καλησπέρα. ψάχνω πρόγραμμα για υπολογιστή όπου θα περνάω τις νοτες κ να τις εκτυπώνω σε πεντάγραμμο. να μπορώ να περνάω αλλοιώσεις, μπάσα, κτλ. κ να τα εκτυπώνω.
Τα κλασικά (και πλήρη) είναι το Finale και το Sibelius, επί πληρωμή ή σπασμένα. Εγώ χρησιμοποιώ το Musescore επειδή είναι ανοιχτού κώδικα και έχει πιο εύκολη εισαγωγή νοτών με το πληκτρολόγιο (χωρίς midi keyboard). Μέχρι στιγμής δεν μου έχει λείψει κάτι.
Χρησιμοποιώ κι εγώ το Musescore αλλά δεν το θεωρώ και πολύ εύχρηστο:
-τη νότα την τοποθετείς με τον κέρσορα πάνω στο πεντάγραμμο και είναι πολύ εύκολο να αστοχήσεις
-προβλέπονται μόνο οι επίσημοι οπλισμοί (ας πούμε το χιτζάζ το γράφεις με «τυχαίες» αλλοιώσεις, ενώ μόνο τυχαίες δεν είναι)
-σου ενώνει τις κεραίες από όσα όγδοα ή 16α κλπ. νομίζει, ενώ μπορεί να τις θέλεις αλλιώς
-όλα με μέτρο, δεν μπορείς να γράψεις μουσική ελεύθερου ρυθμού.
-κλπ.
Ρωτώντας κατά καιρούς έμαθα ότι για πολλά από αυτά υπάρχουν λύσεις, αλλά δεν είναι προφανείς, είναι κάπου κρυμμένες. Αισθάνομαι λίγο σαν να γράφω κείμενα σ’ έναν κειμενογράφο που αναγνωρίζει μόνο συγκεκριμένο λεξιλόγιο και συγκεκριμένους συντακτικούς κανόνες.
Εγω αγόρασα το Dorico (με φοιτητική έκπτωση ευτυχώς) το οποίο επιτρέπει και τα τουρκικα σημεία αλλοίωσης.
είναι γενικά καλό αν το μαθεις
Εδώ ακριβώς με βόλεψε η εισαγωγή νοτών με γράμματα στο πληκτρολόγιο (Α, B, C κλπ) και αλλαγή αξίας με Q/W και “.” (τελεία)
Φτιάχνεις δικό σου οπλισμό, με ό,τι σύμβολα θες (Custom)
Κι εδώ το ίδιο, φτιάχνεις ότι ρυθμό θέλεις και με ό,τι εσωτερικό χώρισμα θέλεις (μέχρι επίπεδο 32ων)
Αυτό όντως δεν το έχω βρει ακόμα, το εισαγωγικό ταξίμι του κατάδικου τυχαία χώρεσε σε δύο μέτρα ζεϊμπέκικου!
Σίγουρα γίνονται, δε φταίει το πρόγραμμα που δεν τα έχω βρει όλα. Αλλά γενικά δε με βολεύει που πρέπει να προαποφασίζεις πολλά πράγματα. Η διαδικασία είναι πολύ διαφορετική από το να πάρω μλύβι, γόμμα και πεντάγραμμο και να γράφω ό,τι θέλω, άμα έχει κι άλλα μέτρα να συνεχίζω, άμα δεν έχει άλλο να σταματώ κλπ.
Φυσικά όλα συνηθίζονται. Θέμα τριβής.
Να σημειώσουμε ότι έχει και οθωμανικές διεσοϋφέσεις, και άλλες ακόμη, όμως δεν τις παίζει όταν βάζεις ν’ ακούσεις αυτό που έγραψες. (Οκέι, τις φανταζόμαστε, θα ήταν υπερβολικό να ζητούσαμε κι αυτό. Δεν το συγκαταλέγω στα μειονεκτήματα, απλώς το αναφέρω.)
Καλά, δεν συγκρίνουμε με το μολύβι και το χαρτί. Εμένα ας πούμε στις ψηφιακές παρτιτούρες μου λείπουνε τα βελάκια που δείχνουν την κίνηση της πένας…