Μουσικός Χρονοχώρος 1917 - 2021

Τίτλος Τραγουδιού - Διασκευής: συμπλήρωσε τον τίτλο
Μουσικός Χρονοχώρος 1917 - 2021 Musikalischer Chronochoros 1917 - 2021
7 ηχογραφήσεις του 1917 και 7 διασκευές τους

  1. Ο Μπάρμπα Γιώργος (Onkel Georg), 3:07 Min., Wachszylinder VII_W0688_Schuenemann Griechisch 655, 29.6.1917, Plattenaufnahme PK 935, 12.7.1917. Gesang: Παναγιώτης Καραμερτζάνης / Panagiotis Karamertzanis
  2. Ο Μπάρμπα Γιώργος / O Barba Jiorgos, 4:20 Min.
  3. Όλα Τα Πουλάκια Ζυγά-Ζυγά (Alle kleine Vögelchen sind gepaart), [1:07] Min., Wachszylinder VII_W0712_Schuenemann_Griechisch_679 a. Gesang: Γεώργιος Θεοδώρου / Georgios Theodorou
  4. Όλα Τα Πουλάκια Ζυγά-Ζυγά / Ola Ta Poulakia Zyga-Zyga, [6:10] Min.
  5. Ας Παν΄ Να Ιδούν Τα Μάτια Μου (Mögen meine Augen wandern um zu sehen), [1:52]Min., Wachszylinder VII_W0697_Schuenemann_Griechisch_664. Gesang: Ιωάννης Λάγγης / Ioannis Laggis
  6. Ας Παν΄ Να Ιδούν Τα Μάτια Μου / As Pan Na Idoun Ta Matia Mou, [5:09] Min.
  7. Τικ Τρομαχτόν / Tik Tromachton, [0:31] Min., Plattenaufnahme PK996, 17.7.1917 Gesang: Θεόδωρος Χριστόπουλος / Theodoros Christopoulos
  8. Τικ Τρομαχτόν / Tik Tromachton, [3:06] Min. Διασκευή / Bearbeitung: Vasilios Mavromoustakidis
  9. Σαν Θυμηθώ Το Ταίρι Μου (Wenn ich an meine Gattin denke), [3:20] Min., Wachszylinder VII_W0748-49 Schuenemann_715&716. Αμανές ή μανές Ταμπαχανιώτικος, eine Art Klagegesang aus dem Stadtteil Tambachana von Smyrna (Kleinasien und östlichen Ägäis Inseln). Τραγούδι/Gesang: Απόστολος Παπαδιαμάντης / Apostolos Papadiamantis, μπουζούκι / Bouzouki: Κωνσταντίνος Καλαμαράς / Konstantinos Kalamaras
  10. Σαν Θυμηθώ Το Ταίρι Μου / San Thimitho To Teri Mou, [4:23] Min.
  11. Τον Νυμφώνα σου βλέπω (Dein Brautgemach sehe ich geschmückt), [1:28] Min., Wachszylinder VII_W0728_Schuenemann_Griechisch_695 a, Psalmensänger: Κων/νος Βοργιάς & Ιωάννης Μπενάς / Konstantinos Borgias & Ioannis Mpenas. Εξαποστειλάριον / Exapostilarion
  12. Τον Νυμφώνα Σου Βλέπω / Ton Nymfona Sou Vlepo, [1:41] Μin.
  13. Aίνοι / Αinoi, [1:32] Min. Πάσα Πνοή Αινεσάτω Τον Κύριον (Aller Odem lobe den Herrn). Αινείτε Αυτόν Πάντες Οι Άγγελοι Αυτού (Lobet Ihn all Seine Engel), Wachszylinder VII_W0728_ Schuenemann_Griechisch_695 b, Psalmensänger: Κων/νος Βοργιάς & Ιωάννης Μπενάς / Konstantinos Borgias & Ioannis Mpenas, Κοινωνικόν/Koinonikon
  14. Aίνοι/Αinoi, [1:54] Min.
  • Kαταγραφή στίχων - schriftliche Niederlegung für «Τικ Τρομαχτόν» / “Tik Tromachton“: Savas Tsenekidis, Ioannis Tsanasidis, Alexandros Grigoriadis, Kostas Karakasidis
  • Έρευνα, οργάνωση & επιμέλεια παραγωγής/Recherche, Organisations- und Produktionsmanagement: Konstantinos Andrikopoulos
  • Ethnologisches Museum Berlin: Lieder 1, 3, 5, 9, 11, 13. Humboldt Universität zu Berlin: Lieder 1, 7
  • Foto: Familienarchiv Nikolaos Tsapas

Βίντεο - Ηχογράφηση:
κάνε επικόλληση τον σύνδεσμο στο βίντεο ή στην ηχογράφηση
«Μουσικός Χρονοχώρος – Musikalischer Chronochoros 1917 - 2021» - YouTube
Συμμετέχοντες: Συμπλήρωσε τα ονόματα των ατόμων που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη ηχογράφηση - διασκευή (πρέπει να είσαι και εσύ ένας από αυτούς)
Τραγούδι / Gesang:
Κων/να Χαντζή / Konstantina Hantzi (2, 6)
Δανάη Στέλλα Γκιαουράκη Ανδρικοπούλου / Danae Stella Andrikopoulos Giaourakis (4)
Παναγιώτα Αμπερίδου / Panagiota Amperidou (8)
Μαριάνθη Λιουδάκη /Marianthi Lioudaki (10)
Νικόλαος Κωνσταντέλιας / Nikolaos Konstantelias (12, 14)
Φλογέρα / Flöte: Ανδρέας Νιάρχος / Andreas Niarchos (2, 4, 6)
Λαούτο / Laute: Ελένη Παπαπροκοπίου / Eleni Papaprokopiou (2, 6)
Σαντούρι / Santuri: Χριστίνα Κουκή / Cristina Kouki (4)
Λύρα Πόντου / pontische Lyra: Βασίλειος Μαυρομουστακίδης / Vasilios Mavromoustakidis (8)
Μπουζούκι / Bouzouki: Φώτης Βεργόπουλος / Fotis Vergopoulos (10)
Κρουστά - Perkussion: Κων/νος Ανδρικόπουλος / Konstantinos Andrikopoulos (2, 4, 6)
Ιωάννης Γκραίκος / Ioannis Gkraikos (8)
mit Stipendium des Ministeriums für Kultur & Wissenschaft des Landes NRW 2021©Initiative “Paradoxon”, www.paradoxon-klangorchester.de

Λίγα λόγια για την διασκευή σου:
Πες μας μερικά λόγια για την νέα αυτή διασκευή (πχ: πηγές έμπνευσης, ιστορία, μουσικά στυλ, επιρροές κτλ)
Αγαπητοί φίλοι, ένα λιτό, περιεκτικό και ιστορικό CD είναι έτοιμο και από σήμερα διαθέσιμο! Όσοι ενδιαφέρεσθε, στείλτε στο paradoxologos@gmx.net . Ένας ψηφιακός δίσκος, ο πρώτος της σειράς, που δεν θα πρέπει να απουσιάζει από καμία μουσική βιβλιοθήκη. Επτά ηχογραφήσεις από τις ιστορικές του 1917 στο Γκοέρλιτς της Γερμανίας, μιας μοναδικής καταγραφής της προφορικής, μουσικής μας παράδοσης (goerlitz) και επτά επανεκτελέσεις τους, συμπληρώνουν τα 14 κομμάτια του δίσκου

8 «Μου αρέσει»

Συγχαρητήρια Κώστα! Ανυπομονώ ν’ ακούσω τον πρώτο δίσκο και να εντρυφήσω στα υπόλοιπα στοιχεία της παραγωγής, φωτογραφίες κλπ!

1 «Μου αρέσει»

Να διευκρινίσω κάτι, επειδή το «λιτό» δεν αρκούσε και πολλοί φίλοι περιμένουν κάποιο σιντί με πληροφορίες και φωτογραφίες. Το σιντί είναι πραγματικά λιτό σε συσκευασία. Στις 2 επιφάνειες 10 Χ 10 εκατοστά και στην επιφάνεια του δίσκου, έπρεπε να αναφερθούν (δίγλωσσα) τα βασικά. Τίτλος(ελληνικά, λατινικά, μετάφραση), ακριβής ημερομηνία (όπου υπάρχει), εκτελεστές (τότε και σήμερα), αρχεία και λοιποί συμμετέχοντες. Όπως καταλαβαίνετε, μαζί με τις φωτογραφίες των αυθεντικών, χειρόγραφων κειμένων των στίχων, που καλύπτουν την επιφάνεια του δίσκου, η μεγάλη φωτογραφία με τους μουσικούς, τους χορευτές και τους θεατές από το στρατόπεδο συν μια μικρή με το μηχάνημα ηχογράφησης και τα λογότυπα, ήταν ήδη ό,τι περισσότερο μπόρεσα να χωρέσω.
Φυσικά θα ήταν καλύτερα να υπάρχει συνοδευτικό μπουκλετ και μάλλον θα γίνει στο δεύτερο σιντί (ευελπιστώ τέλος 2022) και ακόμη καλύτερα μια συνοδευτική έκδοση. Αν και χαλιέμαι, θα επαναλάβω ότι είχε υπάρξει κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση από συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο αλλά τα «τρία χρόνια» έγιναν ήδη 6μιση και φως δεν είδα.
Γι αυτό προχώρησα σε αυτή την οικονομική παραγωγή και μάλιστα σε μια μορφή συμπαραγωγής με τους μουσικούς (στην μικρή αμοιβή τους πρόσθεσα έναν αριθμό από σιντί), ώστε να μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι να πάρουν κάποιες σημαντικές ηχογραφήσεις, σαν υλικό στα χέρια τους, να ακούσουν, συγκρίνουν, μελετήσουν …

3 «Μου αρέσει»

Λογικότατα όλα αυτά, Κώστα… Άρα ελπίζουμε για το μέλλον!