καλησπερα σε ολους.
παιζω τριχορδο περιπου 2 χρονια και ειμαι αυτοδιδακτος. Εχω ενα μπουζουκι που ειχα αγορασει 250-300 ευρω απο ενα μαγαζι με μουσικα οργανα. Θα ηθελα να ρωτησω 2-3 πραγματα:
αυτο το μπουζουκι με περιοριζει στο να συνεχισω να μαθαινω; (το οργανο κανει τον παικτη, τον παικτη το οργανο;)
εαν αποφασισω να αγορασω ενα τριχορδο τι χρηματα πρεπει να υπολογιζω ως ερασιτεχνης;
να σημειωθει οτι αν παρω οργανο θα ειναι προπολεμικου τυπου που εχω δει οτι φτιαχνει ο ραπακουσιος και κατι αλλοι (σαν αυτα που παιζει ο βεργοπουλος).
Ευχαριστω!
Ως αυτοδίδακτος κι εγώ και αρχάριος (παίζω μπαγλαμαδάκι 8-9 μήνες) θεωρώ ότι σε αυτά τα στάδια τα αρχικά, το παν είναι ο παίχτης. Και μετέπειτα δηλαδή αλλά πολυ περισσότερο τώρα. Και το καλύτερο όργανο να σου δώσουν αν δεν είσαι ακόμα μέσα στο θέμα καλά δεν θα παίξεις και πολυ ‘‘ουαου’’. Και αντίστροφα πχ οι παλιοί που δεν είχαν (τουλάχιστον στις αρχές) και τα καλύτερα όργανα από θέμα ποιότητας, είδες τι έπαιζαν!! Άρα για μένα και λογικά και για άλλους πρώτα είναι ο παίκτης και μετά το όργανο. Ούτε θεωρώ ότι σε περιορίζει ένα φθηνό όργανο, μιλώντας πάντα για ένα όσο γίνεται σωστό όργανο. Αν είναι σκεβρωμένο ή έχει άλλα θέματα τότε αλλάζει, αλλά αυτό εσύ το ξέρεις.
Έχοντας κάνει κι εγώ μια έρευνα σε αυτό γιατί το έχω στα υπόψιν για αργότερα γενικά σε μπουζούκια από ότι κατάλαβα για ένα αξιοπρεπές όργανο μιλάμε για 700-800 τουλάχιστον. Στον Ραπακούσιο τα μπουζούκια νομίζω ξεκινάν από τα 1200 (?) αν δεν κάνω λάθος, χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος, ας διορθώσει αν ξέρει κάποιος. Προς τα πάνω αν το κοιτάξεις έχει και με πολύ περισσότερα χρήματα, αν και κατά τη γνώμη μου όταν μιλάμε για 2 καλά μπουζούκια που το ένα κάνει 1500 και το άλλο 3000, ίσως στο 2ο πληρώνεις και όνομα, φιγούρες κτλ.
Προσωπικά αργότερα όταν έχω και κάποια λεφτά για αυτή τη δουλειά θα επέλεγα κάτι στα 1100+/-, ανάλογα τι θα βρω από που κτλ. Χωρίς να μειώσω και τα πιο φθηνά. Αν έβρισκα κάτι κάλο και στα 700-800 θα το επέλεγα.
ευχαριστω για την απαντηση φιλε! αυτο που λες με το αν εχει αλλα θεματα το οργανο με προβληματιζει και μενα καθως δε γωνριζω ποια θα μπορουσε να ειναι αυτα. Εχω παιξει με πολυ ακριβοτερα οργανα και η αληθεια ειναι οτι περα απο τον ανωτερο ηχο νομιζω οτι ειναι σχετικα πιο ευκολα στο παιξιμο, δεν μπορω ακριβως να το εξηγησω. συμπληρωνω την αρχικη ερωτηση για το κοστος του οργανου λεγοντας οτι φιγουρες κλπ δεν με ενδιαφερουν καθολου, ισα ισα προτιμω τα μινιμαλ οργανα και το μπατζετ ειναι εκει στα 600-800 ευρω.
Φίλε bts, έτσι όπως έχεις διατυπώσει την ερώτηση ρωτάς και τις δύο φορές αν το όργανο κάνει τον παίκτη. Αυτό δεν είναι η ουσία όμως.
Πάντα ο παίκτης κάνει το όργανο. Ο Φρονιμόπουλος είχε πει για τον Τσομίδη ότι και τενεκέ να του έδινες θα έβγαζε ήχο.
Εγώ αυτό που θα σου πρότεινα ως καινούριος και αρχάριος όπως λες ότι είσαι, να κοιτάξεις μπουζούκι μεταχειρισμένο - στρωμένο. Καλά και όμορφα τα καινούρια όργανα, αλλά σε σχέση προσφοράς και τιμής τα μεταχειρισμένα είναι πολύ ανώτερα. Είναι όργανα που έχουν ξεπεράσει τις “παιδικές ασθένειες”, (σεταρίσματα κτλ). και έχουν παιχτεί, με αποτέλεσμα ο ήχος τους να είναι πιο ώριμος. Με την κατάσταση που υπάρχει γύρω μας, πολλοί αναγκάζονται να πουλήσουν μισοτιμής. Ψάξε με υπομονή και θα βρεις κάτι καλό.
Εγώ αυτό σου προτείνω να κάνεις και έτσι να κινηθείς.
σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου! γενικα δεν παιρνω τιποτα μεταχειρισμενο το εχω σαν φιλοσοφια. Προτιμω δηλαδη να παρω κατι που να μην εχει τον τελειο ηχο (αρκει να ειναι σωστο οργανο φυσικα) καινουριο παρα ενα μεταχειρισμενο υψηλοτερων προδιαγραφων (η θεση αυτη ισχυει παντου και οχι μονο στα οργανα χαχαχα). Για την ερωτηση που λες εχει πολυ δικιο δεν τη διατυπωσα σωστα, καθως προφανως ο παικτης μετραει και οχι το οργανο. Η ουσια της ερωτησης ειναι αν ενα οργανο της ταξης 250-300Ε επιβαρυνει τον παικτη ανεξαρτητως επιπεδου. σε ευχαριστω κι παλι!
Κανένας δεν μπορεί να σου απαντήσει σε αυτό με σιγουριά αλλά μόνο με ποσοστά (που και αυτά θεωρητικά είναι γιατί δεν έχει γίνει και καμιά έρευνα). Εγώ θα έλεγα λοιπόν ότι ένα όργανο 250-300 ευρώ έχει μεγάλες πιθανότητες να επιβαρύνει τον παίκτη. Φυσικά μπορεί να είσαι εξαιρετικά τυχερός και να μην έχεις ιδιαίτερα προβλήματα. Μπορεί επίσης στην αρχή να μην έχεις προβλήματα αλλά ένα τέτοιο όργανο μπορεί σιγά - σιγά να στραβώσει, να γίνει φάλτσο κλπ.
Επίσης, εξαρτάται από που το παίρνεις. Αν το πάρεις κατευθείαν από οργανοποιό και όχι μεταπωλητή ίσως υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστούν προβλήματα.
σε ευχαριστω για την απαντηση! το οργανο αγοραστηκε πριν 2 χρονια απο μαγαζι με μουσικα ειδη και οχι οργανοποιειο. Υπαρχουν σημεια που μπορω να καταλαβω αν ειναι οκ το οργανο; θα βοηθουσε μια φωτογραφια καποιον πιο εμπειρο απο εμενα να το καταλαβει;
Μπορείς να ανεβάσεις κάποιες φωτογραφίες του οργάνου και να πάρουν θέση κάποιοι ειδικότεροι επί του θέματος, αλλά μόνο με το μάτι δεν είναι σίγουρες οι απαντήσεις που θα πάρεις. Παίζοντας ένα όργανο καταλαβαίνεις που χωλαίνει… Εσύ νιώθεις ότι δυσκολεύεσαι;
φίλε μου καλώς όρισες!
κάποιες σύντομες απαντήσεις σε ένα μεγάλο θέμα:
πρώτον, το μπουζούκι δεν είναι αμάξι ή μηχανή να χαλάει με τον καιρό. αντίθετα, είναι σαν το κρασί που ωριμάζει με τον χρόνο. επίσης, όπως είπαν και οι προλαλήσαντες, θα έχεις ένα στρωμένο όργανο με εκδηλωμένα προβλήματα (αν έχει). αλλιώς θα πρέπει να το δίνεις σε καλούς παίχτες να το στρώνουνε παίζοντας, και αν μιλάμε για φτηνό όργανο να μην ξέρεις τί θα σου βγάλει με την πρώτη αλλαγή καιρού.
δεύτερον, ναι μεν ο παίχτης ανάλογα με τις δυνατότητές του θα βγάλει από το κάθε όργανο έναν ήχο, αλλά από την άλλη το κάθε όργανο βάζει όρια ή αντίθετα διευρύνει τους ορίζοντες του παίχτη. η γνώμη μου είναι πως ένα όργανο από τον μάτσικα (δεν θα βρεις αλλού αξιόπιστο όργανο με 300 ευρώ, διάβασε και το πρόσφατο σχετικό θέμα με τον νάκα) μπορεί να μην φαλτσάρει και να αντέχει, και για την αρχή να είναι οκ. αλλά σε λίγο καιρό θα έχεις φτάσει τα όριά του και δεν θα μπορείς να βελτιώσεις την πένα και τον ήχο σου.
τρίτον, το μπουζούκι σου δεν φαίνεται από τα τελείως τουριστικά, αλλά πάντα ό,τι πληρώνεις παίρνεις. σίγουρα ένα μεσαίο όργανο των 800 ευρώ θα έχει πιο προσεγμένη κατασκευή και καλύτερο σετάρισμα, πόσο μάλλον ένα πρώτης γραμμής από 1200 και πάνω.
τέταρτον, άμα αποφασίσεις να πάρεις όργανο πάρε οπωσδήποτε μαζί σου κάποιον που να ξέρει, δάσκαλο ή φίλο. εδώ υπάρχουν πολλές συζητήσεις για κατασκευαστές, όρεξη να έχεις να διαβάζεις.
καλή τύχη σε ό,τι επιλέξεις και ό,τι θες ρωτάς!
Έτσι είναι όπως τα λες Νίκο, αλλά δεν μπορώ να μη σκεφτώ και το εξής: Λέμε για όρια που μπορεί να βάλει ένα όργανο σε κάποιο παίχτη. Πόσοι είναι σε θέση να φτάσουν στα όριά του ένα όργανο και αφού πλέον δεν τους ικανοποιεί να χρειαστεί να πάνε σε κάτι καλύτερο? Και πόσοι είναι αυτοί που αφού θα πάνε σε κάτι καλύτερο - ακριβότερο θα γίνουν πραγματικά καλύτεροι παίχτες αλλά δεν θα παίζουν το ίδιο με πριν?
σε ευχαριστω για την απαντηση! μπορεις να εξηγησεις λιγο περισσοτερο αυτο κομματι; τι εννοεις στρωσιμο; σεναριο αγορας, μιλαμε για μεσαιο οργανο μεχρι 800 ευρω.
Ένας αρχάριος, μ’ ό,τι όργανο και να παίξει, δε θα παίζει ακόμη μουσική, θα παίζει προσπάθειες. Γρατζουνίσματα, που λέμε. Οπότε το ακρόαμα αντικειμενικά δε θα είναι ευχάριστο, δεν πα’ να 'ναι και Στραντιβάριους το όργανο. Όταν όμως φτάσει να παίζει κάτι σωστό και όμορφο, αν το όργανο είναι καλό θα την αναδείξει αυτή την ομορφιά. Αν είναι τζούφιο, θα την κρύψει. Αν είναι φάλτσο, θα την ασχημύνει. Αν βγάζει ζημιές, ο σωστός και ωραίος παίχτης θα μείνει χωρίς όργανο.
Συνήθως ο κόσμος ψάχνει το καλύτερο που μπορεί να βρει μέσα στο μπάτζετ που διαθέτει. Το ερώτημα αν στ’ αλήθεια χρειάζεται κάτι τέτοιο ή μπορώ να βολευτώ και με το λιγότερο καλό δε συνηθίζεται, γιατί δεν έχει πρακτικό αντίκρυσμα.
Για το στρώσιμο που σου είπαμε και εγώ και ο liga_rosa συμβαίνει το εξής. Όλα τα καινούρια όργανα θέλουν το λεγόμενο στρώσιμο. Τα ξύλα που αποτελούν το όργανο ως καινούρια θέλουν χρόνο προσαρμογής μεταξύ τους. Η συνεχής τάση που δέχεται το όργανο από τις χορδές δημιουργεί στρεβλώσεις που σε ένα καλό όργανο δεν ξεπερνούν ένα επίπεδο και διορθώνονται από τον οργανοποιό μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Αυτό ονομάζεται σετάρισμα, και συμβαίνει σε όλα τα καινούρια όργανα. Συνήθως παίχτες καινούριοι που δεν ξέρουν ότι το όργανο περνά μέσα από αυτή την διαδικασία θεωρούν ότι το όργανο που αγόρασαν έχει πρόβλημα ενώ είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.
Δεν με απασχολεί αυτό το θέμα, με την έννοια ότι εγώ έχω καταλήξει στο τι θέλω.
Όπως λες και εσύ ένας αρχάριος δεν θα παίζει ακόμα μουσική αλλά θα γρατζουνάει. Το θέμα είναι να φτάσει σε ένα επίπεδο που θα καταλαβαίνει τι παίζει αλλά παράλληλα τότε θα μπορεί να καταλάβει και τυχόν προβλήματα του οποιουδήποτε οργάνου. Και θα προχωρήσει στην οποιαδήποτε αγορά με λιγότερες τις πιθανότητες της πατάτας.
Με την “βιασύνη” που χαρακτηρίζει νέους παίκτες - αρχάριους έχουμε δει πολλές αγορές πατάτες. Τελευταίο παράδειγμα είχαμε τον μπαγλαμά από τον Νάκα.
Ο bts παίζει εδώ και δύο χρόνια. Είναι αυτοδίδακτος όπως είπε. Δεν το έχω ακούσει το παιδί ούτε και ξέρω σε τι επίπεδο είναι. Γι αυτό το λόγο δεν ξέρω αν το μπουζούκι έχει πρόβλημα ή έτσι του φαίνεται. Το καλύτερο είναι να το πάει σε κάποιον να το δει και να του λύσει την απορία πριν βάλει το χέρι στην τσέπη για να αγοράσει κάτι άλλο.
Στη θέση σου θα κοίταγα το ενδεχόμενο να κρατήσω τα λεφτά μου και να ξεκινούσα μαθήματα με δάσκαλο.Θα τσέκαρε και το όργανο που έχεις να σου πει αν κάνει ή όχι.Γενικά θα σε προχωρήσει πιο γρήγορα από το να παλεύεις μόνος σου που μπορεί να μάθεις και λάθος πράγματα.Στο μέλλον βλέπεις πως πάει και έχεις καβατζώσει τα λεφτά σου για αγορά που θα έχεις και μια ιδέα για το τί ζητάς.
Σκέψου καλά πριν δώσεις τόσα λεφτά για οτιδήποτε.
Σε ευχαριστώ κ παλι λουκα! Αυτο σημαινει οτι ενας ερασιτέχνης δεν μπορει να κανει το στρωσιμο; Η απλα το λες για να γλιτωσω ταλαιπωρια να τρεχω στον οργανοποιο κλπ;
ένα όργανο για να στρώσει θέλει παίξιμο με διαφορετικές δυναμικές σε όλο το εύρος της ταστιέρας. αυτό σίγουρα θα το κάνει καλύτερα ένας έμπειρος παίχτης, και ένας αρχάριος ίσως να μην μπορέσει να το κάνει. το όργανο στρώνει και ανοίγει ο ήχος του κυρίως στα πρώτα 1-2 χρόνια από την κατασκευή του, καλύτερα ό,τι γίνει να γίνει σε αυτό το χρονικό διάστημα. έχω δει όργανα που εξελίχτηκαν απίστευτα σε καλά χέρια, και άλλα που έμειναν άπαιχτα και δεν έδωσαν ό,τι μπορούσαν. σκέψου το λίγο πάλι σε αναλογία με τα μοτέρ, μόνο που αντί για άψυχα μέταλλο μιλάμε για ξύλο που είναι ζωντανό υλικό.
όσο για την εξέλιξη του παίχτη, νομίζω ότι ένα μπουζούκι μαζικής παραγωγής ή από πρωτάρη ερασιτέχνη οργανοποιό, λόγω επίπεδου ήχου περιορίζει ακόμα και τον αρχάριο που μόλις ξεπετάγεται και πάει να φτιάξει πενιά. ένα αξιόλογο μπουζούκι των 800 ευρώ (μιας και μιλάμε για αυτό το μπάτζετ) πιστεύω ότι έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες και πολλά να δώσει στον παίχτη. είναι σαν τις πένες, μια πολύ μαλακή πένα δεν βοηθάει τον παίχτη να εξελιχτεί γιατί όπως και να παίξει θα ακούγεται αδύναμο και επίπεδο -άρα δεν βελτιώνεται η πενιά.
το ίδιο ισχύει και με τις πολύ σκληρές πένες, θα βγεί όγκος και ένταση μόνο και μόνο λόγω του πάχους της πένας άρα και πάλι δεν θα έχει κριτήριο ο παίχτης πώς να βελτιώσει το παίξιμό του. αυτό ισχύει και με τα φωνακλάδικα μπουζούκια που δίνουν εύκολα και μονομιάς όλη την έντασή τους.
για μένα τα καλύτερα όργανα είναι αυτά που δεν αποκαλύπτουν αμέσως όλα τα κάλλη τους, αλλά πρέπει ο παίχτης να βρει τρόπο να τα βγάλει και να τα αναδείξει. εκεί κρύβονται διαφορετικά ηχοχρώματα και δυναμικές, τρόποι παιξίματος και στυλ μουσικής. και φυσικά είναι όργανα που ελκύουν τον παίχτη να τα παίζει συνεχώς και να τα εξερευνεί.