά το βλέπω το θέμα. Απλά μου αρέσει το σκληροπυρηνικό αλανιάρικο ρεμπέτικο.

Ο Κάρλας κι ο Φράτης, που λέει κι ο Αρης, είναι καθαρόαιμοι κι ατίθασοι ρεμπέτες. Κανονικοί διαόλοι. Με εμπνέουν, καταλαβαίνεις; Είμαι σταθερά μαζί τους.

ΚΚ

PS. O Zouridakis μου διαφέυγει Αρη… Τίς εί;

Σύμφωνα με αφήγηση του ίδιου:
Μια μέρα (1920 - 1930) ο πιτσιρικάς Ζουριδάκης έκοβε βόλτες στου Καραϊσκάκη, έξω απ’ το μαγαζί του Μπάτη, μπας και βρει κανά θέλημα για χαρτζιλίκι. Τον βλέπει ο Μπάτης “ψόφιο” και του λέει: “Πεινάς ρε;”. “Πεινάω”. Και του βγάζει ένα πιάτο φασολάδα. Ετσι προσλήφτηκε σαν “ψυχοπαίδι” ή αλλιώς “τσιράκι” του Μπάτη (σ.σ. ο Μπάτης τάιζε κάμποσους άπορους πιτσιρικάδες της αγοράς). Επαιξε αρκετές φορές σε κομπανίες, αν και πιο πολύ δούλευε τη “σφουγγάρα”. Ηχογράφησε 4-5 τραγούδια και -όπως λέει ο ίδιος- έμεινε με το παράπονο ότι ο Μπάτης τον “ξέχασε” και δεν τον ανέφερε στο τραγούδι “Σου 'χει λάχει στο σελάχι”, που -σύμφωνα πάντα με τον ίδιο- το έγραψαν μαζί.

Να συμπληρώσω ότι σίγουρα βοήθησε το Σχορέλη στην “Ανθολογία” του, δίνοντάς του αρκετά στοιχεία για τη ζωή των παλιών.
Ενα απ’ τα ηχογραφημένα τραγούδια του περιέχεται στα “Μουρμούρικα” της Rounder. Είναι το 19 με τίτλο “Συριανός χορός”.

Μάλιστα… Αυτό λέγεται πληροφόρηση!
Αυτό το “¨Συριανό χορό” τον είχα ακούσει στα “Μουρμούρικα” της Rounder, και μου είχε κάνει εντύπωση.

Marianna, I don’t know where you live but anyway I have been told by some Dutch people who have access to companies that organize concerts and such events that there will be a european tour of George Dalaras and Goran Bregovic in spring of 2000. Still it is rumours only…

<FONT SIZE="+1"><FONT FACE=“SYMBOL”>Prin apo duo peripou mhneV eica grayei sto allo</FONT> Forum <FONT FACE=“SYMBOL”>oti den mporw na katalabw giati o MpagianteraV den sumperilambanetai sthn prwth seira-klash tou rempetikou. Eica pei oti einai carakthristiko to oti otan kapoioV anaferetai sthn tetrada tou rempetikou sunhqwV anaferetai stouV Tsitsanh Bambakarh Papaiwannou kai Catzhcrhsto kai qewrw adiko na mhn mpainei mesa kai o MpagianteraV. Polloi mou apanthsan oti den ecw dikaio, oci fusika giati o MpagianteraV den einai isaxioV twn allwn, alla giati sumfwna me tiV dikeV touV empeirieV o MpagianteraV panta anferetai wV prwthV klashV sunqethV. Etsi loipon otan o KourounhV den ton sumperielabe sth lista tou qewrhsa oti ecw mia parapnw marturia na eniscusei auto pou eica tote grayei. Poso mallon otan proercetai apo baqu gnwsth opwV o KwstaV.

Katalabainw oti einai kai anousio kai anwrimo na krinoume sunqeteV kai na touV axiologoume me bash thn spoudaiothta touV. Sto katw katw o kaqenaV ecei tiV dikeV tou protimhseiV. Auto pou qelw na pw me to scolio mou einai oti efoson qelwntaV kai mh kapoioi qa kanoun pou qa kanoun tetoieV kriseiV kai axiologhseiV me skopo na sunoyisoun tiV genikeV protimiseiV twn rempetofilwn, ofeiloun na mhn xecnane ton Mpagiantera. Eidika otan oi apodekteV autwn twn krisewn einai mh gnwsteV tou rempetikou.
GiannhV </FONT></FONT>

Κοίτα Γιάννη,
πρώτα απ’ όλα, ο κατάλλογος που έδωσα απευθυνόταν σε έναν άνθρωπο που ξέρει μόνο τον γιό του Νταράλα από Ελληνική μουσική!
Δεν είχα καμμία πρόθεση να κάνω “κατάταξη βάσει σειράς σπουδαιότητας”.
Θα ήταν χοντρό φάουλ εκ μέρους μου. Βλέπεις άλλωστε ότι η λίστα τελειώνει με “and so on…” - “και ούτω καθ’ εξής”.
Συμφωνώ μαζί σου οτι δεν πρέπει να ξεχνάμε κανένα. Ομως έτσι οι λίστες γίνονται ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ. Και στο κάτω κάτω, γιατί συγκεκριμένα ο ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ δεν πρέπει να ξεχνιέται;

Εδώ ξέχασα τον Χαλκιά (Jack Gregory)!!!
Κόντεψα να σπάσω το ποντίκι απ’ τα νεύρα μου μόλις το πρόσεξα!

Τέλος πάντων, έχω πιάσει τον τρόπο που σκέφτεσαι και δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσουμε.
Παραβιάζουμε αμφότεροι ανοιχτές θύρες.

ΚΚ

Και δε μου λές, το “βαθύς γνώστης” τώρα τι τόθελες;
Χε χε. Για να μου λέει εξυπνάδες ο Αρης;
Δεν είμαι περισσότερο γνώστης από κανένα!
Ισα ίσα, εσείς οι (κάπως) νεώτεροι είσαστε ΠΟΛΥ πιό κοντά στο θέμα λόγω του πάθους και της ηδονοθηρίας που συνεπάγεται “το νεαρόν της ηλικίας”.

<FONT SIZE="+1"><FONT FACE=“SYMBOL”>MagoV eisai; Otan egrafa </FONT>"<FONT FACE=“SYMBOL”>baquV gnwsthV</FONT>" <FONT FACE=“SYMBOL”> hlpiza oti qa balw futilia ston Arh na kanei kapoio scolio mia kai s</FONT>’<FONT FACE=“SYMBOL”>ecei megalo acti. Alla to ceiristhkeV polu exupna mia kai legontaV dhmosia oti perimeneiV scolio apo ton Arh tou edeseV ta ceria kai twra opoidhpote scolio den ecei axia.
GiannhV</FONT></FONT>

θα σας διηγηθώ μιάν ενδιαφέρουσα ιστορία.

Το 1995 χρειάστηκε να ταξιδέψω για επαγγελματικούς λόγους στην Μαδρίτη. Η πτήση της IBERIA ήταν μέσω Βαρκελώνης και περιελάμβανε τρεισίμιση ώρες στάση. Εκείνη την εποχή μελετούσα το βιβλίο του Όργουελ “Φόρος τιμής στην Καταλωνία” και ήμουν συναισθηματικά φορτισμένος σχετικά με
αυτήν την πόλη, οπότε θεώρησα την στάση του αεροπλάνου εξαιρετική ευκαιρία να την γνωρίσω κάπως. Πήρα αμέσως το λεωφοριάκι και βρέθηκα
στην ‘Placa Cataluna -Πλατεία Καταλωνίας’ απ’ όπου άρχισα την μικρή μου περιπλάνηση. Περιπλανήθηκα απο δω κι απο κεί και κάποια στιγμή διαπίστωσα ότι βρισκόμουν κάπου σε ένα στενό της παλιάς πόλης -δεν ήξερα ποιό- αλλά η ώρα είχε περάσει και έπρεπε να φύγω σφεντόνα για το αεροδρόμιο. Ωραία, αλλά πως πάνε στο αεροδρόμιο;
Ρώτησα κάνα δυό που περνάγανε αλλά τζίφος διότι σιγά μην ξέρανε αγγλικά. ʼρχισε να με πιάνει πανικός. Περαστικοί μηδέν, κινητό δεν είχα, αυτοκίνητα δεν υπήρχαν και εγώ στριφογύριζα στα στενά σε πανικόβλητη κατάσταση χωρίς να μπορώ να βρω έστω ένα μέρος που είχα ξαναπεράσει, μπας και προσανατολιστώ.
Ξαφνικά, βλέπω μπροστά μου ένα ξενοδοχείο. Λέω, “Μεγάλε, εδώ είμαστε. Αυτοί αγγλικά θα ξέρουν οπωσδήποτε, θα καλέσουν κάποιο ταξί και θα
προλάβεις το αεροπλάνο”. Πάω μέσα και πέφτω σε 35άρη ισπανό ρεσεψιονίστ με μουστάκι και χαλαρό ύφος. Αφού είδαμε και πάθαμε να καταλάβουμε ο
ένας τα αγγλικά του άλλου (και οι δύο μιλάγαμε αγγλικά κατά προσέγγιση και μάλιστα διαφορετική) κατάφερα να του εξηγήσω ότι θέλω να πάω αμέσως
στο αεροδρόμιο. ‘Α!’, μου λέει, ‘και γιατί θες να πας στο αεροδρόμιο;’ ‘Διότι περιμένει το αεροπλάνο μου και μπλά μπλά’ του λέω την ιστορία.
‘Amigo, κάνεις λάθος’ μου λέει. ‘Είναι λάθος να πας στην Μαδρίτη με αεροπλάνο. Δεν θα μπορέσεις να θαυμάσεις την Καταλωνία. Όχι, θα πας με λεοφωρείο’. Τρελλαίνομαι εγώ, ‘ρε καλέ μου, ρε χρυσέ μου’ τίποτα αυτός, δώστου να μου εκθιάζει μισοισπανικά-μισοαγγλικά την φύση της Καταλωνίας.
Πάνω πού 'μαι στο όριο, εμφανίζονατι άλλοι δυό του ξενοδοχείου, ο ένας με όμοιου επιπέδου αγγλικά και ο τρίτος με καθόλου. Και αρχίζει ο τρίτος
να μιλάει στα ισπανικά με τον πρώτο, κάτι ‘Cataluna’ έπιανα στην κουβέντα, ενώ ο δεύτερος με έχει βάλει στην γωνιά και μου εξηγεί ότι δεν μου τα λέει καλά ο πρώτος, και ότι πρέπει να προτιμήσω το τραίνο διότι έχει το ξενοδοχείο σύμβαση με το τραίνο και θα μπορούσε να πετύχει αυτός καλή
τιμή και άλλα τέτοια …
Τελικά το αεροπλάνο τόχασα.

Αυτά και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Φραγκίσκος Α. Κουτελιέρης

Τί λέτε ωρέ παιδιά για τον Μήτσο το Μπαγιαντέρα που του κόλησε το σουσούμι επειδή παρ οτι Καρα-ρεμπέτης και μάγκας γούσταρε και την όπερα
Πρόσωπο αξιοσέβαστο μές την φάρα καθοτι Αρβανίτης
πρωτοπαλήκαρο με φυλακές και παρελθόν στην πρέζα
φόβος και τρόμος για τους νταήδες του Πειραιως
Σαράντα χρόνια στην σφουγγάρα και στο πιατάκι με το ζητιανόξυλο δημιουργός της καπνουλούς της ξαβεριώτισας του αλανακίου …κλπ
Πρωτοπόρος του αλανιάρικου ρεμπέτικου αλλά και μουσικός δυνατός.
Ατομο ζόρικο
Διαβάστε την διαθήκη του

Σαν θα πεθάνω βρε παιδιά
αντί κεριά λιβάνια
βάλτε φωτιές στην ψησταριά
και ρίχτε μου ντουμάνια

κι αντί για διακο και παπά
λαμπάδες και λουλούδια
φέρτε οκάδες το κρασί
και πεστε μου τραγούδια

και οταν θα με θαψετε
θα ήθελα ακόμα
και μεσα είσ το μνήμα μου
μια κάνουλα στο στομα

Δε νομίζω ότι κάποιος από εμάς προσπάθησε να δώσει έναν “κατάλογο” ρεμπετών με βάση την αξία τους. Θα ήταν το μεγαλύτερο ατόπημα για κάποιον που τρέφει γι’ αυτούς και τον παραμικρό σεβασμό. Μπορούν να φτιαχτούν λίστες με βάση την ημερομηνία γέννησης, με τη χρονική σειρά δισκογραφικής εμφάνισης, με την ποσότητα ηχογραφημένων τραγουδιών κ.λ.π. Ποτέ όμως με σειρά “αξίας”. Ακόμα και θα ήθελα να φτιάξω μια λίστα με σειρά προσωπικής προτίμησης, είμαι σίγουρος ότι θα έπεφτα σε σοβαρά λάθη.
Ξεκινώ π.χ. και φτιάχνω μια τέτια λίστα και λέω (πάντα υποθετικά): Μητσάκης, Χιώτης, Τούντας, Τσιτσάνης, Παπαϊωάννου, Παπάζογλου και και και…
Φτάνω στο τέλος και κοιτώντας την λίστα σκέφτομαι: Ποιό είναι το τραγούδι που μου αρέσει ιδιαίτερα τελευταία; Το “Πονώ δε με λυπάσαι”. Είναι στη λίστα μου ο δημιουργός του (Κ. Σκαρβέλης); Οχι! Φτου και ξανά απ’ την αρχή…
Εγώ λοιπόν το σκέφτομαι αλλιώς:
Ποιος ρεμπέτης ΔΕΝ μ’ αρέσει; ΚΑΝΕΙΣ! Το κάθε ρεμπέτικο έχει την ομορφιά του. Απλώς άλλο μας αρέσει πιο πολύ κι άλλο λιγότερο. ΠΑΝΤΑ όμως μας αρέσει.
Οταν προτείνω σε έναν φίλο να ακούσει κάποιον συγκεκριμένο συνθέτη, κάνω τη πρόταση με βάση την αιτία. Δηλαδή, στα φιλαράκια Σώτο και Γιώργο (το μικρό) προτείνω Τσιτσάνη, για το συγκεκριμένο λόγο ότι βρίσκονται στον τρίτο χρόνο “ενασχόλησης” με το μπουζούκι και χρειάζονται την “τσιτσανική” ποικιλία συνθέσεων.
Μια και αναφερθήκαμε στον Μπαγιαντέρα, να πω κάτι όσο αφορά την αξία του, όχι ως συνθέτης-τραγουδιστής, αλλά σαν άνθρωπος.
Ο Μπαγιαντέρας ήταν παλικάρι που άφησε εποχή. Κατά τη διάρκεια της κατοχής ο τυφλός Μπαγιαντέρας (τυφλώθηκε τρεις βδομάδες μετά την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα) γυρνούσε τις ταβέρνες και έπαιζε αντάρτικα ρεμπέτικα. Οι Γκεσταπίτες τον συνέλαβαν δεκάδες φορές και τον ξυλοκόπησαν, πράγμα όμως που ουδόλως ενόχλησε το Μπαγιαντέρα που συνέχισε το “βιολί” του, με αποτέλεσμα και οι ίδιοι οι Γερμανοί στο τέλος να τον “παρατήσουν”. Σημειωτέο, ότι οι ντόπιοι συνεργάτες τον Γερμανών δεν τολμούσαν να τον ενοχλήσουν, αφού -λόγω του παρελθόντος του- τον φοβόντουσαν ακόμα και τυφλό!!!
Τα αντάρτικα αυτά τραγούδια τα είπε ο Μπαγιαντέρας σε μπουάτ της Πλάκας στα μέσα της δεκαετίας του ‘60 και υπάρχουν ηχογραφημένα απ’ τον Κουνάδη. Ενα από αυτά τραγουδήθηκε απ’ το Νταλάρα στα “Ρεμπέτικα της κατοχής” (“Με τον Αρη αρχηγό να 'ναι γλυκό το βόλι”).

ʼρη συμφωνώ και προσπαθώ. Μέχρι τώρα κουτσά-στραβά μάθαμε κάποια προπολεμικά του Τσιτσάνη μα εγώ προσωπικά υστερώ σε δισκογραφικό υλικό…

MP3!
Είναι η μόνη λύση!
Εχω τουλάχιστον 250 τεμάχια Τσιτσάνη.
Τα πιό πολλά σε δίσκους 33.3 rpm.
Αλλά ποιός “σκλάβος” αναλαμβάνει να τα mp-τριάσει?
Ε;
Ποιός;

ΚΚ

paidia ego exo pano apo 2000 rebetika se mp3. to zitima einai pos den mporo na ta anebaso sto site xoris na dimiurgiso problima ston provider. exoume skeftei mia lisi. an telika pragmatopoii8ei 8a tin anakoinosoume sto forum
xaireto
stellakis

ρε παιδια μη λετε ετσι για τον Νταλαρα.Θα σας κανει καμια “μηνυση”.Ο Θεος ειναι ο Μπιθικωτσης