Γεια σου Ανδρέα (Huzzam)…σχετικά με το θέμα είχαν γίνει παλιότερα κάποιες συζητήσεις που μπορείς να δείς εδώ Θαμπούρα - Μουσικό Όργανο (εκεί θα βρείς και κάποιους κατασκευαστές.Σημείωσε τη δικιά μου αγαπημένη μαστόρισα την Elif Kizilhan ,που περα απ τους προφανείς λόγους–είναι πολύ γκιουζελίκι η κοπέλα- άκουσα ότι κάνει και πολύ καλά ταμπούρια )
Απο κεί και πέρα ενώ μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό του Νίκου Πολίτη και το λόγο που προτείνει το σαζι αντι του ταμπούρ, παρόλα αυτά να πώ ότι η μόνη ομοιότητα μεταξύ των δύο όργάνων είναι ότι και τα δύο είναι έγχορδα και παίζονται με πένα…
Κατα τ άλλα δεν έχουν καμία απολύτως σχέση…ούτε η τεχνική,ούτε το ύφος,ούτε η πένα,ούτε το ηχοχρωμα του οργάνου…ούτε τα διαστήματα φυσικά. Κυριως η τεχνική του είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο.Τα γλισάντα,τα βιμπράτα του,οι τσαπμάδες(carpma) δεν σχετίζονται με το παίξιμο του σαζιού που δεν εμβαθύνει πολύ στην ανάλυση των μακαμιών.
Αποψη μου αν θες πραγματικά να μπείς στο τριπάκι του ταμπούρ πρέπει να πάρεις το real thing
Οσο για δασκάλους.Στην Αρτα στο ΤΕΙ Παραδοσιακής μουσικής διδάσκει ο Baris Bal φοβερός παίχτης ταμπουρ και λάφτας όπως επίσης και ο Παπαπετρόπουλος…αλλά αυτόν μάλλον θα τον γνωρίσεις στην Κρήτη να πάς στον Ρος…
Νίκος