Με την ευκαιρία χθεσινής συναυλιούλας που πραγματοποιήθηκε στο χώρο πέριξ του εργοστασίου της εταιρίας με τη παρουσία γνωστών και μη καλλιτεχνών και την προσπάθεια να αποφευχθεί η κατεδάφιση του θα ήθελα να σημειώσω: Το θέμα έχει ήδη προβληθεί εκτενώς από το “Λαικό τραγούδι” και βέβαια ο Γ.Κοντογιάννης ήταν μπροστάρης και χθές. Η επίσημη πολιτεία ως γνωστόν προκρίνει τα κιτσάτα πανηγυράκια τύπου “Γιουροβίζιον”. Όταν το ρεμπέτικο λόγω της δύναμης του μπορεί να λατρεύεται από ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου, στην Ελλάδα οι ψωνισμένοι αφελείς ιθαγενείς ασχολούνται με Βίσση και Fame-Dream πατάτες. Η COLUMBIA αντί να απαλλοτριωθεί και να γίνει ένα μουσείο δισκογραφίας πάει για κατεδάφιση. Στο υπουργείο Πολιτισμού έχουν ως προτεραιότητα βέβαια την ΆΝΝΑ και τη Παπαρίζ(δ)ου οπότε ελάχιστη σημασία έχει αν μέσα σ’αυτά τα στούντιο ηχογραφούσε-μεγαλουργούσε ο Τούντας,ο Μάρκος,ο Τσιτσάνης,ο Σκαρβέλης,ο Παγιουμτζής,ο Καζαντζίδης, ο Παπαιωάννου και τόσοι άλλοι που δεν χωρούν στη σελίδα αυτή αλλά ούτε και στα μίζερα αισθητικά στάνταρντς της mainstream χλαπάτσας. Δεν πειράζει, περαστικά…
Ρε παίδες, δεν είχε κυρηχτεί διατηρητέο το κτήριο;; Τί είναι πάλι όλα τούτα περί κατεδάφισης;;
Έτσι είχα μάθει.Αλλά την προηγούμενη εβδομάδα παίχτηκε στα κανάλια ότι μπήκαν μπολντόζες αφού βγήκε παραδόξως άδεια κατεδάφισης από τη πολεοδομία. Τι συμβαίνει τώρα, θα δείξει…Αν έχει κηρυχθεί διατηρητέο πως προχωρεί η κατεδάφιση;
ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ μνημείο της νεότερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς κηρύχθηκε το κεντρικό κτήριο των εγκαταστάσεων της Columbia στην περιοχή Προμπονά της Ριζούπολης επί της οδού Ηρακλείου 127. Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις της ιστορικής δισκογραφικής εταιρείας, η οποία για περισσότερο από μισό αιώνα μεσουράνησε στον ελληνικό μουσικό χώρο με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής.
Η απόφαση του ΚΑΣ μπορεί να δρομολογήσει τη δημιουργία μουσείου της ελληνικής δισκογραφίας από την οικογένεια Μάτσα, η οποία ίδρυσε την εταιρεία, σύμφωνα με επιθυμία που έχει ήδη εκφραστεί.
Παλιά μηχανήματα ηχογράφησης, μικρόφωνα, πρέσες, φωτογραφίες, εξώφυλλα δίσκων, ετικέτες και άλλο υλικό, όπως επίσης βιβλιοθήκη, θα μπορούσε να περιλαμβάνει αυτό το μουσείο με στόχο τη μουσική έρευνα και τεκμηρίωση.
Αλλωστε περισσότεροι από 180.000 ελληνικοί τίτλοι δίσκων έχουν τη σφραγίδα της Columbia, χωριστά οι ευρωπαϊκοί κάθε είδους, η ροκ, η οπερέτα κτλ.
Από τα στούντιο της Columbia πέρασαν ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Καζαντζίδης, ο Μπιθικώτσης, η Βέμπο, οι παλαιότεροι ακόμη Τούντας, Περιστέρης, Βαμβακάρης, Τσιτσάνης, Παπαϊωάννου, Εσκενάζυ, Μητσάκης, οι νεότεροι Ξαρχάκος, Σαββόπουλος, Λεοντής, Νταλάρας και Αλεξίου, η Βίκυ Μοσχολιού αλλά και ο Ελύτης, ο Σαμαράς, ο Σκαλκώτας και ο Καλομοίρης.
Το κτήριο άρχισε να κτίζεται το 1928 από τη βρετανική Columbia, ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 1930 και άρχισε να λειτουργεί αμέσως. Πρώτο τραγούδι που ηχογραφήθηκε ήταν το «Όταν θα πας κυρά μου στο παζάρι» του Ζοζέφ Κορίνθιου. Έκτοτε συνέχισε να λειτουργεί έως το 1991, αν και οι ηχογραφήσεις είχαν σταματήσει από το 1983.
Αυτά είναι από τη Ναυτεμπορική…
Στο ραδιόφωνο άκουσα ότι μόνο 2 κτίρια είναι διατηρητέα ( το κεντρικό και ένα άλλο ). Συνεπώς τα υπόλοιπα κτίρια μάλλον θα τα γκρεμίσουν…Σκατάντια…
Τελικά, προχωρούν στην κατεδάφιση, παρά τις διαμαρτυρίες…
Διατηρητέο χαρακτηρίστηκε μόνο το κτήριο Α,γιατί είχε κάποια ιδιαίτερα δομικά και αρχιτεκτονικά στοιχεία της δεκαετίας του ΄30 και γιατί αποτελεί σημαντική μαρτυρία για την ιστορία της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας από το 1933 έως το 1990.Επίσης διατηρητέα κρίθηκε και η πύλη εισόδου στις εγκαταστάσεις της Columbia.
Τα υπόλοιπα κτήρια δεν κρίθηκαν διατηρητέα, γιατί είχαν υποστεί αλλοιώσεις…
Η υπουργική απόφαση για κατεδάφιση στηρίχτηκε στις γνωμοδοτήσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Νεότερων Μνημείων και στην εισήγηση της Διεύθυνσης Νεότερης και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς
Εκεί είναι το θέμα. Δεν βρέθηκε κανένας από όλα αυτά τα μέλη να εκφράσει μια αντίρρηση, μια επιφύλαξη, ώστε να χαρακτηριστούν και αυτά διατηρητέα και να γλιτώσουν τις μπουλντόζες.
Τι θα κάνουν το χώρο αυτό μετά την κατεδάφιση;
Κάτι ειπώθηκε για δημιουργία “Βιοτεχνικού πάρκου υπό εξυγίανση”, ότι θα “αναζωογονηθεί” η περιοχή και ότι θα προκύψουν θέσεις εργασίας…
Αν δεν ρημάξει και αυτός ο χώρος, όπως τόσοι πρώην βιομηχανικοί χώροι που κλείνουν και εγκαταλείπονται… Ή αν δεν εγερθούν σύγχρονα τσιμεντένια κτήρια…
Ελένη.
Κατεδαφίζουν την Κολούμπια για να μη …ρημάξει!
Εχετε ξανακούσει ποτέ τέτοια δικαιολογία;
Σήμερα κατεδάφισαν το στούντιο όπου έγραψαν ο Μάρκος, ο Τσιτσάνης… όλοι οι μεγάλοι. Εκεί που καταγράφηκαν μουσικές που τίμησαν τη χώρα μας και στήριξαν κι άλλες εκφράσεις του πολιτισμού μας (βλ. το Οσκαρ που πήρε ο Κακογιάννης συνεπικουρούμενος από τη μουσική του Μίκη, βλ. το αντίστοιχο βραβείο του Ντασσέν υπό την μουσική έμπνευση του Μάνου κ.ά.). Τίμησαν την πολιτιστική ιστορία του 20ού αιώνα στον τόπο μας, έτσι όπως ακριβώς ξέρουν: Βιάζοντάς την!
Σήμερα οι μπουλντόζες γκρέμιζαν, χωρίς ο εργολάβος να έχει την απαραίτητη άδεια στα χέρια του. Και τους φύλαγαν τα ΜΑΤ, μην τύχει και τους ενοχλήσει κανένας γραφικός. Να ρωτήσω “με ποια αιτιολογία τα η ελληνική αστυνομία προστάτευε μια παρανομία;”. Σιγά μην περιμένω απάντηση. Είμαι από χρόνια …υποψιασμένος.
Ο χώρος της Κολούμπια (καμιά 15αριά στρέμματα) αγοράστηκε πριν λίγα χρόνια γύρω στο μισό δισ. δρχ. Σήμερα ας πούμε ότι έχει δεκαπλάσια αξία. Είναι τόσο εξωφρενικό το ποσό των 5 δισ. δρχ. (καμια 15αριά εκατ. ευρώ) για κοτζάμ κράτος, ώστε να το αγοράσει και να το διαθέσει ανάλογα; Μια κλανιά των πολεμικών αεροπλάνων που αγοράζουμε κάθε δυο-τρία χρόνια είναι. Τόσο κοστίζουν πέντε συναυλίες (για “εθνικούς” πάντα λόγους) που αναθέτουν σε ακατανόμαστους τραγουδιστές, σε πρώην “επαναστάτες” τραγουδοποιούς που βαδίζουν στα βήματα του Ντίλαν και σε εθνικές χαζογκομενίτσες (ενίοτε και πουρογκομενίτσες) για να μας εκπροσωπήσουν στη γιορτή των καρακιτσαριών! Τόσα δώσανε για συναυλίες “υπό το σεληνόφως” για να γιορτάσουν το …μιλλένιουμ και μάλιστα ένα χρόνο πριν συμπληρωθεί!
Το ένα κτίριο, λέει, θα γίνει μουσείο. Τα άλλα θα κατεδαφιστούν και θα ανοικοδομηθούν…
Ξέρετε τι μου θυμίζει αυτό; Το κόλπο των ματσωμένων για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων τους: Παίρνουν κοψοχρονιά μια καταπατημένη δασική έκταση (ας πούμε 30 στρέμματα), όπου δεν έχουν δικαίωμα να χτίσουν ούτε …περίπτερο. Χτίζουν ένα εκκλησάκι καμιά τριανταριά τετραγωνικά μέτρα και στον “περιβάλλοντα χώρο” του παρεκκλησιού χτίζουν μια μεζονέτα 800τ.μ.
Ετσι είναι. “Σώζουμε” το ένα κτίριο για να νομιμοποιήσουμε την καταστροφή των υπολοίπων.
Οι “της εξουσίας”, και οι σημερινοί γαλάζιοι, και οι χτεσινοί πράσινοι, είχαν ενημερωθεί. Υπουργοί πολιτισμού (;), Υφυπουργοί… Ολοι είχαν δηλώσει τη στήριξή τους και τη συμφωνία τους να γίνει ο χώρος πολιτιστικό μνημείο, με όποια μορφή κι αν γινόταν αυτό. Και μόλις άρχισε το γκρέμισμα, εξαφανίστηκαν όλοι! Κλείσανε μέχρι και τα κινητά τους!
Οταν βάζουμε το χέρι στη χαραμάδα της κάλπης και ρίχνουμε το ψηφοδέλτιο έχουμε στο νου μας ποιος πολιτικός είναι πιο καλό παιδί, ποιος γράφει καλά στη κάμερα της τηλεόρασης, ποιος προτείνεται απ’ το σημερινό γκάλοπ. Μέχρι που βγάλαμε υπερνομάρχη τη Φώφη, η οποία ήταν -όπως λέγαν όλοι- παντελώς άσχετη, αλλά ήταν καλό παιδί! Οπως βγάλαμε βουλευτές μέτριους ηθοποιούς γνωστών σαπουνόπερων και μοντέλα της σειράς. Μέχρι το ξανθό γκομενάκι από τη Θεσσαλονίκη βγάλαμε βουλευτή, άσχετα αν έχασε τη θέση από επιλογή του προεδράκου.
Αυτοί είναι οι “εκλεκτοί” του ελληνικού λαού. Και απ’ τη μεριά τους τιμούν ανάλογα την ψήφο που παίρνουν. Γιατί εκλέχτηκαν επειδή έχουν ωραία φάτσα και φροντίζουν να τη μοστράρουν καθημερινά. Και με βάση τη λογική, καλά κάνουν. Δεν εκλέχτηκαν για να στηρίζουν πολιτιστικές παραδόσεις.
Εχεις δίκιο Αρη…αλλά και όλοι εμείς φταίμε.
Πού ήμασταν χτες; Πώς συμμετείχαμε σε αυτή τη διαμαρτυρία; Από την πολυθρόνα μας, σε πλήρη συμφωνία και συμπαράσταση! Από το κομπιουτεράκι μας ακούγοντας τα τραγούδια τού Μάρκου και του Δελιά κι όλων των άλλων και να κάνουμε τους ευαισθητοποιημένους…
ΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΝΕΡΓΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ !
(δείτε το ποστ που -από τέλος Απρίλη- το είχε ήδη θίξει ο Γιώργος.
Παραθέτω και το Δελτίου Τύπου της
“Πρωτοβουλίας για τη διάσωση και αξιοποίηση του εργοστασίου της COLUMBIA”:
http://www.rembetiko.gr/forum/messages/157/102828.html#POST110569 )
(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Ιωάννα 16 Μάιος, 2006)
Εδώ και 60 χρόνια, αυτή η χώρα κυβερνιέται από εργολάβους. Με τις υγείες μας…
Περασα το πρωι απο εκει .
το ισοπεδωσανε!!!
Χθεσινη φωτο…
Περα για περα συμφωνω με το ποστ του Αρη !!
Και 5 και 15 δις για να επαυξησω που δεν ειναι τιποτ’αλλο απο 3 πορδες των F 16 !!
Δεν εχω εικονα για ολο το ακινητο, ξερω μονο τα 1-2 κτιρια που ειναι μπροστα και την πραγματικα εντυπωσιακη πυλη, αλλα τουλαχιστον θα μπορουσαν να περισωθουν τα 2-3 σημαντικα κτιρια της Columbia.
Ειναι μερος της νεωτερης πολιτιστικης ιστοριας μας και απο μαγκια και εγωισμο επρεπε να τα κρατησουμε !!
Ετσι για να εχουμε ενα τοπο “προσκυνηματος” στο νεωτερο ελληνικο λαϊκο -ως επι το πλειστον-
τραγουδι. Εμεις οι Ελληνες μπορει να μην εχουμε ταξη, δρομους, δημοσια εργα, δημοσια υγεια, πολιτικη αξιοπιστη αλλα γραμματα και τεχνες το γ…ο εχουμε !!
Μεσα σ’ολη την ευτελεια που μας εχει κατακυριευσει ακομα παραγουμε πολιτισμο !!
Το ιδιο εχει μαλλιασει η γλωσσα μου να λεω εδω σε διαφορους υπευθυνους και μη … βρειτε ενα οικοπεδο στο Γαλατα (τοπο καταγωγης του Μικη) και φτιαξτε ενα σπιτακι ή βρειτε ενα παλιο οικημα και πειτε το, σπιτι του Θεοδωρακη. Οταν ο ξενος θα παει στο Φαραγγι της Σαμαριας να περασει κι απ΄το σπιτι του Θεοδωρακη και ας ειναι καθε μερα 3-4 ατομα καποια ωρα και να παιζουν τραγουδια του. Ολοι λενε ωραια ιδεα, αλλα που …
Εδω τοσα Ολυμπιακα εργα κανανε και μαραζωνουνε, γιατι δεν υπαρχει εκμεταλλευση.
Για να τ’αρπαξουνε οι εργολαβοι οπως σωστα λεει ο Φρανκ.
Και ο κυκλος κλεινει μια και ο εργολαβος θα παει να τα ακουμπησει στα ποδια της σκυλούς το βραδυ, μηπως εχει σημασια αν το πολιτιστικο της βαρομετρο ειναι στα ταρταρα ;;
Συμφωνω και με την Ιωαννα οτι κι ο Αγιος φοβερα θελει. Καποια στιγμη βρηκα το μειλ του Ανδρικακη και του στελνα μειλ καθε τοσο και λιγο : κυριε διευθυντα της ΕΡΤ εμεις εδω στα Χανια πληρωνουμε ΕΡΤ ενα καρο λεφτα στο λογαριασμο της ΔΕΗ και δεν εχουμε 3ο προγραμμα !! Αλλα και τα αλλα κρατικα καναλια δεν ακουγονται (λιγα βατ) και ειναι μονοφωνικα. Πριν 2-3 μηνες εγινε μια ψιλο-διαμορφωση των συχνοτητων στα Χανια και τη συχνοτητα ενος ιδιωτικου (δεν ξερω αν ειχει και αδεια) πηρε το 3ο προγραμμα !!! Το αστειο ειναι
οτι ακομα στο RDS λεει “Original” το ονομα του παλιου σταθμου …
Ελλαδα ατελείωτη, τσαντιρι με πισινα …
Συμφωνώ απολύτως με όσα έγραψε ο Άρης.
Αλλά…
μου επιτρέπετε μια ανατροπή ;
Μήπως ο κ. Μάτσας, της μεγάλης οικογενείας, που έγινε μεγάλη πατώντας πάνω στα σώματα (-πτώματα) όλων των Ελλήνων μουσικών τόσων δεκαετιών, αυτός ο ίδιος που έδειξε σε κάθε ευκαιρία πόσο περιφρονεί τους Έλληνες δημιουργούς, δικαιούται να κάνει την “ιδιοκτησία” του ό,τι γουστάρει ;
Μήπως αυτή δεν είναι η φυσική συνέχεια της “πολιτικής” του, ως “εταιριάρχη” ;
Εμπορικό κέντρο θέλει να φτιάξει ο άνθρωπος… Δεν δικαιούται ; Αυτό κάνει μια ζωή… Κατεδάφισε τον Μάρκο και τον Τσιτσάνη (τα ονόματα μόνον συμβολικά, γιατί γκρέμισε πολλούς) για να φτιάξει “φίρμες”, που δυστυχώς σήμερα θεωρούνται καθολικής αποδοχής “καλλιτέχνες”…, διότι θεώρησε ότι αυτό τον συνέφερε.
Ή μήπως πρέπει να είμαστε τόσο αφελείς που να περιμένουμε πρωτοβουλίες ή αντίσταση από το “πολιτικό” στελεχιακό δυναμικό, που η πρώτη του επιδίωξη είναι πάντοτε να αποδείξει πόσο καλός υπάλληλος μπορεί να είναι των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων; (Φευ ! Χατζηαβάτηδες και όχι Καραγκιόζηδες, όπως θα θέλανε ίσως να είναι…)
Και άλλη μια “ανατροπή”:
Θα περίμενε κανείς, όλοι αυτοί οι ειδικοί επιστήμονες που γνωμοδοτούν “έγκριτοι και εγνωσμένου κύρους που έχουν αναλώσει τη ζωή τους στην προστασία των μνημείων”, όπως τους χαρακτήριζε σημερινή εφημερίδα, να κάνουν μια υπέρβαση και να ξεπεράσουν το τυπικό μέρος: έστω και αν δεν υπάρχουν εκείνα τα δομικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν “διατηρητέο” ένα κτήριο, να μετρήσει η πολιτισμική του ιστορία…
Ακριβώς γιατί δεν είναι υπάλληλοι κανενός με τη στενή έννοια του όρου.
Από κει και πέρα την ευθύνη επίσης έχει το “Υπουργείο Πολιτισμού”.
Και κάτι ακόμα: αν επεκταθεί η λεωφόρος Ηρακλείου, όπως λέει το σχέδιο, δεν βλέπω να διασώζεται ούτε η Πύλη εισόδου, που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα.
Ελένη.
ελάτε τώρα…και γιαυτό που συνέβη στην κολούμπια το πιθανότερο είναι ότι…φταίει το…πασόκ! και προς θεού…όχι ο βουλγαράκης…αυτός φταίει για άλλα πράγματα…άρα το άτιμο το πασόκ φταίει…
Το ξεπούλημα-γκρέμισμα της Κολούμπια ξεκίνησε επί ΠΑΣΟΚ (το '99 αν θυμάμαι καλά) και ολοκληρώνεται σήμερα από τη ΝΔ.
Τάσο, επειδή τυχαίνει να βρίσκομαι συχνά στους δρόμους, τα χημικά που έχω κατά καιρούς φάει δεν είναι ούτε πράσινα ούτε μπλε. Αχρωμα είναι, με την ίδια πάντα οσμή. Και την εντολή τη ρίχνουν πάντα οι ίδιοι. Αυτοί που αλλάζουν είναι τα πράσινα και μπλε υπαλληλάκια που κατοικούν εναλλάξ στο Μαξίμου και αναλαμβάνουν την υλοποίηση των διαταγών.
Θοδωρή, ο όρος “διατηρητέο” είναι μια κατάκτηση του πολιτισμού μας εδώ και χρόνια και υπάρχει ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις. Για να μην μπορεί ο καθένας να λέει: “Δικό μου είναι, του βάζω φωτιά και το καίω”. Μόνο που πια υπάρχουν τα …πολύ διατηρητέα και τα …λίγο διατηρητέα. Οπως λέμε “ήταν λίγο πέναλτυ”…
Και σε τελευταία ανάλυση ουδόλως με ενδιαφέρει αν κάποιοι είναι λιγότερο ή περισσότερο κλέφτες, λιγότερο ή περισσότερο ρουφιάνοι, λιγότερο ή περισσότερο απατεώνες. Γιατί όσο άσχημο είναι να σε αποκαλέσουν “πουστάρα”, το ίδιο και περισσότερο άσχημο είναι να σε πουν “πουστράκι” κι ακόμα χειρότερα αν σε πουν “πουστρίκο” (ζητάω συγνώμη απ’ όσους ενόχλησα με το βρωμόστομά μου).
Ελενη ολοι αυτοι οι ειδικοι που λες ειναι σε μια
θεση που απο κατω εχει μια βομβα οπως αυτες που βλεπουμε στα κινουμενα σχεδια και ειναι ετοιμη να εκραγει …
Αλλοτε δρουν υπο πιεση, αλλοτε διαπλεκονται και αλλοτε αποφασιζουν σαν αδεκαστοι κριτες.
Εγω παντως δεν ακουσα κανενα να παραιτηθει για καποιον απο τους παραπανω λογους και να τα πει ολα αυτα !!
Εξ ιδιας πειρας εχω τις χειροτερες των εντυπωσεων, μια κι εχω συμπερανει οτι ολοι προσκυνανε το χρημα δυστυχως …
Ολοι ξερουμε βεβαια οτι ολη η Αθηνα απο κατω ειναι γεματη αρχαια, άλλα σπουδαια άλλα οχι κι αυτο στο φιναλε υποκειμενικο ειναι … τρανο παραδειγμα αυτο το εκτρωμα στο κεντρικο κτιριο της Εθνικης Τραπεζας !!
Οσον αφορα τα δικα μας ισοπεδωθηκε το μαγαζι του ΤΣΙΤΣΑΝΗ στα Τρικαλα, παει η Κολουμπια, το πατρικο του Καζαντζιδη ειναι εγκαταλελειμενο και αλλα πολλα …
Οσο για τον Ματσα ειναι ο τελευταιος που του πεφτει λογος, μια και η Κολουμπια απ’οταν ιδρυθηκε ηταν ανταγωνιστικη εταιρεια με την Οντεον στην οποια ηταν υπαλληλος και τωρα τελευταια επεσαν ολα στην ιδιοκτησια του.
Εχει ομως ο καιρος γυρισματα και για το Ματσα. Ηδη οι κερδοφορες δισκογραφικες εχουν παρει τον κατηφορο, λογω ιντερνετ και λογω των υπολογιστων και ισως στο βαθος να θελει να αλλαξει επαγγελμα κανοντας τον εργολαβο ή δεν ξερω τι.
Αυτο ειναι το νεο φρουτο, ο καθε ασχετος να γινεται εργολαβος μετα τα εκατομυρια που χασανε στο Χρημ/ριο θελουνε να ρεφαρουνε τωρα …
Θα ξυπνησει ομως ο λαος (ασε που δεν εχει φραγκα) και δεν θα παταει στα εμπορικα τους κεντρα και φτου απο την αρχη.
Φτου τους …
Καλημέρα σας.
Γιώργο, δεν ξέρω τι να υποθέσω…
Αυτοί οι ειδικοί, στο παρελθόν είχαν πάρει πολλά ρίσκα, είχαν συγκρουστεί με κατεστημένα και δεν το έβαλαν κάτω. Υποπτεύομαι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτούργησαν διαφορετικά. Δηλαδή, πιστεύω ότι εδώ μπαίνει ένα άλλο θέμα: τι θεωρούμε πολιτισμό σ΄αυτό τον τόπο. Φοβάμαι ότι όλη η ευαισθησία όλων αυτών των ειδικών εξαντλείται “και στην παραμικρή αρχαία πέτρα”, όπως τους κατηγορούσαν κατά καιρούς…Θέλω να πω ότι η ιστορία του κτηρίου για τον πολιτισμό μας μάλλον τους άφησε ασυγκίνητους, γι΄αυτό κόλλησαν, σ΄αυτή την περίπτωση, στο γράμμα του νόμου και φτάσαμε εδώ.
Ανάλογες σκέψεις, δυστυχώς, είδα γραμμένες πρόσφατα στον τύπο, ότι δηλαδή είναι υπερβολικές οι αντιδράσεις του κόσμου, ότι φτάνει το ένα κτήριο και πρέπει να “αξιοποιηθούν” τα άλλα…
Ελένη.
τι τα θέλεις,Άρη.επι πασόκ δεν θα συνέβαινε ποτέ κατι τόσο βάρβαρο.
έτσι νομίζω εγώ.όπως και νάχει το πασόκ είχε υπουργούς πολιτισμού.
εδωπερα έχομε απολαύσει τατουλάκη και βουλγαράκη.
και μή χειρότερα!
Άρη - πες τα βρωμόστομε! (ήθελα να πω χρυσόστομε, αλλά για λόγους ρίμας με το ποστ σου…). Το ένα και το αυτό. Κυβέρνηση Χατζατζάρηδων, αντιπολίτευση Χατζατζάρηδων (παραφράζοντας κάτι από Κεφαλογιάννη/Θοδωρή).
Βέεεεεβαια επί Πασόκ η Ελλάδα έζησε στιγμές πολιτιστικής Ρενεσάνς…