Ανέστος Δελιάς Αθήνα

Διάβασα στο YouTube μια ιστορία πως ο Ανέστης Δελιάς έγινε πρεζάκιας λόγω μιας γυναίκας «Κούλας Σκουλαρικου» που τον έβαλε στο τριπάκι με τα κόλπα της. Ξέρετε κάτι σχετικό; Όντως η γυναίκα τον έκανε πρεζακια ή αυτοδημιούργητη ιστορία είναι;

Οι φίλοι του το έλεγαν, αλλά ποτέ δεν μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς.

1 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ έλεγα μήπως υπάρχει κάποια έμπιστη πηγή, τύπου μαρτυρία σε κάποιο βιβλίο του πατριάρχη ή κάποιου άλλου της τετράδας.

νομίζω πως έτσι έγιναν τα πράγματα αλλά αν βρείς κάτι καινούργιο με αυτό το θέμα θα μου άρεσε να το ακούσω

Είναι προφανές ότι είναι ένας βολικός μύθος που τα ρίχνει όλα στην “κακιά γυναίκα που παρέσυρε τον αθώο άντρα”. Στην πραγματικότητα, πιο πιθανόν είναι το ανάποδο, ο Δελιάς στα 23 του να έβγαλε στο κλαρί την “Σκουλαρικού” που ήταν μόλις 15…
Ο κοινωνιολόγος και ερευνητής Δημήτρης Υφαντής έχει δημοσιεύσει σχετικά εδώ και χρόνια:
https://rebetiko.sealabs.net/viewtopic.php?t=1788

2 «Μου αρέσει»

Ο μύθος λέει ότι εκείνη, όντας ήδη εξαρτημένη, έριχνε πρέζα στα ρουθούνια του ανύποπτου Ανέστου όταν εκείνος κοιμόταν, με σκοπό να τον ρίξει κι αυτόν στην εξάρτηση.

Όποιος το θεωρεί πειστικό, ας το πιστεύει. Μάλλον θα φύτρωνε στην αυλή της η πρέζα και της περίσσευε…

Ότι βέβαια στα ζευγάρια με έναν εξαρτημένο συμβαίνει να πέσει κι ο άλλος στην εξάρτηση, αυτό ναι, συμβαίνει. Αλλά κατόπιν δόλιου σχεδίου;;!

Εκτός από τυχόν μυθιστορηματικές περιπτώσεις φοβερού μίσους, ο μόνος που είναι πιθανόν να θέλει να ρίξει κάποιον στην εξάρτηση είναι ένας έμπορας.

Ενδιαφέρουσα η συνέντευξη στο Ντοκουμέντο. Όχι μόνο για το θέμα μας (Δελιάς) αλλά και για την οπτική προς τα ναρκωτικά: τα προνεωτερικά και τα νεωτερικά, η σχέση τους με την ταξικότητα… Αλλά στο ζήτημα που τονίζει ο τίτλος, που έτσι κι αλλιώς επιτροχάδην το καλύπτουν, δεν εντυπωσιάστηκα.

Όσο για το κείμενο στο Σίλαμπς, ειλικρινά δεν ήξερα ότι έχουν εξακριβωθεί τόσες λεπτομέρειες για την ιστορία του Δελιά!

ο γενιτσαρης και ο κυρομυτης που τον εζησαν απο κοντα, λενε οτι ετσι εγινε.

ΕΡΤ

Μιλα ο Μιχαλης Γενιτσαρης
για το φιλο του Ανεστη Δελια και
για την σχεση του με την
(σκουλαρικου)

και
Κερομυτης για Δελιά

< Άκου να δεις, ο Ανέστος ήταν παιδί, ένα παιδί - κορίτσι, δηλαδή σεμνό παλικαράκι, σοβαρός, γλυκομίλητος, μήτε αισχρόλογα και αυτά. Και ομορφόπαιδο. Ναι, ήταν σαν κορίτσι απάνω στο πάλκο. Έπαιζε μπουζούκι και μπαγλαμά και τον αγαπάγαμε όλοι. Ήταν και ο πιο μικρός αυτός…>

1 «Μου αρέσει»

Άρα από τα νέα δεδομένα προκύπτει ότι ο Δελιάς ήταν νταβατζης και μάλιστα σε ανήλικο παιδί ?
Νομίζω υπάρχουν και άλλες μαρτυρίες (εκτός από την γνωστή σε όλους) που λένε για το “πόσο καλό παιδί” ήταν κάτι που μόνο νταβατζης δεν θυμίζει.

Λίγο μπερδεμένο δείχνει το όλο θέμα.

Παιδιά, δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη… Ας παραδεχτούμε ότι στο βαθμό που τα διατιθέμενα στοιχεία κάθε άλλο παρά συντριπτικά είναι, ασφαλές συμπέρασμα δεν μπορεί να προκύψει. Δεν γίνεται, χωρίς καινούργια αδιαμφισβήτητα στοιχεία, μετά από σχεδόν έναν αιώνα να βγάζουμε συμπέρασμα για το πως εξελίχτηκαν τα πράγματα τότε.

1 «Μου αρέσει»

Οι ηλικίες είναι εξακριβωμένες, επίσης θεωρώ πως είναι καιρός πια να αφήσουμε στην άκρη βολικές μυθολογίες και αγιογραφίες. Δεν θεώρησα δεδομένο ότι ο Δελιάς “παρέσυρε” την Σκουλαρικού, απλά θεώρησα απίθανο το ανάποδο.

1 «Μου αρέσει»

Βάση του κυρίου Υφαντή έχουμε :

Είναι μύθος ότι την έμαθε από πόρνη. Αυτό που ακούγεται είναι ότι όταν ο Δελιάς ήταν 24 χρόνων, η Σκουλαρικού ήταν σαραντάρα. Στην έρευνα που έκανα στα ψυχιατρεία βρήκα το ιστορικό τους. Στην πραγματικότητα, όταν ο Δελιάς ήταν 23 η Σκουλαρικού ήταν μόλις 15. Τώρα ποιος έμπλεξε ποιον… Το άλλο που ακούγεται πολύ είναι ότι ο Δελιάς έγραψε προφητικά τον «Πόνο του πρεζάκια». Λοιπόν, δεν ήταν καθόλου προφητικό το τραγούδι, ήταν τοξικομανής όταν το έγραφε. Ακούγοντας προσεκτικά τον στίχο, είναι εμφανές ότι αυτό που περιγράφει είναι βιωμένο.

Δηλαδή έχει στοιχεία όπως ισχυρίζεται ότι ο Δελιάς ήταν παιδεραστής και μάλιστα νταβατζης της ανήλικης, επίσης διαψεύδει ξεκάθαρα οποιαδηποτε μαρτυρία έχουμε συναντήσει σε Μάρκο, Γενίτσαρη κ.τ.λ.

Τώρα για το αν το τραγούδι ήταν βιωματικό δεν θέτει στοιχεία αλλά την άποψη του, την οποία δεν την θεωρώ παράλογη γιατί είναι δυνατός στίχος αλλά από την άλλη όσοι έγραψαν στίχους για δολοφονίες και φεγγάρι δεν ήταν ούτε δολοφόνοι ούτε αστροναύτες.

Οπότε μάλλον ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του.

Μην προτρέχουμε και του χρεώνουμε απόψεις που δεν εξέφρασε, ο Υφαντής απλά παραθέτει τα στοιχεία περί ηλικίας και τοξικομανίας (από επίσημα αρχεία).
Οι ρεμπέτες είχαν κάθε λόγο να προβάλουν μια ωραιοποιημένη εικόνα για τον φίλο τους που έφυγε νωρίς, δεν τους παρεξηγώ…

Μαρεσει πολύ πάντως που δίνουμε όλοι ”benefit of doubt” στην σκουλαρικου. Αν οι ηλικίες είναι αυτές και ήταν τόσο μικρότερη όντως δεν ακούγεται σα να στέκει. Αλλά από την άλλη όταν μιλάει ο λεβέντης ο Γενιτσαρης δε νομίζω να λέει στα κουτουρού, ας μη ξεχάσουμε για πόσα είναι ικανές γενικά οι γυναίκες, αν και σε αυτή την ηλικια των 15 όντως ακούγεται κάπως παράλογο να ήταν αυτή ο θύτης. Καλημερες

Δεν βλέπω κάποια τεκμηρίωση από τον Υφαντή ως προς τον ισχυρισμό του ότι « Είναι μύθος ότι την έμαθε από πόρνη». Και αφού βρήκε το ιστορικό της Σκουλαρικούς, γιατί δεν το παραθέτει;

Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η Σκουλαρικού ήταν μόλις 15 χρονώ. Μα δεν θα μπορούσε να είναι τρόφιμος των «Βούρλων» στα 15 της. Ότι ενδεχομένως ο Δελιάς να ήταν αγαπητικός, εντάξει, είναι πιθανόν. Δεν ήταν ο μόνος από τους ρεμπέτες που ήταν αγαπητικοί στα «Βούρλα».

Για το «ποιος έμπλεξε ποιον» στην πρέζα δεν βλέπω κάποια τεκμηρίωση από τον Υφαντή.

Από την άλλη έχουμε τις σχετικές μαρτυρίες Μάρκου, Γενίτσαρη, αλλά και της Νταίζης Σταυροπούλου, που αναφέρει στη γνωστή συνέντευξη στον Χατζηδουλή:
«Εγώ από το 1937, ίσως και λίγο πιο μπροστά, είχα αρχίσει να μην έχω και πολύ μεγάλη σχέση με τον Ανέστη. Είχαν ξεκινήσει διάφορα περιστατικά που προκαλούσανε ας πούμε προστριβές. Έμπλεξε πολύ άσχημα. Ναι, στα ναρκωτικά, στα δηλητήρια. Μια άλλη κοπέλα είχε μπει στη ζωή του, που τον ωθούσε, τον παρέσυρε σε δρόμο πολύ κακό. Έφευγε απ’ αυτή για να γλυτώσει, ερχόταν σ’ εμένα, αλλά μετά από λίγο τα ίδια."

2 «Μου αρέσει»

Άνθιμε, επειδή σε εμπιστεύομαι πολύ, εδώ πώς το ξέρουμε, με ενδιαφέρει αν είναι τεκμηριωμένο… δεν υπήρχανε περιπτώσεις κάποιο π.χ. ορφανό προσφυγόπουλο κοριτσάκι να το εκμεταλλευόντουσαν ; Τα βούρλα δεν ήταν το άνδρο της παρανομίας και κρατικής παρα-παρανομίας;

1 «Μου αρέσει»

Δυστυχώς μπορούσε να είναι στα Βούρλα από τα 15, είναι χαρακτηριστικό πως υποδέχτηκαν οι ντόπιοι τους “Τουρκόσπορους” πρόσφυγες…

1 «Μου αρέσει»

Θα μπορούσε να ήταν στα 15 της πόρνη στα Βούρλα, αλλά δεν θα ήταν στο Νούμερο Τρία ( όπως αναφέρει ο Γενίτσαρης),που ήταν οι χειρότερες πόρνες.Λογικά σαν “τρυφερούδι”, θα ήταν στο Νούμερο 1, εκτός αν ήταν εξαιρετικά άσχημη ή παραμορφωμένη όπως πάλι λέει ο Γενίτσαρης ότι είχε έναν “τσαμπουκά” σε σχήμα σταυρού στο μέτωπο.Αν είχε αυτή την ανασφάλεια επειδή εκείνη ήταν άσχημη,ενώ ο Ανέστης όμορφος, και θεωρούσε ότι κάποια στιγμή θα την παρατήσει,μπορούμε με σχετική ασφάλεια να πιθανολογήσουμε ότι αυτή η ιστορία μπορεί να είναι αληθινή.

Το ποια παραβατική περιπτωσιολογία συνέτρεχε σε ό,τι αφορά την νόμιμη εισδοχή ιεροδούλων στα “Βούρλα” δεν το γνωρίζω.

Το σχετικό νομικο πλαίσιο στην Ελλάδα πάντως (ήδη από το 1834) όριζε τα 18 έτη ως τη νόμιμη ηλικία της θεσμοθετημένης πορνείας. Οπότε, αφής στιγμής τα “Βούρλα” τελούσαν υπό ιδιωτικό ιδιοκτησιακό καθεστώς μεν αλλά υπό αστυνομική και θεσμική επιτήρηση, για να εισαχθούν γυναίκες εκεί έπρεπε να τηρούνται τα νόμιμα.

Άλλωστε ούτε πελάτες κάτω των 18 ετών επιτρεπόταν να εισέλθουν, βάσει της σχετικής Αστυνομικής Διαταγής Λειουργίας των “Βούρλων” πυ εκδόθηκε το 1924…

2 «Μου αρέσει»