μήπως γνωρίζει κάποιος τι ΛΑ είχαν τα “σταθερά” μουσικά όργανα(ακορντεόν, πιάνο ,κτλ)
στην Ελλάδα πριν το 1950 περίπου;
υπήρχαν πολλές συχνότητες αναφοράς ,κυρίως στην αρχή του 20ου αιώνα.
η ερώτηση μου τέθηκε από έναν ερευνητή του εξωτερικού.
στείλτε μου ένα ιμειλ!
ευχαριστώ σας.
Σπύρο, απ’ όσο θυμάμαι τα 432 Hz της φυσικής κλίμακας ήταν το επιστημονικό standard παγκοσμίως. Υπήρχαν όμως περίοδοι και περιοχές όπου κυριάρχησαν συχνότητες από 420 μέχρι και 460. Αυτό κράτησε ως το Β’ Π Πόλεμο οπότε και καθιερώθηκε το Γερμανικό La=440Hz με απόφαση του Γιόσεφ Γκέμπελς ενόψει της… “επερχόμενης” γερμανικής παγκοσμιοποίησης. Οι γερμανοί χάσανε, αλλά καμπόσα απ’ τα standards τους επιβίωσαν.
Ολα αυτά και όσα επακολούθησαν νομίζω είναι γνωστά.
Ομως, γιατί αναφέρεσαι ειδικά στην Ελλάδα;
Υπάρχουν υπόνοιες ότι διαφοροποιηθήκαμε ποτέ απ’ τα Ευρωπαϊκά;
Σε οποιοδήποτε θέμα;
Επαναφέρω ένα παλιό θέμα,μια και βρήκα κάποια πράγματα στο ιντερνετ και θά ήθελα να απαντήσουν οι μουσικοί του φόρουμ αν πράγματι η συχνότητα παίζει κάποιο ρόλο ,ή απλά είναι κι αυτό μια σαχλαμάρα που αναπαράγεται.http://ethernews.com/η-μουσική-στα-440-hz-μας-αποσυντονίζει-από-τ/
θα συμφωνησω με τον Κωστα γιατι αυτη την εξηγηση με τους γερμανους μ εδωσε ενας καθηγητης μουσικης…ειδικοτερα μ ειπε το 432 ειανι η συχνοτητα της φυσης (ηχων) και αν κλεισουμε καποιον ας πουμε φυλακη με ενα οργανο χωρις κουρδιστιρι…μετα απο χρονια κουρδιζοντας με το αυτι θα διαπιθστωσουμε οτι ειναι στα 432 αντι 440hz…
Θ
Να πεις του καθηγητή σου ότι όλες οι συχνότητες είναι της φύσης και όχι μόνο η 432. Ότι νά 'ναι λέει ο καθένας. Δεν το λέω για σένα minesweeper γιατί εσύ απλά μεταφέρεις κάτι, αλλά αν το λέει αυτό “καθηγητής” πες του να σταματήσει να λέει μ@λ@κίες.
Στο λινκ που δίνει ο Λουκάς στο #5 θα έλεγα ότι η συζήτηση έχει εξαντληθεί και περιττεύει να την ξαναπιάσουμε. Μεταφέρω εδώ τα κυριότερα (κατά τη γνώμη μου) σημεία που ξεκαθαρίζουν οριστικά το θέμα:
1. Γιατί καμία συχνότητα αναφοράς (π.χ. Λα = 440 ΗΖ ή 432 ΗΖ ή οσοδήποτε) δεν είναι καλύτερη από καμία άλλη:
2. Γιατί καμία συχνότητα αναφοράς δεν είναι χειρότερη από καμία άλλη:
Σημειωτέον άλλωστε ότι εκείνη η συζήτηση ξεκίνησε ως σχολιασμός του ίδιου κειμένου που λινκάρει κι εδώ ο Τάκης (#3).
Αντίθετα, το αρχικό ερώτημα του #1 εδώ δεν έχει απαντηθεί οριστικά.
Περικλή, δεν νομίζω ότι το αρχικό ερώτημα έχει κάποια απάντηση που διαφέρει απ΄όλες τις άλλες ευρωπαικές, ή οποιεσδήποτε άλλες χώρες. Ρωτάει να μάθει ποιο είναι το κούρδισμα που χρησιμοποιούσαν τα “σταθερά” όργανα. Η απάντηση είναι ανάλογα με τον τονοδότη που χρησιμοποιούσε ο κουρδιστής. Αν υπήρχε κάποιο στάνταρ στο κούρδισμα στην χώρα μας αυτό ίσως να μπορούμε να το αναζητήσουμε μόνο στις κρατικές ορχήστρες ή ορχήστρες όπερας, με την λογική ότι αυτές θα είχαν ανάγκη κάποιο στάνταρ.
Σχετικά με τον Γκαίμπελς τώρα.
Το ΛΑ 440hz πρωτοπαρουσιάστηκε το 1836 και καθιερώθηκε από το German Natural History Society την ίδια χρονιά.
Ήδη από το 1926 η αμερικάνικη μουσική βιομηχανία το είχε καθιερώσει ανεπίσημα ως στάνταρ και το χρησιμοποιούσαν στην κατασκευή μουσικών οργάνων.
Το 1936 το American Standard Assosiation πρότεινε το ΛΑ μετά το μεσαίο ΝΤΟ να κουρδίζεται στα 440hz.
Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/A440_(pitch_standard)
Άρα δεν έχει να κάνει με τον Γκαίμπελς και με διάφορα άλλα συνομωτικά.