Ρεμπέτικο… με ήχο συμφωνικό στο Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» - 07/11/2019

Για λόγους ευκολίας αντιγράφω το άρθρο όπως αναρτήθηκε στο in:

Την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου στις 20.30, στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», η Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων, υπό τη μουσική διεύθυνση του Ελευθέριου Καλκάνη, προσεγγίζει άλλα μουσικά είδη προτείνοντας έναν γόνιμο διάλογο και αναζητώντας νέες ακουστικές εμπειρίες, εγκαινιάζοντας τον κύκλο συναυλιών «Μουσικοί διάλογοι».

Στη συναυλία αυτή το Ρεμπέτικο παρουσιάζεται με ήχο συμφωνικό, με τραγούδια από την χαρακτηριστικότερη περίοδο του είδους, την 15ετία 1935-1950, ενορχηστρωμένα από τον Γιάννη Μπελώνη για μεγάλη συμφωνική ορχήστρα.

Αποτελεί την πρώτη απόπειρα – διεθνώς – συμφωνικής επεξεργασίας του εν λόγω ρεπερτορίου, που το 2017 συμπεριελήφθη στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO. Θα ακουστούν τραγούδια των πιο σημαντικών εκπροσώπων του είδους όπως των Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Νταλκά, Σκαρβέλη, Γκόγκου, Χατζηχρήστου, Παπαϊωάννου, Τούντα, Χιώτη και άλλων.

Μαζί τους επί σκηνής θα βρεθούν δύο ξεχωριστοί Έλληνες ερμηνευτές, η Μπέττυ Χαρλαύτη, γνωστή στην Ελλάδα και το εξωτερικό για τη συνεργασία της με τον Μίκη Θεοδωράκη και ο Σπύρος Κλείσσας, σταθερός συνεργάτης του Μίμη Πλέσσα, καθώς και το μουσικό σχήμα Κίτρινα Ποδήλατα, ένα σύγχρονο σχήμα με πειραματική διάθεση που επιχειρεί εναλλακτικές ενορχηστρωτικές-ηχητικές προτάσεις.

Πρόκειται για μια από τις πλέον πρωτότυπες συναυλίες της φετινής χρονιάς και των τελευταίων ετών, η οποία φέρνει ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ελληνικής μουσικής παράδοσης και πάλι στο προσκήνιο.

Σίγουρα είναι μια προσπάθεια που δε μπορούμε να προδικάσουμε αλλά είμαι πολύ περίεργος για το αποτέλεσμα. Θα πάει κάποιος από εσάς;

…αν μου τάξει ο κ. Μπελώνης μπάσο κοντίνοο (τοξοτό, όχι τσιμπητό), να πάω!

(πάντως, τα κόκκαλα των Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Νταλκά, Σκαρβέλη, Γκόγκου, Χατζηχρήστου, Παπαϊωάννου, Τούντα, Χιώτη και άλλων, βρίσκονται αρκετά μακρυά απ’ το Δημοτικό θέατρο και επομένως, τα τριξίματα δεν θα παρεμβαίνουν στον συμφωνικό ήχο…)

Έχουμε κάποιο δείγμα να ακούσουμε, πάντα με το δάχτυλο έτοιμο στο X για κάθε ενδεχόμενο;

μου κάνει άσχημη εντύπωση που απουσιάζει κάθε αναφορά στις δουλειές του μάνου χατζιδάκι, ενώ εκθειάζεται η πρωτοτυπία του παρόντος εγχειρήματος. να μην σχολιάσω ότι το ρεμπέτικο έχει έρθει εδώ και είκοσι χρόνια στο προσκήνιο (και τα παραδοσιακά εδώ και μια δεκαετία) κόντρα στους κλασσικούς των ωδείων. δεν προδικάζω το αποτέλεσμα, αν και με αναφορές στον πλέσσα, στον μίκυ μάους και την ουνέσκο δεν περιμένω πολλά. ίσως πάλι η αυταρέσκεια να προέρχεται μόνο από το γραφείου τύπου του δήμου, και η ορχήστρα να έχει κάνει αξιόλογη δουλειά.

2 Likes