Φουσταλιέρης

σε αφιέρωμα της ΕΡΤ για τον Φουσταλιέρη, στην αρχή του βίντεο αναφέρει για τον Μπάτη ότι εκτελούσε χρέη “οδοντιατρικού συνεργείου” στο Ρέθυμνο.

//youtu.be/V7VM-fzeCqo

…είναι πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα.

1 Like

Ανοίξαμε εδώ ένα καινούργιο θέμα, μεταφέροντας το πιο πάνω βίντεο μετά από παρότρυνση της Πελαγίας. Αναμένουμε τα σχόλια και τις απόψεις σας.

1 Like

Μαγικό!
Υπάρχουν άλλα δύο αποσπάσματα από την ίδια εκπομπή στο you Tube.

1 Like

Οποιος μπορει και εχει την καλη διαθεση ας ανεβασει και τα αλλα δυο ,
ωστε να εχουμε ολοκληρωμενη αποψη και να ακολουθησει συζητηση
για καποια πολυ ενδιαφεροντα πραγματα , που προκυπτουν απο την συνεντευξη …

Σας ευχαριστω κ.Πολιτη για την ευγενεια που ειχατε να ανοιξετε νεο θεμα …:109:

1 Like

//youtu.be/W7uIRW_OkcE&feature=related

//youtu.be/NFEAgJWgcpU&feature=related

1 Like

Στο πρωτο βιντεακι , ο Φουσταλιερης παραπονιεται οτι “οι καινουργιοι” παραποιουν τα τραγουδια του …
και προφανως ομιλει για το παιξιμο , διοτι τα λογια μαθαινονται ευκολα νομιζω …
και ρωτω , ειναι ποτε δυνατον , οταν μιλαμε για μιμητες των παλιων , να παραποιουν τραγουδια ?
οι νεοι πολλες φορες , εχουν την φιλοδοξια να ξεπερασουν και τον πρωτο διδαξαντα …
δεν μπορω να διανοηθω , εαν ο θαυμασμος και ο σεβασμος του νεου προς τον παλιο , επιτρεπει
την παραποιηση ενος τραγουδιου …
προκειται αραγε για δικαιη κριση η για εγωισμο ?
εαν καποιος ειναι μουσικος , ποτε δεν παραποιει ενα διαχρονικο δημιουργημα , γιατι απλα πανω
σ`αυτο μαθαινει και προχωρα …
επισης λεει ο Φουσταλιερης , “να ερθουν να μου πουν και ευχαριστως να τους δειξω” …

αλλα , δειχνουν ολοι ? το λεει , αραγε το εννοουσε ?

1 Like

κι εμένα μου έκανε εντύπωση το συγκεκριμένο σημείο, αλλά με εξέπληξε ευχάριστα. νομίζω μιλάει για την αλλαγή στο ύφος, είτε με απλοποίηση-ισοπέδωση είτε με στόλισμα-φόρτωμα εκ μέρους των νέων παιχτών. μήπως κάτι αντίστοιχο θα λέγαν οι πειραιώτες για τις επανεκτελέσεις του '60;
με την ευκαιρία, όποιος καταλάβει που κουρδίζει την μεσαία ο φουσταλιέρης, ας βοηθήσει λίγο. αναφέρομαι στο http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?p=194104&page=4#post194104 μήνυμα #31, η συνέχεια εκεί.

1 Like

Η κακοποίηση που έχει υποστεί το «όσο βαρούν ντα σίδερα» θα χρειαζόταν σελίδες ολόκληρες για να περιγραφεί. Δεν μιλάω τόσο για την εκφορά του λόγου, αφού το κομμάτι έχει πια γίνει πανελλήνιο και βεβαίως, δεν είναι πλέον υποχρεωτικό να τηρείται η κρητική διάλεκτος και προφορά. Ένα παράδειγμα μόνο: τα νέα παιδιά, που ιδέαν δεν έχουν βέβαια περί Φουσταλιεράκη, Μπαξεβάνη, μπουλγαριού, Λάκκας κλπ. το βλέπουν απλά και μόνο σαν ένα ακόμα τσιφτετέλι για να λικνιστούν ανατολικοπρεπώς.

2 Likes

Ν’ αγιάσει το στόμα σου (ή μάλλον το χέρι σου) κύριε Νίκο.
Εδώ και πέντε μέρες που έχει ανοίξει το θέμα, αποφεύγω να γράψω και είναι αυτά αιτία. Τα λέω συνέχεια και τα έχω γράψει εδώ επανειλημμένως και γίνομαι ίσως κουραστικός.
Κάποια πράγματα τα θαυμάζουμε, τα απολαμβάνουμε αλλά δεν τα αγγίζουμε.
Δεν δέχομαι αυτά που ακούω και βλέπω κατά καιρούς, από νέους επιτυχημένους (δυστυχώς) μουσικούς τόσο του ρεμπέτικου όσο και του κρητικού ρεπερτορίου, ότι τα παλιά τραγούδια πρέπει να ερμηνεύονται με σύγχρονα στοιχεία που απαιτεί η εποχής μας, για να είναι αποδεκτά από το ευρύτερο κοινό.
Να μην γίνουν ποτέ αποδεκτά αν είναι να τους βγάλουμε τα μάτια. Δεν θέλω να μπω στη διαδικασία να κατεβάσω παραδείγματα από το youtube από εκτελέσεις παλιών (κρητικών) τραγουδιών, για τα οποία θα χάσετε πάσα ιδέα.
Δε φταίει όμως κανείς άλλος. Όλοι αυτοί οι ανίδεοι και παντελώς άσχετοι με όλη την παραδοσιακή μας μουσική φταίνε, που πάνε και τους ακούνε και τους δίνουν αέρα να κάνουν και χειρότερα.

Οι νέοι μουσικοί pelagia, πρέπει να είναι φιλόδοξοι και να προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι από τον πρώτο διδάξαντα. Αν δεν γινόταν αυτό θα παίζαμε ακόμα τη λύρα του Απόλλωνα. Και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο μουσικός δεν πρέπει να παραποιεί ένα διαχρονικό δημιούργημα, αλλά να βασίζεται, να “πατάει” πάνω σε αυτό και να προχωράει πιο μπροστά.
Υπάρχει όμως τεράστια διαφορά στο πατάω και στο ποδοπατάω.
Υπάρχουν σωστοί (με την ευρύτερη έννοια της λέξης) νέοι μουσικοί, που τα σέβονται όλα αυτά. Δυστυχώς όμως, για την κρητική μουσική που μπορώ να γνωρίζω καλύτερα, μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού και συνήθως είναι αφανής.
Όσον αφορά δε, για το αν είναι δίκαιη κρίση ή εγωισμός, όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν όλους εμάς εδώ μέσα, που θέλω να πιστεύω ότι ασχολούμαστε με μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο και βλέπουμε και “κρίνουμε” τα πράγματα αντικειμενικά και ειλικρινά, δεν τίθεται τέτοιος ενδοιασμός.

1 Like

Το βίντεο με το Φουσταλιέρη έδειξε για ακόμα μια φορά ότι τέχνη δεν είναι ούτε δεξιοτεχνία ούτε τεχνική με την έννοια που το εννοούμε σήμερα.
Και φυσικά ούτε εξυπνακισμός, επίδειξη, σαματάς, νεοπλουτιμός και χαβαλές. Πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες του παρελθόντος ξεχείλιζαν από μουσικότητα, όπως κι ο Φουσταλιέρης που παίζοντας με 2 δάχτυλα (καμιά φορά και με τρία) έκανε το μπουλγαρί να ακούγεται υπέροχα. Τί πιο ουσιαστικό? Έμαθε ένα πράγμα που επέλεξε και το έμαθε καλά. Ο ίδιος δεν κοιμότανε, άκουγε το όργανο κι έκλαιγε, φαντάσου… Ο χτύπος του ξυπνητηριού στο βίντεο με συγκίνησε. Έχουμε ξεχάσει αυτό το τικ τακ που μας μέτραγε το χρόνο, που μας όριζε τον ρυθμό της ζωής στο 60 και γεμίσαμε υπόκωφα βουητά ηλεκτρικών συσκευών και μουσικών οργάνων.
Το Στελλάκι από την Κρήτη…

1 Like

Έτσι είναι Babis. Και μάλιστα το “Όσο βαρούν τα σίδερα”, είναι τόσο απλό στις νότες του και παρ’ όλα αυτά κανένας μέχρι σήμερα δεν το έχει αποδώσει καλύτερα από τον Φουσταλιέρη (κατά την ταπεινή μου άποψη).
Και ας έπαιζε με τα δύο δάκτυλα, σε αντίθεση με νέους καλλιτέχνες που κάνουν ολόκληρες ενορχηστρώσεις με κιθάρες, μπάσα, λαούτα, τουμπερλέκια και νταούλια, για να το αποδώσουν.
Να αποδώσουν τι;
Όπως πολύ σωστά παρατήρησες, ένα απλό μπουλγαρί είναι.
Πόσο “απλό” βέβαια, αυτό είναι μεγάλη ιστορία.

1 Like