Εύκολα κομμάτια για ξεκίνημα

Γεια και χαρα σε όλους. Επειδη είμαι αρχάριος-αυτοδιδασκομενος, μεταξυ βιβλιο- πρακτικης και internet, ηθελα να ρωτησω αν υπαρχει καποιο “ευκολο” κομματι για να ξεκινησει κανεις να το παιζει ολοκληρωμενο. ευχαριστω.

Φραγκοσυριανη/Ζειμπεκικο Ευδοκιας /Αλητη με ειπες μια βραδυα το τελευταιο ηταν το πρωτο μου :slight_smile:

Ευχαριστω πολυ. την ευδοκια την παιζω ηδη τα αλλα δεν τα εχω προσπαθησει. θα τα παλαιψω:088:

Φίλε Στέλιο καταρχήν καλώς ήρθες στο club των αρχάριων και καλό ξεκίνημα! Η γνώμη μου είναι πιο πολύ να αφωσιωθείς σε ασκήσεις και δρόμους και θα έρθουν από μόνα τους τα τραγούδια! Και αν μπορείς να πας και σε ένα δάσκαλο να σε βάλει σε ένα σωστό δρόμο, γιατί αν πάρεις τον στραβό από την αρχή είναι δύσκολο να επανέλθεις όπως για παράδειγμα το να κρατάς σωστά το όργανο! Στο λέω γιατί είμαι παθών!

Ευχαριστω Κωστα για τις συμβουλες σου.Δυστυχώς χρόνο για δάσκαλο δύσκολα θα βρω και γι’ αυτο την παλευω μονος. Εχω ξεκινησει να μαθαινω απο ένα καλο βιβλιο δρομους (χιτζαζ, ουσακ, ραστ κλπ.) και εχω βρει στο klika.gr τις συνχορδιες για οκταχορδο. Και εγω πιστευω οτι θελει επιμονη και υπομονη.

Γειά σου steliosg.

θα συμφωνήσω με τον Κώστα: βρες λίγο χρόνο -μιά ωρίτσα την εβδομάδα αρκεί- και κάνε μάθημα. Θα σε γλιτώσει από πολλά και θα ξεκινήσεις σωστά.
Αν επιμείνεις μόνος, κάνε ασκήσεις πένας, και του αριστερού χεριού για να εξικοιωθείς.
“Εύκολο” κομμάτι; Όποιο σου αρέσει. Ξεκίνα σιγά-σιγά κι όπου φτάσεις.

ΥΓ: Το ζειμπέκικο της Ευδοκίας είναι εύκολο;;; Προσωπικά δεν το’χω ακούσει ποτέ καλά παιγμένο. Ίσως στο δίσκο του Τρίχορδου από τον Κ. Παπαδόπουλο.

Ξεκίνα με τα “δευτερόλεπτα” του Χιώτη. Αν σε μία εβδομάδα το παίζεις, παράτα τη δουλειά που κάνεις τώρα και πήγαινε να δουλέψεις επαγγελματικά…:090::):090::019:

“Βλέπω 4 Παρέα” και “Βάρκα μου Μπογιατισμένη” του Μπάτη
“Πλημμύρα” “Αντιλαλούν οι φυλακές” “όταν πλύνω τουμπεκάκι”, “κάποτε ήμουνα κι εγώ” του Μάρκου
“εγώ μάγκας φαινόμουνα” Γενίτσαρης
και κανά μουρμούρικο στύλ “Ήσουνα ξυπόλυτη (Παξιμαδοκλέφτρα)”

όλα κορυφαία κομμάτια ΚΑΙ εύκολα ΚΑΙ ρεμπέτικα. Ανοιχτές χορδες —να γουστάρεις— κτλ… :088:.

Έχε υπομονή κι όλα θα πάνε καλά

Να πω κι εγώ;

  • Ο θερμαστής
  • Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι
  • Απού κάτου απ’ τις ντομάτες (με ανοιχτές σε ΡΕ-ΡΕ-ΡΕ, την μη λογοκριμένη εκδοχή)
  • Σκύλα μ’ έκαμες και λειώνω (με νόημα και αφιερωμένο)
  • Το οργανάκι
  • Μαύρα μάτια μαύρα φρύδια (αυτό έπρεπε να το είχες βγάλει ήδη)
  • Το μινόρε του Χαλικιά (όπως και παραπάνω - εννοείται μιλάω μόνο για το ζεϊμπέκικο…)
  • Ο Μάρκος μαθητής
  • Γιάννης χασικλής (χαμηλά όμως)
  • Οι μπαγλαμάδες
  • Ο ψαράς
  • Γιαφ γιούφ (με έμφαση το “στο διάολο να πας…”)

Κάνε μια αρχή με τούτα τα σκόρπια που λέμε εδώ (θα ανακαλύψεις διάφορα και συ, μονάχος σου, με το αυτί), και μετά πιάσε τα άπαντα των Μπάτη και Δελιά πχ, μπόλικο Μάρκο, λίγο Γενήτσαρη και κανα αδέσποτο. Πέρνα σε Τσαούς, Κήρομύτη και Περιστέρη, κι έπειτα δειλά-δειλά κάνε ανοίγματα σε Μπαγιαντέρα, Χατζηχρήστο, Παπαϊωάννου, Τσιτσάνη, Μητσάκη κλπ.

Το μπουζούκι είναι λαϊκό όργανο. Μαθαίνεται στη ταβέρνα (όπως συμφωνεί κι ένας φίλος ουτίστας, δειπνοσοφιστής και ιατροφιλόσοφος…). Βιωματικά. Κλεισμένος στη γκαρσονιέρα, να παίζεις για τη γάτα που κάθεται στα μπαγκάλια, δε θα πας μακριά. Θέλει παρέα. Και για να ξεπάρεις, μα και για να έχεις κάποιον πιο έμπειρο επί τόπου. Και διάφορες μαγκιές που δε θα βρεις από μόνος σου να σου πει, και ασκήσεις να σου δείξει, και για δρόμους να σου μιλήσει κλπ.

Και πού 'σαι… όταν με το καλό βγάλεις την εισαγωγή από τα “δευτερόλεπτα” που λέει ο Κατσιμπόξιους πιο πάνω, έλα μια βόλτα από δω χάμω να σε φιλοξενήσω καμιά βδομάδα να μου δείξεις και μένα. :082:

Πάνος
Επίτιμος Καλαμπόρτζης του Φόρουμ

ΧΑΧΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΥΣ ΘΕΡΜΑ.
ΘΑ ΒΑΛΩ ΤΑ ΔΥΝΑΤΑΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΣΤΕΙΛΩ DEMO…:090::090::090:

Kai eme mou fainetai h Fragkosurianh tou Markou polu katalhlh , opoV kai to kaphlio tou Mhtsakh . Sta stekia pou eisai pelathV na katorqwseiV na kaneiV filia me ton mpouzouxh kai kalutera akoma ean perneiV idietera maqhmata me auton , me ton kairw sthV mikreV oreV caramata qa fanei h eukairia na paixeiV se mian mikrh parea , ta aidonia den kriuontai otan kela-idoun akoma kai otan maqenoun . . .

Διάβαζα αυτό το παλιό θέμα κι επειδή κι εγώ είμαι στο ξεκίνημα
πως ξεκινάς να παίξεις έστω και τα εύκολα κομμάτια?
Από ταμπλατούρα?

καλό είναι να στρώσεις το αυτι. Τωρα που είναι απλα τα κομματια προσπαθησέ το. Βεβαια είναι δυσκολο και οι ταμπλατουρες - παρτιτουρες είναι πρόκληση. Αλλα είναι πολυ καλό να εχεις αυτί. Δουλεψε το απο τωρα…
Αν τα βρεις σκουρα συμβουλεψου και ταμπλατουρες. Αλλα μονο τοτε…
Το youtube εχει παρα πολλα βιντεακια σε αργη κινηση και απο κοντα πανω στο μπουζούκι σαν βοήθεια για ξεκινημα. Μονο προσεχε να είναι απο σωστο μουσικό γιατί κυκλοφορούν και πολλα που είναι οτι να 'ναι…

Για την ώρα ο μόνος τρόπος που μπορώ να σκεφτώ
ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο είναι να ξέρω σε ποιον δρόμο
ανήκει το κομμάτι και να πειραματιστώ πάνω στις νότες.

Με την ευκαιρία να ρωτήσω το εξής:

Όταν λέμε ότι το τάδε κομμάτι είναι για παράδειγμα χιτζάζ
τότε όλες οι νότες που απαρτίζουν το κομμάτι είναι πάνω στον χιτζάζ
ή υπάρχει και η περίπτωση το κομμάτι να περιέχει και νότες που δεν ‘‘πατάει’’
ο χιτζάζ?

σε πολλα κομματια υπάρχουν και νοτες εκτος δρόμου… (Ισως και στα περισσότερα)
Ο Χιτζαζ σε πολλά τραγούδια εχει και σι για παράδειγμα (Απο Ρε του τραγούδι). Ισως να θεωρείται και νοτα του δρόμου, αφού συναντιέται συνεχεια… δε ξερω πολλά απο δρόμους…
Μπορεις να κατεβασεις καποιο δωρεαν προγραμμα που μειώνεις την ταχυτητα του τραγουδιου. Θα σε βοηθησει πολύ. Εγω χρησιμοποιώ το audacity. Υπαρχουν πολλα παρομοια. Σιγα - σιγα, μια-μια νοτα κατι θα βγει…

Να σαι καλά georgalasg

Βέβαια εκτιμώ ότι θα χρειαστώ αρκετό καιρό ακόμα
για να ακούω μια νότα(έστω και αργά) και να καταλαβαίνω ποια είναι
αλλά σε ευχαριστώ για την πρόταση.

Και βέβαια υπάρχουν συχνότατα νότες εκτός δρόμου, που θα σας καθυστερήσουν. Επίσης, λίγα είναι τα κομμάτια που πραγματικά χρειάζονται κατέβασμα ταχύτητας για να αναγνωριστεί ευκολότερα η μελωδία. Πιο αποτελεσματικό θα ήταν να βάλετε το αφτί σας να δουλεύει. Θα εξασκηθήτε έτσι στη χωρίς λάθη αναγνώριση της μελωδίας και οι δρόμοι θα έρθουν σιγά σιγά, από μόνοι τους.

Κάνω μια προσπάθεια τις τελευταίες 3-4 μέρες
να βγάλω κάποια κομμάτια ‘‘με το αυτί’’
όπως με συμβούλεψαν ο georgalasg
και ο κύριος Πολίτης.

Δε σας κρύβω όμως ότι δυσκολεύομαι πολύ
και θα έλεγα ότι τα παρατάω εύκολα.

Θεωρείτε ότι υπάρχουν κάποιες προυποθέσεις που έχω αγνοήσει
και δεν μπορώ να παίξω κάτι ‘‘με το αυτί’’?

Φίλε Γιώργο, μερικοί άνθρωποι είναι “εκ γενετής” φάλτσοι και μόνο με επίπονη εργασία χρόνων μπορούν να βελτιωθούν κάπως, όχι πλήρως. Αυτοί όμως είναι πολύ πολύ λίγοι, οι υπόλοιποι (στους οποίους μάλλον σίγουρα περιλαμβάνεσαι) γρήγορα αποκτούν καλό αυτί με την άσκηση. Προϋπόθεση φυσικά είναι να μην τα παρατήσουν. Και το “γρήγορα” είναι βέβαια σχετικό. Αν μετά από κανα δυο μήνες δεν βλέπεις μπιτ χαΐρι, μπορείς να πας για ψάρεμα.

Το αυτι φιλε μου για να μπορεσεις να το στρωσεις και να δουλεψει χρειαζεται παααρα πολυ καιρο καθως και πληρης γνωση αυτων που πρεπει να παιξεις. Δεν ειναι ευκολο πραγμα γιατι φαντασου ο καθενας να επιανε ενα μπουζουκι να μελετουσε κουτσα στραβα και σε λιγο καιρο να εβγαζε τα κομματια οπως ειναι.Διαβασε καλα ( Οπως ειναι!!) Υπαρχουν βεβαια και τετοιοι αλλα ανηκουν στα μεγαλα ταλεντα. Επισεις βγαζοντας ενα κομματι πρεπει να εχεις μελετησει αριστα για να μπορεις να καταλαβεις τι κανει σε καθε σημειο. Και πρεπει να βγει ακριβως οχι οπως θελει ο καθενας η τον βολευει. Ισως ειμαι λιγο σκληρος και απολυτος αλλα ετσι θα πρεπει να ειναι καθως οτι εγω ο ιδιος διδασκω και εχω αφιερωσει πολλα χρονια στο οργανο.