ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ "ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΛΥΤΕΣ"

  1. Στο “Κάτσε ν’ ακούσεις μια πενιά” του Τσιτσάνη, στην έκδοση με με Τσαουσάκη-Μοσχονά-Τσισάνη, εγώ ακούω τον Μάρκο και δεν ακούω τον Μοσχονά. Κάνω λάθος?

  2. Στην “κατινούλα” μαζί με τον Χατζηχρήστο είναι ο Μπιρ Αλλάχ?

3,4) Θέλω πλήρη στοιχεία για τα τραγούδια του Παπαιωάννου: ΜΗΝ ΑΜΦΙΒΑΛΕΙΣ ΤΙ ΗΜΟΥΝΑ και ΘΑ ΦΥΓΩ

  1. Το ίδιο για το τραγούδι Ο ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ με τον Τζουανάκο

…έπεται συνέχεια …

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Φρανκ ειμαι καλος στα Σκανδιναβικα και τα Αμερικανικα …

1.Για το ΜΑΡΚΟ θα το ακουσω και θα σου πω τη γνωμη μου
2. Κατινουλα εννοεις το “Τι τα θελεις τα παλατια” ;; Αν το βρω σε α’ εκτελεση θα σου πω περισσοτερα, οσο για τη φωνη του Μπιρ Αλλαχ δυστυχως δεν την ξεχωριζω, δεν τον εχω ακουσει σε καποιο τραγουδι α’ φωνη …
3. …
4. …
για αυτα τα 2 ο Σακης πρεπει να εχει στοιχεια
Παντως κι εγω εχω εντοπισει διαφορες σε καποια
τραγουδια απο τα
στοιχεια του δισκου και αυτο που ακουγεται …

Φραγκίσκο από την σειρά της ΑΕΔ του Π.Κουνάδη ο ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ= Κ.Κοφινιώτη-Στ.Τζουανάκου (1949) Εκτέλεση Στ.Τζουανάκου, Συνοδεία Λαϊκής Ορχήστρας.

<u>Απάντηση στο φίλο Φραγκίσκο (και σε κάθε άλλον ενδιαφερόμενο)</u>:

  1. Ο ΧΡΗΣΤΟΣ (ΚΑΤΣΕ Ν’ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΜΙΑ ΠΕΝΝΙΑ) [Β. ΤΣΙΤΣΑΝΗ, ή -πιθανώς- του αδελφού του ΧΡΗΣΤΟΥ, ή συνδημιουργία των δύο καρντασιών].
  • Τραγούδι γραμμένο και συνθεμένο στα 1945.

<u>1η εκτέλεση</u>: Πρ. Τσαουσάκης - Β. Τσιτσάνης - Μ. Βαμβακάρης (1946, ODEON GA 7351)

  • Είναι το πρώτο τραγούδι του Πρόδρομου Τσαουσάκη.

<u>2η εκτέλεση</u>: Στράτος Παγιουμτζής (1946. HMV AO 2717)

<u>3η εκτέλεση</u>: Τζιμ Αποστόλου (PANHELLENIC RECORD Νο.175)

  • Η μόνη εκτέλεση με τους γνήσιους στίχους.

  • Μπουζούκι: ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (αδελφός του Jim Apostolou).

  • Διεύθυνση ορχήστρας: ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΓΓΗΣ.

  • Λόγω της αυστηρής λογοκρισίας της εποχής που γραμμοφωνήθηκε, έγινε η ακόλουθη διασκευή των στίχων, σε όλες τις εκτελέσεις, πλην αυτής με τον JIM APOSTOLOU στην Αμερική (λόγω απουσίας της ελληνικής λογοκρισίας):

    • ο τρίτος στίχος της πρώτης στροφής “κι αν θες να πιείς και αργιλέ” έγινε “κι αν θες ζεϊμπέκικο γλυκό”,
    • ο τέταρτος στίχος της δεύτερης στροφής “σε βλέπω είσαι χαρμάνης” έγινε “και τη σειρά σου χάνεις”, και τέλος,
    • ο τρίτος στίχος της τρίτης στροφής “ο αργιλές είν’ έτοιμος” έγινε “το ζεϊμπεκάκι είν’ έτοιμο”.
  • Νεώτερη εκτέλεση, το 1960, με τους Γρηγόρη Μπιθικώτση και Τσιτσάνη.

  • Η 3η εκτέλεση έγινε στις ΗΠΑ (μεταξύ 1948 και 1960) και σίγουρα πριν από την εκτέλεση με τους Μπιθικώτση και Τσιτσάνη.

  1. ΚΑΤΙΝΟΥΛΑ ΜΑΓΙΣΣΑ (ΚΑΤΙΝΟΥΛΑ ΜΟΥ) [ΓΙΑΝΝΗ ΛΕΛΑΚΗ - ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ] (Απ. Χατζηχρήστος - Γιώργος Κωνσταντινίδης ή Μακαρόνας) (1940, ODEON GA 7306).

  2. ΜΗΝ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙΣ [ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Ρένα Στάμου) (1951, HMV AO 2988).

  • Οι στίχοι (σύμφωνα με την καρτέλλα της ΑΕΠΙ) οφείλονται στον ελάχιστα γνωστό Α. Αγγελόπουλο, πιθανόν φίλο του συνθέτη, που φαίνεται να έχει γράψει στίχους και σε άλλα τραγούδια του Γιάννη Παπαϊωάννου.
  • Ορχήστρα με δυο μπουζούκια (που παίζουν 1η - 2η φωνή, πιθανόν Παπαϊωάννου - Ποτοσίδης), μπαγλαμά, ακκορντεόν και κιθάρα, υπό τη διεύθυνση του συνθέτη.
  1. ΘΑ ΦΥΓΩ [Στίχοι & μουσική: ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Θανάσης Ευγενικός - Μαίρη Ζανέτ) (1951;) (στοιχεία δίσκου άγνωστα σε μένα).

  2. Ο ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ [ΚΩΣΤΑ ΚΟΦΙΝΙΩΤΗ - ΣΤ. ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΥ] (Σταύρος Τζουανάκος) (1949, HMV AO 2879).

  • Ρεμπέτικου ύφους στίχοι με θέμα τον μπεκιάρη (εργένη).
  • Ορχήστρα με δύο μπουζούκια (Τζουανάκος - Τατασόπουλος), κιθάρα και ακκορντεόν.

Υ.Γ: Φίλε Γιώργο, εμείς ευελπιστούμε να γίνουμε κάποια μέρα δυνατοί λύτες στα <u>ρεμπετολαϊκά</u> σταυρόλεξα (βέβαια, τα πρώτα …60 χρόνια είναι δύσκολα!). Σκασίλα μας μεγάλη για τα Σκανδιναβικά και -προπαντώς- τα κωλοαμερικάνικα…

<u>Τώρα, πάλι για σένα Γιώργο</u>:

Το τραγούδι που ψάχνεις το εντόπισα (τυχεράκια Κρητσικάτσι!) και είναι το εξής:

ΚΙ’ ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΦΤΩΧΑΔΑΚΙ (ΜΕΣ’ ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΣΚΟΤΑΔΙ) [ΜΙΝΩΑ ΜΑΤΣΑ - ΣΠΥΡΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ] (αγνώστων άλλων στοιχείων).

Κοπέλι, είναι στη διάθεσή σου (την επόμενη φορά), γιατί είσαι καλό παιδί, αρκεί να μου το υπενθυμίσεις.

Σ.Π.

Thanx Σάκη.

Έχω όμως κι άλλα για τα οποία θέλω πλήρη στοιχεία:
6) ΤΩΡΑ ΠΟΥΧΕΙΣ ΠΑΡΑΔΑΚΙΑ του Χιώτη
7) ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΦΑΡΜΑΚΙ με τον Καζαντζίδη

Θα συνεχίσω τις ερωτήσεις αργότερα…

Ρε Σακη, καλαμπουρι εκανα, μη με μαλωνεις !!

Παντως βλεπω εχουμε καλα νεα με το τραγουδι που ψαχνω και πρεπει
να ειναι κι αυτο απο τα δανεισμενα του ΜΑΡΚΟΥ (;:wink:
στο αφεντικο και το μαεστρο της Odeon.
“Μεσ’το βαθυ σκοταδι” χασαπικο χιτζαζ
Πανεμορφο κομματι που το εχω συνοδευσει στη κιθαρα οταν μου το επαιξε καποιος φιλος πολυ παλια. Το ηχογραφησα σε κασετα
και ενω αυτος αργοτερα το ξεχασε, εγω εχω ακομα την κασετα
αλλα ακομα δεν τοχω ακουσει σε Α’ΕΚΤΕΛΕΣΗ !!

Γιώργο, δεν σε μαλώνω. Πλάκα κάνω.

Όσο για το τραγούδι, που σίγουρα ανήκει στα βαμβακαρικού ύφους, δεν είμαι σε θέση να πω αν είναι όντως δημιουργία του Μάρκου ή όχι (δεν έχω στα χέρια καμιά σχετική πληροφορία). Βέβαια, το ότι “μυρίζει” έντονα Βαμβακάρη, δεν σημαίνει πως είναι οπωσδήποτε δικό του (χωρίς αυτό να αποκλείεται και ίσως να είναι και το πιθανότερο). Όμως, πίσω απ’ αυτόν στέκεται ο μεγάλος μαέστρος Περιστέρης, που -άσχετα αν καρπώθηκε αρκετές ξένες δημιουργίες και τις πέρασε στο όνομά του (οι γνωστές - άγνωστες και χιλιοειπωμένες ιστορίες)- δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είχε τη δύναμη, τις γνώσεις και κυρίως το αναμφισβήτητο ταλέντο να μιμηθεί ΑΝΕΤΑ το ύφος και το στυλ οποιουδήποτε άλλου συνθέτη.

Σ.Π.

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην ΣΑΚΗΣ 30 Μάρτιος, 2005)

ΟΚ Σακη no problem

Ειναι γνωστο οτι καποια τραγουδια του ΜΑΡΚΟΥ περασαν στο ονομα των ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ-ΜΑΤΣΑ (ψευδωνυμο Τσαμας -γιατι αραγε ;:wink:
Επισης ειναι γνωστο οτι ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ εγραψε αριστουργηματα
και τραγουδια που αγαπηθηκαν και κρατανε εως σημερα οπως το “Πινω και μεθω”
αλλα και ο Ματσας λενε οτι εγραφε στιχους.
Επισης ειναι γνωστο οτι εχει γινει μπερδεμα με το περιφημο “Μινορε της αυγης”
οπου ακομα δεν εχει διευκρινιστει τινος ακριβως ειναι (στιχοι-μουσικη)
απ’την αλλη καθε τοσο και λιγακι καποιος δινει στοιχεια για το ταδε τραγουδι οτι στην πραγματικοτητα ειναι του δεινα κ.ο.κ.
Επειτα εγω δε λεω οτι “καρπωθηκαν” λεω απλως οτι τους το χαρισε !!
Τελικα δεν καταλαβα το απεκτησες το ασμα ή απλα
βρηκες τα στοιχεια ;;

Γιώργο, κάπου το λέει και ο Κουνάδης: ο Μάτσας δεν ήθελε (για λόγους ίσως καθωσπρεπικούς, ίσως δεσμεύσεων με την εταιρία) να φαίνεται ως στιχουργός σε ρεμπέτικα, και έχει γράψει αρκετούς στίχους, όχι μόνο για τον Μάρκο. Σε ελαφρά τραγούδια φαίνεται πως δεν είχε πρόβλημα να υπογράφει με το όνομά του.

Πήρα μια συνέντευξη απ’ το Σπόρο. Σε “ανύποπτο χρόνο” -που λένε- αναφέρθηκε για δύο σόλα που ηχογράφησε το ‘56 (“Γαλατιανό”, “Γλυκιές πενιές”) και τον ρώτησα “Ποιος είναι ο συνθέτης τους”. “Εγώ” μου απάντηση "αλλά τα περάσαμε στο όνομα του Περιστέρη γιατί ήθελε να φαίνεται αυτός, εκτός από μαέστρος και σαν συνθέτης … ευγενικά μου το ζήτησε ο άνθρωπος … δεν υπήρξε καμιά παρεξήγηση … τα ποσοστά απ’ την ΑΕΠΙ τα πληρωνόμουνα εγώ"…
Οποιος κατάλαβε …κατάλαβε.
Την εκπομπή θα την παίξω το Σάββατο 2/4 και θα ‘ναι τρίωρη ή τετράωρη, λόγω μεγέθους της συνέντευξης απ’ την οποία δεν κόβω ούτε λέξη. Δηλαδή ή στις 9-12 ή 8-12 το βράδυ.

Μπράβο Άρη,

Εμεις στο εξωτερικό πως θα ακούσουμε την συνεντεύξη; Υπάρχει τρόπος;

Έπαιξε κανένα σολάκι στο στούντιο, όπως είχες πει οτι θα του έδινες να παίξει με αλλο κάποιο μπουζούκι και οχι με το δικό του;

<u>Απάντηση στο φίλο Φραγκίσκο (και σε κάθε άλλον ενδιαφερόμενο</u>:

* ΤΩΡΑ ΠΟΥ 'ΧΕΙΣ ΠΑΡΑΔΑΚΙΑ [ΜΙΧΑΛΗ ΧΙΩΤΗ - ΜΑΝΩΛΗ ΧΙΩΤΗ] (Μ. Χιώτης - Σεβάς Χανούμ) (1953, DEON GA 7723).

*ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΦΑΡΜΑΚΙ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΣΑΚΗ] (Στέλιος Καζαντζίδης) (1957, COLUMBIA DG 7307).

ΕΡΩΤ.: Τελικα δεν καταλαβα το απεκτησες το ασμα ή απλά
βρηκες τα στοιχεια ;;

ΑΠΑΝΤ.: Κοπέλι, είναι στη διάθεσή σου (την επόμενη φορά), γιατί είσαι καλό παιδί, αρκεί να μου το υπενθυμίσεις. (Αυτό σημαίνει πως το έχω).

Έχω ξαναγράψει για τον Μ. Μάτσα πως υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους λαϊκούς (και όχι μόνον) στιχουργούς μας. Πρέπει να έγραψε (γραμμοφωνημένα) πάνω από 100 τραγούδια. Μάλιστα δε μερικά τον φέρουν και ως αποκλειστικό δημιουργό (στίχοι & μουσική). Άσχετα με το αν πράγματι αυτά είναι αποκλειστικές του δημιουργίες και όχι “δάνεια” ή “δωρεές” τρίτων, ή και υφαρπαγές, ο Μάτσας υπήρξε και μουσικός, συμμετέχοντας (στα νεανικά του χρόνια) στη φιλαρμονική ορχήστρα της Κεφαλωνιάς (αν δεν κάνω λάθος). Έπαιζε κάποιο πνευστό όργανο και βέβαια ήξερε από μουσική.

Τώρα για τον Περιστέρη τα ‘παμε κι άλλες φορές. Μπορεί να είναι αλήθεια τα όσα ο Σπόρος είπε στον Άρη (καμιά έκπληξη) και δεν είναι σίγουρα η μόνη περίπτωση (οι λόγοι -όπως προανέφερα- και στο παρελθόν ξανακάναμε κουβέντα επ’ αυτού, είναι λίγο - πολύ γνωστοί - άγνωστοι). Αυτό που είναι αναμφισβήτητο είναι οι τεράστιες μουσικές του γνώσεις (μαζί με τον Τούντα), σίγουρα οι μεγαλύτερες και μακράν πάσης σύγκρισης με άλλους συναδέλφους του. Έπαιζε <u>ΟΛΑ</u> τα μουσικά όργανα: πιάνο, ακκορντεόν, μπουζούκι, κιθάρα, πάντζο, μπαγλαμά, κλπ, ίσως πάνω από 10!!!

Σ.Π.

Σεβάσμιε κύριε Αρη, σας παρακαλώ επειδή θα λείπω -στα Βόρεια- υπάρχει δυνατότης να μου γράψετε την εκπομπή σας για να την ακούσω κι εγώ; (Θα σας πληρώσω, αν το θεωρείται…πρέπον).

Μια -ανελλιπώς- ακροάτρια και θαυμάστριά σας.

Γιαννούλα (όχι του Γρ.Ασίκη)

Στις γλυκιές πενιές στην αρχή ένα απίστευτο ταξίμι με ούτι, ο Περιστέρης δεν παίζει;

Τον ρώτησα για το ούτι γιατί μου είχε κάνει εντύπωση, καθώς δεν πίστευα (ορθώς απ’ ό,τι αποδείχτηκε) ότι έπαιζε ο Περιστέρη. Μου φαινόταν πολύ …ανατολικό το ταξίμι του.
Τελικά, παίζει λέει ένας τσιγγάνος (“ένα ανθρωπάκι μια σταλιά”) που τον βρήκε ο Σπόρος να παίζει στο δρόμο και τον πήρε μαζί στο στούντιο!!!
Φοβερός παίκτης λέει ο Σπόρος, δεν κατάφερε να τον ξανασυναντήσει ή να μάθει κάποια νέα του…

Α, τελικά η εκπομπή βγήκε …τετράωρη. Ούτε μαραθώνιο να έκανα!

Ο Σπ. Περιστέρης έπαιζε και ούτι και μαντολίνο και …, πάνω από 10 όργανα.
(Αυτό συμπληρωματικά στο παραπάνω posting μου).

Σ.Π.