Apostolos Nikolaidis Website

To www.apostolosnikolaidis.com, i episimi istoselida tou megalou laikou tradoudisti Apostolou Nikolaidi, ehi ananeothi me mia pliris viografia ke pola alla stihia. Tha haroume poli na episkeftite to site ke na ipograpsete to guestbook. Anamenoume ta sxolia sas.

Hronia polla kai Xristos Anesti s’olous tous filous ke files tou forum.


The official website of Apostolos Nikolaidis, the great laika and rebetika singer, has been updated with a full biography and other features. Please visit us at www.apostolosnikolaidis.com and let us know your comments and feedback by signing our guestbook.

Happy Easter to all the friends of the Forum.

Maria & Web team

Αγαπητή Maria, αγάλλομαι όταν συναντώ ανθρώπους με τόσο λεπτό χιούμορ και συνείδηση της ακριβούς εν τω κόσμω υπάρξεώς τους…Πάντα τέτοια…
(A propos, έχει και ανεπίσημη ιστοσελίδα ο μαιτρ;)

Agapite Kosta, oute katalaveno oute apodexomai tin eironia sou. O skopos mou itan aplos na kano mia anakinosi. Akolouthisa tous kanones tou Forum. Den piraxa kanenan, oute ipa tipota prosvlitiko. Ean den sou aresi kapoios ermineftis einai dikaioma sou. Den itan anagi na ekfrastis me tetoion tropo.

Αγαπητή Maria,επίτρεψέ τα εξής διευκρινιστικά: κατ’ αρχάς μου μοιάζει άτοπο να μην αποδέχεσαι κάτι που δεν καταλαβαίνεις, και κατά δεύτερον εσύ πρώτη άσκησες κατά δύναμιν το δικαίωμα να σου αρέσει ένας ερμηνευτής. ʼσκησες μάλιστα στον ύπατο βαθμό το τοιούτον δικαίωμα στην ανακοίνωση που έκανες (απευθυνόμενη μάλιστα εν πλήρει συνειδήσει σε ένα κοινό κατά αμάχητο τεκμήριο μη ανειδοποίητο) καθώς επέλεξες να παρεισδύσουν ακανθώδεις αξιολογικές κρίσεις του τύπου “great laika and rebetika singer” και να ηχήσουν ως κάτι αυτονόητο και δικαιωμένο αφ’ εαυτού του. Αυτής της τάξεως τις αξιολογικές κρίσεις θεώρησα, (από κάκιστη, όπως μού υποδεικνύεται, προσωπική μου πρόσληψη), ότι ανήκουν στην περιοχή του λεπτού χιούμορ. Και επειδή έχω την αίσθηση ότι την διαφορά του χιούμορ από την ειρωνεία την κάνουν οι προθέσεις, εκθύμως σε διαβεβαιώ ότι δεν είχα τέτοια πρόθεση: απλώς έκανα, ως φαίνεται, κακό χιούμορ, επειδή νόμισα ότι και εσύ χιούμορ έκανες (ως προς το “great laika and rebetika singer”). Τώρα που γνωρίζω ότι σοβαρολογείς και εφόσον μού αναγνωρίζεις το δικαίωμα να μην μου αρέσει κάποιος ερμηνευτής, επίτρεψέ μου να παραπέμψω στον Σαίξπηρ, εις επήκοον εσού αλλά και του κ. Νικολαϊδη:The rest is silence…

<FONT FACE=“SYMBOL”>Maria, sunhqwV qa sumfounousa mazi sou. O kaqenaV ecei ta gousta tou kai oi eirwnieV perriteoun.

Alla mecri ena shmeio. Edw prokeitai gia anqrwpo pou eice gemisei olh th Qessalonikh afiseV, me terastia fwtografia tou kai upografh NA CARW MAGKIA. Eimaste me ta kala maV; Sthn arch gelasa, alla meta eipa ston eauto mou oti tetoioi anqrwpoi oci apla den timane to tragoudi alla tou kanoune kai kako.

Tupoi san ton Nikolaidh apla dinoun dikaiwmata kai puromacika se polemiouV tou laikou tragoudiou na to kakologhsoun. Kai me to dikaio touV. Ainte meta na exhghseiV esu oti allo laiko kai allo NikolaidhV

GiannhV</FONT>

File Gianni, ithela para poli na min doso sinexeia s’afti ti sizitisi alla aisthanomai tin anagi na sou apantiso.

Distihos eho paravri ton bela mou s’afto to Forum horis na to thelo kai horis na thelo na thixo kanenan. To telefteo pragma pou epithimo einai na blexto se diafonies. Prosopika den sixnazo s’afto to forum. Den simmeteho se sizitiseis oute diavazo ola ta minimata. Na xanatoniso loipon oti to mono pou ithela na kano itan na epikinoniso tin iparxi mias selidas. Alla ekana to sfalma na anafertho ston Apostolo Nikolaidi os megalo laiko tragoudisti, kai gi’afto exete kontepsi na mou parete to kefali. An ine dinaton!

Theorisa oti i “axiologiki krisi” mou itan epitrepti os Webmaster tou site mou, tin thematologia tou opoiou fisika ipostirizo kai thelo na proothiso. Afto nomizo oti prospathi o kathenas na kani me tin istoselida tou. Ekana omos megalo lathos. Kai gia na min iparxoun alla provlimata kai afou fainetai oti to kaloproaireto post mou den einai apodekto sto Forum sas, eho idi parakalesi ton Administrator tou Forum na vgali to thread.

Oso anafora to diko sou sxolio, i frasi “Na haro magia” itan kai o titlos tis diskografikis douleias tou Nikolaidi ekeini tin epohi kai g’afto kai itan tipomeno stis afises tou.

Parakalo para poli tous ipolipous filous kai files tou forum – sto opoio den nomizo oti tha xanakano post – ean ehoun alla arnitika sxolia sxetika me afto to thread as mou apotathoun prosopika, giati o haraktiras mou einai tetoios pou thigomai kai pligonomai na ta diavazo dimosios. Kala na patho omos, etsi???

Lipame kai pali gia to lathos mou alla kai gia to klima kakias kai eironias pou sinantisa s’afto to horo.

Αγαπητή Μαρία,

Πρώτα απ’ όλα θέλω να σε ευχαριστήσω για την πληροφορία σχετικά με την ιστοσελίδα σου για τον Απόστολο Νικολαΐδη. Η σελίδα έχει πολύ ενδιαφέρον, είναι πολύ ενημερωτική και καλά οργανωμένη. Καταπληκτική δουλειά έκανες! Μέχρι στιγμής έχω μόνο τρεις δίσκους του Νικολαΐδη (“Τα 12 ευαγγέλια”, “Αρχάγγελος”, “Ρεμπέτικες στιγμές - Μάγκικα τραγούδια”). Αλλά με βάση αυτές τις ηχογραφήσεις (όπως και τα αποσπάσματα τραγουδιών που μπόρεσα να ακούσω στην ιστοσελίδα σου) συμμερίζομαι απόλυτα την άποψή σου ότι είναι μεγάλος λαϊκός τραγουδιστής.

Όσο για τα σχόλια το Κώστα Βλησίδη: Μη στεναχωριέσαι. Δυστυχώς σ’ αυτό το Φόρουμ κυριαρχούν μερικά πρόσωπα που μόνο υποτίμηση, χλευασμό και σαρκασμό ξέρουν να εκφέρουν για ό,τι είναι έξω από τα στενά (πολύ στενά) αισθητικά και διανοητικά τους πλαίσια. Αυτό που έπαθες εσύ, Μαρία, το έπαθα κι εγώ αρκετές φορές.

Δυστυχώς έχεις απολύτως δίκιο: Επικρατεί κλίμα κακίας και ειρωνεία σ’ αυτό το χώρο.
Ως τακτικός επισκέπτης του Φόρουμ ντρέπομαι για την απαίσια συμπεριφορά κάποιων “συναδέλφων” μου.

Michael

Μαρία, Γιάννη, Κώστα: Συνεχίστε τη κουβέντα σας, είτε σας αρέσει ο Απόστολος είτε όχι.

Δεν διέκρινα εμπάθεια ούτε χλεύη στα κείμενα κανενός. Ο Κώστας (όπως κάθε ευφυής άνθρωπος) είναι λίγο τσουχτερός αλλά αυτό δεν αλλάζει την αλήθεια: Δεν ομοφρονούσε μαζί σου και αντί να το κρατήσει για τον ευατό του ΣΤΟ ΕΙΠΕ!

Γι αυτή τη δουλειά υπάρχουν τα forum και γι αυτό γράφουμε και συζητάμε αντί να ξεματιάζουμε την τηλεόραση: Για να διαφωνούμε ελεύθερα! Με flames κάποιες φορές, αλλά ελεύθερα. Αστε το λαλάκη να ντρέπεται - καλά κάνει.

ΚΚ

Εάν θέλει κάποιος να “κριτικάρει” τη δουλειά του Απ. Νικολαΐδη, θα πρέπει να δει και τις συνθήκες που υπήρχαν ή καλύτερα που προηγήθηκαν.
Τι έχει προηγηθεί;
Από τη μια πλευρά η αποσιώπηση του ρεμπέτικου, απ’ την άλλη η πλήρης και εσκεμμένη διαστρέβλωσή του. Να πούμε μόνο για το δεύτερο.
Οι πιο πολλές παραγωγές παλιότερων ρεμπέτικων που έγιναν τη δεκαετία του ‘70 χαρακτηρίζονται καταρχήν απ’ το κάκιστο της επιλογής: Τραγούδια ντε και καλά μάγκικα (ουσιαστικά ψευτομάγκικα) που τείνουν να αντικαταστήσουν τον “Μάγκα” με τον “Κουτσαβάκη”. Τείνουν δηλαδή να ταυτίσουν το ρεμπέτη του παλιού λαϊκού πάλκου με το φανφαρόνο σκυλά του κοσμικού κέντρου που… “…άιντε κάντε όλοι στη μπάντα, γέμισε την πίστα…”.
Επειτα:
Πλήρης (και εκούσια) διαστρέβλωση όσο αφορά τους δημιουργούς των παλιών ρεμπέτικων, με σκοπό την “κονόμα” κάποιων επιτήδειων, αλλά και την “είσπραξη δόξας” απ’ τους κόπους και το ταλέντο των παλιών. Θα βρείτε αμέτρητα παλιά ρεμπέτικα στο όνομα ανύπαρκτων συνθετών και στιχουργών.
Τέλος, η χειρότερη ίσως ηχητική άποψη που θα μπορούσε να παραχτεί: Ζεϊμπέκικα με κρουστά που θυμίζουν στρατιωτική παρέλαση, πλήκτρα τύπου Ντόνα Σάμερ και Πατρίκ Χερναντέζ και μπουζούκια που λίγο διαφέρουν απ’ τις -κακής ποιότητας- ηλεκτρικές κιθάρες.

Πάμε τώρα πίσω στον Απ. Νικολαΐδη.
Τι αντιπαραθέτει;
Απ’ τη μια μεριά, ακολουθεί τη “μόδα” όσο αφορά τον ήχο, παρόλο που έχει πλάι του έναν καλό μπουζουξή (Χρήστος Ψαρρός).
Το ίδιο κάνει και στο στυλ του τραγουδιού. Ερμηνεία ψευτομάγκικη (αλαααααα…) και συχνά “σκυλέ” (…φουντάρετέ με …τε με τε με…).
Απ’ την άλλη:
Διαθέτει μια πολύ καλή φωνή.
Κάνει μια πολύ καλή επιλογή τραγουδιών, κόντρα στη μόδα της εποχής.
Στέκεται με σεβασμό απέναντι στους ρεμπέτες, αναγράφοντας κάτω απ’ τα τραγούδια τα ονόματα των πραγματικών δημιουργών τους, κάτι που οι άλλες παραγωγές αποφεύγουν όπως ο διάβολος το λιβάνι.

Κι ένα τελευταίο για να σας …κουφάνω:
Ο Απ. Νικολαΐδης έχει κάνει το καλύτερο ελληνικό βιντεοκλίπ!!!
Δεν ξέρω πως λέγεται. Το πέτυχα ένα βράδυ σ’ ένα απ’ αυτά τα κωλοκανάλια που παίζουν μουσική.
Πραγματικά το καλύτερο.

ΑΝ

ΥΓ1. Να μην εννοηθεί ότι υποστηρίζω τον Απ. Νικολαΐδη επειδή τυγχάνω συνονόματος.

ΥΓ2. Αγαπητή Μαρία. Στις “αντιπαραθέσεις” μας μέσα στο forum γινόμαστε καμιά φορά σκληροί. Συνήθως από υπερβολικό ζήλο στο να στηρίξουμε την άποψή μας. Προσωπικά -και πάνω στην κουβέντα- έχω “χεστεί” δημοσίως πολλές φορές με άτομα που κάνω παρέα. Μη βιαστείς να βγάλεις συμπεράσματα. Παρακολούθησε λίγο το forum και μετά κρίνε αν θέλεις να συμμετέχεις. Τέλος πάντων είναι δικό σου θέμα. Εμείς εδώ δε “γλείφουμε” κανέναν, απλά ενδιαφερόμαστε για συζήτηση με ανθρώπους που έχουν άποψη για θέματα που μας αρέσουν. Σημειωτέο ότι το ΥΓ3 που ακολουθεί αφορά την εξαίρεση αυτού του forum.

ΥΓ3. Αυτή η κλανιά ο Μιχάλης πάλι πετάχτηκε ή μου φαίνεται;

Kosta Kourouni, itan anamenomeno pos de tha argousan kai pali oi geloies “sofies” sou. Anarotiemai me poio dikaioma dineis se allous mathimata gia to pos na erminevsoun yfos kai periexomeno kapoiwn postings ta opoia kyriolektika milane apo mona tous. Ti ypotimisi allou anthropou kai pali - tis Marias se afti tin periptosi - na theoreis oti esena xreiazetai gia na “diorthosei” tis dikes tis (ekato tis ekato sostes isxyrizomai) antilipseis kai entyposeis!

Kai gia na mi synexistei afto to eidos “syzitisis” parakalo kai apo afto to simeio ton Administrator na dievkrinisei epitelous “episima” pos (= me poion tropo [den exo tonous]) krinei aftos tin katastasi se afto to Foroum kai an skopevei na kanei kati gia na min prosvallontai synexeia kaloproairetoi episkeptes aftou tou xorou.

Michael

Ari Nikolaidi, molis tora diavasa to diko sou posting me to geloio kai ypokritiko YG 2 kai to prosvlitiko YG 3. Mathe loipon: Oute esy oute o Kourounis tha apofasisete pou kai poses fores “petagomai”.
Epanalamvano afto pou eipa sto proigoumeno posting mou: O ADMINISTRATOR elpizo na apofasisei epitelous ti tha ginei se afto to Foroum gia na allaksei i aparadekti katastasi.

Michael

Ωραία ξεκίνησε η βδομαδούλα.
Και είχα το φόβο οτι θα είναι πληκτική.
Μπράβο, μπράβο.

ΚΚ

MICHAEL-SYNDROME
Κύριε Michael, με αφορμή την αδέξια παρέμβασή μου βρήκες πάτημα να με τσουβαλιάσεις μαζί με τους ΚΑΤ’ ΕΣΕ θεωρούμενους υβριστάς και αλιτηρίους που εμφιλοχωρούν στο Φόρουμ, παρ’ όλο που δεν έχω ακόμη εκφραστεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο για το πρόσωπό σου. Εικάζω ότι διέπραξες το τσουβάλιασμά μου ως οιονεί ομοιοπαθής, δίκην παρηγορητικής φιλοφρονήσεως και λόγω αισθητικής ομοφωνίας, δεν παύει όμως το “τσουβάλιασμα” αυτό να συνιστά και τεκμήριο έρποντος…(συμπλήρωσέ το ο ίδιος). Στο μέτρο μάλιστα που εγώ απλώς αμφισβήτησα -εν θερμώ, έστω- την εκ μέρους της Maria αισθητική υπεραξίωση του εν λόγω ερμηνευτού, η οποία εξετοξεύθη -κατά την προσωπική μου πρόσληψη- με το τελεσίδικο βάρος αποφάνσεως Συμβουλίου της Επικρατείας. Και παρέμεινα στο αισθητικό πεδίο. Εκείνη όμως προσωποποιώντας το ζήτημα και εξισώνοντας εντός της την αισθητική αξία ή απαξία του εν λόγω ερμηνευτού με την προσωπική -υπαρξιακή της ταυτότητα, προσεβλήθη και πληγώθηκε ωσάν να ετρώθη στον πυρήνα του είναι της. Λυπούμαι ειλικρινά για αυτή την έκβαση…
Και έρχεσαι εσύ ο αυτόκλητος να με κατατάξεις στα κατ’ εσέ “μιάσματα”, παραπλέοντας όλα τα πραγματικά περιστατικά. Ας είναι. Μού δίδεται έστω και έτσι η αφορμή, μια και το όνομά μου εξέφυγε κακήν κακώς από το έρκος των οδόντων σου, να γνωστοποιήσω επιγραμματικά την επί μακρόν ανεσταλμένη διαφορική διάγνωση περί της κλινικής εικόνας του συνδρόμου Michael: η εν χθαμαλότητι “ποικιλομορφία” των αντι-αισθητικών σου αναζητήσεων εν συνδυασμώ προς τον αυστριακό ρού του κοινωνικού γίγνεσθαι και τον ευρωλιγούρικο κατάρρου του ατομικού φαίνεσθαι, έχουν μετατρέψει την “ευρύχωρη” “αισθητική” σου σε ιδιάζουσα χοάνη όπου πέφτει και ανακινείται διαρκώς ο κοινωνικός βυθός, με οικτρά αποτελέσματα διανοητικής, ιδεολογικής, ου μην αλλά και βανδ-αλικής θολούρας και ακρισίας. Εξ ού και εν γένει αισθητική πτωχαλαζονεία που σε μαστίζει. Ολίγος -συμπατριώτης σου!- Βιττγκενστάιν δεν θα έβλαπτε, στο μέτρο που έχει ειδικό κεφάλαιο για το υπό διαφοροδιάγνωσιν σύνδρομο.
Ταύτα και δεν επανέρχομαι. Μην επανέλθεις και σύ. Δεν σε αναλαμβάνω. Έτσι και αλλιώς, όλα “Its Greek for you”…ακόμη και ο ίδιος…

Για τον φίλο ʼρη Νικολαϊδη,
Συμφωνώ εν γένει με την γόνιμη τοποθέτησή σου, με τις εξής επιφυλάξεις: πιστεύω ότι το ρεμπέτικο ως πολιτιστικό μόρφωμα δημιούργησε αφ’ εαυτού του τον ορίζοντα,το “μήκος κύματος” εις το οποίο και μόνον “ηχεί” και εκδιπλώνει την όποια δυναμική του. Απαιτεί, δηλαδή,εκ μέρους οιουδήποτε το προσεγγίσει, είτε για να το ακροαστεί μεθεκτικά είτε για να το κατανοήσει είτε για να το ερμηνεύσει είτε για να το εκτελέσει είτε δεν ξέρω τί άλλο,την προσιδιάζουσα στο ύφος και το ήθος του προσέγγιση: να το αγγίξει δηλαδή απαλά και προσηκόντως, όπως το ίδιο ως δημιουργική κορύφωση υπέδειξε. Αυτά ως γενικό πλαίσιο, βοηθητικό της συζητήσεως μας, στον βαθμό που συμφωνούμε έως εδώ.
Στην συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση που συζητούμε, εκτιμάς και εσύ ότι “ακολουθεί την τότε μόδα όσον αφορά τον στίχο”, “το ίδιο κάνει και στο στυλ του τραγουδιού…ερμηνεία ψευτομάγκικη…και συχνά σκυλέ…”. Εμ τότε αγαπητέ ʼρη,φορτωμένο με τόσα και τέτοια αήθη “μαλάματα”,όταν το ξεδοντιάζεις και το εξαλλοιώνεις,(ανεπαισθήτως μεν ενδεχομένως για την τρέχουσα αντίληψη, αλλά πόσο αισθητά για όσους οφείλουν στο ρεμπέτικο την επαναγέννηση της καρδιάς τους…) τι απομένει από το ρεμπέτικο, και ως ύφος και ως ήθος;Τότε μιλάμε για ένα άλλο είδος τραγουδιού,που είναι και μια άλλη συζήτηση.
Και λες “απ’ την άλλη διαθέτει πολύ καλή φωνή”:το χάρισμα όμως της καλής φωνής συνιστά αυταξία; Δικαιώνει αφ’ εαυτού του ό,τι αγγίζει; Η αξιολογική του ενδεχομενικότητα δεν εξαρτάται και από την χρήση που θα τού κάνεις,από το ποιά προοπτική των πραγμάτων θα υπηρετήσει;
“Κάνει”, λες, “μια πολύ καλή επιλογή τραγουδιών…κλπ”: δεν αντιλέγω, το ουσιώδες όμως δεν είναι ποιά ερμηνευτική προσέγγιση τους επιφυλάσσει;Λαμβανομένου υπόψιν ότι το ευρύ κοινό, που δεν έχει αυτονόητη πρόσβαση στους αυθεντικούς δίσκους,υπό αυτή την ερμηνευτική εκδοχή θα τα προσλάβει, δηλαδή θα κουβαλά μέσα του μια αναυθεντική ερμηνεία (όπως λέν οι νομικοί)του συγκεκριμένου πολιτιστικού μορφώματος.

Για τον Κώστα Κουρούνη: αγαπητέ Κώστα οφείλω δημοσίως να σε ευχαριστήσω για τον δημόσιο χαρακτηρισμό που επιδαψίλευσες στη μικρότητά μου,στον επιστρέφω όμως ως ανεπίδοτο, καθόσον έφαγα τον κόσμο αλλά παραλήπτη δεν ευρήκα.

Κώστα Βλησίδη, η απάντησή μου είναι σύντομη:

Όπως προτείνεις, δε θα “επανέλθω”. Χρησιμοποιείς τόσο ωραία καθαρευουσιάνικη γλώσσα που θα χρειαζόταν να ανατρέχω συνεχώς στα λεξικά μου για να καταλάβω τι θέλεις να μου πεις. Φαντάζομαι ότι το μήνυμά σου δεν αξίζει τέτοιον κόπο.

Michael

Asxeta me to an mas aresei h oxi o Nikolaidis os kallitexneis den prepei nas mas ksefeugei i simantiki prosfora tou stin anaviosei tou rebetikou. Ekei egkeitai to opoio megalio tou. Kai ekei kata tin prosopiki mou gnomei den yparxei allos megalyteros. To rebetiko ksanayrthe sto stoma tou ellinikou laou meso tou Nikolaidi. O Nikolaidis htan ontos o protos pou tolmise na katapiastei sobara me auto to eidos se mia periodo (1967-1975) pou to rebetiko htan de facto apagoreumeno kai kaneis allos de gyrnouse na to koitaksi. Oi peiratikes kassetes me ta eks amerikis eisagomena tragoudia tou htan syllektika antikeimena ekeini tin periodo! Oi nees genies apo auton (se megalo meros) gnorisan to rebetiko.
Auti tin prosfora tou ofeiloume na koitaksoume kai oxi toso poly tis epimerous leptomeries.