Παρτιτουρες με μορια

Ποια ειναι και πώς εκτελουνται τα συμβολα σε παρτιτουρες με μορια (εννοειται οσα δε βρισκουμε στη δυτικη μουσικη) ;

-αν το βαλα σε λαθος “τομεα” συγνωμη αλλα δε βρηκα καταλληλοτερο εκ πρωτης-

Νομίζω το θέμα της σημειογραφίας είναι πολύ σύνθετο για να εξηγηθεί σε ενα φόρουμ,ειδικά για το πώς εκτελούνται τα διάφορα διαστήματα…
Γενικά μιλώντας: η δυτική γραφή (πεντάγραμμο) έχει πλέων διαμορφωθεί γύρω απο το συγκερασμένο σύστημα, άρα δεν υπάρχει επίσημα γραφή για διαστήματα μικρότερα του συγκερασμένου ημιτονίου, εκτώς εξαιρέσεων. Εαν κάποιος συνθέτης αναπτύξει κάτι τέτοιο σε δυτική γραφή συνήθως υπάρχει μια εισαγωγή στην οποία εξηγεί τα διάφορα σύμβολα…Γενικά όμως δεν υπάρχει πολύ συγκεκριμένος τρόπος γραφής μικροδιαστημάτων και αυτά στα άταστα όργανα και στο τραγούδι γίνονται μόνο εμπειρικά και ενστικτωδώς.

ΟΙ τούρκοι έχουν αναπτύξει ένα σύστημα δυτικής γραφής το οποίο περιλαμβάνει διάφορες μορφές διέσεων και υφέσεων. Αυτά απο ότι καταλαβαίνω είναι κοινώς αποδεκτά σύμβολα στην μουσική γραφή της τουρκίας.
Η βυζαντινη γραφή έχει δημιουργηθεί εξαρχής χωρίζοντας τα διαστήματα σε αποστάσεις και μικροτερες του συγκερασμένου ημιτονίου.
Δεν νομίζω οτι υπάρχει απόλυτα σωστός τρόπος γραφής μικροδιαστημάτων αλλα ίσως η βυζαντινή γραφή να είναι η πιστότερα οργανωμένη απόπειρα αποτύπωσης φυσικών (μη συγκερασμένων) διαστημάτων

Χρηστες όπως ο κύριος Νίκος Πολίτης γνωρίζουν περισσότερα…θα πρέπει να περιμένεις να γυρίσουν απο τις διακοπές τους…

το βιβλίο : Οι μουσικοι τρόποι στην ανατολική μεσόγειο του Μάριου Μαυροειδή είναι ίσως μία καλή αρχή για να κατανοήσουμε τις βασικές αρχές των μεσογειακών μουσικών συστημάτων

Μαλλον αυτο εννοω που επισης μαλλον ειναι περιορισμενα καινουρια συμβολα εν σχεσει με τα γνωστα δυτικα (:wink:
π.χ κατι σαν αναποδη υφεση, μιση διεση κλπ

τα “γνωστά δυτικά” είναι η ύφεση και η δίεση.

τα ανάποδα και τα μισά που λες είναι αυτά που χρησιμοποιούνται στην τούρκικη μουσική, ίσως και στην αραβική.

το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον. Μόλις τελείωσα το βιβλίο του Μαυροειδή (ευχαριστώ κύριε Πολίτη) και διαπίστωσα οτι πρέπει να αποδεχτούμε την μουσική γραφή μόνο σαν μέσο διατήρησης και μετάδοσης της μουσικής τέχνης. Δεν υπάρχει όμως κανένα είδος γραφής το οποίο να περιγράφει με απόλυτη ακρίβεια οποιοδήποτε μουσικό άκουσμα. Οχι μόνο γιατί κανείς δεν ξέρει πώς να διαιρέσει την ρημάδα την οκτάβα σε διαστήματα αλλα και επίσης γιατι δεν ακούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο…ποιός ξέρει τι πάει να πεί διάστημα 4,5,6 κομμάτων και πως ακριβώς πρέπει να αποδοθεί;
και αυτή είναι και η γοητεία ίσως σε αυτό το θέμα.
Αλλα ας περιμένουμε τους ποιό σοφούς του φόρουμ να μας δώσουν τα φώτα τους…

τα σημεία αλλοιώσεως της τούρκικης σημειογραφίας http://en.wikipedia.org/wiki/File:Comma_Line.gif . Η αραβική μουσική έχει διαφορετικά διαστήματα, και δεν γνωρίζω ποιά σύμβολα χρησιμοποιούν

Ευχαριστω, μαλλον κατι τετοιο θελω. Ξερουμε και πως λεγεται το καθενα απ αυτα (αν χρειαζεται για κατι παραπανω απο εγκυκλοπαιδικους λογους :241: );