«Ο ζεϊμπέκικος, το μπουζούκι, ο τζουράς και ο μπαγλαμάς εντάσσονται στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά»
Οι σχετικές δηλώσεις προθέσεων υποβολής είχαν αναρτηθεί το 2020:
https://ayla.culture.gr/anartisi-dilwsewn-prothesis-ypovolis-2020/
- Ζεϊμπέκικος
Ταυτότητα Φορέα:
Ελληνικό κέντρο ζεϊμπέκικου
(e-mail: thkolobos@gmail.com, thkolobos@yahoo.gr)
Σύνταξη Δελτίου & Στοιχεία Επικοινωνίας:
Όνομα: Κοροβίνης Θωμάς
Ιδιότητα: ερευνητής και συγγραφέας , συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής
e-mail: korovinisevda@gmail.com
Όνομα: Δραγούμης Μάρκος
Ιδιότητα: υπεύθυνος του μουσικού λαογραφικού αρχείου του κέντρου Μικρασιάτικων σπουδών
e-mail: info@kems.org.gr
Όνομα: Κουνάδης Παναγιώτης
Ιδιότητα: μελετητής του Ρεμπέτικου, συγγραφέας
Όνομα: Κολοβός Θωμάς
Ιδιότητα: Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ζεϊμπέκικου
e-mail: thkolobos@yahoo.gr, thkolobos@gmail.com
Όνομα: Σταθακόπουλος Δημήτρης
Ιδιότητα: Δρ Κοινωνιολογίας Ιστορίας Οθωμανικής περιόδου Παντείου, πτυχιούχος Βυζαντινής μουσικής
e-mail: dstath10@yahoo.gr
Όνομα: Σίδερης Θωμάς
Ιδιότητα: υποψήφιος Διδάκτωρ Ανθρωπογεωγραφίας και μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών, δημοσιογράφος, συγγραφέας
e-mail: sideris.tom@gmail.com
Όνομα: Λεκάκης Γιώργος
Ιδιότητα: Κοινωνιολόγος, λαογράφος, συγγραφέας ( Αρχείον πολιτισμού).
E-mail: glel@otenet.gr
Σύντομη Περιγραφή:
Ο Ζεϊμπέκικος στην πλήρη ανάπτυξή του με την μελωδική, ορχηστρική και χορευτική εκδοχή του, έχει διαμορφωθεί στον κατ’ εξοχήν εκφραστικό χορό των Ελλήνων. Πρωτογενώς πήρε μορφή στην περιοχή της Θράκης εώς την εποχή που απέκτησε κλασική φόρμα ως αποτέλεσμα πολιτιστικής επιμειξίας μεταναστών Θρακών με εντόπιους Ελληνογενείς Φρύγες στην περιοχή Αϊδινίου-Σμύρνης. Διαδόθηκε και καλλιεργήθηκε στο κυρίως Ελλαδικό χώρο μέσω των προσφύγων και σημάδεψε όλες τις περιόδους του Ρεμπέτικου τραγουδιού με τις αθάνατες συνθέσεις κορυφαίων Ελλήνων συνθετών.
- Τρίχορδο και τετράχορδο μπουζούκι –τζουράς- μπαγλαμάς
Ταυτότητα Φορέα:
Φορείς του στοιχείου είναι όλοι όσοι παίζουν κάποιο, ή και όλα, από τα τέσσερα αυτά μουσικά όργανα επαγγγελματικά ή μη, όσοι αναγνωρίζουν στον ήχο τους και στους μουσικούς τους δρόμους στοιχεία της πολιτισμικής τους ταυτότητας, καθώς και όσοι τα κατασκευάζουν είτε επαγγελματικά είτε ερασιτεχνικά. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην οργανοποιία, αν και υπάρχει Σωματείο Οργανοποιών παραδοσιακών μουσικών οργάνων, με έμφαση στο μπουζούκι, δεν είναι ενεργό.
Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος
Διεύθυνση: Σαπφούς 10, Αθήνα, 10553
210 3213694, 2103215246
https://pmu.gr
Σύνταξη Δελτίου & Στοιχεία Επικοινωνίας:
– Θανάσης Πολυκανδριώτης, Moυσικοσυνθέτης λαϊκής μουσικής με όργανο το Μπουζούκι. Καθηγητής Μπουζουκιού και λαϊκής αρμονίας στο Ωδείο Αθηνών και πρώην Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και στο ΤΕΙ παραδοσιακής μουσικής Ηπείρου στην Άρτα
Ε-mail: info@polykandriotis.gr
Website: http://www.polykandriotis.gr/el/home/biography/html
– Νίκος Φρονιμόπουλος, Οργανοποιός καλλιτεχνικής παραδοσιακής οργανοποιίας. Έχει συμβάλει στην αποκατάσταση των περισσότερων σωζώμενων παραδοσιακών οργάνων της Ελλάδας, όπως του Ταμπουρά του Φώτου Τζαβέλλα, του Ταμπουρά του στρατηγού Γιάννη Μακρυγιάννη (κατασκευής Λεωνίδα Γαΐλα, περίπου το 1834-), του Μπουζουκιού του Κ. Γκέλη, αρχών του 20αι. και πάμπολλων άλλων. Κατασκευαστής νέων Μπουζουκιών με παραδοσιακές τεχνικές.
E-mail: fronik@otenet.gr
Iστοσελίδα: https://fronik.wordpress.com
– Δημήτριος Σταθακόπουλος, Δρ Κοινωνιολογίας της ιστορίας με ειδικότητα στη συμβολή των Ρωμιών στην Οθωμανική Μουσική (Πάντειο Πανεπιστήμιο)- Μαϊστωρ Βυζαντικής Μουσικής, Μουσικός (Μπουζούκι), Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω.
Ε-mail: dstath10@yahoo.com
– Παναγιώτης Κουνάδης, Eρευνητής του ελληνικού τραγουδιού, Ιδρυτής του Αρχείου Κουνάδη
E-mail: kounadisarchive@gmail.com
– Λεονάρδος Κουνάδης, Mουσικός, Πρόεδρος του Αρχείου Κουνάδη
Ε-mail: leonkounadis@hotmail.com
Σύντομη Περιγραφή:
Το τρίχορδο και το τετράχορδο μπουζούκι, ο μπαγλαμάς και ο τζουράς, είναι νυκτά έγχορδα μουσικά όργανα, που τα τελευταία 130 χρόνια έχουν συνδεθεί άρρηκτα με την ελληνική μουσική, λαϊκή και λόγια. Αποτελώντας εξέλιξη της αρχαιοελληνικής πανδούρας μέσα από ένα συναρπαστικό ταξίδι των παραδοσιακών τεχνικών οργανοποιίας δια μέσου των αιώνων, τα μουσικά αυτά όργανα εκφράζουν τις χαρές και τις λύπες του σύγχρονου ανθρώπου.