Σε ποιο ειδος και ρυθμο ανηκουν τα τραγουδια

Γεια χαρα σε ολους
ειμαι καινουργιος στο forum, σαν μελος, καλως σας βρηκα.Θα ηθελα τη γνωμη σας σχετικα με το ειδος που ανηκουν και ρυθμο που εχουν τα παρακατω τραγουδια .

1.Το μπαγλαμαδακι σπασε -Αντωνης Νταλγκας(γραφει συρτος αλλα θελω μια επιβεβαιωση) https://www.youtube.com/watch?v=t9G3I62EeZc

2.Καζαντζίδης - Δίχως μάνα και πατέρα

3.Έκαψα την καλύβα μου - Μπέλλου

Ευχαριστω

Βασίλη, καλώς ήρθες.

  1. Είναι ρεμπέτικο μεν αλλά όχι με την αυστηρή έννοια που έχουμε σήμερα στο μυαλό μας, το πειραιώτικο. Σμυρνέικο ρεμπέτικο , ισως!!;Σε ρυθμό τετράσημο (και συρτό το λες).
  2. Λαϊκό- Επτάσημος (3+2+2 καλαματιανός)
  3. Τα ίδια με το 2.

Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη, γιατί δεν γίνεται αλλοιώς (με την εξαίρεση του “σμυρναίικου ρεμπέτικου”). Πρέπει όμως να ξέρουμε ότι πάντοτε, όταν προσπαθεί κάποιος να κατατάξει οτιδήποτε σε κατηγορίες, είτε για λαχανικά πρόκειται, είτε για καράβια, είτε για λαϊκά τραγούδια, πάντοτε θα υπάρξουν (συνήθως λίγες) περιπτώσεις που, ή θα μπορούσαν να καταταγούν σε δύο συγχρόνως κατηγορίες (αλλά αυτό δεν είναι συνήθως αποδεκτό) ή θα έπρεπε απλά να εξαιρεθούν από την κατηγοριοποίηση, γιατί δεν κολλούν πουθενά. Και τα τρία παραδείγματα που έφερε ο Βασίλης, είναι δύσκολο να καταταγούν σε κάποια κατηγορία. Ή “Σμυρναίικο” θα είναι ένα κομμάτι, αφού συμβαίνει να το έχει φτιάξει και τραγουδήσει ο Νταλγκάς, ή ρεμπέτικο θα είναι. Έλα όμως, που δεν έχει κανένα από τα χαρακτηριστικά που θα αναζητούσαμε σε ένα Σμυρναίικο ενώ έχει τα περισσότερα που θα βρίσκαμε σε ένα πειραιώτικο ρεμπέτικο, χωρίς όμως να είναι ούτε του Μάρκου, ούτε του Μπάτη, ούτε ούτε ούτε. Εξαίρεση, λοιπόν.

Ανάλογα συμβαίνουν και με τα άλλα δύο παραδείγματα: και τα δύο, καλαματιανά θα τα πεις αν πρέπει να τα κατατάξεις σύμφωνα με το ρυθμό τους. Όμως αν σε κάποιο πανηγύρι κάποιος ζητήσει “ένα καλαματιανό” και του παίξουν αυτά, απλά δεν θα σηκωθεί με την παρέα του να χορέψει. Και αυτά λοιπόν, εξαιρέσεις. Το ίδιο ακριβώς θα μπορούσε να συμβεί και με μία άλλη κατηγορία λαϊκών τραγουδιών, πολύ της μόδας τη δεκαετία ΄60, σε ρυθμό τρίσημο και σε τέμπο και τονισμό ενός κανονικού βάλς. Επειδή σε αυτή την ειδική περίπτωση έτυχε να γραφτούν αρκετά τέτοια κομμάτια, χρησιμοποιήθηκε η κατάταξη “Λαϊκά βάλς”. Αν όμως είχε γραφτεί μόνο ένα κομμάτι τέτοιο, και πάλι δεν θα μπορούσε να “καπαρωθεί” ειδική κατηγορία των “λαϊκών βαλς” για ένα μόνο κομμάτι. Εξαίρεση, λοιπόν, θα ήταν και αυτό το ένα, αν ήταν ένα.