Μιχάλης Παούρης - Οι άνθρωποι βάζουμε τους φραγμούς Τα όργανα περιμένουν εντολες!

Ειχα την τιμη και χαρα να φιλοξενησω στο μπλογκ μου το σολιστα Μιχάλη Παούρη

Μια πραγματικά άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη με το σολίστ και μουσικό Παούρη.
Αξίζει πραγματικά να διαβαστεί μιας και απαντα για ολα και σε ολες τις ερωτησεις μου ακομα και σε εκεινες που θα εκαναν καποιο να αισανθει εντελως αβολα. Ευχαριστω

Ελληνικά;;

Δώσε μου μια ημέρα Πικινε, να το καθαρίσω από τα greekglish

Η μαγεία της παύσης…
“Λατρεύω τις παύσεις για την μαγεία και τη δύναμη που έχουν. Δύναμη κρυφή. Δύναμη ταπεινή. Δύναμη ανώνυμη. Κανένα έργο δεν τις αναφέρει ποτέ πουθενά. Πάντα αναφέρονται το είδος, η κλίμακα που είναι το κομμάτι γραμμένο, η εποχή κλπ κανείς όμως δεν λέει λέξη για τις ταπεινές παύσεις, που χωρίς αυτές η μουσική θα ήταν αδύνατον να υπάρξει.”

Ένα άρθρο της Γιάννας Μυράτ σχετικά με τη μουσική παύση και… όχι μόνο…
http://www.allnewz.gr/eta-mualphagammaepsilon943alpha-tauetasigmaf-pialpha973sigmaetasigmaf.html

1 «Μου αρέσει»

Μιας και πολλοι φιλοι το ζητησαν, το αρθρο ανεβηκε στο μπλογκ και στα Ελληνικα αμεσως κατω απο το αρχικο.

Μια συνέντευξη που -για μένα-αποδεικνύει ,οτι εύκολα ο άνθρωπος καβαλάει καλάμι.Αν υπάρχει ουσία σε αυτό που κάνει,μπορεί και να παραβλέψουμε κάπως αυτή την έπαρση.Στη συγκεκριμμένη περίπτωση όμως έχουμε να κάνουμε με ένα οργανοπαίκτη που στόχο έχει μόνο την ταχύτητα.Εγω αυτό που ακούω δεν μπορώ να το κατατάξω σαν μια καλή εκτέλεση.Εγώ βέβαια μπορεί να είμαι και άμουσος.Σε κάθε περίπτωση όμως βλέπω ένα νέο καλλιτέχνη που νομίζει ότι είναι ο καλύτερος και πρέπει εμείς να κοιτάξουμε τα αυτιά μας.

1 «Μου αρέσει»

SDimis,

διάβασα τη συνέντευξη. Προσωπικά, δεν αποκόμισα τίποτα. Η κατακλείδα είναι:

  • «Σας προσάπτουν βρώμικο παίξιμο.»
  • «Δεν παίζω εγώ βρώμικα, απλά εσείς δεν ακούτε/δεν καταλαβαίνετε.»

Επίσης, συμφωνώ με την άποψη ότι τα όργανα είναι εργαλεία, όμως:

  • το σωστό εργαλείο προορίζεται για τη αντίστοιχη δουλειά.
  • μπορείς στην ανάγκη να χρησιμοποιήσεις ακατάλληλο εργαλείο για να κάνεις τη δουλειά σου, διότι,
  • κάθε εργαλείο έχει τα όριά του.

Μια παρατήρηση: νομίζω πως η ρήση δεν είναι του Γιώργου Μαντέλη (κι ας την άκουσες απʽ αυτόν), παρά του Παπαϊωάννου.

Και μια φιλική συμβουλή: να ελέγχεις τα γραπτά σου πρίν τα δημοσιεύσεις. Τόσο αγγλικά όσο κʽ ελληνικά έχεις αρκετά λάθη ορθογραφίας και στίξης (ιδίως το αντιαισθητικό εκείνο λατινικό ερωτηματικό αντί του ελληνικού…)

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, τράβα το δρόμο σου, κάνε ό,τι διψάει η καρδιά σου και μήν ακούς κανέναν!

Φιλικά,

Ο Πίκινος

1 «Μου αρέσει»

Έχει κόψει δρόμο στην τεχνική για να ακούγεται γρήγορος, θυσιάζοντας τον ήχο.
Θα το μετανιώσει, ελπίζω όχι αργά.

Κι εγώ καλά παίζω, αλλά οι άλλοι δεν ακούνε καλά και μου λένε ότι κάνω φάλτσα.

3 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ πόλυ για τις συμβουλές . Θα τις λάβω υπόψη μου

Αυτό που θέλω εγώ να επισημάνω από αυτή τη συνέντευξη με το κύριο Παουρη ,και κατα κάποιο τροπο να κάνω τον “δικηγόρο του διαβολου” είναι πως ,χώρις αμφισβήτηση πρόκειται πράγματι για ενα πολύ ταλαντούχο νέο άνθρωπο , με αξιοσημείωτες γνώσεις σε θέματα θεωρητικής μουσικής , και ακέραια δεξιοτεχνία
Εάν σκέφτουμε πως το όνομα του έχει γίνει αναγνωρίσιμο για το ταλέντο του από πολύ μικρή ηλικία ( 12-15) σίγουρα τότε μιλάμε πράγματι για ενα prodigy
Το που επικέντρωσε το ταλέντο του και τι είδος μουσικής διάλεξε να εκφράσει με αυτό είναι μια άλλη συζήτηση
Μιλάμε για έπαρση η μη ωριμότητα και τον συγκρίνουμε με άλλους ώριμους δεξιοτέχνες του χώρου
Ο Παουρης είναι ακόμα ενα νέο παιδί … Πιστεύω κάπου στα 24
Ας αφήσουμε το χρόνο να δείξει όταν έλθει η εμπειρία της ζωής και η ωριμότητα
Εγώ εάν είχα το ταλέντο του αυτό από τα 10 μου ίσως να είχα καβάλησει πολύ μεγαλύτερο καλάμι :slight_smile:

Και κάτι που πατατηρησα από πολλά κομμάτια του στο YouTube , που άκουσα λόγο της συνέντευξης μας
Όταν παίζει λαϊκά / ρεμπέτικα στο χρόνο των αυθεντικών εκτελέσεων , ( και Χιώτη ) είναι καθαρός στα αυτιά μου
Όποτε επιφυλάσσομαι με ανοιχτό μυαλό για την συνέχεια
Η ιστορία μόνο θα δείξει
Φιλικά
SDimis

Κι εμένα μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια. Θυμάμαι σα πιτσιρικάδες , στερεώναμε στο πιρούνι του ποδηλάτου με μανταλάκι, ένα χαρτονάκι. Συνήθως άδειο πακέτο από τσιγάρα που βρίσκαμε πεταμένο. Για να χτυπάει στις ακτίνες και να κάνει ταπ ταπ ταπ, κάτι σα ματοσυκλέτα. Ο ήχος μου από το παίξιμο μου το θύμισε, αν και ομολογώ ότι το μπουζούκι ακούγεται πιο γρήγορο.

1 «Μου αρέσει»

Όπως έγραψα και στο άρθρο αλλά και στις ερωτήσεις που έκανα , και για να κάνουμε μια εποικοδομητική συζήτηση , κάποιες φορές σε λαϊκά κομμάτια ( όχι τζαζ ) είναι καθαρότατος
καποιες άλλες φορές σε κομμάτια τζαζ η λαϊκά κομμάτια που παίζει σε αυξημένες ταχύτητες είναι θαμπός και μη καθαρός

Ερώτηση
γινεται να είσαι και " βρώμικος" και "καθαρός "παίχτης ;
Προς συζήτηση :slight_smile:

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί η ταχύτητα του με το χρόνο. Λίγο πιο γρήγορος να γίνει, θα είναι υπερηχητική η ταχύτητα, οπότε θα λυθεί και το πρόβλημα της καθαρότητας.

1 «Μου αρέσει»

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί η ταχύτητα του με το χρόνο. Λίγο πιο γρήγορος να γίνει, θα είναι υπερηχητική η ταχύτητα, οπότε θα λυθεί και το πρόβλημα της καθαρότητας.

:112: Μα φιλε Peven, τα υπερηχητικα δεν ακουγονται καν! :slight_smile:
Περα απο τα αστεια,θα ηθελα να ακουσω απο μουσικους τη γνωμη τους στη ερωτηση που εβαλα πιο πανω

Ακριβώς. Νομίζω ότι θα είναι βελτίωση.
Για γνώμες νομίζω ότι έχει συζητηθεί εκτενώς το θέμα στο φόρουμ. Μπορείς να κάνεις αναζήτηση και να δεις απόψεις.
Εγώ του εύχομαι τα καλύτερα στη καριέρα που ακολουθεί. Η γνώμη μου όμως είναι ότι το παίξιμό του, δεν έχει σχέση με ρεμπέτικο και εδώ είναι φόρουμ για το ρεμπέτικο. Ίσως σε κάποιο φόρουμ για φόρμουλα 1 έδενε καλύτερα.

Εγω φιλικοτατα θα διαφωνησω :slight_smile: Και θα διαφωνησω για χαρη και της συζητησης

Φυσικα και εχω διαβασει ολα τα ποστσ στο forum σε σχεση με τον Μ. Παουρη. Εκει, βρηκα δυο εντελως αντιθετες γνωμες και στασεις να μαχονται
Εκανα επισεις αρκετη σκεψη πριν επικοινωνησω με τον δεξιοτεχνη για τον εαν θα επρεπε να κανω μια εισ βαθος και ειλικρινη συνεντευξη μαζι του στο μπλογκ μου.

Να διευκρινησω πως η Τζαζ fusion που ο κ.Παουρης παιζει και συνθετει , δεν ειναι το ειδος μουσικης που θα ακουσω.
Επισεις να διευκρινησω πως εχω ακουσει σημεια σε κομματια που παιζει τα οποια τα βρισκω σε εκτελεση θαμπα-καθολου καθαρα, και σε μελωδικη προσωπικη ασθητικη, μη ελκυστικα, περισσοτερο να ηχουν στα αυτια μου ως μια “βαβουρα”…αλλα αυτη ειναι η δικη μου αισθητικη που λιγο μπορει να ενδιαφερει…δεν εχω μουσικες σπουδες, δεν ειμαι ουτε κατα το ελαχιστο δεξιοτεχνης μπουζουκιου, αλλα δοξα το Θεο θελω να πιστευω πως ακουω πολυ καλα, κυριως ηχους και μουσικους τονους

Απο την αλλη μερια εχω ακουσει κλιπ απο τον εν λογω δεξιοτεχνη κυριως σε λαικα κομματια, καθαροτατα, με αρτια ,προσωπικα, πανεμορφα γεμισματα, και μια πολυ αξιολογη τεχνικη. Εχω επισεις δει κλιπ που παιζει οταν ηταν12 περιπου χρονων (εαν δε κανω λαθος) με εκπληκτικο ταλεντο και καθαρες νοτες, ταχυτητες δε ιδιες με αυτες ωριμων δεξιοτεχνων του χωρου.

Και σταματαω μονο εκει.
Δηλαδη κρινω και αναλυω τον πιτσιρικα δεξιοτεχνη που οταν παιζει λαικα και ρεμπετικου στυλ κομματια, ειναι σε καθαροτητα και ταχυτητες ισαξιος μεγαλων οργανοπαικτων.Επισεις κρινω τον μουσικο με ακαιραια μουσικη παιδεια, ο οποιος ψαχνεται και πολλες φορες ακροβατει σε διαφορετικουσ δρομους απο το λαικο/ρεμπετικο
Τα υπολοιπα ζογκλερικα και fusion, δεν με ενδιαφερουν οποτε και δεν τα σχολιαζω, η δεν τα συμπεριλαμβανω στην κριτικη μου

Τωρα θα μου πειτε πως εκτος δεξιοτεχνιας χρειαζεται και συναισθημα στην τεχνικη, οπως οταν χαζευω πχ. με ενα οργανικο κομματι του αημνηστου Χρηστου Κωνσταντινου:109:

Αλλα αυτο δεν ανναιρει το φυσικο ταλεντο καποιου σε τετοιες μικρες ηλικιες. Για αυτο και εκανα αυτη τη συνεντευξη.
Ισως οταν ο χρονος περασει, ο δεξιοτεχνης ωριμασει και “ψηθει”, οι ταχυτητες χαμηλωσουν, η δεν ειναι πλεον το παν, το συναισθημα γινει κυριαρχος παραγοντας και οι συνθεσεις και τεχνικες του γινουν ακρως ενδιαφεροντες μιας και θα εχει κρατησει την ουσια.

Εγω απο αυτη τη συνεντευξη τελικα κατι πηρα
Και ποτε δεν ξερει κανεις απο τους πειραματισμους τι τελικα μπορει να ανακαλυψει η να δημιουργησει…πολλα τα παραδειγματα σε αυτη τη τελευταια φραση οχι μονο στο χωρο της μουσικης

φιλικα
Καλη Ανασταση να εχουμε!
SDimis

1 «Μου αρέσει»

Θεωρώ ότι ο Παούρης δε εκφράζει ποιητικότητα και ευαισθησία στο παίξιμό του και στην καλλιτεχνική του αντίληψη.
Τον ενδιαφέρει η τεχνική, η ταχύτητα, ο εντυπωσιασμός -όχι να σε συνεπάρει συναισθηματικά, αλλά να σου αποσπάσει τον θαυμασμό ακαριαία.
Νομίζω ότι είναι ήδη ένας υπερώριμος μουσικός, αλλά έχει ακόμη δρόμο για να κερδίσει την ψυχή μου ως ακροατή.

2 «Μου αρέσει»

Καλή Ανάσταση.

Γειά σου ρε Πέτρο!!!:019::019::019:.Το θυμάμαι καί εγώ το κόλπο.

Οσο γιά τό παίξιμο τού Παούρη τα εχω ξαναπεί.Λάθος οργανο βαστάει στα χέρια του ο ανθρωπος.Αυτο πού ακούω,ούτε με νταλγκαδιάζει,ούτε εχει σχέση με το λαϊκό τραγούδι.Εκμεταλεύεται την ταχύτητα πού εχει, εχει καταφέρει να εχει τούς οπαδούς του ,και η κονόμα συνεχίζεται.
Τι να πεί κανείς;;
Ολα αυτά γιά τήν εξέλιξη τού μπουζουκιού,ετσι και αλλιώς τα ακούω βερεσέ,από οποιο στόμα και να βγαίνουν.
Η κοινωνία αλλάζει,εξελλίσεται,και μαζί της ακολουθεί παράλληλα και η μουσική.
Το μπουζούκι είναι ενα οργανο πού αντιπροσωπεύει ενα συγκεκριμένο είδος μουσικής.Δέν γίνεται να τού κολλήσουμε φτερά στα πλάγια και να το κάνουμε αετό για να το αμολάμε.Τερμα.Δέν κάνει να του αλλάξουμε χαρακτήρα.
Ολα αυτά με τίς ταχύτητες και τα ρέστα,είναι δυστυχώς ο καθρέφτης τής κοινωνίας μας ,αν μου το επιτρέπεται.
Φτήνεια,και τίποτα αλλο.Οι τσέπες να γεμίζουν,και αγιος ο θεός.Καμία σχέση με τήν μουσική,και απολύτως καμία σχέση με το λαϊκό - ρεμπέτικο τραγούδι!!!

2 «Μου αρέσει»

Ε, και βέβαια! Όλοι μας το θυμόμαστε το κόλπο. Όχι συνήθως, αποκλειστικά και μόνο χαρτονάκι από πακέτο τσιγάρων και μάλιστα του πάτου, όχι του καπακιού. Αποχωρίζονταν τα πλαϊνά πολύ ευκολότερα, ήταν και σκληρότερο.

Όσο για τον Παούρη να με σχωρνάτε, δεν θα πάρω. Κι αν δεν έχει μαλλιάσει η γλώσσα όλων μας εδώ μέσα (που λένε), αραδιάζοντας γνώμες, κριτικές και ό,τι άλλο. Όλα τα είπαμε. Τώρα του πήρε μία συνέντευξη ο Sdimis. Καλά έκανε και μάλιστα, την ψιλοκύτταξα τη συνέντευξη. Όπως και άλλοι παρατήρησαν, δεν βλέπω να έχει αλλάξει κάτι από την εποχή που γράφαμε αυτά που λέω παραπάνω. Ας κάνει ο άνθρωπος ό,τι τον φωτίσει ο θεός, δεν με αφορά, το ξαναλέω.