Μπουζούκι και αυτοκίνητο

Στη συζήτηση που ξεκίνησε με αφορμή την αντικατάσταση του καπακιού σε μπουζούκι, αναφέρθηκε και ο κίνδυνος που αντιμετωπίζει το όργανο από τη ζέστη κατά τη μεταφορά του με αυτοκίνητο.

Έκανα μια αναζήτηση στο φόρουμ και βρήκα ένα θέμα σχετικό με τη μεταφορά οργάνων με αεροπλάνο, αλλά όχι πολλά πράγματα για τη μεταφορά με αυτοκίνητο.

Πιστεύω ότι θα ήταν χρήσιμο να συγκεντρώσουμε συμβουλές (από τους οργανοποιούς κυρίως), αλλά και εμπειρίες από τη μεταφορά των οργάνων με αυτοκίνητο στις συνθήκες του καλοκαιριού για να μην φεύγουμε για διακοπές με το άγχος μήπως φτάσουμε στον προορισμό μας και το αγαπημένο μας όργανο έχει πάθει σοβαρή ζημιά.

Καταθέτω λοιπόν πρώτος τη δικιά μου εμπειρία:

Πέρυσι πήγα στην Ιθάκη και η ανησυχία μου αφορούσε την αναμονή στο λιμάνι της Πάτρας μέχρι να έρθει το καράβι. Το μπουζούκι ήταν μέσα σε σκληρή θήκη από fiberglass μαύρου χρώματος. Το είχα στην καμπίνα των επιβατών στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Στο λιμάνι είχαμε περίπου δύο ώρες αναμονή με το αυτοκίνητο κάτω από τον ήλιο. Άφησα και τα τέσσερα παράθυρα ανοιχτά περίπου ένα εκατοστό και κλείδωσα το αυτοκίνητο. Επειδή ήταν μεσημέρι ο ήλιος ήταν ψηλά και δεν χτύπαγε από τα παράθυρα κατευθείαν τη θήκη. Το αποτέλεσμα ήταν απολύτως ικανοποιητικό. Το αυτοκίνητο δεν ζεστάθηκε ιδιαίτερα και ενώ το τιμόνι έκαιγε γιατί το έβλεπε ο ήλιος η θήκη δεν είχε ανεβάσει θερμοκρασία.

Το μειονέκτημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι το όργανο είναι εκτεθειμένο και υπάρχει η πιθανότητα κλοπής.

Μπραβο φιλε Σπαρουσ ωραιο θεμα.Ο μεγαλυτερος εχθρος ολων των οργανων ειναι η θψηλη θερμοκρασια.Οι κολες που χρησιμοποιουμε μετα τους 50-55 βαθμους αρχιζουν να χανουν τις ιδιοτητες που εχουν.εχουν ερθει πολλα οργανα στο εργαστηριο με καθισμενα καπακια διπλωμενα στον τακο ανοιγμενες δουγιες ξεκολημενα κεφαλαρια.
εγω προσωπικα συνιστω να μην αφηνεται καθολου το οργανο μεσα στο αυτοκινητο η στο πορτ μπαγκαζ.Παρτε το μαζι οπου πατε ειδικα το καλοκαιρι.
Η θηκη απο φαιμπερ γκλας ανεβαζει πολυ ευκολα θερμοκρασια.Η καλυτερη θηκη για την ζεστη νομιζω οτι ειναι η soft case.λιγο ογκωδης αλλα το φελιζολ ειναι πολυ καλο και σχετικα ελαφρυ.
Κατα την διαρκεια του ταξιδιου καλυτερα ειναι να το εχετε στην καμπινα επιβατων.Αφου αντεχετε εσεις τοτε ειναι καλα και για το οργανο.

Μου είχε αναφέρει και ο δάσκαλός μου πώς το μπουζούκι του κατά τη μεταφορά του το καλοκαίρι από τα Τρίκαλα στις Σέρρες μέσα Αυγούστου ήταν επισοδειακή. Η θερμοκρασία αγγιξε τους 40-42 βαθμους της κλίμακας κελσίου και το όργανο στο πορτ-μπαγαζ έκαιγε. Με λίγα λόγια ανοιξαν λίγο οι δούγες και υπήρχε πρόβλημα καθότι είναι επαγγελματίας

Θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη, συμπληρώνοντας ότι εάν οπωσδήποτε πρέπει να το μεταφέρουμε με το αυτοκίνητο την ημέρα να προτιμήσουμε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου στα πόδια των επιβατών αλλά ποτέ στο πορτ - μπαγκάζ. Εκεί αναπτύσσονται υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες.

επειδη εχω “καεί” και εγω και το μπουζουκι μου (το παλιο) με αποτελεσμα το μανικι να γινει σαν αρπα… να σας πω τι κανω

  1. Πηρα αυτοκινητο με aircondition και το εχω παντα ανοιχτο.
  2. Εχω το μπουζουκι στο χωρο των πισω καθισμάτων.
  3. Εχω παρει αυτους τους ασημί ανακλαστηρες φωτος που μπαινουν στο παρμπρίζ (δε ξερω πως λεγονται) για να μη ζεσταινεται το ταμπλο. Σκεπάζω το μπουζουκι με αυτο για να μη το βλεπει καθολου ο ηλιος. Εννοω πανω απο τη θηκη…
  4. Αν εχω πισω επιβατες τους βαζω στο πορτμπαγκαζ… :019:
  5. Παντα υπάρχει ανάλογη μουσική στο cd για να αισθανεται καλά το όργανο. :):112:

Παντα το μπουζουκι οταν τελειωνει το ταξίδι είναι σε καλη κατασταση και δε βραζει. Ελπίζω μονο να μη κανει κακο το aircondition, λόγω του οτι ξηραινει την ατμοσφαιρα. Αλλα ποσο πια να δημιουργεί προβλημα…

Οι ανακλαστήρες το μόνο που κάνουν είναι να προστατεύουν το ταμπλώ από την άμεση θέρμανση και τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου όσες περνάν από το τζάμι.
Δέν προσφέρουν όμως στην μείωση της θερμοκρασίας του εσωτερικού χώρου εκτός εάν μόύν εξωτερικά στο τζάμι.

Και να μήν ξεχνάμε να βάζουμε πάντα μόνο ρεμπέτικα για το μπουζούκι.

Καθαρα και μόνο για τον ήλιο το βαζω , για να μη χτυπα απευθείας πανω στη θηκη… :088:

Ετσι την είχα πατησει παλια. Το είχα βαλει στο πισω τζαμι και το βαραγε 4 ωρες ο ηλιος με 45 υπο σκιά σε αυτοκίνητο χωρις aircondition… Ευτυχως ήταν ενα παλιο μπουζουκι (του πατερα, οχι κατι ιδιαίτερο) το οποιο μαλιστα διορθώθηκε…

μηπως θα ηταν καλο μεσα στον χωρο που εχει η θηκη για τα εργαλεια(πενες,χορδες κτλ)να βαζαμε ενα βρεγμενο (οχι μουσκεμα αλλα απλα νοτισμενο)χαρτι απο ρολο κουζινας ωστε να κρατα την υγρασια μεσα στην θηκη κ να αποτρεπει στο να ξεραθει τελειως το μπουζουκι απο την μεγαλη θερμοκρασια που αναπτυσεται απο τον ηλιο μεσα στο αυτοκινητο;

δυστυχως η μετακινηση τους θερινούς μήνες ειναι πρόβλημα,μαλλον το κλιματιστικό είναι πιο σωστή λύση ή να παίρνουμε μαζί ενα οργανάκι ευκολόπαικτο όχι πολύ ακριβό που λιγο πολύ όλοι έχουμε,να βγάζει τη δουλειά ώστε να μην υπάρχουν αυτού του είδους τα προβλήματα σε ακριβά όργανα.

Αυτη τη λυση μου ειχε προτεινει και ο Σπουρδαλακης και οχι μονο για το αυτοκινητο αλλα και για τους καυτους μηνες. Προσωπικα παρατηρησα οτι οξειδωνουν γρηγοροτερα οι χορδες αλλα… Απο κανα καπακι στα δυο… καλυτερα δυο ζευγαρια παραπανω!

Στρατο κ εμενα ο Σπουρδαλακης μου το εχει πει αυτο.Του ειχα αναφερει οτι μερικους απο τους μηνες του χρονου θα μενω Ταϋλανδη κ καποια στιγμη θα μεινω μονιμα εκει,οπου ολο τον χρονο εχει καλοκαιρι με υψηλες θερμοκρασιες κ υγρασια ειδικα την περιοδο των βροχων κ ηθελα να ειμαι σιγουρος στο πως θα αντιμετοπισω αυτη την κατασταση .Μου απαντησε οτι η υγρασια δεν επηρεαζει τα μπουζουκια του κ ειδικα αυτα με τις ινες στο μανικι.Το κακο μου ειχε πει πως ειναι η ξηρη ατμοσφαιρα το καλοκαιρι κ μου ειχε προτεινει αυτο με το βρεγμενο χαρτι κουζινας στον εσωτερικο χωρο που εχει η θηκη του οργανου για τα εργαλεια.