Ελεύθερη διακίνηση πνευματικών αγαθών;

Από admin: To συγκεκριμένο μήνυμα αντιγράφηκε εδώ από τη συζήτηση: Modern Times ανοίγοντας ένα καινούριο thread για τη συζήτηση των θεμάτων που αναφέρονται στην διακίνηση πνευματικών αγαθών.

Μετα για το θεμα της cdοπειρατειας κλπ ή της ευρειας διαδοσης και ανταλλαγης μουσικων παραγωγων και παραλληλα πνευματικων δημιουργιων ας παραθεσω ετσι σαν αρχη τα παρακατω :

  1. Πριν 20 μερες ειδα τον Γ.Νταλ. και ακατανομαστο επιλεγόμενο σε μεσημεριανη εκπομπη της ΕΤ 3 (Μπλιατκας :wink: με σπορ φουτερακι -ή μακω δεν καταλαβα…- και ενα υφος καπως περιλυπο -μπορει ναταν και ξενυχτης- να μιλαει για την κατρακυλα των εταιρειων δισκων και το προβλημα που εχουν με τις πεσμενες πωλησεις. Μεσα στον πονο του που ηταν εμφανης απο τις εκφρασεις και τους συσπασμους του προσωπου του, ειπε το στατιστικο που ολοι περιμεναμε !! Εχει πεσει στο 25 % η κινηση των εταιρειων στην Ελλαδα τον τελευταιο χρονο σε σχεση με τις πωλησεις πριν 5 χρονια και που ηταν σταθερες για χρονια, οπου η αγορα ανθιζε !!
  2. Στην Αγγλια περσυ εγιναν οι δικες εναντιον καποιων πιτσιρικαδων για ανταλλαγη ή και πωληση -θα σας γελασω- υλικου δισκογραφιας και οι δικηγοροι τους ηρθαν σε διαπραγματευσεις οπου αξιολογηθηκαν τα χαμενα εσοδα και τα βρηκανε σε καποιο ποσο αποζημιωσης !!
  3. Σε ολα τα αγραφα cd και dvd οπως παλιοτερα στις κασετες υπαρχει ενα ποσοστο που παει στις ΑΕΠΙ καθε χωρας ή τελος παντων μοιραζεται καπως…
  4. Τοσα sites σε ολο τον κοσμο οπου γινεται μοιρασμα δωρεαν μπ3, τοσοι υπολογιστες, τοσα αντιγραφικa software, τοσες χιλιαδες ή εκατομυρια αγραφα cd που σημαινει κινηση σε καποιες κατηγοριες προιοντων (υπολογιστες, αναλωσιμα, αλουμινιο, πλαστικο, χαρτι κλπ) δεν πειραζουν τους επαϊοντες και θα πειραξουν δυο-τρεις χρηστες συγκεκριμενοι που ετυχε να πιασουμε ; Ή τους κυνηγας ολους αγριως ή τους αφηνεις ελευθερους …
  5. Στο εξωτερικο τα εμπορικα cd π.χ. Μαντονα,Μπ.Σπιαρς, U2 κλπ πουλιουνται χαμηλοτερα εφ οσον ξερουν εκ των προτερων οτι θα πουλησουν πολυ και γινεται μια μειωση οποτε και πουλανε οντως πολυ. Αντιθετα τα μη εμπορικα και δη τα ποιοτικα, τσιμπανε προς τα πανω αλλα οχι πανω απο 18 αντε σε ελαχιστες περιπτωσεις και κανα διπλο γυρω στα 25 $ δηλαδη 20 ευρω.
    Στην Ελλαδα το αντιθετο. Σου λεει αφου θα πουλησει η Αλεξιου και ο Πλουταρχος κοπανα το, τους π…, να τους τα παρουμε !! Και σου βαζει π.χ. το καινουριο της Αλεξιου 20-25 ευρω και το “Μεταφορες εκδρομες ο Μητσος” που ειναι θρυλικο Lp σε ψηφιακη μεταφορα της π… ς*, 12 ευρω προσφορα σε κανα σκονισμενο ραφι !!!
    Και στο φιναλε εχει αναγκη η Αλεξιου απο φραγκα στο cd ; Αφου μια εμφανιση της συναυλιακη της αποφερει κανα 30αρι χιλ. ευρω !! Ο δε Πλουταρχος παιρνει καθε βραδυ απ’οτι λενε 9 χιλιαρικα !! Ειναι θεμα εταιρειας λοιπον και υπολογισμου μπακαλο-κουτο-πονηρο-εξυπνακιστικου, α λα greek-way με γνωμονα το ευκαιριακο υπερκερδος …
  6. Ο πελατης ομως παντα εχει δικιο και περιμενει στη γωνια αν δε φτηνησει ο δισκος να βρει οποιοδηποτε τροπο να το εχει φτηνα !! Εκει που καποτε ο μεσος μικροαστος (το 80-85 % της αγορας) αγοραζε 5-10 cd το χρονο, τωρα αποκταει 100-200 giga byte το μηνα !!! Ετσι ειναι, θα γυρισει κι ο τροχος …

συνεχιζεται …

Αυτο δεν σημαινει βεβαια οτι το δικο μας σαϊτ και φορουμ λειτουργει ετσι !! Διευκρινιστηκε αυτο απο τους καθ’υλην αρμοδιους !! Απλα μια καταγραφη της πραγματικοτητας κανω, για να δουμε πως στην πορεια θα εξελιχθουν τα πραγματα !!

  • πλακας

Σημ. Ο Νταλ. εντοπισε το προβλημα (εννοουσε εδω στην Ελλαδα) στην ανταλλαγη υλικου μεσω αντιγραφης απο φιλους, γνωστους κλπ παρα στους εγχρωμους πωλητές και στα σαϊτ που προσφερουν free download !! Πριν κανα χρονο, εξ ισου περιλυπη, η Αλεξιου ειχε αναφερθει στους εγχρωμους …

Εμενα μου εδωσε ο θεος ενα ταλεντο να γραφω καλα τραγουδακια και το εκανα επαγγελμα (υποθεση).Γιατι ρε φίλε μου κλεβεις το ψωμί?Εγω πως θα ζήσω δηλαδη άμα εσυ με το pc σου μου κοπιαρεις τα τραγουδακια μου.Πως θα πουλησει να παρω οτι μου αναλογει από το επάγγελμα που κανω?
Σε τουτη τη ζωή (το χω ξαναπει και θα το πω για τελευταια φορα ) εχουμε γίνει όλοι στα αρχ***α μας για τους άλλους,μέχρι να ρθει η ώρα που θα την βρούμε κι εμεις απο πίσω μας και τοτε θα φωναξουμε αλλα δεν θα μας ακουσει κανεις.
Τι σημασία εχει αν ειναι - ταχα - ακριβο ενα cd την στιγμη που τα χωνετε ανελέητα σε καθε ειδους ανωμαλια προπο,αλογα ,καζίνα, μπουζουκαδικα,μπουρδελα και οπου αλλου φανταστει κανεις.
Και να σας πω και κατι άλλο?Η γενικευμενη κλοπή δεν αναιρει την βαρβαροτητα και την αδικια της πραξης αυτης καθεαυτης.
Αντε γιατι συγχιστικα ο παλιος…

Αν εισαι στιχουργος και θες να ζησεις πουλα το στιχο σου ακριβοτερα και ας πουλησουν οι δισκογραφικες φτηνοτερα που ετσι και αλλιως τις παιρνει να το κανουν.
Τα φραγκα που βγαζουν απο τα συμβολαια και τις πωλησεις ειναι τεραστια. Τοτε ολοι θα αγοράσουμε γνησια CD. και θα ζησεις και εσυ.
Για μουσικη μιλαμε! δεν μπορεις να απαιτεις 20ευρω για ενα CD σε μια χωρα που ολοι χρωστανε και σε ολη την ευρωπη οι τιμες των πιο παλιων τουλαχιστο cd πεφτουν διαρκως.

Ταραχτηκα με την απαντηση του Κυριακου οπως ειναι διατυπωμενη σε δευτερο προσωπο, ειναι σαν να τα λεει σε εμενα !! Επειδη ειναι ομως δευτερο πληθυντικο ισως βαζει κι αλλους μεσα …
Ευτυχως δε γραφω διευθυνση στο προφιλ μου !! :090:
Πιστευεις Κυριακο οτι ειναι το μονο επαγγελμα του στιχουργου ή του συνθετη οπου αδικειται απο το “συστημα” ;; Αν ειναι το μονο, τοτε απο αυριο να ξεκινησουμε σταυροφορια και πικετοφορια για ολους τους επαγγελματιες συνθετες, στιχουργους και εν γενει τραγουδοποιους λοιπον !! Κι εγω εχω ενα ψιλο-ταλεντακι στη συνθεση αλλα δεν κανω ετσι …
Η ροη των πραγματων ειναι ετσι και αφου το θες εν ευθετω θα βαλω κι αλλα λινκ που διεκτραγωδουν την κατασταση …Κι ακομα λαμβανομενης υποψη της απαντησης του antvl (δεν μπορω να κανω αλλεπαλληλα quote… χρειαζομαι ιδιαιτερα…) για πες μας εσυ περιπου πως φανταζεσαι να πληρωνεται ενας στιχουργος ;; π.χ. στον πλατινενιο (40.000 κοπιες) χρυσο κλπ για να μπουμε στο νοημα της εν θερμω απαντησης σου !!!
Εχω ξαναπει παντως οτι στην Ελλαδαρα μας, καπου 4-5 συνθετες και 2-3 στιχουργοι (εκτος Φοιβου που πληρωνεται μπροστα και κατ’αποκοπη με ειδικη συμφωνια) παιρνουν τρελλα λεφτα καθε μηνα απο την ΑΕΠΙ συμφωνα με μαρτυρια ανθρωπου που ειναι στα πραγματα !!
Τωρα που ειπα “ειδικη συμφωνια” θυμηθηκα οτι ο στιχουργος του “Οδηγω και
σε σκεφτομαι” το 1988 καπου εκει, πηρε 2.000.000 απο τον Αντυπα νομιζω (ισως κι απο την εταιρεια) και το σκυλομετανοιωσε γιατι υπογραψε χαρτι και δεν μπορουσε να παρει άλλα λεφτα, οταν ο δισκος πουλησε καμμια 100στη χιλιαδες.
Μπειτε στο σαιτ του ΠΕΤΡΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΥ : http://www.musiconline.gr/gold/index.html
και δειτε τους χρυσους και πλατινενιους των τελευταιων 10 χρονων οπου θα φανουν οι τρομακτικες διαφορες προς ζημιαν των : ΕΜΙ, Minos, Sony, BMG κλπ
Τελος μια ερωτηση εντελως φιλικα : εσυ δεν εχεις σπιτι σου cd απο εφημεριδα, περιοδικο, cd-r, cd -rw,dvd-r … τιποτα ;; Κι αν ναι εσυ που αρκεισαι να ακους 10 μελωδιες το μηνα γιατι να μπαινεις στο ιδιο καζανι με ενα επαγγελματια μουσικο που θελει και πρεπει να ακουει καμμια 500ρια μελωδιες το μηνα ή να γουσταρει να ακουσει ακομα πιο πολλες ;; Κι αν σε πνιγει το αδικο τι κινησεις εχεις κανει εως τωρα προς αυτη την κατευθυνση ;;
Γιατι ετσι οπως τα λες φωτογραφιζεις τον γραφοντα και δεν ξερω κι εγω ποιους αλλους εδω μεσα οτι ειναι κουμαρτζηδες, ιπποδρομιακηδες, χαραμοφαηδες, πορνοι, μοιχοι κι οτι αλλο βγαλει το καζανι τωρα που πηραμε φοραααα…
:mad:
Δεν υπεραμυνομαι βεβαια της ακρατης απελευθερωσης του δισκου, ισα ισα μαλιστα αλλα … ενταξει ας μη στειλουμε και τα ΕΣ ΕΣ … στο φιναλε απο το πρωτο μου ποστ βγαινει αλλο νοημα απο αυτο που κατακεραυνωνεις Κ.Κ.
ΥΓ
Μην ξεχασεις να μπεις στο site : www.rebetiko.sealabs.net και να τους τα χωσεις παρομοιως !!
Φιλε εκει να δεις τι γινεται !!! Περιπου 6.500 τραγουδια φρη και απο αυτα τα 5.000 περιπου ειναι επωνυμων. Και μην ξεχνας ο δημιουργος και οι κληρονομοι του εχουν δικαιωματα 70 ΧΡΟΝΙΑ και μετα το θανατο του ενω οι εταιρειες 50 χρονια μετα την κυκλοφορια !!! Μην ξεχναμε επισης τα εκτελεστικα δικαιωματα των μουσικων !!
Δεν το γελαω κι εγω μουσικος ειμαι κι εχω παιξει σε ηχογραφησεις 15 δισκων και εχω κι ενα τραγουδακι κυκλοφορησει το '93 …
Αντε γιατι συγχιστηκα κι εγω …

Κυριάκο, σε αυτά που λέει ο yiorgosv δεν υπάρχει χώρος για παρερμηνείες - κι όμως εσύ τα κατάφερες. Και έτσι βιαστικά-βιαστικά μας τσουβάλιασες αράδα όλους εδώ χάμω, κι αφού ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπες ανώμαλους, τζογαδόρους και πουτανιάρηδες, μας παραδίδεις από πάνω μαθήματα ηθικής. Ακόμη μια φορά σε διπλανή κουβέντα φάνηκε (χρειάζεται άραγε να ειπωθεί ρητά για να γίνει αντιληπτό το προφανές αυτό πράγμα;) πως όλοι εδώ μέσα σεβόμαστε τους εν ενεργεία καλλιτέχνες (προσοχή, άλλο καλλιτέχνης άλλο έμπορος της τέχνης) και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους ενισχύσουμε.

ΥΓ - Παρεπιπτόντως:
http://www.klika.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=119&Itemid=31

Και για να βάλω κι εγώ το κερασάκι στην τούρτα, γύρω στα τέλη της δεκαετίας '80, που έγινε η μετάβαση των εταιριών από το βινύλιο στο -κατά πολύ φτηνότερο και συμφέρον- CD, βγήκε από αυτές κοινή ανακοίνωση ότι, αν και φτηνότερο, θα παραμείνει σε σχετικά υψηλές τιμές μέχρι να γίνει απόσβεση στην τεχνολογική αναβάθμιση που αναγκαστικά έκαναν. Τα χρόνια πέρασαν, η απόσβεση επετεύχθη πολύ συντομότερα από το αναμενόμενο, αλλά το CD αντίθετα ακρίβηνε. Γιατί άραγε; Μήπως λόγω των “φορτωτικών” με δολλάρια που ερχόταν στα ταμεία τους;

Η μόνη απειλή σε αυτό το αποικιοκρατικού τύπου μονοπώλιο ήταν η εμφάνιση του μαγικού αλγορίθμου από το Fraunhofer Institut, του γνωστού μας τύπου κωδικοποίησης MP3, το οποίο είχε αρχικά σχεδιαστεί για άλλου τύπου εφαρμογές. Κατόπιν, ήρθαν τα τύπου Napster, peer2peer προγράμματα και… τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη βιομηχανία που εκπορνεύει την τέχνη; Μόνο την απειλή για μείωση των υπερκερδών τους να βάλεις (διότι τα κέρδη είναι δεδομένα) καθώς και την “τροφοδοσία” όλου του κυκλώματος που ζει παρασιτικά από αυτή, έχεις μια καθαρή εικόνα. Από το 20άρι που πληρώνεις το CD, οι δημιουργοί εισπράττουν ποσό κάτω του ενός ευρώ και έτσι δουλεύει το σύστημα. Σ’ αυτό βασίστηκε και ο Ρώσος μάγκας που δημιούργησε το πανέξυπνο site www.allofmp3.com, όπου μπορείς να αγοράσεις οποιοδήποτε CD θες (σε μορφή mp3) με τιμή που δεν ξεπερνάει τα 2 ευρώ (10 λεπτά περίπου το κομμάτι) και με τα δικαιώματα πληρωμένα, απολύτως νόμιμα! Και αυτό το καταφέρνει κάνοντας το εξής απλό: δε χρεώνει εξώφυλλα, συσκευασίες (μικρή επιβάρυνση έτσι κι αλλιώς), μεσάζοντες (τεράστια επιβάρυνση) και δεν προσβλέπει σε υπερκέρδη, αλλά μόνο σε κέρδη. Έφτασε μέχρι και ο κολοσσός iTunes να του κάνει μήνυση για αθέμιτο ανταγωνισμό, τον τράβηξε σε δίκη, την οποία και έχασε πανηγυρικά. Τελείως “συμπτωματικά”, μετά την ήττα της η iTunes κατέβασε την τιμή του κάθε κομματιού από το 1 ευρώ στα 80 λεπτά, αποκλειστικά για τους χρήστες του iPod.

Εχουν δίκιο κάποιοι φίλοι να “φορτώνουν”, αλλά πιστεύω ότι αδικούν τον Kiriakos σε ένα σημείο: Δε νομίζω ότι “φωτογράφισε” κανέναν, δηλαδή δεν μπαίνει ζήτημα για κάποιους να μιλούν επί “προσωπικού”.
Τώρα βέβαια, γι’ αυτά που υποστηρίζει ο Kiriakos κι εγώ θα διαφωνήσω. Βασικά πιστεύω ότι δεν έχει ψάξει καλά το θέμα. Δεν ξέρω αν ο ίδιος είναι δημιουργός ή μιλάει υποθετικά, όπως αναφέρει, αλλά καλό είναι όταν ξεκινάει να ασχοληθεί με αυτό το θέμα, να το βάζει στη σωστή του βάση, η οποία (κατά τη γνώμη μου) είναι η εξής:
Τα δικαιώματα όλων των δημιουργών που περιέχονται σ’ ένα cd είναι 1,06 ευρώ. Τα υπόλοιπα …δεκατόσα γιατί τα πληρώνουμε;

Κωστα ευχαριστω για τις πληροφοριες και την υπομνηση του site αυτου !!
Δεν θαχω και τυψεις ετσι !!

υγ1
Μηπως πρεπει να αποκτησεις μονιμη στηλη ;;
υγ2
Για τα εξω-εσωφυλλα τι κανουμε δηλαδης ;;

Τα εξω-εσωφυλλα στα δινει μεσα στην τιμη σε ηλεκτρονικη μορφη. Επισης, μπορεις να επιλεξεις και το bitrate των κομματιων που θα αγορασεις, με επιβαρυνση φυσικα. Παντως, το προεπιλεγμενο bitrate στη φτηνη τιμη ειναι 192 kbits/s, που ειναι αξιοπρεπες.

Μονιμη στηλη που;:089:

…να ενημερώνει για σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες γενικότερα.

Φιλοι μου.
Πρωτα απο ολα να σας πω οτι η εκτιμηση και ο σεβασμος μου προς όλα τα μελη του forum μας ειναι δεδομενος και σε καμμια περιπτωση η χρηση συγκεκριμενης πτωσης στο κειμενο δεν ειχε σκοπο να θιξει τον Γιωργο,αλλα να κανει την περιγραφη της αποψης μου πιο παραστατική (αφηνει κουσουρια η νυχτα στην εκφραση).Με την ευκαιρια ομως που μου δωσατε Πάνο και Αρη να πω και κατι ακόμα.
θεωρώ οτι παντα ριγμενοι ηταν ,ειναι, και θα ειναι ,οι δημιουργοι.Εγω σας εχω πει ότι ενα μπουζουκακι παιζω και τωρα πια μονο για στενο κυκλο,οποτε δεν τραβαω κανα ζόρι ,και το σπιτι μου ειναι full στα copy απο τους black brothers (οπως αποκαλει τους συγκεκριμενους πωλητες cd ο γιος μου),οποτε ειμαι ο τελευταιος που θα διδαξει ηθικη.Ομως γνωριζω κατι συνθετες που παλευουν χρονια και εκεινα τα λιγα που παιρνουν μια φορα το εξαμηνο ειναι λεφτα πολυ σημαντικα γι αυτους.Μην παιρνετε για βαση τις εξαιρεσεις.
Εχω το θαρρος ομως να αναγνωρίζω οτι εχω γινει κατ΄επαναληψη κλεπταποδοχος εξαιτιας των φτωχων οικονομικων μου,και δεν αναπαυω την συνειδηση μου με δικαιολογιες του τυπου “οι εταιριες φταινε”.
Αριστο το χιουμορ του Γιωργου που λεει “καλα που δεν εχω βαλει πληρη στοιχεια μου στο profil”.Οχι κι ετσι ρε φιλε ,εδω ψαχνομαστε να κανονισουμε καμμια κρασοποσια διημερης διαρκειας :102: :127: ,τωρα τετοια θα λεμε?

… ακριβως αυτο και οτιδηποτε “μη σοβαρο ζητημα”, θα προσεθετα, που πεφτει στην αντιληψη σου λογω επαγγελματος και εν γενει ασχολιας που θα μπορουσε να ενδιαφερει τους ιθαγενεις αυτου του φορουμ !!!

:088:

… και καθρεφτακια δεκτα …

… κι απανω που φτιαχτηκα για καβγα !!!
:106:

υγ
Καποιος να με μαθει πως κανουμε απανωτα quote στο ιδιο ποστ παρακαλω !!

Ριξτε επισης μια ματια εδω :

http://www.athensmusicforum.gr/home.php

Μπορειτε να δειτε ολες ή καποιες απο τις ομιλιες (δεν το εχω ψαξει ακομα ολο) …
Γενικα εχει ενδιαφερον για το πως τα βλεπουν αφενος οι εταιρειες αφετερου δημιουργοι και εκτελεστες !!Παντως μου εκανε εντυπωση σε καποια περιληψη που ειδα τη φραση : “το cd πεθανε !!”
Τοποθετηθηκαν μεταξυ αλλων η Δ.Γαλανη, ο Γρ.Λαμπριανιδης προεδρος του συλλογου μουσικων, ο Γ.Κουμεντακης (συνθετης της μουσικης των Ολυμπιακων), ο Π.Θεοφανελλης και αλλοι γνωστοι και αγνωστοι. Εντυπωση επισης κανει το πως εχουν ανακατευτει στο ολο κολπο και στη διακινηση της μουσικης οι εταιρειες κινητης τηλεφωνιας !! Ειναι γνωστο οτι οι δημιουργοι ή τελος παντων καποιοι δημιουργοι, παιρνουν καθολου ευκαταφροντηα ποσα για να γινει το ασματακι τους RINGTONE !! Αλλη μαγικη λεξη κι αυτη … Παραδ.χαριν ο Γιαννουλης και ο Βαζαιος λιγα θα πηραν για την “Πιτσιρικα” σε ringtone ;;

Κάτω δεξιά σε κάθε μήνυμα υπάρχει ένα σετ με 5 κουμπάκια, 3 μεγάλα και δύο μικρότερα. Πηγαίνοντας το ποντίκι επάνω τους χωρίς να τα πατήσουμε, εμφανίζεται η επεξήγησή τους. Έτσι, το πρώτο μικρό κουμπί με τα ομοιωματικά έχει επεξήγηση “Πολλαπλή παράθεση μηνύματος” και το δεύτερο “Γρήγορη Απάντηση”.

Πως λειτουργεί η πολλαπλή παράθεση:[ol]

  • Πολλαπλή παράθεση διαφορετικών δημοσιεύσεων
    Πατάμε το κουμπί με τα ομοιωματικά και παρατηρούμε ότι αυτό “ανάβει”. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο σε όσες δημοσιεύσεις θέλουμε να παραθέσουμε και πατάμε “Απάντηση”.
  • Πολλαπλή παράθεση μιας δημοσίευσης
    Επειδή μερικές φορές θέλουμε να απαντήσουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις του ίδιου κειμένου, κάνουμε ακριβώς ότι είπε παραπάνω ο PaKag.
    • Απλό είναι, βασανίστε το λίγο, υπάρχει και “Δοκιμαστήριο” στο Φόρουμ ακριβώς για τέτοιες δουλειές.

Εδώ άλλες πολιτισμένες χώρες -Ολλανδία, Ελβετία- έχουν προχωρήσει την ελεύθερη διακίνηση σε “άλλα” αγαθά:089:

Ναι! Νομιμοποιήσανε τα ναρκωτικά, με σκοπό να λύσουν το πρόβλημα, και αυξήθηκαν τα πρεζόνια 500%. Ασε τις απόψεις περί “ελευθερίας” π.χ. των παιδεραστών να πηδάνε νόμιμα πιτσιρικάδες. Καλύτερα λοιπόν να μην πάμε προς τα κει την κουβέντα.

Εμ βέβαια, οι Ολλανδοί ως πραγματιστές (ωραίος όρος ε;) που είναι έχουν πάει πολύ μπροστά σε όλα τα κοινωνικά θέματα…

Επί του θέματος:

Κυριάκο, έχεις εν μέρει δίκιο όταν λες πως οι δημιουργοί είναι ριγμένοι. Ξεχνάς κάτι σημαντικό όμως. Έχομε χονδρικά δυο κατηγορίες παραγωγών, αυτές των “μικρομεσαίων” καλλιτεχνών (μικρομεσαίοι σε ό,τι αφορά την εμπορικότητά και όχι την ποιότητα) και των μεγαλοεμπόρων/αγαπητών παιδιών του star system (της γνωστής κωλόφαρας, όλοι τους γνωρίζουμε).
Οι δισκογραφικές άλλα πριμ και ποσοστά δίνουν στους μεν κι άλλα στους δε. Για τους δε εκλειπόντες, αμφιβάλω αν πηγαίνουν τα ποσοστά που αναλογούν στις οικογένειες. Παγματικοί καλλιτέχνες μένουν στην αφάνεια ή/και πεθαίνουν στην ψάθα.
Η αντιμετώπιση; Δε θα πω κάτι καινούριο - συστηματικό μποϋκοτάζ. Αν δε, είναι απόλυτη ανάγκη κάποιος να αποκτήσει το cd του τάδε κουνηστού ή της τάδε “φωνάρας”, ε, ας το πάρει πειρατικό. Κι ας έχουμε και το νου μας για ανεξάρτητες παραγωγές (κάποιες ίσως κυκλοφορούν στο ίντερνετ ας πούμε, ή σε μια χούφτα δισκάδικα ανά τη χώρα, όπως έχει ειπωθεί πρόσφατα). Ο οβολός μας να πηγαίνει εκεί που πρέπει κι εκεί που χρειάζεται.
Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς αν αυτή η τακτική είναι αρκετή για να ρίξει τις δισκογραφικές και φέρει τούμπα τα πράγματα (μη ξεχνάμε πόσο μαζικό είναι το φαινόμενο - ένα παροδικό, έστω, πλήγμα έχει φέρει). Είναι μια συνιστώσα πάντως, που μαζί με συλλογικές προσπάθειες ανθρώπων (κατάλληλη διαφήμιση και υποστήριξη καλλιτεχνών, εκδηλώσεις από πολιτιστικούς συλλόγους, διάφορες έντυπες εκδόσεις κλπ) ίσως κάπου καταλήξει.

Με την λεπτή διαφορά που τείνει ν’ αποκτήσει ο καλλιτέχνης και ο έμπορος τέχνης, δυστυχώς έχουν σωπάσει και κάποιες φωνές που έπρεπε να ακούγονται, λόγω του ότι σιχάθηκαν το σύστημα, ή γιατί δεν τα κονομάνε αρκετά(:wink: ή για δικούς τους λόγους. Για μένα και οι μουσικοί, καλλιτέχνες δεν είναι άμοιροι ευθυνών, απλά δεν μπορούν να κάνουν τόσα πολλά ή θέλουν να φάνε κι αυτοί το κάτιτί τους.
Μήπως οι εταιρείες δεν είναι τα μοναδικά λαμόγια στην όλη φάση;

Οι εταιρείες είναι κερδοσκοπικοί οργανισμοί και καλά κάνουν να προσπαθούν να κερδίσουν. Μήπως για να μειώσουν τα κέρδη τους θα πρέπει όλο το σύστημα (καλλιτεχνών, “καλλιτεχνών” και παρασιτολόγων αυλικών) να περιορίσουν τις ορέξεις τους.
Δεν το τρώω εύκολα ότι για όλα φταίνε ΜΟΝΟ οι εταιρείες και τα γνωστά α’ ονόματα.

Για να μην πιάσουμε τα γούστα του κόσμου, που είναι για τα ΜΠΑΖΑ!

Πιάσαμε τις δισκογραφικές που αφορούν το φόρουμ μας, αλλά τα ίδια δε γίνονται από μαιευτήρια μέχρι οικοδομές και από συνεργεία μέχρι ταβερνεία.

ΥΓ1: Προσωπική φίλη που ήταν Γεν. Δ/ντρια στην FM REcords μου έχει πεί ότι περνάνε τα χίλια μύρια όσα, από τις “βεντέτες”. Το ότι χάνουν χοντρά, όντως αληθεύει αλλά μην ανησυχείτε καθόλου έχουν ήδη βρεί εναλλακτικούς τρόπους κονόμας.

ΥΓ2: Ας μην συνεχίσω στα παραπάνω περί Ολλανδίας κλπ, γιατί δεν πρέπει να χαλάσω την κουβέντα που έχει ξεκινήσει εδώ, αλλά βλέπετε μόνο τ’ αρνητικά, και μεταφέρετε μόνο τα κακώς κείμενα. Όλοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι είναι βλέπεις “παρθένες”! Βέλγοι, Σουηδοί, κλπ, κλπ. Λες κι εμείς πάμε πίσω. …:079:

Φιλε Πανο,η επεμβαση σου,τα ειπε με πολυ καλυτερο τροπο όλα όσα ηθελα να πω εγω, και πεσανε πανω μου να με φάνε οι υπερμαχοι της απολυτης ελευθεριας των παντων.Κι εγω αυτό προσπαθησα να πω: Ο οβολός μας να πηγαίνει εκεί που πρέπει κι εκεί που χρειάζεται.