Ερώτηση για ένα κομμάτι

Θεωρώ πως όλοι γνωρίζουμε το οργανικό του Μπάτη με τον τίτλο «Ταξίμι Αθηναϊκό και Ζεϊμπέκικο» . Ψάχνωντας όμως στο YouTube βρήκα αυτό το κανάλι που φαίνεται να έχει τους δίσκους 78 στρ. και το αναφέρει ως «Αθηναιδηκο» (λέξη που προσωπικά δεν έχω ξανακούσε) και η ετικέτα είναι σβησμένη όποτε δεν μπορώ να το διαβάσω . Έχει κάνεις το δίσκο να το επιβεβαιώσει ;

Έχει κάνει λάθος ο άνθρωπος.

“ΑΘΗΝΑΙΪΚΟ” αναγράφει η ετικέτα, όπως μπορεί κανείς να διακρίνει.

Ούτε "Αθηναιδηκο» ούτε “Αθηναϊκό”

Αθηναίδηκο
Μπατική αλανιάρικη γλώσσα😉

Πού να την ξανακούσεις; Δε θα έστεκε τέτοιος σχηματισμός.

Όσο κι αν τα σημερινά «Αθηναίος, αθηναϊκό» δεν ήταν πάντοτε τα μοναδικά που λέγονταν (υπάρχει και Αθηνιός, και Αθηνιώτης/αθηνιώτικο), Αθηναίδικο δε θα μπορούσε να είναι, ούτε καν με ορθογραφικό λάθος.

Κάτι μου λέει οτι η Fakirisa είναι ( παλιά σίγουρα ηταν ) μέλος του Φόρουμ.:wink:
Και για να γράψει αυτό τον τίτλο ,σίγουρα θα ξέρει κάτι παραπάνω .
Αν δει κανείς προσεκτικά την ετικέτα στον δίσκο,θα δει οτι υπάρχουν πιο πολλά γράμματα απο οτι η λέξη Αθηναίκό.
Αυτό πιστεύω εγω.

Η γλώσσα που μιλούσαν αυτοι οι ανθρωποι Περικλή ,δεν υπάρχει σε κανένα λεξικό.
Ειτε μπορει να μετρηθεί νομίζω με σημερινά μέτρα και σταθμά ενος βιβλίου για ορθογραφία.

Λέει «ΑΘΗΝΑΙΪΚΟ». Αντί διαλυτικά στο δεύτερο γιώτα έχει μια άνω τελεία πριν και μία μετά, όπως συνηθιζόταν, οι οποίες πιάνουν πολύ χώρο στο φάρδος.

Ντάξει τώρα, αυτό το αστείο πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Πίστεψέ με Κώστα, ξέρω τι είναι και πώς είναι μια γλώσσα. Εάν κάπου συνάντησες κανένα λεξικό ή άλλο βιβλίο που να εξαντλείται σε ξερούς ανόητους ανεδαφικούς κανόνες γραφείου «πρέπει να___ έτσι» και «πρέπει να___ αλλιώς», πίστεψέ με, δεν είναι αυτό η γνώση της γλώσσας.

Αυτό είναι η άγνοια της γλώσσας.

Εννοώ ότι δεν μπορεί να υπάρχει.λέξη που να ακούγεται «αθηναίδηκο», είτε γράφεται έτσι μ’ αυτό το παράλογο ήτα είτε αλλιώς.

Δηλαδή ότι ακόμη κι αν κανείς σκεφτόταν «αθηναίδηκο αποκλείεται, λάθος έκανε ο γιουτουμπίστας, αθηναίδικο όμως μπορεί», και πάλι δεν μπορεί.

Το ίδιο με το Ϊ που απέχει πολύ από τα διπλανά του γράμματα γίνεται και στο ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ. Το ίδιο το γιώτα το τρώει λίγο η αυλακιά, την απόσταση όμως τη βλέπουμε. Κάν’το πλήρη οθόνη και δε θα σου μείνει αμφιβολία.

Γιατί τόσο σίγουρα;

Η Φακίρισσα δεν ισχυρίζεται ότι το τραγούδι το ανέβασε από αυθεντικό 78άρι δικό της. Μέσα στην περιγραφή βλέπω το εξώφυλλο ενός δίσκου της FM Records:


Αν στην ανάρτησή της πατήσεις πάνω σ’ αυτή την εικόνα, ανοίγει άλλο βίντεο στο ΥΤ, άλλου ανεβάστορα, με το ίδιο κομμάτι, με τίτλο « The Famous Piraeus 4 - Taxim Athineiko Ke Zeimbekiko», ανεβασμένο τέσσερα χρόνια πιο παλιά. Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει όλο αυτό, πάντως στο παλιότερο αυτό βίντεο υπάρχει και πάλι η εικόνα από τον ίδιο δίσκο, χωρίς όμως σύνδεσμό τώρα.

Πολύ απλά η τύπισσα έκανε ένα λάθος πληκτρολόγησης. Ούτε μπάτικη γλώσσα ούτε τίποτα.

Ποια φακιρισα ρε παιδιά, ο Αυγέρης Φακίρης είναι! Από τα πιο ενεργά μέλη του σηλαμπς (και του φόρουμ), μερακλής και συλλέκτης με μεγάλη συνεισφορά.

Το YouTube αναγνωρίζει το κομμάτι και βάζει στην περιγραφή του βίντεο μια ψηφιακή έκδοση (Αν υπάρχει ) από κάποια συλλογή

Και γιατί στον Φακίρη (άντε ας τον ξανακάνουμε αγόρι!) το εικονίδιο είναι σύνδεσμος προς το άλλο βίντεο, και στο άλλο βίντεο είναι απλώς μια «νεκρή» εικόνα;

Αυτή της Τετράδος εννοείς ; Τα περισσότερα κομμάτια τους έως το 36 (τουλάχιστον Μπάτη κ Δελιά) τα έχει ανεβάσει αυτό το κανάλι μιας εταιρίας η οποία κάνει ψηφιακές συλλογές λαϊκών κ ρεμπέτικων με εξαιρετικό ήχο . Σχεδόν όλα τα τραγούδια που μπορείτε να φανταστείτε υπάρχουν σε αυτές τις συλλογές και υπάρχουν κ στο σποτιφαι . Φανταζομαι αυτός ο Φακίρης ανεβασε ψηφιακό αρχείο του κομματιού κ όχι από τον δίσκο κ για αυτό το λινκ της περιγραφής έβγαλε σε αυτό το βίντεο

Πχ η συλλογή τους με Μπάτη https://youtube.com/playlist?list=PLHVSWXHB9vKezCqBIcJ-NBBt3xUju4J9K&si=TNjHSVz4w8lvLZew

Στον Φακίρη πατάω την εικόνα του δίσκου και με βγάζει εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=sG_DGtDkAfE&ab_channel=VintageMusicgr Ξαναβρίσκω την εικόνα, την πατάω, και δε βγάζει πουθενά.

Επίσης, τώρα παρατηρώ ότι στον Φακίρη, δίπλα στην εικόνα, γράφει τα στοιχεία του βίντεο (δηλαδή βασικά του τραγουδιού) όπως τα έχει περάσει ο Vintage Music (The famous Pireus 4 κλπ.), ενώ στο ίδιο το βίντεο του Βίντατζ τα γράφει αλλιώς: Athens Taxim + ένας άλλος τίτλος συλλογής (πραγματικής; ψηφιακής;). Τον γκουγκλάρω κι αυτόν και καταλήγω σε μιαν άλλη πάλι εταιρεία, https://www.theorchard.com/.

Ανάθεμά το, τι κάψιμο είναι αυτό;

Πρέπει μάλλον το YouTube να δώσει ένα λινκ σε ψηφιακό λόγω …αλγορίθμου ; Μαστούρας του προγραμματιστή ; Δε γνωρίζω . Αλλά μετά το πρώτο μάλλον σταματά διότι αλλιώς θα συνεχιζόταν ατελείωτα

1 «Μου αρέσει»

Καταλήγουμε λοιπόν σε ΑΘΗΝΑΙΙΚΟ ; Μήπως έχει κανείς πιο καθαρή κόπια του δίσκου για να σιγουρευτούμε ;

αθηναιικο γραφει, με διαλυτικα στο ι, γι΄΄αυτο φαινεται αυτο το κενο.

στο greekdiscography.

Στο greekdiscography κάποιος έκατσε και πληκτρολόγησε τα στοιχεία. Επομένως υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο λάθους, τόσο παρόν όσο και στον Φακίρη και οπουδήποτε. Υποτίθεται κοιτάμε τι γράφει η ετικέτα. Όχι ότι κι εκεί δε γίνονταν λάθη (Το Τουστ), και στην τελική γιατί να μη γίνουν κιόλας αν είναι στο επίπεδο «Αθηναϊκό - Αθηναίικο» (σιγά μην του έκανε καμιά διαφορά του Μπάτη το ένα από το άλλο, «μη μου αλλοιώνεις το έργο» κι έτσι! - άλλο το Τουστ…), αλλά εν πάση περιπτώσει η ετικέτα λέει Αθηναίικο (ΑΘΗΝΑΙΪΚΟ) και το Greekdiscography Αθηναϊκό.

Οταν λεω οτι είχαν την δική τους γλώσσα που δεν υπάρχει σε κανένα λεξικό , εννοώ οτι ειχαν την δική τους αργκό.
Χρησιμοποιούσαν λέξεις και εκφράσεις ,που δεν συμβαδίζουν με τους κανόνες της Ελληνικής γλώσσας.Ούτε εκείνης της εποχής ούτε και της τωρινής.Αυτο εννοώ.Με πιάνεις ;

Για ενα μικρό παράδειγμα ο Μπάτης λέει κάπου αλλού…

``και στο έβδομο οι τεκετζήδες

και στο όγδοο όλοι οι ασθενήδες``

Σκέψου τώρα να μην υπήρχε καθαρή ηχογράφηση του τραγουδιού . Για τους ασθενήδες , ακόμα θα χυνόταν μελάνι και θα γραφόντουσαν τόμοι με αναλύσεις .

Ετσι μίλαγαν αυτοί οι αμόρφωτοι και απλοί ανθρωποι εκεινη την εποχή.Ο Μπάτης ηταν ο αρχηγός του λόχου.
Μια πρέζα απο χιούμορ και μια απο μαγκιά ,εφτανε για να γεννηθούν αυτες οι λέξεις.
Οταν ο Μάρκος αρχιζε την μπινελικοποίηση , είχε πει ο Στέλιος , τράβαγες τα μαλλιά σου για τις καινούργιες λέξεις που επλαθε και εβαζε στο ρεπερτόριο του.
Αυτά απο μένα.