Καλησπέρα φίλοι !
Παρακάτω δύο ερωτήσεις για τους γνώστες του θέματος που θα με βοηθήσουν στην ερευνά μου !
-Γνωρίζουμε ακριβή ημερομηνία , μέρος ή περίοδο πρώτης συνάντησης του Μάρκου με κάθε μέλος της τετράδας ( Μπάτη , Ανέστου και Στράτου ) ;
-Θα ήθελα να αναφερθεί η γενικότερη σχέση του Μάρκου με τον Νίκο τον τρελάκια .
-Υπάρχουν πληροφορίες ή φωτογραφίες του Νίκου Αιβαλιώτη ;
Ευχαριστώ πολύ !
Ολα αυτα συμβαινουν στην πενταετια 1925-30. Συγκεκριμενα, για τον αιβαλιωτη αναφερει οτι τον γνωρισε λιγο πριν παει φανταρος.
Αν βρεις τις αυτοβιογραφίες τους, θα σου λυθεί η απορία… είχαν κακές σχέσεις.
Μήπως θα μπορούσαμε να μάθουμε κάποιες πληροφορίες για το αντικείμενο της έρευνας;
Πρόκειται για συλλογη πληροφοριών για την δημιουργια γραφικής νουβέλας για την περιοδο της ζωής του Μάρκου στα σφαγεία πριν μπει στην δισκογρφία . Οτιδήποτε πιστεύεις οτι θα μπορούσε να βοηθήσει είναι ευπροσδεκτο . Ευχαριστώ πολύ όλους !
Δηλαδή ιστορίας κόμιξ, έτσι;
Πολύ ενδιαφέρον, μπράβο!
Μπορείς αν θες να μας πεις ποιες πηγές έχεις ήδη διαβάσει, για να μην ξαναλέμε πράγματα που ξέρεις.
Όλως τυχαίως, μόλις ανακινήθηκε ένα παλιό θέμα που είναι σχετικό!
Μέχρι τώρα απο βιβλιογρααφία εχω μελετήσει τα εξής :
Αυτοβιογραφιες Μάρκου , Μπαρμπαγιαννη , Γενιτσαρη
Όλα τα βιβλία και δοκιμια του Ηλία Πετρόπουλου
Το δρόμο του ρεμπετικου ( Γκαηλ χολστ )
Κοινονιολογικη Ιστορια του ρεμπετικου ( Μαρία Κωσταντινίδου )
Για το ρεμπετολογικό έργο του πετρόπουλου εδώ μία συζήτηση:
Για την περίπτωση Κωνσταντινίδου εδώ μία συζήτηση:
Κάπου είχα διαβάσει ότι ο Νίκος ο Τρελακιας τον είχε καρφώσει μια φορά μενα πιρούνι στο λαιμό μετά από διαφωνία. Δεν ξέρω αν αληθεύει όμως.
Επίσης θα ήθελα να σχολιάσω ότι μια γραφική νουβέλα που να αφοραει ρεμπέτες θα ήταν πολύ ενδιαφέρον και βοηθητική σε μια ίσως ψυχαγωγική ιστοριογραφιση του ρεμπέτικου.
Ίσως βοηθήσει και η παρακολούθηση της σειράς μινόρε της αυγής, παρότι τα προσωπα στην σειρά είναι φανταστικά σχεδόν όλα τους τα στοιχεία είναι βασισμένα σε πραγματικα γεγονότα.
Ε ναι, προφανώς ψυχαγωγική, αλλιώς θα μπορούσε να γράψει σε κοινό ακαδημαϊκό πεζό λόγο.
Εκτός αν ο κομίστας δεν ενδιαφέρεται για την ιστοριογράφηση. Ο Αστερίξ δε γράφτηκε για να μάθουμε τη ρωμαϊκή περίοδο της γαλατικής/γαλλικής ιστορίας, έτσι; Μπορεί να είναι τίγκα στις (ορθές) ιστορικές αναφορές, αλλά αυτές είναι αλατοπιπερο. Το κυρίως μέρος είναι πρωτότυπη μυθοπλασία.
Το ίδιο κι ο Λούκι Λουκ για το φαρ-ουέστ, ο Ιζνογκούντ για τη Βαγδάτη κάποιας απροσδιόριστης περιόδου, και αν βέβαια φύγουμε από τον χώρο του κόμιξ και πάμε στη λογοτεχνία ή στο σινεμά, τα παραδείγματα είναι άπειρα.
Άρα και με τους ρεμπέτες μπορεί να γίνει αυτό. Ναι μεν η κάθε αναφορά σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα πρέπει να είναι σωστή, και αυτό προϋποθέτει πολλή και σοβαρή μελέτη, αλλά και οποιοδήποτε μη πραγματικό γεγονός είναι καλοδεχούμενο, αν έτσι θέλει ο δημιουργός.
Κάθε σειρά, ταινία ή οτδήποτε σχετικό έχει βγει, θα βοηθήσει. Όχι κατ’ ανάγκην στη συλλογή πληροφοριών βέβαια (αυτές θα τις αναζητήσεις αλλού, εκεί που είναι πιθανότερο να τις βρεις!), σίγουρα όμως στο να γνωρίσουμε τον χώρο στον οποίο εισερχόμαστε: της καλλιτεχνικής δημιουργίας με αναφορά στον κόσμο του ρεμπέτικου.
Θα περιελάμβανα εδώ ακόμη και όσα έχουν δεχτεί πολύ κακή κριτική, όπως το Ουζερί Τσιτσάνης: και από τα λάθη των προηγούμενων έχουμε πολλά να μάθουμε.
ξεκινησα μια φορα να το δω και βαρεθηκα και το εβγαλα. Πρεπει να ναι πολυ μαπα το υπολοιπο
Δεν το είδα, δεν το διάβασα. Ξέρω μόνο ότι έγινε σουξέ στον ευρύτερο κόσμο, καυτηριάστηκε έντονα από τους πιο σχετικούς με το ρεμπέτικο, και ότι εν πάση περιπτώσει ο Σκαμπαρδώνης είναι αξιόλογη παρουσία στη σύγχρονη πεζογραφία (άλλο αν προσωπικά τον έκοψα πριν από αρκετά χρόνια: είχα διαβάσει 2-3 βιβλία του και σε κάποιο απ’ αυτά με ξενέρωσε, για κάποιον λόγο που δε θυμάμαι πια, οπότε έκρινα ότι προσωπικά δε μου κάνει και δεν ξανασχολούμαι. Αλλά αυτό είναι κάτι δικό μου, όχι αντικειμενικό.)
Και απ’ όσα άκουσα δεν έχω και καμία όρεξη να το προσπαθήσω. Ασφαλώς όμως θα το έκανα αν επρόκειτο να γράψω λογοτεχνικό βιβλίο, ταινία ή θεατρικό αφορμώμενο από τη θεματική του ρεμπέτικου κόσμου!