Aγαπητές φίλες και φίλοι,
ξεκινάω την 1η εκπομπή στον lavitaradio.gr, την Πέμπτη 20/9 και ωρα 17.00-18.00 με ένα αφιέρωμα στην μεγάλη και παγκοσμίως βραβευμένη εκπρόσωπο του Ουγγρικού παραδοσιακού τραγουδιού, αλλά και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, Márta Sebestyén.
Συντονιστείτε!
Μπορούμε να επικοινωνούμε, μέσω της παρακάτω σελίδας στο facebook που είναι ειδικά φτιαγμένη για αυτή την εκπομπή ή εδώ ή στο email μου με προσωπικό μήνυμα.
H εκπομπή αυτή ασχολείται με το παραδοσιακό τραγούδι των λαών.
Τεχνικές, ερμηνευτές, θεματολογία και τραγουδιστικό στυλ.
θα περιέχει κάποιες φορές συνεντεύξεις είτε live είτε τηλεφωνικές είτε γραπτές,της οποίες θα διαβάζω, καθώς κάποιοι καλλιτέχνες ζουν πολύ μακριά και είναι αδύνατον να συντονιστούμε με το θέμα της ώρας.
Φυσικά θα έχουμε και live performance, ανακοινώσεις μαθημάτων, σεμιναρίων, παρουσιάσεις δίσκων κλπ.
Θα σε παρακολουθούμε όσο μπορούμε, πολύ ενδιαφέρον… οι εθνικές μουσικές είναι υπέροχες και λείπουν…
ενημέρωνέ μας για τα θεματικά κάθε φορά αν μπορείς !
Λαμπρινή, ωραία θα ήταν να υπήρχε, στο site του σταθμού, κάποια ενημέρωση για το πρόγραμμα των επόμενων εκπομπών. Επίσης, δεν βρήκα δυνατότητα ακρόασης παλαιών εκπομπών “on demand”. Υπάρχει; Καλό θα ήταν κι αυτό.
Εξαιρετικό! Είναι κάτι που έλειπε και γνωρίζοντας την ξεχωριστή σου ματιά είμαι σίγουρος ότι η εκπομπές σου θα είναι υπέροχες. Καλή αρχή στη νέα αυτή προσπάθεια!
διότι ο τρόπος που κάνεις την εκπομπή είναι εξαιρετικός.
Πολλές πληροφορίες, όμορφα σχόλια, που δείχνουν ότι κατέχεις το αντικείμενο και προσφέρεις πραγματικό ποιοτικό ραδιόφωνο.
Επίσης, η φωνή σου είναι “ραδιοφωνική”, γράφει πολύ καλά στο μικρόφωνο.
Προσυπογράφω βεβαίως, ευχαριστώντας, τα συγχαρητήρια του Μπάμπη. Οι απορίες μου:
Καλά, η κοπέλα είναι κορυφή στην ερμηνεία, στο α καπέλα αυτό φαίνεται αμέσως. Μου κάνει όμως εντύπωση ότι είτε χωρίς, είτε με συνοδεία τραγουδάει, χρωματίζει την ερμηνεία της έτσι ώστε να μην διακρίνεται κάποιος ρυθμός. Είναι πράγματι «άρρυθμα» τα κομμάτια (άρα όχι χορευτικά), ή προτιμάει αυτό το ύφος;
Επίσης, ένα κομμάτι από Τρανσυλβανία το έχει πεί, λέει, και η Σαββίνα Γιαννάτου. Μήπως είναι σεφαραδίτικο, είχε σεφαραδίτες εκεί; Το ελληνικό «Ελένη» δεν το αναγνώρισα. Από ποια περιοχή είναι; Σωστά άκουσα κάποιες πεντατονικές πινελιές;
Και η προσωπική μου γνώμη στο ερώτημα αν οι διασκευές βοηθούν τη διάδοση μιάς μουσικής σχετικά άγνωστης: Ε, πασίγνωστη είναι, δεν χρειάζεται να την επαναλάβω… Έχω πάντως πει και για τον Νταλάρα ότι θα προτιμούσα μικρότερο αλλά σκληροπυρηνικότερο φαν κλαμπ των ρεμπέτικων και πλήρη απουσία απ’ τη δισκογραφία των «ρεμπέτικων» επανεκτελέσεών του.
(την Ουρανία Λαμπροπούλου δεν την λες «μουσικό της παραδοσιακής μουσικής», κι ας παίζει δέκα και περισσότερες φορές καλύτερα από κάποιους παραδοσιακούς….)
Και για τα αλλα που χρησιμοποιει ρυθμο απλα δεν το κανει τονισμενο στην φωνη της.Κυλαει σαν ρυακι οπως ειπα.Εχει τον δικο της τροπο.Δεν ειναι γεννημενη σε καποιο χωρο.Εμαθε την παραδοση απο καταγραφες και μετα πηγε και εκανε συλλογη διαφορων τραγουδιων.
Οχι αυτο απο την Τρανσυλβανια δεν εχει καμια σχεση με Σεφαραδατικο απο οσο ξερω.
Σιγουρα εχει εβραιους, δεν νομιζω ομως να ειναι Σεφαραδιτες.
Το κομματι Ελενη ειναι Ηπειρωτικο, ωστοσο ειναι τοσο διασκευασμενο που και εγω δυσκολευτηκα να το καταλαβω.
Συμφωνω για τον Νταλαρα και τα ρεμπετικα:slightly_smiling_face:
Την Ουρανια την γνωρισα μεσα απο αυτες τις συναυλιες με τη Μαρτα.Κατι θα ξερεις περισσοτερο απο εμενα.
Σας εχω εδω το νεο θεμα για την νεα εκπομπη.
Φίλες και φίλοι,
συνεχίζουμε το μουσικό μας ταξίδι στην Ανατολική Ευρώπη
με ένα αφιέρωμα, σε 2 μέρη ,
στην πολυβραβευμένη γυναικεία χορωδία
“ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΩΝ ΦΩΝΩΝ”
Η εκπομπή θα χωριστεί σε 2 μέρη. Στο 2ο μέρος (Πέμπτη 4/10) θα έχουμε και μια πρόσφατη συνέντευξη που πήρα από την παραγωγό τους Boyana Bounkova, μαζί με άλλες εκπλήξεις.
Η Ουρανία Λαμπροπούλου είναι μουσικός υψίστου τεχνικού και θεωρητικού επιπέδου. Μέχρι και τζάζ παίζει, μανούς κλπ. Για να καταλάβεις τί εννοώ, και ο Τάσος Χαλκιάς παραδοσιακός μουσικός ήταν, υψίστου και αυτός επιπέδου. Την άνεση να παίξει τζάζ όμως, δεν την είχε.
Με πολύ ενδιαφέρον θα ακούσω και τις «βουλγάρικες φωνές», μήπως βρεθεί κάποιο διαμαντάκι. Έτσι όμως όπως τις κόβω ντυμένες, φοβάμαι πως μάλλον για «φολκλόρ εργαστηρίου» πρόκειται… Ίδωμεν, μετά μεγάλου ενδιαφέροντος.
Και κάτι ακόμα από την προηγούμενη εκπομπή: Η φράση «από αγάπη ήρθες στον κόσμο» είναι συγκινητικότατη και πολύ λαϊκή. Μου θύμισε κάποιο ελληνικό λαϊκό σουξέ δεκαετίας ΄60, από εκείνα που κοροϊδεύουμε, όπου το κομμάτι αρχίζει με κλάμα μωρού. Ακούγεται μέσα στο κλάμα μία εκνευρισμένη ανδρική φωνή «Σκάσε, σκασμένο!» και ατάκα η τραγουδιάρα, χωρίς οργανική εισαγωγή»: - Μην λες το παιδίί μας σκασμέένοοο, από έέρωτα είναι βγαλμέένοοοο!
Υπάρχουν σήμερα παίχτες σαντουριού που να ασχολούνται αποκλειστικά με το παραδοσιακό ρεπερτόριο, αλλά και να μάθανε το όργανο πρακτικά όπως παλιά μεχρι τη δεκαετία του 1970 περίπου; Δεν το αποκλείω απλά δεν ξέρω κάποια ονόματα. Κάποιοι από τους σημερινούς που γνωρίζω, όπως Αντρέας Κατσιγιάννης, αδερφές Βαλάση ( Στέλλα και Λουκία), Παναγιώτης Βέργος, έχουν όλοι τους περίπου ένα βιογραφικό , όπως της Λαμπροπούλου με σπουδές κλασικής αλλά και βυζαντινής μουσικής και απ ό τι βλέπω δεν ασχολούνται απολειστικά με την παραδοσιακή μουσική. Ως τι μουσικούς μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε αυτούς τους σπουδαγμένους παίχτες σαντουριού;
Μα, πώς αλλιώς; Ως Μουσικούς με ειδίκευση στο σαντούρι και με σπουδές κλασικής ή / και βυζαντινής μουσικής, που ασχολούνται με την παραδοσιακή μουσική, αλλά όχι μόνο.
Υγ. Δεν την είχα ακούσει τότε την τελευταία εκπομπή που μας πρότεινε η Λαμπρινή, και μάλλον κάτι συνέβη και απομακρυνθήκαμε από τις εκπομπές της. Ρίχνοντας τώρα μια γρήγορη ματιά στο σύνδεσμο που μας είχε προτείνει, δεν είδα το δικό της όνομα ανάμεσα στους παρουσιαστές. Ξέρει κάποιος κάτι;
Από τον Ιανουάριο του 2022, κατοικεί μόνιμα στο Βερολίνο όπου διδάσκει φωνητική και πιάνο στο Global Music Academy και στο Kanarini Greek Music School.
Νομίζω ο Παπαδέας είναι τέτοια περίπτωση. Καταπιάστηκε με το σαντούρι σε εποχές που το όργανο δεν είχε πολυμπεί σ’ αυτή τη νέα φάση των συστηματικά διδασκόμενων παραδοσιακών οργάνων, και έτρεχε σε παλιούς τοπικούς δεξιοτέχνες στη Μυτιλήνη και αλλού.
Στο πολύ περίπου τα λέω, μπορεί να πέφτω και αρκετά έξω…