Ακριβό μπουζούκι; Αξίζει;

Φίλε ΑΤΑΣΤΕ καλημέρα και χρόνια πολλά.Δηστυχώς για κάποιες μέρες , δεν είχα μπει στο φόρουμ , και δεν είδα το μύνημά σου.Σίγουρα η καρυδιά είναι φθηνότερη από ξύλα όπως ο έβενος ή ο παλίσανδρος,αλλά για τις καρυδιές ποα χρησιμοποιούνται από σκαφάδες κατά κόρον,η ντόπια είναι πιο ακριβή από την αφρικανική και αμερικανική.

Γεια σου φίλε nikosn,

καταρχήν χρόνια πολλά κι από μένα.

Συμφωνώ σε αυτό που λες, ότι οι καρυδιές χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους σκαφάδες, πιστεύω όμως ότι δεν μπορούμε να λέμε ότι “η ντόπια καρυδιά δεν είναι και φθηνή”, όπως είπες σε προηγούμενο μήνυμα. Πέραν του ότι σε πολλά χωριά, όπως και στο δικό μου, οι έμποροι δεν την υπολογίζουν σαν ξύλο και πάει συνήθως στο τζάκι ή τη σόμπα. Όπως είπε και ο οργανοποιός Χρήστος Σπουρδαλάκης (συνέντευξη ΚΛΙΚΑ): “η καρυδιά προέκυψε στην ελληνική οργανοποιία λόγω φτώχειας”.

Επίσης, ο Φώτης ο Βαμβακάς (του οποίου παρέθεσα και την ιστοσελίδα του) που από εκεί προμηθεύονται σκάφη πολλοί οργανοποιοί, πουλάει σκάφος ντόπιας καρυδιάς (19αρι) για μπουζούκι στα 55 ευρώ. Ακόμα και να κοστίζει το εισαγόμενο, 10ευρώ λιγότερο αυτό για μένα δεν λέει τίποτα. Αντίστοιχα ένα παλισάνδρινο από τον ίδιο, κοστίζει γύρω στα 200 ευρώ.

Με τον Δημήτρη Κωσταντέλο, που μίλησα πάλι τελευταία, μου είπε ότι το πιο φθηνό σκάφος που δίνει είναι αυτό της ντόπιας καρυδιάς. Βέβαια δεν αμφισβητώ ότι μπορεί να την βρήκες ή να την αγόρασες από κάπου ακριβά. Υπάρχουν διάφορα μαγαζιά και αρκετοί προμηθευτές, με υλικά οργανοποιίας, ξύλα κλπ., που ο καθένας κάποιες φορές κοστολογεί και πουλάει ανάλογα…Κι εγώ που έψαχνα πένες για λαούτο, βρήκα μεγάλες διαφορές στις τιμές από κατάστημα σε κατάστημα. Την κεράτινη μακριά πένα λαούτου για παράδειγμα, που πουλάει ο Μάτσικας 2,5ευρώ την μια, την βρήκα κι αλλού με 6 αλλά και με 10ευρώ την μια ακριβώς την ίδια. Ίσως κακώς το αναφέρω, γιατί αν το μάθει φοβάμαι μην τις ακριβύνει κι αυτός.

Αυτά ξέρω αυτά λέω. Όποιος θέλει μπορεί να το ψάξει και από μόνος του περισσότερο.

Φιλικά.

Οπωσδήποτε ο παλίσσανδρος είναι ακριβότερος από την καρυδιά, αλλά για να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να σγκρίνουμε όμοια πράγματα.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να συγκρίνεις τη με 19 δούγιες σκάφη από καρυδιά και με την 19 από παλίσσανδρο, αλλά παράλληλα να πρόκειται για την ίδια ποιότητα εργασίας.

Συνήθως οι 19άρες σκάφες από καρυδιά (που συνήθως προορίζονται για φθηνά όργανα), απέχουν πολύ σε ποιότητα από αυτές που φτιάχνονται από παλίσσανδρο ή από σφένδαμο ή από μουριά. Εάν δε πείς στο μάστορα να σου την κατασκευάσει σαν να επρόκειτο για παλίσσανδρο, τότε η διαφορά τιμής θα ήταν ελάχιστη και θα ήταν αυτή που αντιστοιχεί στη διαφορά της τιμής του ξύλου.

Με την ευκαιρία να πούμε ότι αν επιλέξει κάποιος το ξύλο καρυδιάς που προορίζεται για τη σκάφη ως προς τα νερά και τους χρωματισμούς μπορεί να επιτύχει εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα.

19αρι σκάφος καρυδιά με 19αρι από παλίσανδρινο σύγκρινα, το ρώτησα αυτό. Όσο για την ποιότητα εργασίας δεν είμαι σίγουρος, δεν το ρώτησα, αλλά και της ίδιας ποιότητας να ήταν κατασκευαστικά, δεν πιστεύω να ήταν ελάχιστη η διαφορά στην τιμή τους, γιατί κάποια ξύλα είναι πιο δυσκολοδούλευτα. Έχουν πιο πολύ μπελά στην χρήση τους, μπορεί να σπάσουν κάποιες δούγιες στο λύγισμα, να στομώσουν τα εργαλεία κλπ.

Λοιπόν για να εξηγούμαστε,και να μην παρεξηγούμαστε.Τα πράματα σπανίως είναι άσπρο ή μαύρο.Έχω βρει,αμερικανικές,και αφρικανικές καρυδιές,στην διπλάσια τιμή από την ντόπια.Έχω βρεί ντόπια εξαιρετικής ποιότητος,με εξαιρετικά νερά,και μεγάλης παλαιότητας,που ήταν πανάκριβη.Ο Κος ΧΑΛΙΟΣ τα είπε σωστά.Υπάρχει 19 σκάφος από οξυά,για τα πάμφθηνα όργανα.Υπάρχει και ντόπια καρυδιά άβαφη,μα και βαμμένη.Το θέμα είναι η ποιότητα εργασίας,γιατί στην οξυά,μην περιμένης και πολλά πράγματα.Τι είναι ο κάβουρας,και τι το ζουμί του.Ακριβότερο ξύλο στο σκάφος δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και καλύτερο αποτέλεσμα,ηχητικό ή αισθητικό.Συμφωνώ απόλυτα με τον παιδικό μου φίλο ΧΡΗΣΤΟ ΣΠΟΥΡΔΑΛΑΚΗ,ότι η καρυδιά προέκυψε λόγω φτώχειας,-αυτά τα ξύλα είχανε αυτά χρησιμοποιούσανε-, και μάλιστα η καρυδιά ήταν και η ακριβότερη,απο ότι η μουριά,ή η οξιά π.χ.Το θέμα όμως είναι ότι στο “αφτί” μας, ηχεί γνώριμα το μπουζούκι με σκάφος φτιαγμένο από καρυδιά,και μάλιστα την βαμμένη,γιατί όλες οι κορυφαίες στιγμές που έχουμε από τις ηχογραφήσεις,είναι από τέτοια όργανα παιγμένες.

Η ελληνικη καρυδια εχει επικρατησει οχι τοσο πολυ γιατι ειναι φθηνη αλλα γιατι βαφεται πολυ καλα μαλιστα καλυτερα απο ολες τις αλλες καρυδιες.
Ας ριξουμε ομως λιγο φως στο κοστος των ξυλων για ενα σκαφος γιατι βλεπω οτι υπαρχει αγνοια απο τους περισσοτερους.
Απο καθε ποντο ενος κυβικου μετρου ξυλων βγαινουν αποδεδειγμενα 4 σκαφη.με καλο κοψιμο και τριψιμο μπορει και πεντε.Αρα στο κυβικο 400-500 σκαφη.Εμεις θα παρουμε το 400 και οχι το 500.
ενα κυβικο καλης καρυδιας κοστιζει 2000 ε.αρα το καθε σκαφος 5 ε και μαζι με κορδελες ρευμα γυαλοχαρτα 6 ε.
ενα κυβικο παλλισανδρος κοστιζει 7500 ε.αρα το καθε σκαφος 18.75 και μαζι με τα αλλα το πολυ 21 ε.
Σφαινδαμος σγουρος 8400 αρα το σκαφος 21 ε το πολυ 23,5.
Λευκα 450 ε αρα το σκαφος 1.5 ε.
οξυα 500 ε αρα το σκαφος 1,60
Μαονι σαπελι η σιπο 1700 αρα το σκαφος 4.25 το πολυ 5.5 ε
Οπως βλεπουμε λοιπον η διαφορα των ξυλων δεν ειναι και τοσο μεγαλη.μπορεις δηλ να βαλεις τα καλυτερα ξυλα με 20-25 ε.

Φιλέ nikosn,

Κι εγώ να εξηγούμαι θέλω κι όχι να παρεξηγούμαι. Η συζήτηση μεταξύ μας νομίζω ήταν, αν είναι ακριβή ή όχι η καρυδιά σαν ξύλο (ντόπια ή εισαγόμενη), που χρησιμοποιείται όντως κατά κόρον όπως είπες, στα σκάφη μπουζουκιών, κι όχι το θέμα αν αυτή ηχεί γνώριμα στ’ αφτιά μας. Γι’ αυτό οι τοποθετήσεις μου και τα παραδείγματα που έφερα, ήταν στο θέμα του κόστους της καρυδιάς γενικά κι όχι γι’ άλλα πράγματα. Πιστεύω ότι ήταν αρκετά για να βγάλει κάποιος συμπεράσματα, αν το ξύλο αυτό θα μπορούσαμε να το λέμε φθηνό ή ακριβό όπως έλεγες. Όσο για την βαφή δεν νομίζω κάποιος μάστορας να κατέστρεφε με οποιοδήποτε χρώμα ή χημικά ένα ακριβό καλοδουλεμένο ξύλο με ωραία εμφάνιση, και φυσική αισθητική. Βαφές συνήθως γίνονται στα όργανα μαζικής παραγωγής, όταν έχουν ξύλα άσχημης αισθητικής, πρόχειρης εργασίας, που πολλές φορές μπορεί να κρύβουν ατέλειες κ.α.

Τώρα αν μπούμε στην διαδικασία να μιλάμε για ποιότητα εργασίας, για το πόσες δούγιες έχει το κάθε σκάφος; για ηχητικό και αισθητικό αποτέλεσμα, ποιά όργανα έχουμε στις ηχογραφήσεις; ποιό είναι το γούστο του καθενός; κλπ., είναι άλλα πράγματα, συζήτηση δεν γίνεται, και ούτε άκρη βγαίνει. Πάντως με τον φίλο σου οργανοποιό Χρήστο Σπουρδαλάκη κι εγώ συμφωνώ.

Υ.Γ. Ο κ. Χαλιός δεν έκανε λόγο για 19αρι σκάφος από οξυά για φθηνά όργανα, αλλά από καρυδιά.

[QUOTE=atastos;202482]
Όσο για την βαφή δεν νομίζω κάποιος μάστορας να κατέστρεφε με οποιοδήποτε χρώμα ή χημικά ένα ακριβό καλοδουλεμένο ξύλο με ωραία εμφάνιση, και φυσική αισθητική. Βαφές συνήθως γίνονται στα όργανα μαζικής παραγωγής, όταν έχουν ξύλα άσχημης αισθητικής, πρόχειρης εργασίας, που πολλές φορές μπορεί να κρύβουν ατέλειες κ.α. QUOTE]

Δηστυχώς φίλε μου ataste, η πραγματικότητα άλλα λέει.Τα περισσότερα μπουζούκια που κυκλοφορούν είναι από βαμμένη καρυδιά,και όχι πάντα από καρυδιά δεύτερης πιοότητας.
Υ.Γ.Βεβαίως να πω ότι η εμφάνιση των βαμμένων σκαφών,δεν με συγκινεί προσωπικά.Ούτε παραβλέπω το γεγονός ότι η βαφή καταστρέφει μετά από καιρό το ξύλο.Και γω στις δικές μου κατασκευές,άβαφα σκάφη χρησιμοποιώ. Είναι όμως μια παραγματικότητα,που δίνει έναν κάποιο ήχο,και μια κάποια εμφάνιση,συγκεκριμένης αισθητικής,όμως που τελικά ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ,για τους αγοραστές.

Νομίζω ότι για να βαφεί η καρυδιά βράζεται μέσα σε οξύ, πράγμα που καταστρέφει έως ένα βαθμό το ξύλο και μειώνει και την μακροζωία του…

Φίλε nikosn,

νομίζω πάει αλλού η κουβέντα μας τώρα αλλά τέλος πάντων θα τοποθετηθώ και σε αυτά.

Πρώτον, εγώ δεν είπα ότι είναι λίγα τα μπουζούκια που κυκλοφορούν από βαμμένη καρυδιά, ίσως να είναι και τα περισσότερα όπως λες. Εγώ απλά είπα ότι δεν νομίζω κάποιος μάστορας να κατέστρεφε με οποιοδήποτε χρώμα ή χημικά ένα ακριβό καλοδουλεμένο ξύλο με ωραία εμφάνιση, και φυσική αισθητική. Όσο όμως για την ποιότητα αυτών που βάφονται δεν φαίνεται τίποτα, αντίθετα συνήθως κρύβουν αυτά τα αρνητικά που ανέφερα στο προηγούμενο μήνυμα.

Δεύτερον, πιστεύω δεν είναι σωστό, να πιανόμαστε από τα χειρότερα παραδείγματα (κι ας είναι πιο πολλά αυτά) βάζοντας όλους τους οργανοποιούς και μουσικούς σε ένα τσουβάλι. Υπάρχουν και αρκετοί μουσικοί, που δεν τα προτιμούν αυτά τα βαμμένα όργανα, όπως και κάποιοι οργανοποιοί επαγγελματίες και μη (που όπως κι εσύ) δεν τα βάφουν, δεν τα βράζουν τα ξύλα και γενικά εργάζονται με άλλη φιλοσοφία.

Τρίτον, δεν πιστεύω το φαινόμενο αυτό να είναι το ζητούμενο για τους γνώστες αγοραστές. Υπάρχουν κάποιοι οργανοποιοί που φτιάχνουν όργανα κοσμήματα με φυσική αισθητική, που την ζηλεύουν και την προτιμούν αρκετοί. Όπως δεν νομίζω να γνωρίζουν οι πιο πολλοί από τους μουσικούς - αγοραστές, τι σημαίνει βαμμένη καρυδιά από αυτούς που την προτιμούν βαμμένη.

πιστεύω δεν είναι σωστό, να πιανόμαστε από τα χειρότερα παραδείγματα (κι ας είναι πιο πολλά αυτά) βάζοντας όλους τους οργανοποιούς και μουσικούς σε ένα τσουβάλι. Υπάρχουν και αρκετοί μουσικοί, που δεν τα προτιμούν αυτά τα βαμμένα όργανα, όπως και κάποιοι οργανοποιοί επαγγελματίες και μη (που όπως κι εσύ) δεν τα βάφουν, δεν τα βράζουν τα ξύλα και γενικά εργάζονται με άλλη φιλοσοφία.

Συγνώμη αλλα νομίζω ότι εχουμε ξεφυγει λιγο. Εκτος και αν δεν κατάλαβα καλα. Και φυσικά θα ζητήσω συγνώμη.

Δηλαδη οποιος φτιαχνει οργανο απο βαμμενη καρυδια είναι απατεώνας και θελει να κρυψει τις ατελειες του οργάνου; Δηλαδή οργανο απο βαμμενη καρυδιά είναι κλέψιμο απο τον κατασκευαστή;

Εγω οταν ειπα στον δικό μου κατασκευαστή θελω τον καλυτερο ήχο μου είπε θα στο φτιαξω απο καρυδια και μαλιστα βαμμένη. Και το οργανο πεταει.

Εχω οργανο του '70 που δεν εχει παθει το παραμικρό. Ποτε θα μου χαλασει επιτελους;

O διάσημος Ζοζέφ που εγω δε ξερω αν εφτιαχνε καλα όργανα γιατί δεν εχω παιξει ποτε κανενα δικό του απο τι ξυλα τα έφτιαχνε; Και μη μου πειτε οτι ποσα υπαρχουν ακομα γιατί δεν εχω δει κανενα με προβλημα στο σκαφος…

Το οτι καποιοι κατασκευαστες προτιμουν αλλα ξυλα δε σημαινει οτι ειναι και το πιο σωστο. Δηλαδή ο Βαρλας και ο Καρβουνης που φτιαχνουν και απο Καρυδια (ο ενας μαλιστα που ξερω, την εχει πρωτη επιλογη) δε ξερουν;

Η διαφορά στην τιμή ειναι οπως μας είπε ο Niavent νομιζω 20 ευρω. Ε δε νομιζω να είναι ο λόγος το κόστος
Ή προτιμανε ενα κακο ξυλο επειδη είναι ευκολοδουλευτο; Ασε που οι περισσοτεροι το περνουμε ετοιμο…

Νομιζω οτι εχει παραγίνει το κακο με αυτη τη συζήτηση με το βαμμενο ξυλο…

Δεν εχω ιδεα απο κατασκευες αλλα εχω δει πολλα οργανα 50 χρονων χωρις προβλημα…

Ελπιζω να μην παρεξηγησα τις αποψεις καποιου…

Καλέ μου φίλε ATASTE,σαφώς και δεν είπες ότι είναι λίγα τα μπουζούκια που κυκλοφορούν από καρυδιά.Απλά στο μυν.8# αναφέρεις ότι είναι φθηνό και ευκολοδούλευτο ξύλο και συμφέρει τους οργανοποιούς.Εκεί διακρίνω μια απαξίωση.Ίσως να είναι η ιδέα μου.Αμέσως μετά λες ότι τα πιο “ποιοτικά” ξύλα κοστίζουν ακριβά και γι αυτό τον λόγο δεν τα χρησιμοποιοπύν.Εκεί και η ένστασή μου.Είναι πιό ακριβά,και όχι πιο ποιοτικά.Η καρυδιά -το ξαναλέω- είναι ένα από τα πιο ακριβά εγχώρια ξύλα της ελληνικής επιπλοποιίας.Και σαφώς η ελληνική οργανοποιία , από την ξυλεία της επιπλοποιίας προμηθεύονταν ξύλα.Σαφώς και δεν βλέπουμε εύκολα έπιπλα από καρυδιά την σήμερον ημέρα.Και σαφώς ένα κομμάτι περναμπούγκο,έχει πολλαπλάσια τιμή,από ένα αντίστοιχο καρυδιάς.Δεν μπορώ να δεχτώ όμως,‘οτι ένα κομμάτι κελεμπέκι,-επειδή και μόνο είναι εισαγόμενο,και είναι πιο ακριβό-δίνει καλύτερα πράγματα στο σκάφος από ότι η καρυδιά.ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΝΤΑ.Εδώ μια και η κουβέντα ξεκίνησε ΄για εβένινο σκάφος,θα πω τα εξής.Την κύρια αξία στο όργανο, την δίνει καθαρά ο κατασκευαστής.Έχω δει όργανα από έβενινο σκάφος,μετά την πάροδο 4-5 χρονών,να “απλώνει” τόσο ο ήχος τους, που να μην θυμίζουν μπουζουκι αλλά λαούτο.Το σκάφος από έβενο δίνει απ’ ευθείας, εντυπωσιακά μπάσα, και υψηλής διαύγειας πρίμα, πράγμα ωραίο για το αφτί.Απεναντίας τα σκάφη από καρυδιά δίνουν εύκολα μεσαίες συχνότητες.Με την τάση των οργάνων να απλώνει ο ήχος τους στον χρόνο,η καρυδιά μας δίνει πιο ασφαλές αποτέλεσμα.Βεβαίως ξαναλέω ότι το κύριο θέμα είναι πως θα τοποθετηθεί ο τεχνίτης απέναντι στην κατασκευή του.Ακόμη δε αν έρθει κάποιος και σου ζητήσει,π.χ. “ένα μπουζούκι,που να ηχεί όπως του ΖΑΜΠΕΤΑ”, θεωρώ πως η καρυδιά είναι μονόδρομος.Ακόμη θεωρώ πως με το να λες.πως το κόστος είναι η αιτία που οι οργανοποιοί δεν δουλεύουν ακριβά ξύλα, τους αδικείς.Τουλάχιστον οι περισσότεροι,και σε αρκετά φθηνά μπουζούκια,χρησιμοποιούν στην κόντρα ΒΕΓΚΕ,και στην ταστιέρα ΕΒΕΝΟ.Πανάκριβα ξύλα.Το να μου πεις ότι χρησιμοποιούν την καρυδιά στα σκάφη, χάριν ευκολίας , του ηχητικού αποτελέσματος,δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου.Και φυσικά δεν βάζω κανέναν οργανοποιό σε κανένα τσουβάλι.Υπάρχουν οργανοποιοί που “στέκονται” απέναντι στην ξυλεία τους,και συμπεριφέρονται διαφορετικά από ξύλο σε ξύλο,και δεν έχουν μια γενική πεπατημένη.Αυτοί είναι και οι πιο ενδιαφέροντες.Σε όλα τα άλλα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

Το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν μενει ανεπαφο το ξυλο απο το βαψιμο.Αλοιωνεται η συσταση του με αποτελεσμα μετα απο 20 -30 χρονια να ειναι πιο ευθραυστο.Αν ομως προσεχθει το οργανο κατα την χρηση του τοτε δεν υπαρχει ιδιαιτερο προβλημα.
Να προσθεσω απλως οτι δεν συμφερει κανεναν οργανοποιο η χρηση β ξυλειας στα βαμμενα ειδικα στην καρυδια γιατι το αποτελεσμα δεν θα ειναι το αναμενομενο.Μπορει να βαψεις ξυλα απο την ιδια παρτιδα και τα μισα μονο να γινουν πραγματικα μαυρα.για αυτο αλλωστε μετα το βαψιμο γινεται διαλογη και τα καλα βαμενα πανε στα κεντημενα η 60αρια σκαφη και τα αλλα στα πιο φθηνα.
Ξανατονιζω και σε αυτο το ποστ οτι ολα τα ξυλα ειναι καλα για την κατασκευη μουσικων οργανων και περισσοτερο αυτα που εχουν δοκιμασθει εδω και δεκαετιες.Μακαρι να υπηρχε ενα ξυλο μαυρο και ελαφρυ με τις ιδιοτητες της καρυδιας και να λυνοταν το προβλημα του βαψιματος.Γιατι κακα τα ψεματα το μαυρο χρωμα ειναι διαχρονικο.

Εγω ειμαι σιγουρος xorhe( ισπανικο ειναι?) οτι το μπουζουκι σου ειναι το καλυτεροτερο εδω μεσα αφου το διαλεξες ΕΣΥ!!!Και παιζεις και το καλυτερο μπουζουκι απ ολους μας εδω μεσα,γιατι ειχες τον καλυτερο δασκαλο ever.Mαλον ουτε ο καραντινης μπορει να σε πιασει εσενα αγορι μου ,κι ολοι μας ειμαστε Α-ΣΧΕ-ΤΟΙ. Α ξεχασα κι εχεις και την πιο ομορφη γκομενα της γειτονιας.Ποιας γειτονιας? Μην σου πω της Αθηνας ολοκληρης.Λοιπον ακου μικρε…εδω δεν ειναι you-tube που βριζονται ολοι οι πυρκαυλοι και εκτονονονται.Εδω εχεις να κανεις με ανθρωπους αλλου επιπεδου, με γνωσεις στην μουσικη,στην οργανοπιοια, οι περισοτεροι καποιας ηλικιας ανω των 40 με παιδια με υποχρεωσεις,με κατι διαφωρετικο τελος παντων απο ανθρωπους που συναντας στις βραδυνες σου εξοδους στο da-capo η στο μαγαζι της Βιση.Ολοι αυτοι θα ηθελαν απο σενα λιγο σεβασμο, και μην ξεχνας ,10 μερες εισαι γραμενος εδω μεσα κι αρχισες να κορδονεσαι.Καλη χρονια λοιπον και ακου κανα μεγαλυτερο.Μονο κερδισμενος μπορει να βγεις

Φίλε nikosn,

νομίζω είπαμε αρκετά κι εγώ κι εσύ, ο καθένας μπορεί να διαβάσει από την αρχή τα μηνύματά μας και να βγάλει τα συμπερασματά του.

Φίλε georgalsg,

πιστεύω ότι ο κάθε μουσικός δεν θα πρέπει να μετράει χρόνια, για το πότε θα του χαλάσει ένα όργανο.

Σαφώς και δεν είναι κλέψιμο.Αν μάλιστα προστεθεί και το κόστος του βαψίματος,- που βράζονται τα ξύλα,για ολόκληρη μέρα,στο ύπαιθρο συνήθως ,λόγω των χημικών αναθυμιάσεων - ,στο αρχικό κόστος ,τότε έχουμε μικρές διαφορές,γιατί όπως και να το κάνουμε,η εργατοώρες είναι που κοστίζουν.Απλά για μένα δεν είναι η πρώτη μου επιλογή.Σέβομαι όμως το αποτέλεσμά της,και δεν την απαξιώνω.
Συμφωνώ όμως και πάλι με τον ATASTO, ότι ειπώθηκαν πολλά για αυτό το θέμα, και ο καθένας μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα.

Μη θελωντας να δωσω συναιχεια στο θεμα ζητω συγνωμη και ευχομαι καλη χρονια σε ολους.
Υ.Σ. Εχω και εγω οικογενεια (δυο παιδια),τα ακουσματα μου ειναι καθαρα παλια λαικα και ρεμπετικα και τελος, ειμαι 37 ετων και παιζω μπουζουκι τετραχορδο απο
τα εννια μου χρονια.Χρονια πολλα και παλι.

Δε φτάνει που κόβονται τα δεντράκια για να έχετε μπουζούκια, μαθαίνουμε τώρα ότι στέλνετε και τις χημικές αναθυμιάσεις σας στην ατμόσφαιρα…
Προτείνω να ανοίξει θέμα “οικολογική οργανοποιία” επειγόντως !!!

Πλάκα κάνω προφανώς… Διακρίνω πολλή ένταση, σε πολλά θέματα του φόρουμ, παιδιά μέρες που είναι, ψυχραιμία, θα φύγει το 2010 και το '11 θα ναι -ελπίζουμε όλοι- καλύτερο, τουλάχιστον για τις συζητήσεις μας…

Τωρα εισαι ωραιος και μαγκας.Μια σου λεξη εφτανε για να μας στειλεις ολους για λαχανα.Η μαγικη λεξη …συγνωμη.Τοσο απλα.Σου ευχομε μια καλη χρονια να διανησουμε,να χαιρεσαι την οικογενεια σου και τα παιδακια σου,κι οτι ειπαμε…νερο κι αλατι αγορινα μου.Ειλικρινα
ΥΓ Kανε κατι μ αυτη την ορθογραφια σου.Ειμαι κι εγω …αλλα εισαι κι εσυ ρε παιδι μου

Θα μιλήσω και πάλι πάνω σε αυτό για να μην παρεξηγηθώ.

Δεν μίλησα για κλέψιμο, απλά πιστεύω είναι μια φιλοσοφία που ακολουθούν κάποιοι κατασκευαστές, που ίσως επικεντρώνονται μόνο στο τελικό αποτέλεσμα κάποιου συγκεκριμένου ήχου από την πρώτη στιγμή που θα κατασκευαστεί το όργανο, χωρίς να τους ενδιαφέρουν όλες οι άλλες αρνητικές συνέπειες, όπως:

  1. με τη βαφή χάνεται εντελώς η φυσική αισθητική του ξύλου,
  2. με την χημική επεξεργασία της βαφής καταστρέφεται η ημικυτταρίνη του ξύλου, αυτό είναι επιστημονικά ελεγμένο και αποδεδειγμένο, το λένε και δυο οργανοποιοί σε συνεντεύξεις (ΚΛΙΚΑ). Το ξύλο μετά τον βρασμό γίνεται πολύ εύθραυστο και με μικρή διάρκεια αντοχής στο χρόνο. Επίσης, αν τύχει και χρειαστεί επισκευή είναι πολύ δύσκολη και χωρίς καλό αποτέλεσμα.
  3. Δεν διακρίνεται η ποιότητα του ξύλου, αν υπάρχουν ατέλειες (μπορεί και να μην υπάρχουν), όπως ρόζοι, στόκοι κ.α., δεν φαίνονται όχι μόνο στο σκάφος αλλά οπουδήποτε υπάρχει χρώμα, π.χ., μπράτσο.

Βέβαια κάθε κατασκευαστής επιλέγει τον δρόμο του και ο κάθε πελάτης το δικό του.

Εδώ συμφωνώ με τον nikosn. Πέρα από την διαφορά κόστους του κάθε ξύλου, οι ώρες εργασίας κοστίζουν πολύ. Κάθε ξύλο δουλεύεται διαφορετικά. Ένα δύσκολο ξύλο μπορεί να απαιτήσει πολύ περισσότερες ώρες εργασίας, από ένα πιο ευκολοδούλευτο. Κάτι ανάλογο ισχύει και με τα βερνίκια κλπ. Άρα είναι αδύνατον, αυτή η διαφορά να είναι γύρω στα 20 ευρώ, ακόμα κι έτοιμο σκάφος να παίρνουν που όντως ισχύει αυτό πολλές φορές. Εξάλλου, παρέθεσα ενδεικτικά μια ιστοσελίδα με υλικά οργανοποιίας σκάφη κλπ., όπως και τηλέφωνο από κάποιο άλλο παρεμφερές κατάστημα, που κάνοντας κάποιος ένα τηλέφωνο μπορεί και από εκεί να βγάλει κάποια συμπεράσματα.Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις τιμές και όχι γύρω στα 20ευρώ.