Μεταφορά μπουζούκι

Έχει ταξιδέψει κάνεις πρόσφατα (λίγο άκυρη ερώτηση λόγω κορονοιου) από πχ Ελλάδα - Κύπρο και μετέφερε το μπουζούκι στο κάτω μέρος του αεροπλάνου, εκεί που μπαίνουν οι μεγάλες βαλίτσες? Πόσο κοστίζει περίπου?

Δεν θα έβαζα το μπουζούκι στις αποσκευές, το εισητήριο θα στοίχιζε λιγότερο από ένα καινούριο όργανο…
Πολλές πληροφορίες θα βρεις εδώ, νομίζω θα μπορούσαν να συγχωνευτούν τα θέματα.
Έλεος πια με τους εκβιασμούς των αεροπορικών εταιριών.

4 «Μου αρέσει»

@Dimitris88

3 «Μου αρέσει»

Ξέρεις εταιρείες που σε αφήνουν να το έχεις στην θέση σου μέσα στα πόδια?

Για τα lockers ήξερα, μια φορά το είχαν βάλει οι αεροσυνοδοί στα δικά τους που είναι μεγαλύτερα. Από τότε έχουν αλλάξει τα πράγματα όμως…
Μια φορά ένα όργανο που είχα αιφνιδιαστικά πήγε στις αποσκευές, δεν συνήλθε ποτέ και τελικά χρειάστηκε ολική επισκευή.

Καμία. Ακόμα και τις χειραποσκευές που δεν χωράνε στα ντουλαπάκια ή δεν θες να τη βάλεις, πρέπει να τις βάλεις κάτω από το κάθισμα του μπροστινού!

1 «Μου αρέσει»

Εκτός κι αν είναι duty-free, οπότε επιτρέπεται να κουβαλάς ένα τριαξονικό ουίσκια και αρώματα… Θα ανοίξω duty-free με όργανα που “δεν χωράνε”, από μπουζούκια μέχρι κοντραμπάσα.

1 «Μου αρέσει»

Δηλαδή για να μην το βάλεις κάτω στις αποσκευές, τι πρέπει να κάνεις? Να κοψεις κανονικο εισιτήριο για το μπουζούκι?

Ναι, ακριβώς αυτό σου λένε οι περισσότερες εταιρίες.

1 «Μου αρέσει»

Εδώ που τα λέμε, παιδιά, δεν είναι και τόσο τρελό αυτό. Οι παλαιότεροι θυμόμαστε τις εποχές όπου κυριαρχούσε η ΙΑΤΑ. Είχε κατορθώσει να ανεβάσει το κόστος της αεροπορικής μετακίνησης στα ύψη. Την θυμάμαι καλά αυτή την εποχή, διότι ταξίδευα τότε περίπου 4 – 5 μήνες το χρόνο, δουλεύοντας σε μίαν εταιρία έντονα εξαγωγική, ακριβώς στις πωλήσεις εξωτερικού. Ήταν σκληρό, γιατί είχα νέα γυναίκα και μωρό παιδί, αλλά οικονομικά όλα πήγαιναν καλά. Η εταιρία πλήρωνε ευχαρίστως τα πανάκριβα ταξίδια μου, γιατί έβγαζε πολύ μεγαλύτερο κέρδος από τις εξαγωγές προϊόντων. Υπεύθυνους μάρκετινγκ οι αεροπορικές εταιρίες δεν είχαν, τί να τους κάνουν αφού τα αεροπλάνα ταξίδευαν χωρίς μία άδεια θέση, διότι οι πελάτες πλήρωναν ακριβώς το ίδιο εισιτήριο όποιαν εταιρία κι αν διάλεγαν και η πυκνότητα δρομολογίων ήταν ακριβώς ταιριασμένη με τις ανάγκες, να μην χάνονται θέσεις. Έτσι, διαφημίζονταν με καταχωρήσεις «σ’ εμάς θα φάτε και σολωμό καπνιστό», αφού τα κέρδη τους επέτρεπαν ακόμα και επάργυρα μαχαιροπήρουνα. Και χαίρονταν κάθε φορά που εμφανιζόταν μια πετρελαϊκή κρίση, γιατί αυτό ανέβαζε τους ναύλους ακόμα παραπάνω.

Κάποια στιγμή, η κατάσταση αυτή άλλαξε γιατί η ΙΑΤΑ αποδυναμώθηκε για μία σειρά από λόγους. Το πλαφόν προς τα κάτω καταργήθηκε και αμέσως εμφανίστηκαν οι εταιρίες χαμηλού κόστους (Easyjet ήταν νομίζω η πρώτη) οι οποίες παρέσυραν και τις μεγάλες εταιρίες ώστε να κατέβουν οι ναύλοι στα προ κόβιντ χαμηλά επίπεδα, που τώρα είναι και ακόμα χαμηλότερα. Στην εξέλιξη του ανταγωνισμού όμως, το επί ΙΑΤΑ επιτρεπόμενο όριο βάρους αποσκευών των 20 κιλών καταργήθηκε, και τώρα σου λένε «πάρε το μπουζούκι αγκαλιά ή, βάλ’το στη δίπλα θέση, που θα την πληρώσεις, όχι στο ντουλαπάκι απάνω, που μπαίνουν οι χειραποσκευές και είναι πολλές. Όπως λέει και ο συνονόματος, με πολύ λιγότερα λεφτά από εκείνα που θα χρειαζόσουν για καινούργιο μπουζούκι, αν βγεί σπασμένο από πτώση πιέσεως, έλλειψη θέρμανσης ή οτιδήποτε στο χώρο αποσκευών, εξασφαλίζεις την ακεραιότητά του.

Μου έτυχε να σπάσει σκάφος μπουζουκιού (καρυδια) 17 χρόνων, το έστειλα με κουριερ Ελλάδα και πήγε σε 2 μέρες και υποψιάζομαι ότι πήγε αεροπορικώς και μάλλον είναι κάτι από τα ενδεχόμενα που αναφέρονται παραπάνω. Ενώ μπουζούκι που έστειλα με κουριερ και πήγε σε 1 εβδομάδα και σίγουρα ειναι με το πλοίο (μου το είπαν στο κουριερ) δεν έπαθε τίποτα… Ίσως καλύτερα με το κουριερ μέσω πλοίου πάρα το αεροπορικώς στις αποσκευές, δηλαδή να μην έρθω ο ίδιος να το φερω Ελλάδα (συνδυασμό με διακοπές) διότι να βγάλεις εισητηριο για το μπουζούκι φαντάζομαι θα είναι ακριβο

Δεν είναι και τόσο ακριβό. Θυμάμαι να εντυπωσιάζομαι με κάτι ναύλους Αθήνα – Φραγκφούρτη τάξεως 40 ευρώ, αν κλείσεις βέβαια 6 μήνες πριν….