Εκπαιδευτικά βιντεάκια (καλά και κακά)

Στα διαστήματα κοιτάμε μόνο βάση-κορυφή, ενδιάμεσα ας γίνει ό,τι θέλει. Ακόμα και πχ στο χιτζάζ που είναι Η-3Η, πάλι μεγάλη είναι η 3η (απόλυτη απόσταση ίση με Τ-Τ).

2 «Μου αρέσει»

Με αυτό το σκεπτικό και στο χιτζασκιάρ έτσι θα λειτουργήσουμε άρα κ εκεί ματζόρε.
Ευχαριστώ ρε Νίκο!! Και για την αρχική ανάλυση και για την όρεξη της (υπερ)ανάλυσης που προέκυψε.

2 «Μου αρέσει»

Να είσαι καλά! Και όλα αυτά έχοντας κατά νου ότι δεν έχει κανένα απολύτως νόημα η διάκριση σε "ματζόρε δρόμους ή “μινόρε δρόμους”. Όσα είπαμε χρησιμεύουν μόνο και μόνο για να βρίσκουμε την συγχορδία που εκφράζει το κάθε πενταχορδο, το άκουσμα ενός δρόμου δεν χωρίζεται σε ματζόρε ή μινόρε (εκτός φυσικά από τους ομώνυμους δρόμους).

3 «Μου αρέσει»

Αυτό ακριβώς εφαρμόζεται στη λύρα! (Που έχει βέβαια πολύ μικρότερη χορδή από τον μπαγλαμά και φτάνεις).

Και είναι πολύ σημαντικό για το ερώτημά σου Γιάννη να σκέφτεσαι έτσι, και όχι π.χ. με τάστα (έχω τρίτο τάστο; μινόρε - έχω τέταρτο; ματζόρε), αφού δεν είναι σπάνιο να έχεις και τα δύο:

Σαμπάχ - Ρε, Μι, Φα (άρα μινόρε), Σολ ύφεση (που δεν είναι Φα#)…
Σεγκιάχ - Ρε, Μι# (που δεν είναι Φα), Φα# (άρα ματζόρε)…

Η τρίτη βαθμίδα πάνω από το οποιοδήποτε Ρε (φυσικό, δίεση, ύφεση) είναι ένα οποιοδήποτε Φα (φυσικό, δίεση, ύφεση). Αυτό κοιτάς.

3 «Μου αρέσει»

Αυτό με τα δάχτυλα το είπα σαν μέτρημα (όπως κάνουμε πρόσθεση με τα δάχτυλα), όχι για το παίξιμο! Αλλά είναι ενδιαφέρον που εφαρμόζεται στην λύρα.

1 «Μου αρέσει»

Ο Λουκάς Λημναίος, που έχει βγάλει και βιβλία (βλ. άλλη σχετική συζήτηση), έχει και εκπαιδευτικά βιντεάκια, όπου μπορούμε να σχηματίσουμε κάποια άποψη για το πνεύμα και το επίπεδο της δουλειάς του.

Θα έλεγα ότι πρόκειται κυρίως για μαθήματα οργανογνωσίας, για οδηγίες δακτυλισμών στην ταστιέρα.

Είδα και κάποια βιντεάκια με κομμάτια: βασικά απλώς τα παίζει, αργά αργά να βλέπουμε τι κάνει, με παρεμβολή σύντομων σχολίων του τύπου «και τώρα πάλι το ίδιο» ή «και τώρα μ’ αυτό τον δακτυλισμό περνάμε στην άλλη χορδή».

1 «Μου αρέσει»

@pepe συγγνωμη για αυτο που θα πω και χωρις καμια παρεξηγηση ,σεβομαι το καθε ατομο μεσα σε αυτο το υπεροχο φορουμ, αλλα ο συγκεκριμενος που εστειλες οχι απλα δεν ειναι καλος, θα ελεγα ακαταλληλος , ναι μεν οι νοτες των δρομων ειναι σωστες (και σε ελαχιστα τραγουδια ειναι σωστες οι νοτες) η δαχτυλοθεσια του ειναι απαραδεκτη , και νευριαζω και απορω πως γινεται ενας με το ζορι ερασιτεχνης χωρις καμια σπουδη να αποκαλει τον εαυτο του καθηγητη μουσικης και να πουλαει βιβλια . Δεν τον γνωριζω προσωπικα αλλα λεω πως δεν εχει καποια σπουδη γιατι πραγματικα η δαχτυλοθεσια του σε κανει να μην παιζεις καλα … ειναι απαραδεκτος…

αποφασισα μετα απο ωρα να δωσω ενα παραδειγμα για να γινω πιο σαφης . πατησα κυριολεκτικα το πρωτο βιιντεο του που ειδα Λημναιος Λουκάς Νο 11 καραβοτσακισματα!!!Δωρεάν μαθήματα στο μπουζούκι - YouTube

αλλαξε τον δρομο του τραγουδιου, το χουζαμ το εκανε καθαρο ματζορε . στο κλεισιμο τησ εισαγωγης γυρω στο 1.21 αντι για σολ παιζει φα διεση αρα το εκανε ματζορε . για τη δαχτυλοθεσια δεν σχολιαζω τα ειπα πανω … υ.γ τωρα ακουσα και το υπολοιπο και ειναι ολα λαθος οχι μονο η εισαγωγη , παιδια μην περνατε τραγουδια απο δω ειναι αμαρτια αν ειστε αρχαριοι και μαθαινετε τωρα να μαθετε λαθος

τουλαχιστον αν θες να αποκαλεσεις τον εαυτο σου δασκαλο μουσικης μαθε να διαχωριζεις τους δρομους , η εστω να εχεις ενα “μουσικο αυτι” που λεμε να μπορεις να ακουσεις οτι παιζεις λαθος δρομο

επισης το σολο του ζαφειριου το οριτζιναλ ειναι αυτο Στέλιος Ζαφειρίου ΧΑΣΑΠΟΣΕΡΒΙΚΟ bouzouki solo 1963 - YouTube ξεκιναει περιπου στο 0.56
το “μαθημα” που το εμαθε και λαθος στο παιδακι ΛΗΜΝΑΙΟΣ ΛΟΥΚΆΣ Σόλο Ζαφειρίου με τον μαθητή μου Δημήτρη που είναι10 χρονών!!!❤️ - YouTube
μονο την πρωτη φραση του σολο ακουσα που ηταν λαθος και δεν ακουσα το υπολοιπο . λιγοτερο τραγικο το λαθος εφοσον ειναι εντος δρομου , αλλα τα καραβοτσακισματα που αλλαξε και δρομο απαραδεκτο

3 «Μου αρέσει»

Άκουσα και εγω τα καραβοτσακισματα, η αλήθεια είναι οτι είναι αλλο τραγούδι.
Κώστα αυτο είναι ενα απο τα θετικά του φόρουμ, να εντοπίζεται υλικό και να σχολιάζεται θετικά η όχι προς όφελος όσων δεν ξέρουν.
Φυσικά χωρίς να προσβάλλουμε κανέναν.
Εγω όταν αποφάσισα να κάνω μαθήματα και βρήκα κάποιον στο youtube που έδειχνε τραγούδια ρεπερτορίου που μου κάνουν, η επόμενη μου κίνηση ηταν να τον γκουγκλαρω και βρέθηκα απευθείας σε σχολιασμό του δασκάλου σε νήμα του φόρουμ και έτσι πήρα την απόφαση οτι μου κάνει αυτος ο δάσκαλος.

3 «Μου αρέσει»

Καλησπέρα,

δεν θα κρίνω τον άνθρωπο σαν δάσκαλο, δεν κοίταξα καν τα βίντεο, δεν διδάσκουν μόνο οι καλοί, και ακόμα και οι δάσκαλοι γίνονται καλύτεροι με τον καιρό. Επίσης, ποιός είπε ότι κάποιος που δείνχει ολόσωστα τα καραβοτσακίσματα ως νότες, ή τα “σωστά” δάχτυλα, είναι καλύτερος δάσκαλος σε μεταδοτικότητα ή πιο ηθικός άνθρωπος;
Αυτό που με ενοχλεί είναι που βγάζουμε στα σόσιαλ ένα 10χρονο παιδί για να δείξουμε ότι είναι καλός μαθητής (ταλέντο). Φάουλ του δασκάλου αυτό…
Πριν λίγες μέρες, είδα ότι ένα παλικαράκι, άντε να πηγαίνει γυμνάσιο, είναι φοβερός δεξιοτέχνης στο μπουζούκι κι έχει βγει φάτσα κάρτα στο Φέισμπουκ και νάσου βιντεάκι να παίζει, και με τον έναν και με τον δείνα… προφανώς με την συναίνεση των γονιών του.
Όχι ρε παιδιά, δεν ξέρω, νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για δημόσια έκθεση…

6 «Μου αρέσει»

Αυτό είναι καλό θέμα για κουβέντα.
Μήπως να διαχωριστει;

ως δάσκαλος ή ως γονέας διαπιστώνουμε οτι υπάρχει ένα παιδί με ικανότητα που τα πάει καλα.
Τι κάνουμε για αυτό και τι ΔΕΝ κάνουμε;

Η δυσκολία είναι στο να μη στερήσουμε στο παιδί πρόοδο. Δηλαδή αν κάποιος τα πάει καλά και μπορεί να σταθεί μόνος του, το λογικο είναι να του επιτρέψουμε ή ακόμα και να ενθαρρύνουμε “ώρες πτήσης”.
τι γίνεται όμως σε βαθος χρόνου; Είναι δύσκολο να διαχειριστούμε σωστα τόσο την καλλιτεχνική ανάπτυξη οσο και την πνευματική αλλα και επαγγελματική.

5 «Μου αρέσει»

Μπάμπη αν αναφέρεσαι στο παιδί που εχω στο μυαλό μου, το προφιλ του στο FB οπως και στο Instagram ειναι κοινό με του πατέρα του για αυτό έχει δυο ονόματα.

Πράγματι σηκώνει πολύ συζήτηση γιατί δεν ξέρω προσωπικά ως γονέας αν έβλεπα τον γιο μου να παίζει δίπλα σε πρωτοκλασατους μπουζουξηδες πως θα διαχειριζομουν τα social.
Μην ξεχνάμε οτι πλεον ανεβαίνουν βίντεο απο οποιονδήποτε, δηλαδή το συγκεκριμένο παιδί υπάρχει σε βίντεο στο YouTube που παιζει σε μαγαζιά ανεβασμένο απο άλλους χρήστες.

Συμφωνώ .

2 «Μου αρέσει»

Αυτό το φα δίεση πάντως, στα Καραβοτσακίσματα (μόνο αυτό άκουσα απ’ όλο το “μάθημα”), βγάζει μάτι. Απαράδεκτο, προσβολή στο κομμάτι. Μα καλά, αφτί δεν έχει; Ολόκληρο ημιτόνιο είναι!

2 «Μου αρέσει»

Παιδιά θα απαντήσω λίγο σε όλους μαζί και λίγο πιο γενικά , δεν θα έκραζα ποτέ κάποιον άνθρωπο που προσπαθεί να μεταδωσει γνώσεις και ας είναι και λιγο λάθος . Απλά θεωρώ απαράδεκτο να αποκαλείς τον εαυτό σου καθηγητή μουσικής και να μην ξέρεις σε τι δρόμο είναι ένα τραγούδι . Όσο για την έκθεση του παιδιού συμφωνώ με τον φίλο πιστεύω είναι παρά πολύ νωρίς …

Κι εγώ προσπαθώ να αποφεύγω καταδικαστικές κριτικές, αλλά όταν πρόκειται για εξόφθαλμες περιπτώσεις τα πράγματα καλό είναι να λέγονται για να προστατευθεί κόσμος. Και στο θέμα της έκθεσης του παιδιού, αλλά και στο μάθημα. Με την πένα να πηγαίνει βάρκα-γιαλό και τον δείχτη να πετιέται έξω από την ταστιέρα δεν παίζεις ούτε τετράχορδο (όπου μπορώ να κατανοήσω εκτέλεση νταλάρα ή σκυλάδικη).

1 «Μου αρέσει»

Αυτό ακριβώς , τώρα που τα ξαναδιαβάζω ίσως ήμουν λίγο «κακός» που τα είπα έτσι, αν συζητουσαμε κάτι άλλο δεν θα φερόμουν έτσι αλλά επειδή προκειτε για μάθηση… καλό είναι να λέγονται για να μην μαθαίνουν λάθος αυτοί που ξεκινάνε τώρα . Και όχι μόνο να το δουν οι αρχάριοι , ίσως και κάποιο γονείς που θέλουν να πάρουν το βιβλίο για τα παιδιά τους να δούνε το φόρουμ με αποτέλεσμα να πάρουν κάποιο καλύτερο βιβλίο

1 «Μου αρέσει»

Και γιατί να με πειράξει εμένα; Τη μέρα που τον πόσταρα, εκείνη τη μέρα τον είχα πρωτομάθει, ελάχιστη ώρα πριν. Τον ανέβασα επειδή σε άλλο νήμα είχε γίνει λόγος, ή για την ακρίβεια ερωτήσεις, για κάποια βιβλία του.

Ο σκοπός του νήματος είναι:

Κάθε βάσιμη κακή κριτική μπορεί να είναι ωφέλιμη.

2 «Μου αρέσει»

Είπα απλά χωρίς παρεξήγηση γιατί δεν ήξερα αν είναι κάποιος που παρακολουθείς και σου αρέσει και δεν θα ήθελα να με παρεξηγήσεις . Συμφωνώ πως αυτός είναι ο σκοπός του νήματος .

Ένας που είδα τώρα ότι έχει πολλές ασκήσεις . Τετράχορδος βέβαια αλλά και σε τριχορδο μπορούν να παιχτούν είναι ο Αλέξης σκαρπος https://youtube.com/channel/UCuFuhZhM18AmEN-4BSvCsNQ
Δεν έχω δει πως δείχνει τα τραγούδια και αν κάνει μαθήματα τραγουδιών πάντως στις ασκήσεις μου άρεσε .
Επίσης ένας άλλος τετράχορδος που Έχει κάνει φοβερή δουλειά στους δρόμους, ο Γιώργος Τσακαρακας . Τους δείχνει από όλες τις θέσεις πάνω στο μπουζουκι , οι περισσότεροι τον δείχνουν απλά στην «πρώτη θέση» . Επίσης έχει και βίντεο με ταξιμι από καθε δρόμο για να τον καταλάβεις καλύτερα . Ένα παράδειγμα Tsakarakas Bouzouki Lesson Κλίμακεςθέσεις Scales & Positions ΡΕ ΜΙΝΟΡΕ ΑΡΜΟΝΙΚΟ - YouTube
Καμία σχέση με ρεμπέτικο , τα τραγούδια που δείχνει είναι λαϊκά και στολισμένα , όποτε για τους περισσότερους σε αυτό το φόρουμ το μόνο που θα σας ενδιέφερε στο κανάλι του είναι αυτά τα βίντεο με τις κλίμακες . Αν σε κάποιους αρέσει και το πιο σκυλαδικο σε καλόγουστα επίπεδα δείτε τον και σε τραγούδια

1 «Μου αρέσει»

Αφού δηλώσω ότι συμφωνώ απολύτως με τις κριτικές στα Καραβοτσακίσματα (το Σόλο Ζ. δεν το είδα), κάποιες λεπτομέρειες:

Νομίζω ότι έχει σπουδές. Στην κλασική μουσική. Εκεί που τον γκούγκλαρα, πήρε το μάτι μου ένα βιογραφικό του αλλά δεν το κοίταξα περισσότερο γιατί άλλο γύρευα. Και πως έχει σπουδές, τι λέει; Άμα είσαι καλός, είσαι καλός και χωρίς σπουδές, Άμα δεν είσαι, δεν είσαι. (Προφανώς δε θα έλεγα το ίδιο για κάθε τομέα, αλλά εδώ μιλάμε για λαϊκή μουσική.)

Όσο για το «καθηγητής μουσικής», αυτό επαγγέλλεται!

Αυτά δεν τα λέω ούτε για υπεράσπιση ούτε για επίθεση στον άνθρωπο. Απλώς για να μην του καταλογίζουμε περισσότερα απ’ όσα έφταιξε.

2 «Μου αρέσει»