Ρεμπέτικα, Γερμανικό ενδιαφέρον, μπόλικα χρόνια πρίν

Με έπιασε και μένα στα δόντια του ο συγκεκριμένος μια φορά πριν χρόνια και δεν ήταν ευχάριστη η κατάσταση.

Σάματις ήταν τότε στην Ελλάδα η ενημέρωση αυτή που είναι σήμερα;

Γκέιλ Χολστ; Πένανεν; Τσάρλι Χάουαρντ; Και δε μου 'ρχονται προχίρως παρά τα τρία πιο πολύκροτα ονόματα, ακολουθούν ένα σωρό ακόμα.

Πώς θα βεβαιωθούμε ότι το ρεμπέτικο όντως έχει ψωμί και δεν είναι ομφαλοσκόπηση, αν δεν έχει ενδιαφέρον και για τρίτους; (Κι ας μην ήταν καθαρά «τρίτος» ο Έμερι.)

1 «Μου αρέσει»

η Ελληνική Λαϊκή Μουσική εχει πολυ ενδιαφέρον και για τους ξένους και βρησκουν πτυχές του, που δεν μας ενδιαφέρουν ως Φόρουμ.
(έχουμε πάμπολλα άλλα αναπάντητα ερωτήματα, που πρέπει να απαντήσουμε. )

<Ο Michael Alexandratos είναι ένας συγγραφέας, ερευνητής και εκδότης που ζει στο Σίδνεϊ, Αυστραλία. Το βιβλίο του “Queerbetika: Queering Rebetika” εξερευνά την ομοφυλοφιλία στα ρεμπέτικα μέσα από τους εκπροσώπους του, τα μέρη εμφάνισης, τους ομοφυλόφιλους υποστηρικτές και τους στίχους των τραγουδιών. [Πρόκειται για την πρώτη μελέτη και ανθολογία στον τομέα της ρεμπετολογίας που εξετάζει αυτό το σημαντικό αλλά παραγνωρισμένο θέμα στα ρεμπέτικα στα ελληνικά ή τα αγγλικά >

εσεις πια λεξη ακούτε (προς το τελος).
λέει “Να πεθάνεις Τσούση”
η κατι άλλο?

Μάλλον “πούστη” λέει, κύριε Σπύρο, έχω την εντύπωση :upside_down_face:

Νόμιζα ότι έχει λυθεί το θέμα με το “τσούση” ή “πούστη”. Και έχει γίνει εδώ στο φόρουμ αλλά δεν μπορώ να βρω το ανάλογο θέμα.
Θυμάμαι ότι είχαμε καταλήξει ότι δεν λέει “πούστη” αλλά αναφέρεται σε έναν από τους μουσικούς με παρατσούκλι “τσούσης”.
Εξάλλου είναι ξεκάθαρη η λέξη και δεν νομίζω ότι αφήνει χώρο για παρερμηνείες.
Χώρια ότι η φωνή που λέει “να πεθάνεις τσούση” πρέπει να είναι η φωνή του ίδιου του Νούρου.

εδω ειναι η συζήτηση αυτή.

Αμ δεν είναι ξεκάθαρη! Είτε λέει πούΣτη είτε ΤσούΣη, εγώ φτάνω μέχρι το «Σ». Μετά δεν ακούω καθαρά ούτε φωνήεντα ούτε σύμφωνα.

Βασικά πάντα πίστευα ότι λέει πούστη, δεν ήξερα ότι έχει ήδη συζητηθεί (αν και θα έπρεπε να το φανταστώ), και δεν είχα παρατηρήσει ότι τελικά εν την ακούω καθαρά.

Αυτό δε λέει τίποτε. Εφόσον συμφωνούμε ότι όλα αυτά τα γλυκά λόγια, «να πεθάνεις» και ίσως και «πούστη», αποτελούν επευφημίες, μπορεί κάλλιστα να τις απευθύνει στον εαυτό του όπως το έχουμε ακούσει κι από άλλους.

Δεν ξέρω πως να το εξηγήσω αλλά για μένα είναι ξεκάθαρο και το σημείο αυτό είναι πολύ καθαρό. Από την άλλη η κατάληξη είναι “-ση”. Αν ήταν “-στη” η εξαιρετική άρθρωση του Νούρου θα το έκανε ξεκάθαρο.
Όπως και να έχει δεν ακούμε το ίδιο πράγμα.
Το πρόβλημα για μένα είναι ότι ακόμα και να παραδεχτώ ότι ακούω λάθος, όλο αυτό έχει δημιουργήσει μια παραφιλολογία σχετικά με την προσωπική ζωή ενός τραγουδιστή, που συνεχίζει και αναπαράγεται.
Έψαξα και σχετικά με τον Αραπάκη και πραγματικά ένα παρατσούκλι του ήταν “Τσούσης”.
https://vmrebetiko.gr/item/?id=3652

Αραπάκης Δημήτρης
ή Καλλίνικος ή Τσούσης

το σχόλιο του blekos στο YT.

<Πολύ δυνατός αμανές από το Νούρο. Στο τέλος ακούμε το Σ. Περπινιάδη να λέει το επίμαχο “Να πεθάνεις Τσούση” που αναφέρεται στον Αραπάκη που παίζει τσίμπαλο όπως επισημαίνει παρακάτω ο φίλος Colectorgram. Κάποιοι λένε πως ο Στελλάκης λέει “Να πεθάνεις πούστη” επείδη ζήλεψε τον αμανέ του Νούρου. Τα συμπεράσματα δικά σας…καλή ακρόαση.

Πνοή πλέον δεν μ’ άφησες
και στήθος για ν’ αντέξω
γιατί εσύ με τυραννείς
δίχως εγώ να φταίξω>

Τώρα που το άκουσα ξανά και ξανά, κλίνω προς το “Τσούση”

Ε όχι και επειδή ζήλεψε! Αυτό είναι φαντασιοπληξία. Θα του την έλεγε έτσι ωμά και θα το κρατούσαν στον δίσκο;

Την υπόθεση ότι ο Στελλάκης λέει «Να πεθάνεις πούστη» την είχα διαβάσει εδώ και αρκετά χρόνια εδώ. Η ανάρτηση αυτή πάλι, παραπέμπει σε μια άλλη (πρέπει να είναι του 2006).
Με την υπόθεση (assuming) ότι ο Στελλάκης λέει «πούστη» γράφεται δοκίμιο. Αν ο Στελλάκης λέει «τσούση» το δοκίμιο πάει στον κουβά. Δεν έχει λόγο ύπαρξης.

Τι σημαίνει Τσούσης; Πώς ετυμολογείται; Από ποια γλώσσα; Τι σημαίνει σ’ εκείνη τη γλώσσα; Γιατί ο Αραπάκης έφερε αυτό το παρατσούκλι; Του το είχαν κολλήσει του ίδιου (και γιατί;) ή στον πατέρα / παππού του (και γιατί;) και πήγαινε οικογενειακά; Γενικώς τι ισχύει για τα παρατσούκλια στην… [από πού ήταν ο Αραπάκης;] Παρόμοια με ποια άλλα μέρη, διαφορετικά από ποια άλλα μέρη;

Η παράδοση των προσφωνήσεων στις ηχογραφήσεις: αυθόρμητες; Στημένες; Είχαν και το νόημα της υπογραφής για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων avant la lettre? Ξεκίνησαν από τις συνήθειες της ζωντανής μουσικής, ή μεταφυτεύτηκαν από την ξένη δισκογραφία; Το κάνουν κι οι Τούρκοι; Και ποιοι άλλοι; Ίδια ή αλλιώτικα;

…Όρεξη να 'χεις.

1 «Μου αρέσει»

Αυτό ακριβώς είναι το θέμα για μένα. Από ένα παράκουσμα έχει φτιαχτεί μια ολόκληρη φιλολογία γύρω από την προσωπική ζωή ενός τραγουδιστή.
Με τελευταίο παράδειγμα το άρθρο της Lifo που παρέθεσε σε άλλο νήμα ο Άνθιμος.
Φτάσαμε σε υποθέσεις για νεαρούς εραστές και τούρκους αεροπόρους λες και αυτό έχει σχέση με τον Νούρο ως τραγουδιστή. Ο άλλος κατάλαβε τις σεξουαλικές προτιμήσεις του Νούρου από τον τρόπο που περπάταγε.

Αυτός ο σύνδεσμος δίνεται από το σχόλιο Νο 27, στο ιστολόγιο του Σαραντάκου με θέμα “Δάνεια και Πτωχεύσεις”.

" Η εκκλησία είναι μεγάλη αλλά μικρότερη από τον Ταξιάρχη, είναι όμως η έδρα της ενορίας Οιτύλου λόγω αρχαιότητας, αλλά και λόγω ανώτερης ιεραρχίας της Παναγίας. Ο σημερινός ναός πρέπει να χτίστηκε μεταξύ των ετών 1886 και 1889, επί δεσποτείας Προκόπιου Μελισσαρόπουλου. Είναι σίγουρα χτισμένος λίγο πριν από τον Ταξιάρχη. Θυμούνται οι γέροντες από τις διηγήσεις των γονιών τους ότι τις οικοδομικές εργασίες τις ανέλαβαν οι Βουνισέοι που ήσαν χτίστες (τσούσηδες), φερμένοι από τα Λαγκάδια της Τρίπολης."
http://www.mani.org.gr/medikoi/ekkl/pan/oitilo_panagia.htm

1 «Μου αρέσει»

Σταθείτε ρε παιδιά. Το ευρέως λεγόμενο περί ομοφυλοφιλίας του Νούρου έχει στηριχτεί αποκλειστικά σ’ αυτή την ηχογραφημένη προσφώνηση; Πέφτω απ’ τα σύννεφα! Νόμιζα ότι είναι κάτι τεκμηριωμένο.

Μα από πότε είναι γνωστή η ηχογράφηση; Είχε επανεκδοθεί ποτέ από τον καιρό του βινυλίου και δώθε;

Στην ηχογράφηση, στο ότι είχε σύφιλη, στο ότι έβγαινε φωτογραφίες με άνδρες και αν θυμάμαι καλά επειδή η Αγγέλα Παπάζογλου είχε πει ότι είχε “ελάττωμα”, χωρίς βέβαια να διευκρινίσει τι είδους ελάττωμα ήταν αυτό.

Ακόμα και να μην είχε βρεθεί ότι <<τσούσης>> ήταν παρατσούκλι του Αραπάκη, θα ήταν δυνατόν να πέρναγε η λέξη σε ηχογράφηση της εποχής (όπου νομίζω δεν υπάρχει καμία απρεπής λέξη σε ηχογραφήσεις εν Ελλάδι και εν Αμερική), και εκτός από την λέξη και η ευθεία αναφορά σε ένα θέμα εντελώς νομίζω ταμπού για την δισκογραφία (νομίζω δεν υπάρχει ούτε υπαινιγμός πουθενά περί τέτοια πράγματα); Επιπλέον, αν ο Νούρος ήταν γκέι, και αυτό ήταν γνωστό στο σινάφι (πράγματα για τα οποία ό,τι ξέρετε, ξέρω), μάλλον θα πρέπει να υπήρχε μια διακριτικότητα για το θέμα, σίγουρα δεν θα το κράζανε και από δισκογραφίας.

1 «Μου αρέσει»

Δε λέω, αγαπά το ρεμπέτικο, αλλά είναι ικανός να διαφημίσει ρεμπέτικη συναυλία και μετά να εμφανιστεί χωρίς μπουζουξή και χωρίς τραγουδιστή/τραγουδίστρια που να μπορεί να τραγουδίσει στα ελληνικά.

Αυτό που καταλάβαινα εγώ τόσα χρόνια, κουβαλώντας στο μυαλό μου το λάθος δεδομένο ότι ο Νούρος ήταν αποδεδειγμένα και εις γνώσιν πάντων γκέι, είναι ότι ούτε τον κράζουν ούτε τον συγκαλύπτουν, παρά με ακομπλεξάριστη αποδοχή λένε «γεια σου πούστη» όπως για άλλον θα λέγανε «γεια σου ψηλέ».

Ό,τι νά 'ναι, ε; …

1 «Μου αρέσει»