Ανακατασκευή - Επισκευή ρεμπέτικης κιθάρας Νικόλας Φερέος


(yero yioris) #1

Ανεβάζω εδώ φωτογραφίες και ένα βίντεο από το κιθαρόνι που επισκεύασε ο κ. Νίκος ώστε να επιληφθούν οι ειδικοί επί του θέματος για τεχνικές λεπτομέρειες. Η κιθάρα ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση και τώρα πλήρως λειτουργική.

//youtu.be/Np5IQ03P4C4


(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

φαίνεται να είχε πολλή δουλειά, υπάρχουν φωτογραφίες πριν την επισκευή; απ’όσα μπορώ να καταλάβω από ένα βίντεο, το αποτέλεσμα δικαιώνει! λίγο μπουκωμένη η μι μπάσα, αλλά οι υπόλοιπες έχουν αυτό το χαρακτηριστικό βαθύ ήχο που έχουν τα κιθαρόνια. και τα καντίνια πολύ γλυκά. από ένταση πώς πάνε; τί χορδές βάλατε;
χαίρομαι που η κιθάρα έπεσε σε καλά χέρια, περιμένω τα καινούρια τραγουδάκια με τον ήχο της.


#3

Νικόλας Φερέος. Εγγύηση !!!


#4

Είναι υπέροχο. Αν θέλετε κύριε Νίκο να μας πείτε από τι ξύλα είναι φτιαγμένο και αν είναι βαμένο. Μου φαίνεται ότι η πλάτη και το μπράτσο είναι βαμένα. Από τον καβαλάρη, αν και κάνω μάλλον μια παρακινδυνευμένη υπόθεση, μοιάζει για βιενέζικης - γερμανικής σχολής. Έχουμε κανένα στοιχείο για τον κατασκευαστή?
Και πάλι να πω ότι είναι πανέμορφο και να δώσω συγχαρητήρια.


#5

Η κιθαρα με καθε επιφυλαξη πρεπει να ειναι Ιωαννη Γομπακη και εχει επισκευασει μια ιδια το μελος του φορουμ και ερασιτεχνης οργανοποιος ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ!

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 16:00 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 15:57 —

http://www.luthier.gr/index.php?topic=2204.0 μιλα μαστορα ο λογος σε εσενα…


(Nikolas Fereos) #6

Καλησπέρα φίλοι μου.Το κιθαρόνι ήρθε στα χέρια μου σε άθλια κατάσταση, όλα τα καμάρια της πλάτης ήταν ξεκολλημένα , το καπάκι είχε 6 διαμήκη σκισίματα και είχε στρεβλωθεί στην περιοχή γύρω απο την τρύπα λόγω σπασμένου καμαριού (το πρώτο, αυτό που είναι κατω απο την ταστιέρα) , ο καβαλάρης επίσης ήταν ξεκολλημένος και συγκρατιόταν στη θέση του απο 3 ξυλόβιδες!!! Επίσης είχε ελαφρώς σκεβρωμένο μάνικο και ο έβενος της ταστιέρας είχε ρωγμές .
Το όργανο ήταν φανερό οτι είχε επισκευαστεί(:wink: ανεπιτυχώς στο παρελθόν μάλλον απο μαραγκό γιατι είχε μέσα 3 διαφορετικά είδη κόλλας μεταξύ των οποίων και ατλακόλ… Δεν είχε αφαιρεθεί η παλιά κόλλα , η μία κολλα ήταν πάνω στην άλλη . Τελικά η ζημιά που έκανε ο χρόνος πάνω στο όργανο ήταν πολύ μικρότερη απο τη ζημιά που προκάλεσαν οι ‘‘ατυχείς’’ επισκευές. Εχω κρατήσει φωτογραφικό αρχείο πριν απο την ανακατασκευή και κατα τη διάρκεια της ανακατασκευής στα πιο κρίσιμα σημεία και θα παραθέσω στη συνέχεια μερικές απο αυτές .
Το όργανο δεν είχε μέσα ετικέτα αλλά κατα την (ταπεινή) μου εκτίμηση είναι μάλλον Ι. Γομπάκη .Εκτίμηση που στηρίζεται στο συγκεκριμένο τελείωμα της ταστιέρας σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο σχήμα του καβαλάρη και το γεγονός οτι έχει μασίφ πλάτη!Το όργανο είναι απο σφεντάμι (πλάτη και πλαινά) αλλά είναι βαμμένο . το μάνικο επίσης είναι απο σφεντάμι κι αυτο βαμμένο αλλά με μαύρη μπογιά, δεν πειράχτηκε καθόλου η βαφή .
Η προσπάθειά μου σε συμφωνία με τον Γιώργο (yero yioris) είχε σαν στόχο να αποκατασταθεί λειτουργικά το όργανο κατα το μέτρο του δυνατού , με τις λιγότερες δυνατές επεμβάσεις .
Ετσι αντικαταστάθηκαν :

  1. Η ταστιέρα , στο ίδιο ακριβώς πάχος και στην ίδια κλίμακα .
  2. Ο μπροστά τάκος , λόγω σκισίματος και σαθρότητας υλικού.
  3. το μπροστά καμάρι κατω απο την ταστιέρα στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις και σχήμα με το παλιό.
  4. ο καβαλάρης , στο ίδιο σχέδιο και διαστάσεις με τον αρχικό .Αυτός αντικαταστάθηκε γιατι στα σημεία που είχαν βάλει ξυλόβιδες είχε εμφανή ραγίσματα και δεν ήθελα να ρισκάρω με την επανατοποθέτησή του .
    Θα εμφανίσω φωτογραφίες μολις τις ετοιμάσω.

(Νίκος Σαρηγιάννης) #7

ακριβώς έτσι, οι “επισκευές” κάνουν τις μη αναστρέψιμες ζημιές και όχι ο χρόνος… και άντε να διακαιολογήσουμε τις παλιές επισκευές λόγω ανάγκης και άγνοιας, αλλά δυστυχώς γίνονται και σήμερα αυτά από ανευθυνότητα και αλαζονεία.
εκτιμώ την προσέγγισή σου για κατά το δυνατόν μικρότερη επέμβαση και διατήρηση των αρχικών χαρακτηριστικών του οργάνου. περιμένουμε με ενδιαφέρον τις φωτογραφίες!


(Nikolas Fereos) #8

Εδώ 5 φωτο απο την αρχική κατάσταση του οργάνου. Η πλάτη ήταν ήδη ξεκολλημένη και εκτός του οργάνου, Διακρίνονται οι ‘‘παλιές ατασθαλίες’’ , το σπασμένο καμάρι , οι κόλλες η μία πάνω στην άλλη, οι ξυλόβιδες στον καβαλάρη κλπ
20161120_111030.jpg20161120_111047.jpg20161120_111120.jpg20161120_185524.jpg20161120_191024.jpg

Θα ακολουθήσουν άλλες φωτογραφίες όπου θα εμφανίζονται τα ίδια μέρη κατα την αποκατάσταση


(Nikolas Fereos) #9

εδώ απο το καπάκι
20161120_193025.jpg20161127_100002.jpg20161127_200502.jpg20161121_195532.jpg