Γιοβάν Τσαούς

Φίλε Μπάμπη,
όταν πέρασα το τραγούδι (όπως και πολλοί άλλοι κρίνοντας απ’ τις ηλικίες)
δεν υπήρχε όχι youtube αλλά ούτε καν ιντερνετ… ούτε cd ούτε τπτ
Η Αγία Κασέτα να ν’ καλά.
Δε σου λέω πότε το άκουσα να το λένε… να το τραγουδάνε
Και τόσα χρόνια όλοι με κ φίλε,
απ’ την άλλη βέβαια τη γνώμη μας λέμε εδώ και τπτ άλλο,
οπότε η γνώμη σου είναι σεβαστή

Εάν τραγουδιέται χρόνια έτσι δεν λέει τίποτα, υπαρχή η έρευνα που ανατρέπει τα δεδομένα.
Για μένα έχει τελειώσει το θέμα, πιθανότερο είναι το «χορτάκιας»
Δεν μπορώ να το αποδείξω αλλά ούτε εσείς που λέτε για κορτάκιας μπορείτε, πάντως με εντυπωσιάζει η σιγουριά σας .

Πάμε ξανά:

Μέχρι στιγμής δεν έχει υποστηρίξει κανείς ότι λέει κορτάκιας. Έχουμε υποστηρίξει, πρώτον, ότι ακούμε κορτάκιας. Αυτό δεν μπορείς να μας το αρνηθείς Μπάμπη, λέγοντας ότι δήθεν μας επηρεάζει ο γραμμένος στίχος ή οτιδήποτε άλλο, όπως δεν μπορούμε κι εμείς να σου αρνηθούμε ότι ακούς χορτάκιας.

Δεύτερον, ότι βρίσκουμε να εναρμονίζεται πλήρως με το νόημα, για λόγους που εξηγήσαμε αναλυτικά.

Εσύ από την πλευρά σου υποστηρίζεις:

Πρώτον, ότι ακούς χορτάκιας. Δεκτόν, κι ας μην ακούμε το ίδιο (πρώτη φορά είναι;)

Δεύτερον, ότι και ο χορτάκιας θα μπορούσε να κολλάει με το νόημα. Εδώ είναι που περιμένουμε την έρευνα που θα ανατρέψει τα δεδομένα, γιατί στα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν περιλαμβάνεται τέτοια λέξη, ούτε άλλη παρόμοια (χόρτο), εκείνη την εποχή, με την έννοια που λες.

Τρίτον, ότι ο κορτάκιας δεν κολλάει με το νόημα. Εδώ ακόμα περιμένουμε να στηρίξεις την άποψή σου. Και για να μη μου ξαναπείς «δεν μπορώ να το αποδείξω», δε σου ζητάω να μου φέρεις τον μακαρίτη τον Καλυβόπουλο λάιβ να μας το πει, σου ζητάω να μας πεις ποιο επιχείρημα βρίσκεις λανθασμένο από όσα υποστηρίζουν ότι ο κορτάκιας δένει με το νόημα.

πρώτον, ότι ακούμε κορτάκιας.

Ίσως δεν το «ακούς» αλλά, έτσι το έμαθες.
Στα επίμαχα δυο σημεία δεν ακούγετε καθαρά το «Κ» Το περίεργο είναι ότι το γράμμα «Κ» ακούγετε πεντακάθαρα στο υπόλοιπο τραγούδι. Μπορείς να δώσεις μια εξήγηση;

Δεύτερον, ότι και ο χορτάκιας θα μπορούσε να κολλάει με το νόημα

Οι ναργιλέδες είχαν ψημένο επεξεργασμένο χασίς μέσα πολλές φορές ονομάζεται και «μαύρο»
Υποθέτω ότι δεν είχε ψημένο, αλλά χασίς σε μορφή φούντας η χόρτο, δηλαδή νοθευμένο χασίς, η τίποτα από τα δυο σκέτο καπνό .

Τρίτον, ότι ο κορτάκιας δεν κολλάει με το νόημα.

Δεν έχει λογική σε μια κουβέντα χασικλίδικη να λες στον τενεκετζή ότι δεν είμαι πιτσιρίκι , πρεζάκιας και ….κορτάκιας !!!

Εδώ είσαι λάθος όμως,
γιατί έτσι το άκουσαν και το τραγούδαγαν οι μπουζουξήδες πριν την έλευση των δίσκων,των σιντί και του νέτ.
Και έτσι πέρασε από γενιά σε γενιά,πριν την αναβίωση.
Στόμα σε στόμα,στόμα σε αυτί.
Είχα την τύχη πιτσιρικάς να δουλέψω με κιθαρίστα που μου 'ριχνε 30 χρόνια,δε θα πώ ποιόν.
Αλλά άμα εσύ το ακούς έτσι ότι και να πούμε οι άλλοι δε λέει τπτ,σεβαστό.

Πάμε `κεί στου Κουνελάκη
έχω ζούλα ναργιλέ
πάμε μάγκες να τον πιούμε
να μην πάμε στον τεκέ

Το κουνελακη τι είναι, περιοχή,ταβέρνα; και αυτο απο Κ και αυτο ακούγετε σαν Βουναλακι η μήπως ειναι Βουναλάκι;
Εγω περιοχή κουνελακη δεν ξερω στον Πειραιά

Κατά πρώτον, ακούγεται κ ολοκάθαρα, όπως και στο κορτάκηδες, για το οποίο γίνεται επίσης συζήτηση σ’ αυτό το νήμα.

Όσο για το τι είναι το “Κουνελάκι”, έχουμε πρώτα - πρώτα προφορικές μαρτυρίες, π.χ.εδώ, μήνυμα #1869

Αλλά, υπάρχει και γραπτή μαρτυρία από συμβόλαιο σπιτιού, όπου αναγράφεται ολοκάθαρα το τοπωνύμιο “Κουνελάκη”, με “Η” γραμμένο.

Απο αυτα που διαβασα δεν υπάρχει συμπέρασμα για το κουνελάκι, το συμβόλαιο που μπορω να το δω;
πάντως το ολοκαθαρα μου αρέσει

Δηλαδή ρε φιλαράκι, επειδή εσύ σήμερα δεν ξέρεις περιοχή Κουνελάκι(η), σημαίνει ότι δεν υπήρξε;
Τρομερό επιχείρημα!

Κι εσείς οι υπόλοιποι, τι ασχολείστε με θέματα που έχουν λυθεί ήδη με παλιότερες συζητήσεις; Ή θέματα που δεν έχουν …θέμα; Όποιος θέλει να ανακαλύψει εκ νέου τον τροχό, ας κάνει έρευνα στα αρχεία του φόρουμ πρώτα.

Πληροφορίες ψάχνω, και συγνώμη δηλαδή θα σας επιστρέψω τα λεφτά. Γιατι δεν κλειδώνετε το φόρουμ, να λειτουργεί μόνο το αρχείο για εμας που είμαστε καινούριοι, και εσείς οι παλιότεροι να τα λέτε μόνοι σας.

Άμα έψαχνες πληροφορίες θα δεχόσουνα αυτό που σου λένε όλοι, έστω και με επιφυλάξεις. Εσύ ήσουνα απόλυτος σε βαθμό τρολαρίσματος.
Επίσης, όταν ψάχνουμε πληροφορίες…ψάχνουμε αρχεία και μετά ρωτάμε. Εσύ ούτε έψαξες, ούτε ρώτησες. Απλά είπες. Τι είπες δηλαδή; Ότι αφού δεν ξέρεις τέτοια περιοχή, δεν υπάρχει…
Είπες κι ότι δεν ακούμε Κορτάκηδες (είμαστε κουφοί), επειδή οι γνωστοί σου σήμερα λένε Χόρτο τη μπουρούχα.

Κάνε μας τη χάρη που θα μας ειρωνευτείς κιόλας!!

Κύριε Δημήτρη δεν ειρωνεύτηκα, και εάν έτσι το αντιληφθήκατε να μου πείτε σε πιο σημείο της κουβέντας το έκανα; πήγα στο αρχείο και έψαξα για το Κουνελάκη αλλά δεν έβγαλα συμπέρασμα, ίσως μου διέφυγε κάτι mea culpa . Ρώτησα πειραιώτες που ζουν στην Δραπετσώνα και το Κερατσίνι έψαξα σε βιβλία όπως το «Πειραϊκό Λεύκωμα» δεν βρήκα περιοχή αυτή και συνεχίζω την έρευνα.
Στον «κορτάκια» τώρα, εάν εσείς το ακούτε καθαρά εγώ αμφιβάλω, το θέμα έχει τελειώσει, έχω πει την γνώμη μου.
Το λεξιλόγιο των χασικλήδων είναι το ίδιο από την εποχή του Γιοβάν Τσαούς δεν το λένε οι «γνωστοί μου» όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί με το άθλημα της χασισοποσίας γνωρίζουν ότι το ¨Χόρτο¨ είναι το χασίς με πολλές και διαφορετικές έννοιες εκτός από εσάς που το ανακαλύψατε τώρα.

Από εκεί και πέρα βλέπω ότι ενοχλώ και δεν κάνω σωστά, ίσως ο διάλογος γίνετε με συγκεκριμένους κανόνες που εγώ δεν μπορώ να κατανοήσω ζητώ από τον αρμόδιο διαχειριστή να με διαγράψει από την ρεμπέτικη παρέα, έτσι κι αλλιώς ο δρόμος του ρεμπέτη είναι ο δρόμος της μοναξιάς.
Καλή συνέχεια σε όλους .

Μπάμπη, μέχρι τώρα ήσουν πολύ ψύχραιμος. Συνέχισέ το έτσι.

  1. Διαγραφή μέλους δεν προβλέπεται, παρά μόνο σαν τιμωρία. Κατά τα άλλα, όπως σου απάντησε ο Δημήτρης, όποιος δε θέλει να συνεχίσει απλώς σταματάει.

  2. Όπως ήδη διάβασες, έχει γίνει μακρότατη συζήτηση για το Κουνελάκι / Βουνελάκι. Αν έχεις κάτι να προσθέσεις, πρόσθεσέ το εκεί, για να μην κατακερματίζονται οι συζητήσεις.

  3. Το λεξιλόγιο των χασικλήδων δεν είναι το ίδιο, γιατί αλλάζουν οι μόδες και για τα ίδια τα πράγματα και για τις λέξεις. Έχεις δει πόσο υποτιμητικά εκφράζεται ο Μάρκος για το τσιγαριλίκι, σε σύγκριση με τον ναργιλέ, ενώ τώρα το τσιγαριλίκι είναι μακράν ο δημοφιλέστερος τρόπος να καπνίζει κανείς χασίσι. Επομένως, μάνι μάνι όλο το λεξιλόγιο σχετικά με τον ναργιλέ γίνεται παρωχημένο. Η λέξη μπάφος δεν υπάρχει σε κανένα ρεμπέτικο. Η λέξη τσίκα, που υπάρχει σε πολλά ρεμπέτικα, δε λέγεται σήμερα (παρεκτός ίσως επίτηδες από κανέναν ρεμπετομανή). Όλο το αγγολογενές λεξιλόγιο (σταφ, τζόιντ, ντίλι [deal] κλπ.) ήταν φυσικά άγνωστο τότε, ενώ τώρα είναι συνηθισμένο.

Χίλια πράγματα έχουν αλλάξει στην ορολογία του κλάδου. Έτσι και οι λέξεις σχετικά με το χόρτο απουσιάζουν από τα ρεμπέτικα, ενώ είναι σήμερα πολύ δημοφιλείς.

Μάγκα μου είσαι λάθος που επιμένεις ετσι…Αν δεν θέλεις να δεχτείς την γνώμη των αλλων,δικαίωμα σου.
Αλλά η ζυγαριά εχει προ πολλού γύρει στο Κορτάκηδες

Το λέει καθαρά οτι δεν είναι ούτε κορτάκηδες ,ούτε πιτσιρίκια.
Δεν μπήκαν στον τεκέ για να χάσουν την ώρα τους ούτε με σαλιαρίσματα ,ούτε με παιχνίδια.
Δεν εχει νόημα να το συνεχίσεις…Μόνο μανούρα γίνεται και τίποτα αλλο.:088:

Όλοι ψάχνουμε. Δεν είσαι ο μόνος. Εσύ δεν βρήκες (μέχρι τώρα), βρήκαμε εμείς (η Ελένη δηλ.), δεν σε καλύπτει; Εμάς σίγουρα, ναι, και σταματάει η έρευνα. Εσύ συνέχισε άμα θες.

Δικαίωμά σου να αμφιβάλλεις και κανείς δεν θα σου ζητήσει τον λόγο. Μη μας πρήζεις όμως, να δεχτούμε την δική σου αμφιβολία.

Μιλάς λες και μας ξέρεις. Με σιγουριά για το τι ξέρουμε ή όχι για το χασίς! Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην πεις! Μπορεί κάτι να έχει πέσει στην …αντίληψή ημών!

Προφανώς και δεν κάνεις σωστό διάλογο. Ανάτρεξε στα μηνύματα του Πεπε περί επιχειρημάτων.

Καλή καρδιά.

Aνεβάζω τα συγκεκριμένα σημεία , από το 78 αρι που έχω, ανεπεξέργαστο.

https://www.youtube.com/watch?v=3PnhJSQaYOY&feature=youtu.be

Ακούγεται πεντακάθαρα, το κουνελάκι και το κορτάκηδες.

Πάντως πειραιώτης σε μαγαζί που έπαιζα μου χει πει οτί κουνελάκι λεγόταν συγκεκριμένη περιοχή του Πειραιώς , δεν θυμάμαι που , αρα σαφώς και με βάση τις άλλες πληροφορίες που αναφέρεται στην περιοχή το θέμα πρέπει να θεωρηθεί λήξαν.

Καλησπέρα σας συγγνώμη που ανακατεύομαι και πάλη αλά για την περιοχή
Κουνελάκι από όσο ξερό και μου το είχε πει ένας γεροντομακας.
Ότι το κουνελάκι είναι ένα μέρος από όσο θυμάμαι που μου είπε ότι
κάπου στην Δραπετσώνα Είναι.
Το λέγει και ο γιουβαν κιολας,
τότε το κουβαλώ στην σπήλια την κουρελου.
αν θα κλησουν τους τεκέδες Πειραιά κρεμηδαρου.
Κρεμηδαρου, λεγαν την Δραπετσώνα. Άρα εγώ μένω σε αυτό που μου είπαν
Ότι κουνελάκι είναι κάποιο μέρος στην Δραπετσώνα και τότε οι Δραπετσώνα
Δεν είναι οπός τώρα τότε ήταν πόλη διαφορετική.
Πάμε στο Άλο τορα.
δεν θέλω να κανό τον ειδικό το είπα ξανά,
στους τεκέδες δεν πεζαν χόρτα
Μαύρο βαζαν στον ναργιλέ οι τσικα οι τσίχλα έτσι το έλεγαν.
αν ήταν σκληρό οι μαλακό
Υπάρχουν Δίο διαφορετικά μαβρα, μαλακό και σκληρό, εξου και οι λέξη τσίχλα.
ΥΓ.
Και μια φορά ρώτησα για τη και εγώ δεν οι ξερά πώς βγήκε οι λέξη μάγκας οι δαγκας
τη σημάνει ακριβός τη θελαν να πουν και εντελή έμαθα και ρώτησα και αυτό
Μου είπαν τη σήμαινε. και το διασταύρωσα και από άλλους.
και μου είπαν ότι οι δαγκες λεγαν τους τεκετζιδες που μασαγαν στο στόμα,
Και την έκοβαν σαν σοκολάτα λόγο ότι ήταν σκληρό και έτσι το έκοβαν και το ζύγιζαν
Για αυτό λέγω ότι ήταν δύο διαφορετικά μαβρα.

Και εγώ αν αν δεν ξέρω κατή
Ρωταο αν είναι έτσι και τα διασταυρώνω αν είναι σωστά αυτά που μου λένε.
Και αν είναι έτσι δεν επιμένω αφού μου το λένε πόλη μένω στους πόλους και όχι στους λίγους κάλε μου φίλε Μπαμπή από το 1974…

εδώ είμαστε και όμορφα τα συζητάμε οποίες και απορίες και αν υπάρχουν.
Με το συμπάθιο κιόλας… ε… χωρείς παρεξήγηση.:slight_smile:

Αυτό με την τσίχλα μου φαίνεται απίθανο. Η τσίχλα που μασάμε παίρνει το όνομά της από τη μάρκα Chicklets (τσίκλετς > οι τσίκλες > η τσίκλα, που λέγεται ακόμη καμιά φορά, και από κει τσίχλα). Πιο πριν υπήρχε μόνο η λέξη μαστίχα, άλλωστε και τώρα πολλοί την τσίχλα τη λένε μαστίχα κι ας μην είναι Μαστίχα Χίου.

Πριν εμφανιστεί η μάρκα Chicklets η λέξη τσίχλα στα ελληνικά σήμαινε μόνο το πουλάκι:

tsixles2013.jpg

Οπότε, από πού κι ως πού το μαλακό μαύρο να το πούνε με το όνομα ενός πουλιού;

Καταλαβαίνω τη θες να πεις Περικλή έμενα αυτό μου είπαν ότι το έλεγαν και έτσι
Δεν διάφανο σε αυτό που λες τώρα τη ορολογία λεγαν τότε αν λεγαν τσίχλα το πουλί
Οι την τσίχλα που μασάμε σήμερα
την έλεγαν μαστίχα και όχι της Χίου φυσικά,. εγώ τον λέω επειδή είναι μαλακό σαν τσίχλα μαλών έτσι είναι,
αυτό νομίζω και εγώ. τώρα αν το λεγαν νωρίτερα σαν λέξη και πιο παλιά
Τον έλεγαν αλλιώς, σαν λέξη δηλαδή τη να σου πω δεν έχω σπουδάσει και να τα έχω ψάξει και εγώ ολαααα ε, ρωτάμε και μαθαίνουμε αν αν και είναι και έτσι…
εσύ τώρα μου το έβαλες χρονολογικά Περικλή ε
τώρα σε αυτό δεν ξερό ποτέ το ξεκίνησαν να το λένε έτσι…

Ούτε ο μάγκας με τον δάγκα έχει καμία σχέση, Τάκη. Για την κάθε πληροφορία πρέπει να ρωτάμε τον κατάλληλο άνθρωπο.

Ο γεροντόμαγκας δεν είναι ο κατάλληλος για να σου πει από πού βγαίνει μια μάγκικη λέξη. Δεν παίζει ρόλο αν η λέξη ανήκει στο λεξιλόγιό του. Μπορεί να ξέρει καλύτερα απ’ όλους τι σημαίνει, αλλά το από πού βγαίνει είναι άλλη ιστορία.

Νομίζεις ότι ένας μηχανικός αυτοκινήτων ξέρει από που βγαίνει το σασμάν;
Ότι ένας χτίστης ξέρει από πού βγαίνει το σοβατεπί;
Ότι ένας μαθητής ξέρει από πού βγαίνει το θρανίο;

Αυτό που σου λέει ο γνωστός σου για το δάγκωμα της τσίκας θα ισχύει, βέβαια. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι από κει προέρχεται ο μάγκας. Το ζήτημα της συγκεκριμένης λέξης έχει ερευνηθεί και έχει λυθεί. Είναι από την μάγκα, που σήμαινε στρατιωτικό σώμα, και προέρχεται από τ’ αλβανικά. (Βλ. εδώ και εδώ, ή σ’ ένα λεξικό - αλήθεια, στο ρεμπέτικο γλωσσάρι πώς και λείπει η λέξη;.)