Τρεις Καβαλάρηδες

Ακούγοντας αυτό το τραγούδι μου βγαίνει ένα “γιατί?” Κατά την γνώμη μου από τις ατυχέστατες στιγμές για όλους τους συμμετέχοντες, όσο και σατυρικό να είναι.

Εμένα πάντως με έκανε και χαμογέλασα. Σάτυρα είναι. Και η μιμηση τρομπέτας απο το μπουζούκι είναι έξυπνη

1 Like

Γιατί ατυχεστατες? Αφού συνεργαζόταν και με δημιουργούς του “ελαφρού” όπως ο πολύ αγαπημένος μου πολυμερής. Νομίζω και η Βέμπο συνεργάστηκε με λαϊκούς καλλιτέχνες

1 Like

Ατυχέστατη, γιατί κατά την γνώμη μου βγήκε απλά για να βγει. Ενώ γενικά και ειδικά, οι συντελεστές του τραγουδιού έχουν δώσει αριστουργήματα, αυτό θα το χαρακτήριζα από παιδικό έως μάπα. Με βάση τα ακούσματα που έχω, θα το άκουγα σε μια σκηνή με τον Κούλη Στολίγκα και τον Φραγκίσκο Μανέλλη ή και τον Κοκοβιό. Εκεί θα ταίριαζε, αλλά όχι σε δίσκο για να κυκλοφορήσει και να πουλήσει. Όπως και να έχει, εφόσον αρέσει σε άλλους, εγώ περισσεύω, αλλά επιφυλάσσομαι της αισθητικής μου.

1 Like

Το θέμα έχει ενδιαφέρον.
Σάτυρα υπάρχει στο ρεμπέτικο και αν το καλοσκεφτούμε υπάρχουν κομμάτια που με τα σημερινά δεδομένα είναι προσβλητικά

Αυτά πχ εγώ δεν θα τα ακουμπούσα

η Βαρβάρα κυκλοφόρησε και ως η Μαρίκα η δασκάλα που χει σπίτια δυο μεγάλα…κλπ

Το συγκεκριμένο που κουβεντιάζουμε μπορεί να είναι σαχλό αλλα είναι άκακο.

1 Like

Γιατί ο χρόνος περνάει και κάτι πρέπει να πουλάνε οι εταιρίες, κάπως πρέπει να τρώνε και οι οικογένειες των καλλιτεχνών, οι καλές ιδέες όμως δεν κατεβαίνουν με συχνότητα ίδια ή μεγαλύτερη από εκείνη της κατανάλωσης δίσκων. Τέτοιες παραγωγές υπήρξαν αρκετές, κάτι που δεν συνειδητοποιούμε εύκολα γιατί εμείς κυνηγάμε μόνο εκείνα που μας αρέσουν. Και σίγουρα υπάρχουν και άλλα παραδείγματα, όμως αυτό είναι μάλλον από τα περισσότερο ακραία….

3 Likes

Η κακία του καλοκαίρι τώρα, της βαρβάρας ή της Μαρίκας, πού βρίσκεται;

1 Like

Νομίζω κάποια απο τα λόγια δεν είναι αθώα
Πχ
Και τότε βλέπομ’ όλοι πως έχομ’ ομορφιές
μα έχουμε και χάλια που είναι για να κλαις,
σαν βλέπω να βουτάνε κι οι φώκιες οι γριές
και γέροι με φαλάκρες, μουστάκια και κοιλιές.

Εμένα δεν μου αρέσει να περιγράφω έτσι κόσμο.Είναι ασχήμια

Τη Βαρβάρα λίγο πολύ την λέει πόρνη…

Ούτε θα μου άρεσε να λέω " εσυ στο χώμα και γω στη φυλακή"
Με τόση βία που βλέπουμε

2 Likes

Για να έχουμε πλήρη τα δεδομένα της συζήτησης, το ορίτζιναλ παρωδούμενο το ξέρεις Λουκά;

(Που κι αυτό δεν είναι ακριβώς ορίτζιναλ, είναι διασκευή - «μετάφραση» ξένου)

Τί “λίγο πολύ” βρε Αλέξανδρε, κανονικά πόρνη είναι.

Ένα από τα δυνατότερα χαρακτηριστικά του ρεμπέτικου είναι ότι δεν ψάχνει, όπως πολλά σαχλοτράγουδα, να βρει ωραίες στιγμές να τραγουδήσει, που στην πραγματικότητα μπορεί και να μην υπάρχουν, αλλά τολμάει να τραγουδάει τη σκληρότητα της ζωής, που κανένα άλλο είδος τραγουδιού δεν το τόλμησε, παγκοσμίως, θα μπορούσα να ισχυριστώ.

3 Likes

Αν κατάλαβα καλά, το αρχικό αυθεντικό καραορίτζιναλ είναι, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό:

(Διορθώστε με…)

1 Like

Δεν θα ψάξω να το αποδείξω, αλλά νομίζω ότι το τραγούδι σαφώς προϋπήρξε της καρικατούρας του Ντόναλντ και, όταν γυρίστηκε το φιλμάκι, ήταν ήδη επιτυχία.

Δεν βλέπω να υπονοεί καμία χρηματική συνδιαλλαγή, απλά ο άντρας στιχουργός δεν ανέχεται να η γυναίκα να έχει πολλους εραστές και να τους επιλέγει κιολας. Αν το έκανε άντρας, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα -ισα ίσα θα ήταν και μάγκας. Πόσα λίγα έχουν αλλάξει από τότε…

2 Likes

Συμφωνώ απολύτως. Από αυτά μόνο το “καλοκαίρι” τραγουδάω, καθαρά σαν αυτοσαρκασμο όμως.

2 Likes

Το καλοκαίρι εχει τρομερή μουσική !
και δείχνει να κοροϊδεύει αντρές και γυναίκες…νέους και ηλικιωμένους. Με τα δεδομένα της εποχής ίσως έδινε άλλη εικόνα

1 Like

Είναι ένα δάνειο… Από αυτό.

The Three Caballeros · Bing Crosby, Andrews Sisters, Vic Schoen and His Orchestra

Μισό λεφτό.

Πράγματα τα οποία η τότε κοινωνία (ολόκληρη ή τμήμα της) κατέκρινε, είναι υγιές ότι τα κατέκρινε και μέσω των τραγουδιών. Ό,τι δε μας αρέσει έχει να κάνει με την ίδια την κοινωνία. Δε φταίνε τα τραγούδια.

Ειδάλλως, τι να πούμε για τα τραγούδια για το νταηλίκι, τα φονικά, την μικροεγκληματικότητα (λαχανάδες κλπ.), τον τζόγο; Ρεμπέτικα είναι ρε παιδιά, τραγούδια άλλης εποχής και άλλων κοινωνικών ομάδων. Άλλο το αν μας αρέσουν ή όχι κι άλλο το αν συμμεριζόμαστε ό,τι εκφράζουν.

Κανείς δε λέει οτι ο Τούντας έψαχνε παραλία χωρίς γριές φώκιες να του χαλάνε τη θέα ή οτι ο Τσιτσάνης απειλούσε να σφάξει τη γυναίκα του.

Πρόσφατα έγινε σάλος εδώ στην Αγγλία γιατί στα proms παίζαν 1-2 συνθέσεις με αναφορές στην βρετανική αυτοκρατορία. Ε, λοιπόν έγιναν αλλαγές στο πρόγραμμα και στα λόγια γιατί δεν εκφράζουν τις σημερινές αξίες της χώρας.

Δεν είναι όλο το ρεμπέτικο μισογυνηστικο.Εδώ κοτζάμ Γιάνναρος με τη μαχαίρα του λέει στο Κατινάκι: Θέλεις να με παντρευτείς μα εγώ είμαι 'νας μπεκρής!

Νομίζω δεν είναι κακό να σκεφτόμαστε αν μας εκφράζουν τα λόγια των τραγουδιών που λέμε

1 Like

Έχει δίκιο ο Περικλής αυτό είναι το πρωτότυπο που γράφτηκε και ήταν για ταινία του Ντίσνεϊ το 44. Βγήκε το 45.
Περικλή με ρωτάς αν ξέρω το ορίτζιναλ και του Μαρούδα. Ναι τα ξέρω αλλά τι ρόλο παίζει αυτό?
Εγώ διαφωνώ οπωσδήποτε για την Βαρβάρα. Καθαρά σατυρικό τραγούδι όπως και οι τρεις καμπαλέρο από την Λέρο. Αλλά η Βαρβάρα είναι καλοφτιαγμένο τραγούδι. Οι τρεις καμπαλέρο με τον Μάρκο είναι θα ξαναπώ ατυχής στιγμή για να μην πω τίποτα βαρύτερο. Και μην μου πει κανείς ότι ο Μάρκος είχε ξεπέσει το 48. Μετά από μερικά χρόνια ήρθαν τα δύσκολα.
Όσο για το καλοκαίρι τώρα είχε ξαναγίνει επιτυχία και αρκετά μεγάλη μάλιστα το 1976 που επανακυκλοφόρησε σε αυτή την εκτέλεση. Το θυμάμαι παιδί να ακούγεται συνέχεια στο ραδιόφωνο.

1 Like

Τίποτε… Έλεγα μήπως δεν το 'ξερες. Τότε του Μάρκου θα αποκτούσε το χαμένο του νόημα. Αφού ξέρεις όλο το πλαίσιο και πάλι δε σε πείθει, πάσο.

Πάντως οι Τρεις καβαλάρηδες είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τον Αντώνη τον Βαρκάρη, αλλά και με Το καλοκαίρι τώρα: ρεμπέτικα που σχολιάζουν με εύθυμο τρόπο διάφορες καινούργιες μόδες της εποχής. Το ότι το χιούμορ του «Καλοκαιριού» δεν είναι πολιτικά ορθό είναι χαρακτηριστικό όλης της εποχής - ή μαλλον, ας είμαστε ακριβέστεροι: η δικιά μας εποχή είναι η πρώτη που καλλιέργησε αυτή την ευαισθησία. Τα παλιότερα πράγματα πρέπει να κρίνονται με τα δικά τους κριτήρια. Άλλο η αισθητική, που σ’ όποιον δεν αρέσει δεν αρέσει.

Τις μόδες σχολίαζαν και οι Τραγιάσκες, και η Βαλεντίνα, και κάμποσα άλλα.

Τη Βαρβάρα ομολογώ πως δεν είχα μπει μέχρι τώρα στη διαδικασία να την κρίνω. Λίγο η σύνδεσή της (εν μέρει μυθολογική, απ’ ό,τι μάλλον έχει αποδειχθεί, αλλά και πάλι!) με την ιστορία της λογοκρισίας, λίγο τα μουσικά της μοτίβα που είναι τόσο πολυταξιδεμένα, έχει τόσες άλλες πτυχές να σου τραβήξουν την προσοχή που η συγκεκριμένη μου είχε διαφύγει.

2 Likes