Στη Σέρφο - Παιξίματα

Γιατί γελάτε (στραπατσαρισμένος) (Γιάννης Παπαϊωάννου, 1950)

Ψηλά ειν’ τα παραθύρια σου

Παραπονιάρα μου. (Τούντας: 1928)

1 «Μου αρέσει»

Απίστευτο! Κατάφεραν να παγώσουν το χρόνο, από το 17ο αιώνα μέχρι σήμερα! Επτάσημος ρυθμός Hindi, από τον τελευταίο εκπρόσωπο της πολίτικης λόγιας παράδοσης αναλλοίωτος από τον 17ο αιώνα στη Σέριφο του σήμερα, και μετά μου λέτε για ρεμπετολόγους, πρόσφατες αναβιώσεις ξεχασμένων προπολεμικών σμυρναίικων και πράσινα άλογα! Αύριο τρέχω στο Μάρκο Δραγούμη, δεν θα πιστεύει και αυτός στα αυτιά του! Ευχαριστώ, Γιάννη! Παρακαλώ τους συντονιστές να σου προσθέσουν όσα μπράβο δεν μπορώ να σου δώσω εγώ.

1 «Μου αρέσει»

Νίκο, όπως ξέρεις είμαι άσχετος με μουσικούς δρόμους και τα τοιαύτα. Ούτε που μου πήγε το μυαλό ότι υπήρχε κάποιο ενδιαφέρον από αυτή τη σκοπιά στα βιντεάκια αυτά. Περιμένω να μας πεις τι θα βγάλεις…
Αυτό που πάντως φαίνεται σε αυτά τα βίντεο είναι ότι αυτοί οι αθρώποι (νέοι και μεγαλύτεροι) διασκεδάζουν (έστω και χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές δεξιότητες, σαν το Σόλωνα π.χ.) εν έτει 2009 με τη μουσική που απασχολεί το forum αυτό.
ΥΓ1. Τα ίδια έχουμε και στη Σίφνο.
ΥΓ2. Παραδοσιακά ακούσματα (και γεύση) από τη Σίφνο:
http://www.youtube.com/watch?v=MgcQ10u-y1Y

Στη Σέριφο, το Σάββατο 15.8.1959, ο Melchior Frommel γράφει στο βιβλίο του “ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” για τη μεγάλη γιορτή της Μαρίας: … “Κι έναν λαουτιέρη και τραγουδιστή σαν κι αυτόν δεν τον έχω ξανακούσει να παίζει με παρόμοιο τρόπο, τον καλύτερο στην Ελλάδα, ισχυρίζονται οι Σερφιώτες - μπορείτε να τους πιστέψετε, τόσο παράξενα, ενάρετα αντισυμβατικά ήξερε να συνοδεύει τους χορευτές με μελαγχολική, τραβηγμένη φωνή και ιδιόμορφες αρμονίες και ρυθμούς”.

Ποιος μπορεί να είναι αυτός;

Όσο γι’ αυτό, δεν έχω καμία αμφιβολία!