Τίτλος Τραγουδιού - Διασκευής:συμπλήρωσε τον τίτλο
Μουσικός Χρονοχώρος 1917 - 2021 Musikalischer Chronochoros 1917 - 2021
7 ηχογραφήσεις του 1917 και 7 διασκευές τους
Όλα Τα Πουλάκια Ζυγά-Ζυγά (Alle kleine Vögelchen sind gepaart), [1:07] Min., Wachszylinder VII_W0712_Schuenemann_Griechisch_679 a. Gesang: Γεώργιος Θεοδώρου / Georgios Theodorou
Όλα Τα Πουλάκια Ζυγά-Ζυγά / Ola Ta Poulakia Zyga-Zyga, [6:10] Min.
Ας Παν΄ Να Ιδούν Τα Μάτια Μου (Mögen meine Augen wandern um zu sehen), [1:52]Min., Wachszylinder VII_W0697_Schuenemann_Griechisch_664. Gesang: Ιωάννης Λάγγης / Ioannis Laggis
Ας Παν΄ Να Ιδούν Τα Μάτια Μου / As Pan Na Idoun Ta Matia Mou, [5:09] Min.
Τικ Τρομαχτόν / Tik Tromachton, [3:06] Min. Διασκευή / Bearbeitung: Vasilios Mavromoustakidis
Σαν Θυμηθώ Το Ταίρι Μου (Wenn ich an meine Gattin denke), [3:20] Min., Wachszylinder VII_W0748-49 Schuenemann_715&716. Αμανές ή μανές Ταμπαχανιώτικος, eine Art Klagegesang aus dem Stadtteil Tambachana von Smyrna (Kleinasien und östlichen Ägäis Inseln). Τραγούδι/Gesang: Απόστολος Παπαδιαμάντης / Apostolos Papadiamantis, μπουζούκι / Bouzouki: Κωνσταντίνος Καλαμαράς / Konstantinos Kalamaras
Σαν Θυμηθώ Το Ταίρι Μου / San Thimitho To Teri Mou, [4:23] Min.
Τον Νυμφώνα σου βλέπω (Dein Brautgemach sehe ich geschmückt), [1:28] Min., Wachszylinder VII_W0728_Schuenemann_Griechisch_695 a, Psalmensänger: Κων/νος Βοργιάς & Ιωάννης Μπενάς / Konstantinos Borgias & Ioannis Mpenas. Εξαποστειλάριον / Exapostilarion
Τον Νυμφώνα Σου Βλέπω / Ton Nymfona Sou Vlepo, [1:41] Μin.
Aίνοι / Αinoi, [1:32] Min. Πάσα Πνοή Αινεσάτω Τον Κύριον (Aller Odem lobe den Herrn). Αινείτε Αυτόν Πάντες Οι Άγγελοι Αυτού (Lobet Ihn all Seine Engel), Wachszylinder VII_W0728_ Schuenemann_Griechisch_695 b, Psalmensänger: Κων/νος Βοργιάς & Ιωάννης Μπενάς / Konstantinos Borgias & Ioannis Mpenas, Κοινωνικόν/Koinonikon
Aίνοι/Αinoi, [1:54] Min.
Kαταγραφή στίχων - schriftliche Niederlegung für «Τικ Τρομαχτόν» / “Tik Tromachton“: Savas Tsenekidis, Ioannis Tsanasidis, Alexandros Grigoriadis, Kostas Karakasidis
Έρευνα, οργάνωση & επιμέλεια παραγωγής/Recherche, Organisations- und Produktionsmanagement: Konstantinos Andrikopoulos
Ethnologisches Museum Berlin: Lieder 1, 3, 5, 9, 11, 13. Humboldt Universität zu Berlin: Lieder 1, 7
Λίγα λόγια για την διασκευή σου: Πες μας μερικά λόγια για την νέα αυτή διασκευή (πχ: πηγές έμπνευσης, ιστορία, μουσικά στυλ, επιρροές κτλ)
Αγαπητοί φίλοι, ένα λιτό, περιεκτικό και ιστορικό CD είναι έτοιμο και από σήμερα διαθέσιμο! Όσοι ενδιαφέρεσθε, στείλτε στο paradoxologos@gmx.net . Ένας ψηφιακός δίσκος, ο πρώτος της σειράς, που δεν θα πρέπει να απουσιάζει από καμία μουσική βιβλιοθήκη. Επτά ηχογραφήσεις από τις ιστορικές του 1917 στο Γκοέρλιτς της Γερμανίας, μιας μοναδικής καταγραφής της προφορικής, μουσικής μας παράδοσης (goerlitz) και επτά επανεκτελέσεις τους, συμπληρώνουν τα 14 κομμάτια του δίσκου
Να διευκρινίσω κάτι, επειδή το «λιτό» δεν αρκούσε και πολλοί φίλοι περιμένουν κάποιο σιντί με πληροφορίες και φωτογραφίες. Το σιντί είναι πραγματικά λιτό σε συσκευασία. Στις 2 επιφάνειες 10 Χ 10 εκατοστά και στην επιφάνεια του δίσκου, έπρεπε να αναφερθούν (δίγλωσσα) τα βασικά. Τίτλος(ελληνικά, λατινικά, μετάφραση), ακριβής ημερομηνία (όπου υπάρχει), εκτελεστές (τότε και σήμερα), αρχεία και λοιποί συμμετέχοντες. Όπως καταλαβαίνετε, μαζί με τις φωτογραφίες των αυθεντικών, χειρόγραφων κειμένων των στίχων, που καλύπτουν την επιφάνεια του δίσκου, η μεγάλη φωτογραφία με τους μουσικούς, τους χορευτές και τους θεατές από το στρατόπεδο συν μια μικρή με το μηχάνημα ηχογράφησης και τα λογότυπα, ήταν ήδη ό,τι περισσότερο μπόρεσα να χωρέσω.
Φυσικά θα ήταν καλύτερα να υπάρχει συνοδευτικό μπουκλετ και μάλλον θα γίνει στο δεύτερο σιντί (ευελπιστώ τέλος 2022) και ακόμη καλύτερα μια συνοδευτική έκδοση. Αν και χαλιέμαι, θα επαναλάβω ότι είχε υπάρξει κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση από συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο αλλά τα «τρία χρόνια» έγιναν ήδη 6μιση και φως δεν είδα.
Γι αυτό προχώρησα σε αυτή την οικονομική παραγωγή και μάλιστα σε μια μορφή συμπαραγωγής με τους μουσικούς (στην μικρή αμοιβή τους πρόσθεσα έναν αριθμό από σιντί), ώστε να μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι να πάρουν κάποιες σημαντικές ηχογραφήσεις, σαν υλικό στα χέρια τους, να ακούσουν, συγκρίνουν, μελετήσουν …
Αγαπητοί φίλοι, το δεύτερο, λιτό, περιεκτικό και ιστορικό CD είναι έτοιμο και από σήμερα διαθέσιμο!
Δείτε και κυρίως ακούστε το βιντεάκι! https://www.youtube.com/watch?v=bkLFli2A8fM
Oι ηχογραφήσεις για το τρίτο δισκάκι επί του θέματος «Ηχογραφήσεις ελληνικού ενδιαφέροντος στο Görlitz το 1917» από την Πρωσική Φωνογραφική Εταιρία και 20 χρόνια δικής μου έρευνας συνεχίζονται (σε Ελλάδα και Γερμανία). «ΜΟΥΣIΚΟΣ ΧΡΟΝΟΧΩΡΟΣ 1917 – 2023».
Oι ηχογραφήσεις για το τρίτο δισκάκι επί του θέματος «Ηχογραφήσεις ελληνικού ενδιαφέροντος στο Görlitz το 1917» συνεχίζονται (σε Ελλάδα και Γερμανία).
«ΜΟΥΣIΚΟΣ ΧΡΟΝΟΧΩΡΟΣ 1917 – 2023».
Σειρά είχε ο μεγάλος ερμηνευτής και δάσκαλος του δημοτικού μας τραγουδιού Παναγιώτης Λάλεζας με τον σπουδαίο Ανδρέα Νιάρχο στην φλογέρα. Με τιμούν με την φιλία τους και την συμμετοχή τους!
Όλες Οι Δάφνες – Oles I Dafnes – Alle Lorbeerbäume
«ΜΟΥΣIΚΟΣ ΧΡΟΝΟΧΩΡΟΣ 1917 – 2023».
Συνέχεια πάλι με τον μεγάλο ερμηνευτή και δάσκαλο του δημοτικού μας τραγουδιού Παναγιώτη Λάλεζα και τον σπουδαίο Ανδρέα Νιάρχο στην φλογέρα.
*Η παραγωγή 2023 αναζητεί χορηγό-γούς!
Αγαπητοί φίλοι, μπορείτε με μια μικρή οικονομική βοήθεια στην πρωτοβουλία ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ να προμηθευτείτε τα δυο πρώτο δισκάκια (Μουσικός Χρονοχώρος 1917 – 2021 και 2022) και έτσι να βοηθήσετε την χρηματοδότηση της παραγωγής αυτών που ακολουθούν. Φυσικά, η κοινοποίηση και τα θετικά σχόλια/αντιδράσεις, βοηθούν επίσης.
Μπουρνοβαλιά– Bournovalia – Die Frau aus Bournova (Stadtteil von Smyrna)
Oι ηχογραφήσεις για το τρίτο δισκάκι επί του θέματος «Ηχογραφήσεις ελληνικού ενδιαφέροντος στο Görlitz το 1917» από την Πρωσική Φωνογραφική Εταιρία, που βασίζονται και σε 20 χρόνια δικής μου έρευνας, συνεχίζονται (σε Ελλάδα και Γερμανία).
«ΜΟΥΣIΚΟΣ ΧΡΟΝΟΧΩΡΟΣ 1917 – 2023».
Συνέχεια με τους υπέροχους καλλιτέχνες και φίλους Ελπινίκη Ζερβού και Νικόλαο Κωνσταντέλια
Λεπτομέρειες απομένουν για να μπει στο πιεστήριο το τρίτο (1917 – 2023) δισκάκι της σειράς «Μουσικός Χρονοχώρος» και θα ακολουθήσει και το τέταρτο (1917 – 2024) τους πρώτους μήνες του 2024. Όσοι σύλλογοι, πρωτοβουλίες, φορείς, επαγγελματίες θέλουν να βάλουν το λογότυπό τους στις 3 κενές θέσεις (δίπλα στα λογότυπα της Πρωτοβουλίας Παράδοξον και της Ενορίας Παμμεγίστων Ταξιαρχών Ομπερχάουζεν) και να βοηθήσουν έτσι οικονομικά την ιστορική αυτή παραγωγή, ας επικοινωνήσουν μαζί μου.
Μπορείτε επίσης να βοηθήσετε, παραγγέλνοντας τα δυο πρώτα σιντί. Μια παραγωγή που δεν πρέπει να απουσιάζει από καμία μουσική βιβλιοθήκη. Αυτή την φορά με 4 τραγούδια από Κρήτη (συρτά, κοντυλιές), ένα μοραΐτικο, ένα αστικό Σμύρνης (Μπουρνοβαλιά με εισαγωγή μπουζουκιού από Κ. Καλαμαρά), ένα εκκλησιαστικό Πολυχρόνιον και τις διασκευές τους.
Ο Γιώργος Τζώρτζης μου είπε ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στην Αθήνα δεν είχε παρατηρήσει τίποτα για το Ρεμπέτικο, για να είμαι πιο ακριβής: δεν υπήρχε Ρεμπέτικο (γι’ αυτόν)
Ακριβώς έτσι ήταν. Μόνο για ελάχιστους πιτσιρικάδες όπως την αφεντιά μου, ήταν αλλιώς, αλλά εμείς αυτοπροσδιοριζόμαστα;ν “τυμβωρύχοι”, ενώ οι θαμώνες στις ταβέρνες μας ρώτα;γαν “τί είναι αυτά και από πού τα; ξέρετε;”…
Δηλαδή, τη φασαριόζική έκδοση (1968) των Ρεμπέτικων Τραγουδιών του Πετρόπουλου δεν την παρατήρησε; Τις συναυλίες ρεμπέτικου που οργάνωσε ο Πετρόπουλος στο Χίλτον την ίδια χρονιά δεν τις παρατήρησε; Τις συναυλίες στο Κύτταρο το 1972 πάλι από τον Πετρόπουλο; Τις συναυλίες (1972) από τον Τάσο Σχορέλη; Τους θανάτους Στράτου, Μάρκου, Παπαϊωάννου που πυροδότησαν πολλά κείμενα στις εφημερίδες δεν τους παρατήρησε;