Πριν απο 7 μήνες πήρα ενα μπουζουκάκι, αρκετα φθηνό ώστε να αρχίσω σιγά σιγά καμιά ασκησούλα και κανα τραγουδάκι!Ασχολούμε χρόνια με τη μουσική αλλα ποτέ με έγχορδα! Εχθές είπα να αλλάξω τις χορδές και να καθαρίσω λίγο τη ταστιέρα!Βγάζοντας τη τελευταία χορδή έπεσε ο καβαλάρης! Αυτό που θέλω να μου πείτε είναι τι εξής:
Ο καβαλάρης πρέπει να είναι κολλημένος σταθερά?
Αν δείτε και απο τις φωτογραφίες, ο καβαλάρης έχει μια κλίση! Είναι σωστό αυτό?
Ο καβαλάρης ξέρω πως είναι απο έβενο! Ο συγκεκριμένος νομίζω πως είναι απο το ίδιο υλικο με το καπάκι!Ελατο!Δειτε στις φωτο!
Τέλος πείτε μου τη γνώμη σας αν μπορώ να βελτιώσω με κάποιο τρόπο μπουζουκάκι μου!
Έχει καλούτσικο ήχο και είναι πολυ μαλακο στο πέξιμο!250€ το πήρα
Ετσι πρέπει να είναι. Να πέφτει και να τον ψάχνεις,
Όταν ξαναβάλεις χορδές θα τον βάλεις σε θέση τέτοια ώστε οι ανοιχτές χορδές να είναι ίδια τονικότητα με το 12ο τάστο. για να γίνει και στις τρεις μπορεί να θέλει λίγο περιστροφή
Ο καβαλάρης ξέρω πως είναι απο έβενο! Ο συγκεκριμένος νομίζω πως είναι απο το ίδιο υλικο με το καπάκι!Ελατο!Δειτε στις φωτο!
Τέλος πείτε μου τη γνώμη σας αν μπορώ να βελτιώσω με κάποιο τρόπο μπουζουκάκι μου!
Έχει καλούτσικο ήχο και είναι πολυ μαλακο στο πέξιμο!250? το πήρα
Σχετικα με την βελτίωση ,ίσως υπάρξει , εαν αλλάξεις τους καβαλάρηδες (και τον μικρό πάνω στην ταστιέρα και του καπακιού.)Φαντάζομαι το άσπρο κομμάτι στον καβαλάρη του καπακιού και αυτός στο πάνω μέρος της ταστιέρας μάλλον θα είναι πλαστικό και όχι από κόκκαλο που θα έπρεπε.
Επίσης και το ξύλινο μέρος του θα έπρεπε όπως καλά το λές ναι είναι έβενος.
Ως αναφορά στην θέση του , εξαρτάται από την κλίμακα του οργάνου. Μετράς από τον πάνω καβαλάρη έως και το δωδέκατο τάστο, είναι ας πούμε υποθετικά 33,5 cm.
Για να μην φαλτσάρει το οργανάκι μετράς ακριβώς την ίδια απόσταση απο το δωδέκατο λοιπόν τάστο μέχρι και το σημείο της τοποθέτησης του κάτω καβαλάρη στο καπάκι δηλ.σύνολο δηλ. 67 cm από καβαλάρη σε καβαλάρη.
Αντε και καλές πενιές…
:079: αμα το αυτί χάνει τόσο πολύ άστα να πάνε, το κουρδηστήρι δύσκολο, όσο για τα μαθηματικά… με τι μέτρο θα μετρήσει ακριβώς το χιλιοστό;
Στο δικό μου, ένα χιλιοστό να κουνήσω το καβαλάρη φαλτσάρει !! οπότε εγώ τουλάχιστον προτιμώ κουρδιστήρι ντιτζιτάλε. Έτσι και αλλιώς το όργανο με το ίδιο κουρδιστήρι το κουρδίζεις μετά.
εννοειται πως στο τελος μς το κουρτιστιρι θα κουρτίσει το όργανο , αλλά εαν δεν είναι στην σωστη θέση ο καβαλάρης του καπακιού , δεν πρόκειται να έρθει ποτέ με το κούρτισμα. θα είναι εντάξει στις ανοιχτές , αλλά στο δωδέκατο τάστο και κάτω θα χάνει η οκτάβα.
Μπορεις να το βελτιωσεις το μπουζουκι φτιαχνοντας ενα καβαλαρη απο εβενο και κοκαλο και αλλαζοντας τον καβαλαρη της ταστιερας επισης με κοκαλο. Επισης αν μπορεις να βγαλεις το λουστρο απο το καπακι και να βαλεις λουστρο μπαλας 500αρι. Οσο για την κλιμακα το αυτι ακουει καλυτερα απο τα φτηνα κουρδιστηρια οποτε την θεση του καβαλαρη την βρισκεις με το αυτι , εκτος αν εχεις κουδιστηρι που κανει πανω απο 100 ευρω.:063:
Αν κατάλαβα καλά δηλαδή , εννοείς να χρησιμοποιήση διαβρωτικά για την αφαίρεση των βερνικιών, και κατόπιν πέρασμα με μπάλλας Ν.500 ; Για να κερδίσει τι;
Καλησπέρα!Τελικά πήρα ένα καβαλάρη απο το νάκα αλλά δεν έγινε τίποτε!Είναι χαμηλός!Ποιο χαμηλός απο την απόσταση μάνικο-καπάκι!Θα αφήσω το μπουζούκι όπως έχει!Ήδη έκανα καλούπι,βρίκα καρυδιά,έκοψα δούγιες και αρχίζω τον αγώνα!Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!Θα σας χρειαστώ όλους στη πορεία…
Διαβρωτικα στο καπακι ποτε .Τα λουστρα βγαινουν με ξυστρα μεταλικη. Τα λουστρα μπιστολιου(νιτρου)δημιουργουν μια σκληρη μεμβρανη που δεν αφηνει το καπακι να παλλεται,ενω το λουστρο μπαλας(500) ειναι πολυ μαλακο και αφηνουν το καπακι να παλλεται πολυ περισσοτερο οποτε κερδιζεις σε ενταση και χροια.
΄Ξέρεις φίλε μου ΣΠΥΡΟ, και το βερνίκι μπάλλας είναι βερνίκι νιτροκυταρρίνης, δηλαδή νίτρου. Έχει όλες εκείνες τις ιδιότητες που έχουν και τα υπόλοιπα βερνίκια νιτρου. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΤΥΧΟΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ή ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. Γιατί μπάλλας δεν έχουμε μόνο το ν.500 νίτρου, έχουμε και μια σειρά φυσικών ρητινών που “μπαλλάρονται”, όπως γομαλάκα,μαστίχα,σάντρακα,κ.λ.π. που εφάρμοζαν οι παλιοί μαστόροι.Εδώ πρέπει να πούμε το εξής. Πολλοί τεχνίτες που έχουν κάποιο καλό αποτέλασμα, με κάποιον τρόπο εργασίας , θεωρούν και τον τρόπο αυτό ΜΟΝΑΔΙΚΟ και ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ. Φυσικά είναι λάθος αυτό, και χρειάζεται πάντα να μην εφησυχάζουμε , αλλά να ερευνούμε.Και φυσικά αν το όργανό σου είναι περασμένο με βερνίκια ΠΟΛΥΟΥΡΕΘΑΝΗΣ ή ΑΚΡΥΛΙΚΑ όπως είναι τα περισσότερα που κυλοφορούν , ούτε λόγος για ξύστρα, Το πιό πιθανό είναι στην προσπάθειά σου να αφαιρέσης αυτόν τον τύπο βερνικιών με ξύστρα είναι να κάνης ζημιά στο καπάκι, ηιατί αλλού θα το έχεις “πάρει” πιο πολύ και αλλόυ πιο λ’ίγο. Δηλαδή θα έχεις επέμβει στον σχεδιασμό και την φιλοσοφία του κατασκευαστή που έψτιαξε το όργανο, με απροσδόκητα αποτελέσματα. Θα το ξαναπώ. ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΠΕΜΒΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΜΑΣ. ΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΟΥ.
Ο φιλος πιο πανω εχει απολυτο δικιο.
Μια ερωτηση εκανε ο ανθρωπος και τον μπερδεψαμε για τα καλα.Πηγαινε το εκει που το πηρες αγορι μου να στο ρυθμισει ο μαστορας και ναχεις το κεφαλι σου ησηχο.
Απο τοτε που οι κατσκευαστες χρησιμοποιουν λουστρα μπιστολιου ο ηχος του μπουζουκιου εχει αλαξει σε σχεση με παλιοτερα που οι μαστορες χρησιμοποιουσαν λουστρα μπαλας όπως γομαλάκα,μαστίχα,σάντρακα . Βεβαια η καθε εποχη εχει τα δικα της . Εγω προτιμω τα λουστρα στο καπακι να ειναι μπαλαριστα απο μαλακο μιγμα, ο ηχος εχει τεραστια διαφορα. Καταλαβαινω οτι ειναι πολυ δισκολο θεμα η υποθεση λουστρα και οτι μπορουμε να μιλαμε για μερες. Παντως τα λουστρα για το μπουζουκι θελουν πολυ ψαξιμο ακομα .Πιστευω οτι οι μαστορες ΚΟΙΤΑΝΕ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΛΟΥΣΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.:237:
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 11:51 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 11:41 —
Συμωνω Κωστα απο υπερβολικο ζηλο χαθηκε η αρχικη ερωτηση. Οτι και να λεμε μονο ενας εμπειρος και προθυμος σε επισκευες μαστορας μπορει να δοση λυση σε ολα αυτα τα θεματα.
Τελικά ποιό είναι το ερώτημα; Η εύρεση της θέσης του καβαλάρη ή το λουστράρισμα του καπακιού;
Για το μεν πρώτο ερώτημα νομίζω ότι έχει δοθεί απάντηση.
Για το δεύτερο, προσωπικά αρκετές φορές έχω ξαναβερνικώσει καπάκι, αφού προηγουμένως αφαίρεσα το παλιό. Για την αφαίρεση χρησιμοποίησα διαβρωτικό, αλλά χρειάζεται αρκετή υπομονή, διότι η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές έως ότου φύγει όλο το παλιό βερνίκι, αλλά και πολύ μεγάλη προσοχή για να μην αφαιρεθεί ξύλο. Βέβαια ένα πολύ λεπτό στρώμα ξύλου θα αφαιρεθεί στο τέλος επειδή θα χρειαστεί γυαλοχαρτάρισμα.
Εχεις δοκιμασει να αφησεις το καπακι χωρις λουστρο? Το εκανα σ ενα φτηνο μπουζουκι και το ηχητικο αποτελεσμα ειναι απιστευτα καλο,βεβαια το καπακι εχει λερωθει αλλα δεν με ενοχλει καθολου. Το δοκιμασα περνοντας την ιδεα απο το ουτι το οποιο δεν εχει λουστρο στο καπακι.