Η φωνή του Σκαρβέλη

Καλησπέρα φίλοι και καλή χρονιά.
Μες στην συζήτηση του τραπεζιού βρεθήκαμε στην απορία αν υπαρχή κάπου ηχογραφημένη η φωνή του μέγιστου Κ. Σκαρβέλη. Είχα ασχοληθεί λίγο με το θέμα πριν λίγο καιρό αλλά το μόνο που βρήκα είναι η αναφορά του ως δεύτερος ερμηνευτής του “Για σένα μέρα νύχτα” και κάποιες αναφορές για την εξαίρετη φωνή του. Αλλά το ερώτημα μένει… Υπάρχει καταγεγραμμένη η φωνή του Κ. Σκαρβέλη;

2 Likes

Στο όταν με βλέπεις και περνώ του Μάρκου, στο 2:00 νομίζω είναι η φωνή του Σκαρβέλη
Επίσης πάλι στον Δερβίση του Μάρκου, ακούγεται να τραγουδάει “τις βόλτες που θα έφερνες εσύ καραντουζενι”

Πιστεύω πως είναι ο Σκαρβέλης μιας αυτός παίζει και στα 2 κιθάρα

2 Likes

Στο “όταν με βλέπεις και περνώ” αναφέρετε στους στοίχους ότι είναι η φωνή του Μπάτη.
Στο “Δερβίση” όμως όντως τον στοίχο τον λέει ο Σκαρβέλης όπως και την προσφώνηση “Γεια σου Συριανάκη”, η οποία με βοήθησε να ταυτοποίησω (αν δεν έχω κάνει λάθος) την φωνή του.

Όντως αναφέρεται πως η φωνή είναι του Μπάτη, εμένα όμως δεν μου μοιάζει για του Μπάτη η οποία δεν έχει καθόλου γρεζι

Χωρίς να ξέρω με σιγουριά, θεωρώ ότι είναι αυτή εδώ:

2:58

Έχω την εντύπωση πως η φωνή του (γεια σου παραπονιαρα Ρίτα) είναι πολύ ποιο βραχνή από τις υπόλοιπες που αναφέρουμε απάνω (στις οποίες αναγράφετε και ως ερμηνευτής)

Ξανά ακούγοντας παράλληλα τα κομμάτια μου φαίνεται πως είναι παρόμοιες οι φωνές. Ίσως λίγο ποιο βραχνή αυτή στο Δερβίση αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται στην ηχογράφηση, την κατάσταση του κατά την ηχογράφηση, και γενικά δευτερογενής παράγοντες.

Παιδιά, με υποκειμενικές εκτιμήσεις, σίγουροι δεν θα είμαστε ποτέ. Αν υπάρχουν (ή κάποτε βρεθούν) κάποια συγκεκριμένα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι μια φωνή (όργανο ή άλλο) είναι του Σκαρβέλη ή του όποιου άλλου, ευχαρίστως να τα παραθέσουμε και να τα συζητήσουμε. Δυστυχώς, τα αρχεία όπου καταγράφονταν τα στοιχεία των συντελεστών κάθε ηχογράφησης, έχουν από πολλού καταστραφεί, ακόμα και στο (ανέπαφο από βομβαρδισμούς, βανδαλισμούς κλπ.) Hayes της Αγγλίας. Μόνο ότι γράφτηκε στις ετικέτες των δίσκων, υπάρχει.

Υπάρχει ένα τραγούδι το “Για σένα μέρα νύχτα” που στο οποίο αναφέρεται ως δεύτερος ερμηνευτής. Έψαξα όπου μου δόθηκε η ευκαιρία (από ίντερνετ μέχρι και σε μια δύο συλλογές) αλλά δεν κατάφερα να το βρω.

Στη λίστα του Μανιάτη, ο Κώστας Σκαρβέλης δεν αναφέρεται πουθενά ως δεύτερος τραγουδιστής. Επίσης, δεν αναφέρεται τραγούδι με αυτό τον τίτλο. Στο αρχείο του Σήλαμπς υπάρχει τραγούδι με τον τίτλο αυτό, τραγουδισμένο μεν από την Παπαγκίκα αλλά, ελαφρό (της οπερέτας «Οι κυρίες του Παξίμ»).

1 Like

Σε μια πτυχιακή εργασία το είχα δει (και σε ένα άρθρο αν θυμάμαι).

02:04

Μπορεί να είναι η φωνή του;

1 Like

02:04 και εντεύθεν, μέχρι τέλους! Ξέρουμε αν κιθάρα παίζει ο Σκαρβέλης; Τί γράφει η ετικέτα, Φώτη; (@fotis_anikanopoihtos)

Είναι γνωστή κάποια κουμπαριά του Σκαρβέλη με τον Αμιράλη;

1 Like

Το έψαξα λίγο: κατά Μανιάτη, το κομμάτι (Columbia DG 6117) αναφέρει ως 1ο τραγουδιστή το «Τρίο Αρμονία» χωρίς άλλα στοιχεία. Ως συνθέτης αναφέρεται ο Κώστας Σκαρβέλης. Άλλη προπολεμική ηχογράφηση με αυτό το «τρίο» δεν υπήρξε. Στην άλλη πλευρά του δίσκου ηχογραφήθηκε, την ίδιαν ημέρα (1/12/34) το κομμάτι «Μπάλος», με 1ο τραγουδιστή «Λαϊκή ορχήστρα» και συνθέτη πάλι τον Σκαρβέλη. Στο Σήλαμπς αναφέρονται ως συντελεστές οι Αμιράλης στην αρμόνικα, Περιστέρης στη μαντόλα, Σκαρβέλης στην κιθάρα και Τομπούλης στα ζίλια.

3 Likes

Νομίζω ότι η φωνή είναι η ίδια. Δηλαδή δεν έχουμε δύο διαφορετικές φωνές. Και έχω την εντύπωση ότι είναι του Αμιράλη.

Η ετικέτα γράφει ΣΥΡΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ/Διασκευή Κ. Σκαρβέλη/Αρμόνικα-Μαντόλα-Κιθάρα. Η ονομασία “Τρίο Αρμονία” δεν ξέρω από πού προκύπτει. Μήπως ο Μανιάτης είδε κάπου σημειωμένο κάτι του στυλ “Τρίο με αρμόνικα” και δεν το διάβασε σωστά;

Η ετικέτα φαίνεται από το 0:32 κι έπειτα.

Επίσης, εγώ δεν ακούω ζίλια αλλά κομπολόι-ποτήρι. Και είναι δύσκολο η φωνή που ακούγεται να είναι του Αμιράλη. Η φωνή αυτή ακούγεται εν μέσω ταξιμιού και κατόπιν στο υπόλοιπο κομμάτι. Ίσως να υπήρχε και κάποιο άλλο άτομο στην ηχογράφηση για να κάνει τα επιφωνήματα.

2 Likes

Αυτό είναι και το λογικότερο. Η «παρέμβαση» τραβάει πολύ σε μάκρος και κάτι τέτοιο, μόνο κάποιος τρίτος θα μπορούσε να το κάνει.