Εγώ πάλι, αυτά τα σόλα τύπου Μπέμπη - Λεμονόπουλου και δε συμμαζεύεται, τα σιχαίνομαι σαν τις αμαρτίες μου (που είναι μπόλικες και άρα μετράει).
Αξίωμα:
“Ενα είναι το μπουζούκι: Το τρίχορδο”.-
Παρέκβαση:
Το άλλο με τις 4 χορδές το ονόμασαν κι αυτό μπυζούκι για εμπορικούς λόγους.
Παμε τώρα στο μπουζούκι. Μετά το Jack Gregory, τον Αρτέμη και τον Μάρκο, ελάχιστοι (και σποραδικά) παίξανε 100% τρίχορδο μπουζούκι.
Δεν με νοιάζει αν κάποιοι ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΣΑΝ το μπουζούκι για να παίξουν σόλα για άλλα όργανα: Για τετράχορδο, για κιθάρα, για κλαρίνο, για βιολί, για πιάνο… Πάντως όχι για τρίχοδρο μπουζούκι. Τις ίδιες νότες θα παίζανε αν ΤΥΧΑΙΝΕ το όργανο που ξέρουν καλά να είναι η πίπιζα ή το τρίγωνο για τα κάλλαντα. Οποιος δεν καταλαβαίνει τη διαφορά, πρόβλημά του. Ας πάει σε κάνα γιατρό να του βγάλουν το μπετόν απ’ τα αυτιά γιατί είναι κρίμα να πεθάνει χωρίς να έχει γευτεί τη μαγεία.
Από κει και πέρα, κάποιοι σοβαροί μπουζουκοπαιχταράδες υπάρχουν και σήμερα. Και είναι παιχταράδες διότι παίζουν το τρίχορδο με “τρίχορδο” τρόπο και όχι με “τετράχορδο” ή “βιολίστικο”. Και δεν δίνω μια δεκάρα για το τι πιστεύουν οι τετράχορδοι, ότι και καλά “όλα το ίδιο είναι” και ότι “σημασία έχει ο παίχτης και ο ψυχικός του κόσμος” και κάτι άλλες τέτοιες αηδίες.
Τρίχορδο κυρίες και κύριοι = λιτό, μεστό, μερακλήδικο, και εντέλει λεβέντικο παίξιμο, όπως αυτό του Ιορδάνη, του Στουραϊτη, του Πάπου, του Στέλιου Βαμβακάρη και κάνα δυό ακόμα (αναφερόμενοι στο σήμερα). Είναι το παίξιμο που σέβεται και δεν παρακάμπτει τις ανατομικές ιδιαιτερότητες του οργάνου, αναδεικνύοντας το τρίχοδρο ηχόχρωμα που τόσο λείπει απ’ τις μέρες μας.
Τελεία και παύλα.
ΥΓ. Ρε Σώτο, κράτα μας ενήμερους για τον Jordan.