Θέλω να εντάξω στο μουσικό πρόγραμμα μου σε πανηγύρια, μαγαζιά κλπ και τη δωδεκανησιακη μου λύρα (λύρα με γεράκοκουδούνα).
Έχω παίξει αρκετές φορές με πυκνωτικα μικρόφωνα αλλά δε με βολεύουν καθόλου.
Είδα από διάφορους μουσικούς κάτι μικροφωνακια τα οποία πιάνουν πάνω στο όργανο με μανταλάκι , φαίνονται πολύ βολικά.
Έχει κάποιος εμπειρία σε αυτά, και μπορεί να προτείνει κάποιο; Ευχαριστώ.
Υπάρχει το μικρόφωνο Leveller του Ανδρέα Καραγιάννη από το Αγρίνιο. Αξιοπρεπεστατο εργαλείο για τα χρήματά του, ωστόσο το έχω χρησιμοποιήσει μόνο σε κιθάρα κ μπουζούκι, όπου χρειαζότανε να κλείσω την τρύπα σε μεγάλες μεγάλες εντάσεις με μόνιτορ.
Σαν άλλη μια λύση θα σου πρότεινα να μιλήσεις με τον Ρήγα Μαρκόπουλο που έχει την RM acoustics μήπως και το σύστημα βιολιού κάνει ή προσαρμόζεται κ σε λύρα.
Καλά είναι αυτά τα μικροφωνάκια, αλλά για λίγο πιο γκουρμέ καταστάσεις.
Θέλουν ψείρισμα στο EQ συχνά. Ανάλογα τώρα το χώρο της δουλειάς, τα άλλα όργανα, που είναι τα ηχεία, πόσο γκαζώνετε το volume κλπ κλπ κλπ
Αν έχεις πολλές δουλειές (και ειδικά χωρίς ηχολήπτες) μπορεί να σε κουράσει αυτό το πράγμα συνέχεια.
Γνώμη μου, εγώ θα πήγαινα με τις κλασικές κάψες/καβαλάρηδες που αρπάζουν λιγότερο, για να είμαι όσο πιο ευέλικτος γίνεται.
Αυτά τα μικροφωνάκια που συζητάμε εδώ τώρα, να πιάνουν άραγε καλά και τα κουδουνάκια; Χωρίς να τους ανεβάσεις πολύ το gain και να αρχίσουν τα παρελκομενα όμως (αν έχουν καν ρύθμιση gain).
Με τα νησιώτικα δεν είμαι πολύ σχετικός βέβαια εκτός από τα στανταράκια ρεπερτόρια των μαγαζιών, αλλά σε μια “λαϊκο-νησιώτικη” δουλειά Κασιώτικη που είχε τύχει να είμαι πριν χρόνια με τον Σάββα τον Περσελή, νομίζω δεν χρησιμοποιούσε τέτοιο δοξάρι με κουδουνάκια όταν έπαιζε τα δικά τους. Ίσως για το λόγο αυτό, ότι δεν ακούγεται στα πολλά dB χωρίς καλό στήσιμο ηχητικό…
Ναι, και στην Κάρπαθο οι πιο επαγγελματίες είχαν αρχίσει να καταργούν τις εντέρινες χορδές γιατί λέει δεν αποδίδουν καλά στα μηχανήματα κι έβαζαν μεταλλικές. Μα στο τέλος δεν είναι 12νησιακή λύρα αυτό που απομένει!
Χώρια που για να παίξεις χωρίς καθόλου κουδουνάκια πρέπει εν μέρει να ξαναμάθεις απ’ την αρχή. Το πάνε κι έλα των κουδουνιών (είναι περασμένα σ’ ένα σύρμα περίπου όπως τα κρεμαστάρια της κουρτίνας στον σιδηρόδρομο του κουρτινόξυλου, οπότε πέφτουν με φόρα στο τέλος της κάθε κίνησης) καθορίζει ως ένα βαθμό την ίδια την κίνηση του δοξαριού.
Έχω χρησιμοποιήσει κάψα για τη δωδεκανησιακή λύρα, δεν είχε καμία διαφορά με τη κάψα στη κρητική λύρα, επομένως, δεν εξυπηρετούσε το σκοπό που ήθελα, δηλαδή να ακουστεί το ηχόχρωμα και τα κουδουνάκια.
Στοιχείο Λίστας
Έχω χρησιμοποιήσει πυκνωτικό μικρόφωνο, αλλά δε με βολεύει καθόλου, δε μπορώ να είμαι ακινητοποιημένος στη καρέκλα μου να παίζω, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για γάμους, πανηγύρια και γιορτές. Επίσης, το “έπνιγαν” τα άλλα όργανα, δε μπορούσε να δώσει πολύ ένταση.
Το μικροφωνάκι μου δίνει ελευθερία κίνησης, και πιάνει σίγουρα και τα κουδουνάκια έστω και λίγο. Η αλήθεια θα πιάνει μόνο τα κουδούνια που είναι τη δεδομένη στιγμή κοντά στο μικροφωνάκι και όχι τα κουδούνια σε όλο το εύρος του δοξαριού.
Χρειάζομαι ένα εργαλείο που να πιάνει καλά τον ήχο της λύρας και να μπορεί να δώσει μεγάλη ένταση.
Σ’ αυτό τον δίσκο διαβάζουμε στα κρέντιτς ότι ο Αντώνης Φραγκιαδάκης έπαιξε γερακοκούδουνα.
Τι θα πει αυτό;
Ο δίσκος είναι κατά βάση επιτόπια καταγραφή, αλλά επεξεργασμένη. Ο ίδιος ο Φραγκιαδάκης, που έχει κάνει όλη την παραγωγή, μού είχε πει ότι τα σκέτα λυροντάουλα που έπαιζαν ορισμένοι από τους ντόπιους μουσικούς ακούγονταν πολύ σκέτα, κι έτσι προσέθεσε λαούτα και μερικά άλλα, από πάνω από την αρχική ηχογράφηση. Υποθέτω ότι αφού ξεκίνησε αυτή τη διαδικασία με τα overdub, θα διαπίστωσε ότι και τα γερακοκούδουν α δεν ακούγονται καλά και θέλουν «βοήθεια», οπότε έγραψε ένα κανάλι και γι’ αυτά.
Θέλω να πω, δεν είναι εύκολο να τα πιάσει μικρόφωνο!
(Υποθέτω ότι ο λυράρης των λυροντάουλων είχε γερακοκούδουνα, όπως συνηθιζόταν στα χωριά της Στείας. Δε νομίζω να τα πρόσθεσε ο Φραγκιαδάκης χωρίς να υπάρχουν καθόλου στην αρχική μουσική, θα παραήταν αυθαίρετο.)
Σε αυτή την περίπτωση τότε, θα πας αναγκαστικά με το μικροφωνάκι αλλά μαζί με έναν όσο πιο καλό προενισχυτή μπορείς, για να μην πνίγεται και για να το φτιάχνεις. Άμα είναι καλής ποιότητας και τα δύο, θα βγάλεις ήχο.
Δες κάτι σαν αυτό για παράδειγμα. Να είναι ασύρματο για να είσαι ελεύθερος.