Πρόταση για κουρδιστήρι

κούρδισμα
#5

Πάντως από εφαρμογές νομίζω πως η πιο βολική είναι η Master Bouzouki Tuner της NETIGEN. Αφού έχεις μπαγλαμά, θα διαλέξεις τρίχορδο μπουζούκι. Φυσικά δεν θα σου χρωματίζει την κατάλληλη χορδή, αφού αν δεν κάνω λάθος οι νότες βγαίνουν μια οκτάβα πιο ψηλά, αλλά θα σου εμφανίσει συχνότητα του τόνου σου και ονομασία. Δηλαδή αν το πρώτο ζεύγος στο τρίχορδο είναι Ε4 ελεύθερο παίξιμο, εσένα στον μπαγλαμά θα είναι Ε5 θα σου βγάλει συχνότητα σε έναν άξονα και αριστερά και δεξιά θα υπάρχουν οι νότες που είναι εγγύτερα. Είναι ότι πιο εύκολο για έναν αρχάριο. Εγώ ήταν το πρώτο που κατάλαβα σε λίγα δευτερόλεπτα.

0 Likes

#6

Το καλό με αυτά τα κουρδιστήρια-μανταλάκια είναι ότι αξιοποιούν τη δόνηση που προκαλείται στο όργανο όταν χτυπάς την κάθε χορδή αντί για τον ήχο που παράγεται. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ όταν είσαι σε χώρο με φασαρία, όπου κουρδιστήρια με μικρόφωνο (όπως και εφαρμογές στο κινητό) γίνονται δύσχρηστα. Αξίζουν αυτά τα 10-20 ευρώ που θα δώσεις. Δεν ξέρω για το συγκεκριμένο που μου δείχνεις, αλλά τα περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία τιμών παίζουν.

0 Likes

#7

Μπορεις να μου προτεινεις καποιο που εχεις δοκιμασει σε αυτο το ευρος χρηματων ?

0 Likes

(Νίκος Σαρηγιάννης) #8

για κουρδιστήρι, οποιοδήποτε app στο κινητό είναι καλύτερο από τα κινέζικα μανταλάκια των 10-15 ευρώ. μια που δεν θα παίζεις σε χώρο με φασαρία, κατέβασε στο κινητό σου αυτό με τα γραφικά που σε βολεύουν.
από τα φτηνά μανταλάκια τα μόνα που έχω δει να έχουν ικανοποιητική ακρίβεια είναι της korg, και ίσως κανένα ακόμα. σίγουρα όχι cherub ή joyo κλπ.

1 Like

(Νίκος Πολίτης) #9

Εγώ έχω εδώ και πολλά χρόνια μανταλάκι Fender FT 004, το φθηνότερό της (νομίζω 8 Ε) χωρίς καμμία ρύθμιση pitch κλπ, κινεζικής φυσικά κατασκευής αλλά αμερικανικής, ελπίζω, σχεδίασης. Πολύ ευχαριστημένος, πολύ καλή ακρίβεια, αρκεί βέβαια να ξέρεις: να παραμένει η βελόνα σταθερά στη μέση με πράσινο, μέχρι να πέσει εντελώς η ένταση του ήχου και να σβήσει η ένδειξη. Αν φεύγει, μικρορύθμιση του κλειδιού με ελάχιστη μετατόπιση, μέχρι να σταθεροποιηθεί η «βελόνα» (ψηφιακή είναι βέβαια η οθόνη). Για μετατόπιση συχνότητας προς το βαρύ, να τεντώνεται η χορδή με τα δάχτυλα στο ύψος της οκτάβας, ώστε να παρακολουθήσει την πολύ μικρή στρέψη του κλειδιού.

0 Likes

#10

Υποθέτω ότι δεν είναι τόσο ακριβές, όσο κάποια ειδική συσκευή, αλλά τη δουλειά του την κάνει. Εμένα γνωστός μου μπουζουξής που άκουσε το κούρδισμα το βρήκε μια χαρά. Αυτό που σκέφτομαι όμως όντως να αγοράσω είναι κάποιον μετρονόμο. Για μένα τουλάχιστον το πιο δύσκολο είναι να κρατήσω το μέτρο, αλλά πρώτα θέλω λίγο να βελτιώσω την τεχνική των χεριών, και μετά να ασχοληθώ με το μέτρο. Δεν ξέρω αν είναι σωστός ο τρόπος που σκέφτομαι. Ίσως κάποιος έμπειρος μουσικός να πει πως είναι λάθος προσέγγιση, αλλά θεωρώ αδύνατο να ασχοληθώ με το μέτρο, όταν κάποιες κινήσεις πάνω στην ταστιέρα τις κάνω άνετα μέσα στο ρυθμό, και για κάποιες άλλες θέλω διπλό χρόνο, γιατί το χέρι μου είναι σφιχτό ακόμα. Όταν τα χέρια δεν μπορούν να ακολουθήσουν σκέφτομαι ότι πρέπει πρώτα να τα βελτιώσω και μετά να επικεντρωθώ στο μέτρο. Εντάξει δεν μιλάω για ολόκληρα ή μισά που εύκολα τα κρατάς, αλλά όταν αρχίζουν τα τέταρτα βγαίνω εκτός.

0 Likes

Αγορά μπαγλαμά και συμβουλές
#11

Από κάποιο όριο και πέρα, ένα πάρα πολύ ευαίσθητο και ακριβές κουρδιστήρι μπορεί να σε τρελάνει. Αν ένας μουσικός το άκουσε και δεν το βρήκε ξεκούρδιστο, τότε είναι όσο χρειάζεται κουρδισμένο, ακόμα κι αν ένα πιο ευαίσθητο κουρδιστήρι μπορεί να έβρισκε αποκλίσεις. Μιλάμε για αποκλίσεις που μέχρι να τις εξαλείψεις απαιτούν υπερβολικά λεπτές κινήσεις, οπότε θα πέφτεις όλο μια τρίχα πάνω, μια τρίχα κάτω, και μόνο τυχαία θα καταφέρεις να πέσεις ακριβώς.

Τόσος κόπος μπορεί να χρειαστεί μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, π.χ. μια ηχογράφηση αξιώσεων. Για την καθημερινότητα, βρίσκω ότι το να είναι κάπως «χονδρικό» ένα κουρδιστήρι (μέσα σε λογικά πλαίσια βέβαια!) μπορεί να είναι και προτέρημα.

0 Likes

(Νίκος Σαρηγιάννης) #12

βασικά, ο σκοπός πρέπει να είναι να κουρδίζουμε με το αυτί. αλλιώς τί κουβεντιάζουμε για να βγάλουμε κομμάτια με το αυτί, αν δεν μπορούμε ούτε να κουρδίσουμε. γι’ αυτό θέλουμε εξαρχής καλό κουρδιστήρι, όπως αυτά των smartphones.
επίσης ξαναλέω προσοχή με τα κινέζικα κουρδιστήρια (στο όνομα, γιατί μαζί με την korg επίσης η fender και η ibanez αξιοπρεπή βγάζουνε στην ίδια τιμή). είναι σαν κάτι τύπους που σε βοηθάνε στο παρκάρισμα, και όταν βγαίνεις από το αμάξι είναι μισό μέτρο από το πεζοδρόμιο.

0 Likes

#13

Καταλαβαινω αυτο που λες φιλε αλλα θεωρω πως ενας αρχαριος σαν εμενα δεν ειναι σε θεση απο την πρωτη φορα που θα πιασει το οργανο στα χερια του να διακρινει το σωστο ήχο γι αυτο και ρωτησα για κουρδιστηρι. Επισης το κουρδισμα ειναι στανταρ ή προσαρμοζεται με το κομματι ? (Εννοω οταν θα παιξω εγω, οχι στα ανεβασμενα κομματια στο γιουτιουμπ)

0 Likes

(Χρήστος Παναγιωτακόπουλος) #14

Στο 99.999% των κομματιών το κούρδισμα είναι στάνταρ… Τώρα υπάρχουν τα κομμάτια που παίζονται σε ντουζένια (δηλαδή διαφορετικά κουρδίσματα) αλλά αυτό είναι ένα μεγάλο και διαφορετικό κεφάλαιο που δεν θα το συναντήσεις μπροστά σου τόσο νωρίς…

1 Like

(Νίκος Σαρηγιάννης) #15

έχεις δίκιο, δεν το διατύπωσα καλά. εννοούσα να χρησιμοποιούμε το κουρδιστήρι για να μαθαίνουμε να κουρδίζουμε με το αυτί σιγά-σιγά, βλέποντας πού είναι το σωστό κούρδισμα, και όχι απλά να κουρδίζουμε τυφλά όπου μας λέει η οθόνη.
έτσι κι αλλιώς με το αυτί θα κάνουμε λεπτομερές κούρδισμα αναλόγως το όργανο, αλλά αυτό είναι για πιο μετά. επίσης τα ντουζένια δεν είναι κάτι τρομερό, για ευκολία τα είχανε. αλλά μπορείς να ξεκινήσεις με το ρε-λα-ρε που έχει επικρατήσει, και αργότερα να δεις πχ τα ντουζένια που είχε ο μπάτης στον μπαγλαμά.

1 Like

#16

Εχω βρει για κουρδισμα σε ρε-λα-ρε αυτες τις συχνοτητες. Ειναι σωστα?
‘"’ Το κούρδισμα λοιπόν είναι:

(D5,D5),(A4,A4),(D5,D 4 ) ή

πιο αναλυτικά με συχνότητες : ( D5 =587,3295Hz / D4 =293,6648Hz / D4 =440Hz.) “”

0 Likes

(Νίκος Σαρηγιάννης) #17

μόνο μια διόρθωση, στο τέλος-τέλος είναι A4=440Hz (τυπογραφικό υποθέτω).

2 Likes

(Παντελής Παχίδης) #18

Το παρακάτω κουρδιστήρι αναφέρεται και ως χρωματικό. Υπάρχει κάποιος που να το έχει χρησιμοποιήσει ως χρωματικό σε τρίχορδο ή ως πολυφωνικό σε κιθάρα και να γνωρίζει ότι καλύπτει και τη λειτουργία του χρωματικού; Γενικότερα η άποψη σας για τα KORG πια είναι;

55c51a299eed21aa9ae20ee82c8264b3_pc

Ευχαριστώ.

0 Likes

#19

Ένα από τα φθηνότερα και αξιοπρεπέστερα κουρδιστήρια είναι korg (το γνωστό pitchclip). Από εκεί και πέρα ένα χρωματικό κουρδιστήρι μιας τέτοιας εταιρίας είναι το λιγότερο αξιοπρεπές. Το συγκεκριμένο μοντέλο που μας δείχνεις έχει 2 παραλλαγές (aw-otg-poly και aw-otb-poly για κιθάρα και μπάσο αντίστοιχα). Η λειτουργία του πολυφωνικού χρησιμοποιείται για το κούρδισμα των συγκεκριμένων οργάνων και μόνο, επομένως για τρίχορδο είναι “άχρηστη” μιας και οι αντίστοιχες ανοιχτές νότες είναι διαφορετικές. Συμπερασματικά, δε θα το επέλεγα μόνο για να κουρδίζω το τρίχορδο μου μιας και υπάρχουν απλούστερα μοντέλα της ίδιας εταιρίας που δουλεύουν ως χρωματικά κουρδιστήρια εξίσου σωστά.

2 Likes

(Νίκος Σαρηγιάννης) #20

δεν ξέρω για το συγκεκριμένο, πάντως από όσα έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής η korg βγάζει καλά κουρδιστήρια σε κάθε κατηγορία τιμής.

1 Like

(Παντελής Παχίδης) #21

Συμφωνώ αλλά αφενός δείχνει βολικό για την κιθάρα και αφετέρου αναρωτιέμαι αν έχει κάποια λειτουργία χρωματική για κάθε χορδή (ενός έγχορδου) αποκλειστικά και όχι για τις κιθάρας συνολικά.

0 Likes

#22

Το aw-otG-poly είναι βολικό μ ό ν ο για κιθάρα. Αναφέρομαι προφανώς στην πολυφωνική λειτουργία του.
To aw-otB-poly αντίστοιχα είναι βολικό μ ό ν ο για κούρδισμα μπάσου.
Θα ήταν ιδανικό εάν υπήρχε κάποιο aw-ot3BOUZ-poly, αλλά δυστυχώς δεν (χαχαχα).

Τα παραπάνω έχουν χρωματική λειτουργία ανά νότα για τις ανοιχτές χορδές του εκάστοτε οργάνου. Επίσης αναγνωρίζουν τις συγχορδίες πάνω στο όργανο. Και όπως λέει ρητά και η σελίδα της κατασκευάστριας εταιρίας " Clip type polyphonic tuner designed for guitar and bass."

Βέβαια υπάρχουν και τα αντίστοιχα μοντέλα που δεν είναι πολυφωνικά αλλά είναι απλώς χρωματικά (aw-otg / aw-otb για κιθάρα και μπάσο αντίστοιχα) που ναι στην περίπτωση μας επειδή είναι κούρδισμα ανά νότα είναι πιο βολικό.

0 Likes

#23

Νίκο εννοείς να κουρδίζουμε με το αφτί σχετικά, δλδ έχοντας έναν τόνο αναφοράς (από διαπασών, άλλο όργανο, συσκευή κλπ), ή απόλυτα (να βρίσκουμε τον τόνο χωρίς αποκλίσεις από μόνοι μας)?

Το πρώτο είναι θα έλεγα βασική δεξιότητα, το δεύτερο ακούγεται εξαιρετικά δύσκολο για όσους δεν βγαίνει φυσικά.

Καλό θα ήταν να έχουμε μαζί μας και ένα διαπασών ή “σφυριχτράκι” και για να μαθαίνουμε, αλλά και για παν ενδεχόμενο… έτσι κι αλλιώς αυτά είναι φτηνά. Επίσης υπάρχουν ηλεκτρονικοί μετρονόμοι που δίνουν τόνο αναφοράς.

0 Likes

(Νίκος Σαρηγιάννης) #24

μάλλον αναφέρεσαι σε μήνυμα από άλλο νήμα, αλλά σίγουρα μιλούσα για σχετικό και όχι απόλυτο “αφτί”.

0 Likes