Υπήρξε ανοχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας προς τους Έλληνες;

Με την “ανοχή” της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;;;
Ανεκτικός, ο Οθωμανός τύραννος; Ανοχή ο Τούρκος;
Ανοχή η Οθωμανική Αυτοκρατορία, των αιμοσταγών (“κόκκινων”) Σουλτάνων; Που θυσίαζαν “γκιαούρηδες” αιχμαλώτους, στασιαστές, όποιον ήθελαν στην ουσία, κάθε φύλου και κάθε ηλικίας, με το τυπικό του Κουρμπάν Μπαϊράμ, δηλαδή τους σφάζανε σαν αρνιά, αφού τους στήνανε στη σειρά; Που το σημαντικότερο πράγμα που ανακάλυψαν ποτέ και η “προσφορά” τους στην ανθρωπότητα είναι ο φρικτός θεσμός των απηγμένων χριστιανόπαιδων Γεννιτσάρων; Που και αυτούς ακόμα, τους εξόντωσαν κατά χιλιάδες σε κάποια φάση (1826) και τους έκαψαν ζωντανούς κατά πολλές χιλιάδες όταν τους θεώρησαν πρόβλημα;
Να το λέμε σήμερα αυτό που είναι γνωστά τα πάντα για τους Τούρκους; Δηλαδή μέσα και από τα ξένα αρχεία, όχι μόνο μέσα από τα οθωμανικά, των ομογενών της Μικράς Ασίας και του Πατριαρχείου, και τα ελλαδικά του τύπου και των διπλωματών.

Για να το πούμε λαϊκά, η μόνιμη (σιωπηρή) “επικοινωνία” μεταξύ των Ρωμιών και των Τούρκων, σε όλη την Οθωμανική Αυτοκρατορία, στη Μικρά Ασία συγκεκριμένα, ήταν από την Άλωση και μετά, η εξής απλή, πάντα όμως με όρους κατακτητή-κατακτημένου, αυτό ήταν (και είναι) υψίστης σημασίας για τον Τούρκο:
-Λέγε γκιαούρη, τι θα μου δώσεις για να μη σε σφάξω, ή τι θα κάνεις για μένα;
-Κοίτα να δεις Τούρκο, λεφτά αν θέλεις (φορολογία), και υπηρεσίες (επιστήμες, τέχνες, διπλωματία με τη Δύση, κλπ), θα μου δώσεις ελευθερία να τα ασκώ και να κρατάω και για μένα, να εκπαιδεύομαι για αυτά στο εσωτερικό ή εξωτερικό, τη θρησκεία μου και τις εκκλησίες μου, τις κοινότητές μου, θα μου φέρεσαι ανθρωπινά, κλπ. Αν δε μου δώσεις, και να μου πάρεις το κεφάλι τη δουλειά σου δεν θα την κάνεις. Όσα δώσεις, τόσα θα πάρεις. Πολλά δίνεις, πολλά παίρνεις. Έτσι πάει. Πάρε λοιπόν τις σωστές αποφάσεις, “πολυχρονεμένε”, είναι προς το συμφέρον σου.
Περί αυτού πρόκειται. Ένα ατέλειωτο “αλισβερίσι” κυριολεκτικά (alis-veris = παίρνοντας-δίνοντας = αγοράζοντας-πουλώντας), με φρικτές, άσχημες ή και κάπως ανεκτές συνθήκες για τους Ρωμιούς και τους Χριστιανούς γενικότερα, τη μεγαλύτερη μειονότητα με εκπρόσωπο τον Πατριάρχη, με βάση το τι μπορούσαν να διεκδικήσουν από τον κατακτητή. Η λέξη “ανοχή” λοιπόν πραγματικά δεν αρμόζει, η σωστή λέξη θα ήταν “τήρηση” των συμφωνιών που ισχύουν και που έχουν συμφωνηθεί με τον Σουλτάνο, από τις ελευθερίες-προνόμια-δικαιώματα-κλπ που έχει διεκδικήσει και έχει πετύχει ο Πατριάρχης, για το Ορθόδοξο Μιλιέτ (Ρουμ Μιλιέτ = Ρωμιών Έθνος).

Και ποιο ήταν το ευχαριστώ του Τούρκου, που οι Ρωμιοί λειτουργούσαν την αυτοκρατορία του για αιώνες, με την καθημερινή τους εργασία και τον κόπο σχεδόν στα πάντα, εκτός από τον στρατό βέβαια και την υψηλότερη διοίκηση; Όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να πάρουν οι Ρωμιοί τη θέση που αξίζαν και τους ανήκε στην αυτοκρατορία, δηλαδή την διοίκηση αυτής ή έστω κάποιες περιοχές να γίνουν αυτόνομες αν όχι ανεξάρτητες; Το ξέρουμε το “ευχαριστώ”.
Να τα θυμούνται αυτά, τουλάχιστον όσοι κατάγονται από εκεί, αν νομίζουν ότι μπορούν ξανά “απλά” να κάνουν μπίζνες ή να συμβιώσουν με τον Τούρκο.

Το τι τρελό μπαξίσι έχει στάξει Ρωμιός στον Τουρκαλά στη Μ. Ασία τόσους αιώνες, είναι απερίγραπτο, απροσμέτρητο, 5 Ελλάδες φτιάχνει (από οικονομικής άποψης εννοώ) τόση χρυσή λίρα που έπεσε. Διότι απλά έτσι λειτουργούσε το σύστημα. Μιλάμε εκτός από τη φορολογία. Ερχόντουσαν οι χαμηλόβαθμοι του κράτους, έπρεπε να δώσει και κάτι ή να έχει ο Ρωμιός πληρωμένο όσο να ναι τον τοπάρχη, αν φερθούν καταχρηστικά να τους επιπλήξει ο τοπάρχης ή και να τους τιμωρήσει. Αν άρχιζε τις λαδιές και τις τουρκιές ο τοπάρχης, έπρεπε να στάξουν στον αμέσως παραπάνω, αν γινόταν τυραννικός και αυτός, ακόμα πιο πάνω, όσο ανεβαίναμε θα ανέβαινε το κασέ. Και μιλάμε για όσους Οθωμανούς θέλανε τις λίρες, πολλοί δεν τους ενδιέφερε, απλά ήθελαν να τυραννάνε τους χριστιανούς, δεν καταλαβαίναν από δωροδοκίες. Πόσοι χριστιανοί μπορούσαν να το κάνουν αυτό και είχαν τις λίρες; Όχι πολλοί.
Αλλιώς, έπρεπε να μεταναστεύσουν, ή να μετεγκατεσταθούν ολόκληρες οικογένειες ή και χωριά για να γλυτώσουν (συχνά νύχτα και κρυφά, για να μην τιμωρηθούν). Και πηγαίναν όπου ξέραν ή είχαν ακούσει ότι υπήρχε (σπάνια) φιλοχριστιανός τοπάρχης για να μπορέσουν να ζήσουν. Είναι καταγεγραμμένα τέτοια περιστατικά (στον Πόντο). Κι έλεγε ο ένας ανθυποτυραννίσκος στον άλλο, φέρε πίσω τους Ρωμιούς δικοί μου είναι, για μένα δουλεύουν, όχι έλεγε ο άλλος (ο σπάνιος φιλοχριστιανός), εγώ τους συμπαθώ και θα τους κρατήσω και τέτοιου είδους καταστάσεις, ορίζαν συχνά την αξιοπρέπεια, την περιουσία, την μοίρα, την ίδια τη ζωή των δύσμοιρων Ρωμιών στη Μικρά Ασία. Αλλιώς, να ζήσουν στα βουνά σαν τα αγρίμια η άλλη επιλογή, “χορεύοντας με τους λύκους” και να μείνουν εκεί, αν δεν είχαν λεφτά για μετανάστευση σε άλλη χώρα ή κουράγιο και δυνάμεις για μετεγκατάσταση κάπου με λιγότερη τυραννία.

Η μόνη ανοχή που υπήρξε, όσον αφορά τους Έλληνες στη Μικρά Ασία, ήταν κυρίως στην Καππαδοκία, ΟΧΙ σε σχέση με το καθεστώς, αλλά με μια μερίδα μουσουλμάνων γειτόνων, όσον αφορά την καθημερινότητα, είναι προφανές ότι στην απομονωμένη περιοχή αυτή μόνο χαμένοι θα βγαίνανε χριστιανοί και μουσουλμάνοι στην επιβίωση και τη διαβίωσή τους, αν διατηρούσαν εχθρότητα. Αυτό φαίνεται κατά τη γνώμη μου και από τη διατήρηση κάποιων εκκλησιών εκεί των Ρωμιών, ίσως των περισσότερων, ως μνημεία δηλαδή, από τους μουσουλμάνους μετά την Ανταλλαγή, στ’ αλήθεια φαίνεται να τις σέβονται και αυτό λόγω της παλιάς ομαλής γενικά συμβίωσης εκεί (σε αντίθεση με τον Πόντο που έχει μετατραπεί 100 χρόνια στο πιο εθνικιστικό και θρησκόληπτο μέρος της Τουρκίας και οι περισσότερες ελληνικές εκκλησίες έχουν καταστραφεί και βεβηλωθεί). Επίσης στα δυτικά παράλια, με την ανάπτυξη που γνώρισαν μετά το Τανζιμάτ από τους Χριστιανούς, μία μειοψηφία Τούρκων εκεί, πολιτών και όχι του καθεστώτος, που θα λέγαμε ήταν οι πιο φιλελεύθεροι και προοδευτικοί, οι οποίοι βέβαια, τότε όπως και σήμερα, τρέμουν την πλειοψηφία του ισλαμοκεμαλικού όχλου και με το δίκιο τους, ξέρουν με τι έχουν να κάνουν, και αν αντιδράσουν φυλακίζονται (το λιγότερο).

Και πάλι όμως, στις δύο περιπτώσεις αυτές, δεν μιλάμε για κάποιο χαρακτηριστικό του τουρκισμού αλλά για ιδιαιτερότητα της περιοχής στην πρώτη περίπτωση και για παρόμοιο τρόπο ζωής στη δεύτερη περίπτωση με τους όρους αστικής και ευρωπαϊκότροπης ανάπτυξης που καλλιέργησαν κυρίως οι χριστιανοί εκεί.
Δυστυχώς, ο τουρκισμός (ακόμα και με ελάχιστα τουρκομανικά γονίδια) παραμένει η βάρβαρη κεντροασιατική πανούκλα, που στρατοκρατεί, τρομοκρατεί και λυμαίνεται την Ανατολία (και τις εθνότητές της) και την Αν. Μεσόγειο (με τα κράτη και τους λαούς της) και θεωρεί κατόρθωμα μάλιστα πολιτισμικό την λειτουργία του βάσει των χαρακτηριστικών αυτών. Με τα δισεκατομμύρια επενδύσεων των εγκληματιών Δυτικών και άλλων, πλέον φιλοδοξεί το θηρίο να συγκαταλεγεί στις υπερδυνάμεις του πλανήτη!

Προσωπικά δεν έχω κάτι με τους Τούρκους, απλά με ανησυχεί το ότι δεν εξελίσσονται ως άνθρωποι.

3 «Μου αρέσει»

Είναι δύσκολο να ορίσουμε με ακρίβεια το πεδίο που μας απασχολεί ως πλατφόρμα αλλά σε γενικές γραμμές προσπαθούμε να έχουμε ως επίκεντρο την μουσική , με ότι κοινωνικές/ιστορικές προεκτάσεις βέβαια προκύψουν.

Παρότι προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τον ελευθερο και ειλικρινή διάλογο, κάποια πράγματα δεν αρμόζουν στον τύπο διαλόγου τον οποίο προσπαθούμε να εφαρμόζουμε εδω.

Θα ήθελα να παρακαλέσω να απέχουμε απο τέτοια σχόλια στο μέλλον.

3 «Μου αρέσει»

Μιλάς για κοινωνικές/ιστορικές προεκτάσεις ενώ εδώ υπάρχει ξεκάθαρα ρατσισμός.
Πώς αλλιώς δηλαδή μπορείς να εκλάβεις αυτό το σχόλιο;

Κανονικά τέτοια σχόλια θα έπρεπε αυτόματα να σημαίνουν τον ισόβιο αποκλεισμό από το φόρουμ.

1 «Μου αρέσει»

Ναι, με την ανοχή, χωρίς εισαγωγικά βέβαια, της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ιδρύθηκαν όλα τα ελληνικά σχολεία της Οθωμανικής επικράτειας, αφού έπρεπε για την ίδρυση του κάθε ενός, να εκδόσει τη σχετική άδεια. Και δεν τα έβγαλα από το μυαλό μου αυτά, αγαπητέ 8009, δημοσιευμένα είναι από καταξιωμένους ερευνητές του 19ου, του 20ού και του 21ου αιώνα και απλά, ενημερώθηκα.

Α, και κάτι ακόμα: Καλό θα ήταν να γνωστοποιήσεις στο χώρο αυτό το ονοματεπώνυμό σου.

1 «Μου αρέσει»

Για πιο λόγο δίνουμε βήμα και κάνουμε συζήτηση με έναν ρατσιστή;
Για να τον πληροφορήσουμε; Για να τον αλλάξουμε; Για να απαντήσουμε σε όσα ανιστόρητα ισχυρίζεται; Το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μένει η βρωμιά μέσα στο φόρουμ.
Πρόσφατα έγινα αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και δόθηκαν κάποιες κατευθύνσεις.
Η ανοχή στον ρατσισμό σε ποια απ όλες ανήκει;
Με έναν δηλωμένο ρατσιστή θα κάνεις παρέα; Θα πιεις ένα κρασί; Θα πεις ένα τραγούδι;
Τι ακριβώς θα κάνεις;
Στο όνομα ποιας πολυφωνίας θα ανεχτείς τα σκουπίδια του;
Στο φινάλε καταλήγουμε στο τι φόρουμ θέλουμε να είμαστε μέλη.
Τροφή για σκέψη.

1 «Μου αρέσει»

Το ονοματεπώνυμό μου; Για ποιον λόγο ακριβώς να το γνωστοποιήσω;

Νομίζω το έχουμε καλύψει το ζήτημα.
Δεν υπάρχει υποχρέωση να αποκαλύψει κανείς προσωπικά του στοιχεία, ο κ.Νίκος προφανώς μιλούσε για την ανεση της ανωνυμίας, ενα ζητημα που μας έχει απασχολήσει συχνά.

Ας επικεντρωθούμε στο θέμα αν έχουμε κάτι να προσθέσουμε.

3 «Μου αρέσει»

ολο αυτο το κατεβατο, δεν εχει σχεση με το φορουμ. για τις απαντησεις που ζητας, διαβασε βιβλια ιστοριας. απο τους πιο ειδικους στο θεμα, σου προτεινω τον δημητρη σταθακοπουλο. διαβασε βιβλια του η παρακολουθησε ομιλιες του εδω στο διαδυκτιο.

εδω εχεις μπερδεψει τους ανθρωπους με την πολιτικη. αλλο το ενα και αλλο το αλλο…

2 «Μου αρέσει»

Μα αυτό εξηγώ, δεν πρόκειται για κάποια φιλανθρωπικού ή δημοκρατικού τύπου ανοχή, πρόκειται για συμφωνίες συγκεκριμένες, οι οποίες όλες καταπατήθηκαν όταν πλέον ο νεοτουρκικός ανοιχτά ρατσιστικός και αντιχριστιανικός εξοντωτικός κεμαλισμός ανέλαβε πλήρως την εξουσία. Από μένα το ακούτε πρώτη φορά δηλαδή αυτό; Αν είναι δυνατόν.
Δεν κάνω προσωπική αντιμαχία, ούτε θέλω κάτι, ούτε το παίζω ανώνυμος για να αντιδικήσω, απλά αναφέρω κάποια γεγονότα, αν θέλουν κάποιοι να τα ακούσουν, αν δεν θέλουν εντάξει, δικαίωμά τους, δεν επιμένω.

Ωχ, “επαγγελματίας αντιρατσιστής”; Κατάλαβα.
Πολλούς χαρακτηρισμούς βλέπω, κλασικά, εγώ πάντως δεν δήλωσα κάπου “ρατσιστής”, ιστορικά γεγονότα αναφέρω και καταστάσεις και απλά βλέπω τα πολιτισμικά στοιχεία σε βάθος χρόνου όσο γίνεται αντικειμενικά.
Μην ενοχλείσαι, εσείς είστε τα μέλη, και η παρέα, εγώ απλός περαστικός είμαι. Αλλά και ισόβια να αποκλειστώ από το φόρουμ, δυστυχώς η ιστορία δεν αλλάζει. Εγώ φταίω που γίναν τα πράγματα έτσι ιστορικά όπως τα λέω; Δε νομίζω. Αυτή είναι η ιστορία που έχει οδηγήσει στο σήμερα, αν δε θέλουν κάποιοι να την ακούνε, αυτό είναι δικό τους πρόβλημα.
Ας μείνουν στην παρέα, στο κρασί, στα τραγούδια, καλά είναι κι αυτά.

Δίκιο έχεις αγαπητέ, δεδομένου και της γενικότερης ιδεολογικοπολιτικής ατμόσφαιρας της πλατφόρμας, η οποία δεν είναι και τόσο δύσκολο να γίνει αντιληπτή ποια είναι. Και σωστά είναι τέτοια υποθέτω, για το “ρεμπέτικο” πρόκειται εξάλλου, όχι για κάτι άλλο. Σεβαστή είναι, δεν προσπαθώ να την αλλάξω, ούτε να την κρίνω.
Από τη στιγμή όμως που σχολιάζονται θέματα παράδοσης, και συγκεκριμένων παραδόσεων, καλό είναι (αν μας ενδιαφέρει η αλήθεια και όχι κάποια μετανεωτερική φαντασιακή αντίληψη της πραγματικότητας) να ξέρουμε και για τι πράγμα μιλάμε, και κάποιες αλήθειες περί όλων αυτών, ιστορικές, κοινωνικές, κλπ. Να ακούσουμε και δυο λόγια από τους σχετικούς με όσους δημιούργησαν τα πράγματα αυτά και όχι από άλλους μη σχετικούς. Δεν δημιουργήθηκαν από μόνα τους.
Δεκτή η παρατήρηση, προφανώς κατά τη γνώμη μου δεν είπα κάτι το μεμπτό, δεν χρησιμοποίησα τίποτα παραπάνω από κοινή λογική και ιστορικά γεγονότα, σύμφωνα με τις έρευνές μου.
Σόρρυ αν ενόχλησα.
Όχι απλά δεν “εκμεταλεύτηκα την (όποια) ανωνυμία” ενός φόρουμ αλλά ξόδεψα χρόνο για να παραθέσω ανάλυση ιστορικών καταστάσεων με ακρίβεια αλλά και με λαϊκότητα, και με πράγματα που δεν λέγονται συνήθως ή παραλείπονται, και αυτά για λόγους καλύτερης κατανόησης των εποχών και των γεγονότων. Ακόμα και για ορθογραφικά λάθη ξανατσέκαρα. Άν δεν είναι εκτιμητέο αυτό και ο χρόνος μου και δεν υπάρχει και ενδιαφέρον, προφανώς δε θα επαναληφθεί.
Οπότε μην ενοχλείσθε, δεν υπάρχει λόγος.

Το θέμα διαχωρίστηκε από το Ποντιακό βιολί "σο γόνατον" από το Ακ Νταγ Ματέν - #36 καθώς εκεί ήταν εκτός θέματος.

Γράφτηκαν κάποια πράγματα παραπάνω από το μέλος @8009 τα οποία σωστά/λάθος ίσως έχει ενδιαφέρον να συζητηθούν και να δώσουν κάποια συμπεράσματα που θα είναι χρήσιμα σε επόμενες συζητήσεις.

Περί των ρατσιστικών σχολίων, ο @alk έδωσε την προειδοποίησή του, και η θέση του φόρουμ είναι γνωστή.

3 «Μου αρέσει»

Μα, το θέμα μας εδώ, σ’ αυτό το νήμα, έχει να κάνει με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, όχι με τους (μεταγενέστερους) Νεότουρκους! Είναι πασίγνωστον και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι επί Νεοτούρκων, ούτε μισή άδεια για λειτουργία ελληνικού σχολείου δεν δόθηκε.

2 «Μου αρέσει»

Κανείς δεν σε κατηγόρησε ότι δήλωσες ρατσιστής. Όμως, ο τρόπος με τον οποίο «βλέπεις πολιτισμικά στοιχεία σε βάθος χρόνου», εκλαμβάνεται από την πλειοψηφία μας ως ρατσιστικός.

1 «Μου αρέσει»

Καθώς και το παρακάτω σχόλιο…

Ιστορικά μπορούμε να κάνουμε αναλύσεις, αλλά όταν αρχίζουμε να γενικεύουμε συμπεράσματα για το ποιόν ενός λαού (και πόσο μάλλον ότι δεν είναι “άνθρωποι”), τότε ναι μιλάμε για ρατσισμό.

2 «Μου αρέσει»

Καλά, αυτό αυτό το άφησα απ’ έξω… Αγαπητέ 8009, γνωρίζεις Τούρκους προσωπικά; Μιλάς μαζί τους; Έχεις επισκεφθεί την Τουρκία; Πώς καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι οι Τούρκοι δεν εξελίσσονται ως άνθρωποι;

Δεν θα το αναλύσουμε αυτό περαιτέρω. Παρακαλώ να μείνουμε στο θέμα που αναγράφεται στον τίτλο:

“Υπήρξε ανοχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας προς τους έλληνες;”

1 «Μου αρέσει»

Χρήστο, στα πόσα ρατσιστικά σχόλια καίγεται κάποιος;

Όπως βλέπεις δεν μιλάμε για κάτι τυχαίο αλλά για ολοκληρωμένη ρατσιστική άποψη.
Και επειδή μείναμε μόνο στο τελευταίο του σχόλιο ας δούμε και τις άλλες αναφορές.
“Ανοχή ο Τούρκος”
“αν νομίζουν ότι μπορούν ξανά “απλά” να κάνουν μπίζνες ή να συμβιώσουν με τον Τούρκο.”
“Το τι τρελό μπαξίσι έχει στάξει Ρωμιός στον Τουρκαλά στη Μ. Ασία”
“του ισλαμοκεμαλικού όχλου” Εδώ φεύγουμε από τον “Τουρκο” και πάμε γενικά στο Ισλάμ.
“ο τουρκισμός (ακόμα και με ελάχιστα τουρκομανικά γονίδια) παραμένει η βάρβαρη κεντροασιατική πανούκλα,”
Τώρα Τουρκαλάς πανούκλα κλπ δεν είναι ρατσιστικά είναι αντικειμενικές αλήθειες, σωστά;

4 «Μου αρέσει»

Αυτή την περίεργη αντίληψη ότι όλοι στο φόρουμ είμαστε ένα τακίμι με τα κολλητιλήκια μας και με κοινή γραμμή, την έχουν εκφράσει δυο-τρεις φορές καινούργια μέλη που δέχτηκαν μια παρατήρηση. Δεν μπορώ να καταλάβω από πού πηγάζει, ούτε γιατί δεν το έχει πει ποτέ κανείς που να είναι αρκετόν καιρό στο φόρουμ και να έχει πληρέστερη εικόνα.

Καταλαβαίνεις ότι είναι αστείο να το λέει αυτό κάποιος που δε σκέφτηκε καν να δώσει τα στοιχεία του βιβλίου που παραθέτει. Δεν αμφισβητώ ότι αφιέρωσες χρόνο και προσοχή, αλλά έρευνα δεν έκανες.

3 «Μου αρέσει»

Δε μπορείς έτσι απλά να συνοψίσεις 400-500 χρόνια. Την εποχή της άλωσης π.χ. η έγνοια των Οθωμανών ήταν να αποφύγουν την ένωση των εκκλησιών, να ενισχύσουν την ανθενωτική μερίδα που δε θα συνεργαζόταν με τους Φράγκους. Το 19ο αιώνα η απειλή ενάντια στην Οθωμανική κυριαρχία ήταν κυρίως η Ρωσία και επιρροή της πάνω στους ορθόδοξους γενικά (στην αρχή) και στους Σλάβους ειδικότερα (στη συνέχεια). Και σ’αυτό το πλαίσιο η παλιά Ελλάδα, προσανατολισμένη προς τους Αγγλογάλλους, προτιμούσε να συνεχίζεται η οθωμανική κυριαρχία σε Μακεδονία Θράκη κλπ. παρά να προκύψει μια μεγάλη Βουλγαρία συνθήκης Αγίου Στεφάνου.

2 «Μου αρέσει»

Είναι γνωστό σε όλη την ανθρώπινη ιστορία ο ισχυρός είναι αυτός που θέτει και ενίοτε αθετεί και παραβιάζει τους όρους μιας συμφωνίας .Στις διμερείς μας σχέσεις με την Τουρκία ναι όταν θέλησαν να αντικαταστήσουν τις αστικές τάξεις τους με μουσουλμάνους τους πέταξαν σαν στημένη λεμονόκουπα γιατί ο Οθωμανός και ο Τούρκος είναι δύο διαφορετικές εθνικές έννοιες με την δεύτερη να έχει πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.Εγώ για το αποτέλεσμα δεν θα κατηγορήσω τους Τούρκους για τις αντιδικίες τους όσο τους Έλληνες πολιτικούς για την κάκιστη διαχείριση και υπεροψία τους .

Επίσης βρίσκω το λιγότερο γελοίο να λέμε πως οι Τούρκοι δεν προχωράνε σαν άνθρωποι όταν έχουμε προσχωρήσει πλήρως στην οικονομική τους τροχιά ! Μπείτε και διαβάστε τις τουρκικές εταιρίες στην Ελλάδα , τα κέρδη τους και τις επενδύσεις τους . Και σαν χώρα μας που δουλεύει κανονικά σαν αμερικανική παροικία καλό θα ήταν να κοιτάμε την καμπούρα μας αντί να κοροϊδεύουμε μια χώρα που είναι ανερχόμενη περιφερειακή δύναμη…

4 «Μου αρέσει»

Η οθωμανική αυτοκρατορία δεν επέδειξε τόσο ανοχή, αλλά περισσότερο αδιαφορία για την ίδρυση σχολείων στις κατακτημένες περιοχές, με αποτέλεσμα κάθε πόλη και κωμόπολη με ισχυρή ελληνική παρουσία να διαθέτει σχολεία, πολλά από τα οποία θα θεωρούνταν πρωτοπόρα ακόμα και στην εποχή μας.
Έτσι έχουμε σχολεία όχι μόνο στην ηπειρωτική και νησιωτική κυρίως Ελλάδα, αλλά και όπου υπήρχε ελληνισμός: Μ. Ασία, Πόντος, Βαλκάνια κ.λπ.

Αυτή όμως η «ανοχή» ή έστω η αδιαφορία για την ίδρυση σχολείων σήμανε και το τέλος της οθωμ. αυτοκρατορίας: όταν ο κατακτημένος συνειδητοποιεί την πολιτισμική (και οικονομική) ανωτερότητά του σε σχέση με τον κατακτητή, είναι πλέον θέμα χρόνου ο ένοπλος αγώνας για ανεξαρτησία.

Μια μικρή παρατήρηση ως προς αυτό:

Η Τουρκία διαθέτει μια ακμάζουσα αστική τάξη με αξιοζήλευτη εθνική συνείδηση.

Και σταματώ εδώ, ας μην βγω εκτός θεματικού πεδίου…

4 «Μου αρέσει»