Λαϊκοκλασσική κιθάρα;

Εντοπίζω μια διαφορά επίσης σε σχέση με τη δική μου στη ρωσική… Στη δική μου τα καμάρια είναι στρογγυλεμένα πάνω… Κάπως πιο περιποιημένα θα έλεγα. Κατά τ άλλα νομίζω είναι καρμπόν! Νίκο κράτα τη εκεί να υπάρχει και που ξέρεις… Λεφτά πάντως ούτε κι εγώ θα δώσω, θα την σουλουπώσω μόνος μου!

1 «Μου αρέσει»

Άμα έχεις γνώσεις οργανοποιίας και ξέρεις τί κάνεις, πάω πάσο. Κράτα μας ενήμερους!

Συγνώμη για το λάθος στο όνομα Mancats. (Δεύτερη φορά που το παθαίνω τις τελευταίες μέρες).
Ναι τα καμάρια παίζουν σημασία. Γενικά να ξέρεις ότι στις λαικές κιθάρες τα καμάρια ως επί το πλείστον είναι παράλληλα (ladder bracing). Πολλές φορές με κλίση προς τα μπάσα ή τα πρίμα στο καμάρι του καβαλάρη.

1 «Μου αρέσει»

Ε καλά μη φανταστείς ότι είμαι και ο στρατιβαρης αλλά θα την ομορφύνω όσο μπορώ. Δεν πειράζω ζωτικά σημεία, μέχρι εκεί που με εμπιστεύομαι. Καταλήγω λοιπόν ότι είναι (μάλλον) ρωσική κατασκευή, φτηνή, δεκαετίες 60 με 70. Συνεπώς αξία όχι πάνω από 3 χιλιάρικα :money_mouth_face:… Θα στείλω φώτο μόλις την ξανά δέσω. Ευχαριστώ για τον διάλογο έως τώρα και καλό ξημέρωμα…

1 «Μου αρέσει»

Να είσαι καλά Λουκά… Εμένα με λένε Μάνο βασικά… Δεν την παρατήρησα τόσο πολύ γιατί δεν είχα χρόνο. Από Δευτέρα αν λήξει η καραντίνα θα την τσεκάρω πιο καλά και τα ξαναλέμε. Ευχαριστώ για τον χρόνο σου… Καλό βράδυ

γειά σου Μάνο… (κι εδώ Μάνος… η εικόνα του άβαταρ της Τζοκόντας με το μπουζούκι μου είναι πολύ οικεία αλλά δε θυμάμαι από που)…
είχα μετατρέψει μια τέτοια Ανατολικής προέλευσης (μάλλον Ρώσσικη, ένα μικρό κομμάτι της ταμπέλας υπήρχε μόνο αλλά με γράμματα σε Κυριλλικό αλφάβητο) σε resonator, εδώ

εκείνη ήταν από κόντρα πλακέ το σκάφος και έλατο σε εφτά κομμάτια το καπάκι, με οπλισμό “σκάλας” και το καμάρι της φωνής λοξό, τυπικό καμάρωμα λαϊκής

αλλά γενικά δεν είχε καλή δουλειά στις λεπτομέρειες, π.χ. ο άξονας έφευγε πολύ λόγω κακής διαμόρφωσης της ένωσης στον τάκο

εμένα με απασχολούσε λόγω μετατροπής, αν άξιζε να την αφήσω όπως ήταν δεν θα με ένοιαζε - αρκεί να έπαιζε καλά, που δεν έπαιζε. Αν η δική σου παίζει έστω αξιοπρεπώς και αν δουλεύει η βίδα σωστά (κλειδί για καλοριφέρ ταίριαζε στην δικιά μου) εγώ δεν θα την πείραζα καθόλου, μόνο καθάρισμα και χορδές, παίξτην και μετά αποφασίζεις.
Αν σου αρέσει γενικά, το καπάκι - αν κάποτε το αποφασίσεις - αλλάζει πολύ εύκολα σ΄αυτήν λόγω ανεξάρτητου μπράτσου. Πιθανότατα να παίζει και καλά (τηρουμένων των αναλογιών), τα πολλά κομμάτια του καπακιού - αν είναι κι η δική σου έτσι- ΔΕΝ επηρεάζουν τον ήχο. .
Μόνο η ένωση και το μπράτσο θα με απασχολούσε, η ποιότητα της βίδας είναι επίσης κακή σε σχέση με την Γερμανική τύπου Stauffer αλλά αλλάζει εύκολα και χωρίς να βγάλεις το καπάκι (έχει μόνο ένα παξιμάδι μέσα, η Stauffer ειναι πιο περίπλοκη). Αυτή με το “ρομβόσχημο” παξιμάδι είναι η δικιά της και κάτω μια που έφτιαξα μόνος μου, φαίνεται και το κλειδί που έλεγα

Σενιάρισέ την να παίξει και αποφασίζεις αργότερα. Το μπράτσο δες αν είναι ίσιο, έχε υπόψη ότι οι χορδές silver έχουν μικρότερες τάσεις από τις bronze.

6 «Μου αρέσει»

… είχα κάποτε προσπαθήσει να βοηθήσω ένα φίλο στη Γερμανία για το τι είδους χορδές θα έβαζε σ’ ένα τέτοιο όργανο, αλλά χαθήκαμε στη μετάφραση… έχει (πάρα) πολλές παραλλαγές…

είναι λίγο άσχετο, αλλά αξίζει μια αναφορά στον “Τούρκο εφευρέτη” ο οποίος αντίθετα με ό,τι συμβαίνει συνήθως (να δώσει το όνομά του στην εφεύρεση) άλλαξε το όνομά του σε Cümbüş αφού έφτιαξε το όργανο, με την λέξη να σημαίνει “γλέντι” ή “διασκέδαση” απ΄ ο,τι διαβάζω εδώ

κι εδώ

1 «Μου αρέσει»

υπάρχει κιθάρα που δεν παίζει στα χέρια σου???

Κάτι χρυσοποίκιλτες και κάτι αμερικάνικες ακουστικές…

Στο λεξικό μου, πρώτη καταχωρείται η ερμηνεία τσιμπούσι, φαγοπότι, συμπόσιο, ευωχία, μεθοκόπημα και δεύτερο έρχεται το μουσικό όργανο.

Καλησπέρα συνωνόματε. Νομίζω είμαστε φίλοι και στο φβ, οπότε μάλλον από εκεί έχεις δει τη Μόνα Λίζα. Εγκυκλοπαίδεια είσαι… Καλή ιδέα με το καλοριφέρ, πρέπει να ταιριάζει ακριβώς και σε μένα. Δεν θα το σκεφτόμουν μάλλον. Εύκολο και έξυπνο αυτό με το καρφωτό παξιμάδι που έκανες αλλά εγώ δεν θα βγάλω το καπάκι. Ούτε ξέρω να το κάνω, αλλά ούτε χρειάζεται να βγεί. Εμένα έχει ένα κομμάτι στο καπάκι, μάλλον έλατο. Το υπόλοιπο σώμα είναι κόντρα πλακέ επίσης. Δεν είμαι κιθαρίστας οπότε μια χαρά θα την κάνει την δουλειά της. Έχει καλό action γενικά χωρίς να τρίζει. Οπότε γυάλισμα και χορδές. Και τέλος, μάλλον είναι ολόϊδια με την δική σου.

Η ρωσσική εφτάχορδη είναι όργανο με φοβερή ιστορία και ρεπερτόριο, από ρομαντισμό 19ου αιώνα μέχρι τροβαδούρους του 20ου

3 «Μου αρέσει»

Καλημέρα σε όλους. Όσον αφορά στη κιθάρα, πήρα χτες κάποια κλειδιά χωρίς να έχω μετρήσει τις αποστάσεις νομίζοντας ότι θα κάνουν. Αλλά δυστυχώς δεν… Τα κλειδιά λοιπόν έχουν απόσταση άξονα με άξονα περίπου 3.6 εκ. ενώ στο καράολο η απόσταση αυτή είναι 4.05! Τι κλειδιά μπαίνουν, αν υπάρχουν στο εμπόριο φυσικά; Και αν δεν υπάρχουν σκέφτομαι να κλείσω τις τρύπες που έχει τώρα και να κάνω καινούριες. Θα επηρεάσει αυτή η επέμβαση το σύνολο; Υπόψιν ότι τα κλειδιά που είχε πάνω η κιθάρα είναι εντελώς άχρηστα… Ευχαριστώ

στα σύγχρονα κλειδιά, η τυπική απόσταση αξόνων είναι 35mm. Δύσκολα θα βρεις άλλο μέγεθος, με αρκετό ψάξιμο (και από τιμές, αυτά που είχα βρει κάποτε ξεκινάνε απο ~150€).
Αν θες μπορώ να σου στείλω (δεν ξέρω πότε θα φτάσουν βέβαια) διάφορα παλιά κλειδιά να δεις μήπως μπορείς να αντικαταστήσεις άξονες, γρανάζια κτλ. Πρέπει όμως να μπορούν να διαλυθούν αυτά που έχεις, ο άξονας της χορδής θα βγεί εάν βγαίνει ο άξονας με το “κουμπί”. Αυτοί οι τελευταίοι όμως πιάνονται με πολλούς τρόπους, ο πιο απλός είναι με κάποιου είδους “γάντζο” που είναι ανοιχτός από τη μια μεριά και βγαίνει. Αν είναι “κλειστός” στην περίμετρο δεν βγαίνει εύκολα και υπάρχει περίπτωση ζημιάς στην υποδοχή και κίνδυνος να αχρηστευθεί όλη η “πλάκα” της βάσης.

Αν θες βάλε καμιά φωτογραφία.
Κατά τη γνώμη μου πάντως αξίζει να κάνεις μια προσπάθεια να κρατήσεις τα παλιά.

3 «Μου αρέσει»

Οι παραλλαγές δεν είναι θέμα. Καθεμία αντιστοιχεί σ’ ένα δεδομένο όργανο με κανονικό ηχείο, π.χ. τζουμπούς-ούτι (αυτό είναι το στάνταρ), τζουμπούς-σάζι κλπ. Οπότε, ανάλογα με ποιου οργάνου μοιάζει το μπράτσο, υπάρχουν ανάλογες χορδές (μπράτσο σαν ουτιού - χορδές για τζουμπούς-ούτι, κλπ.).

Το θέμα είναι ότι με τη βίδα χάνεσαι στη μετάφραση ούτως ή άλλως, και αφού βρεις χορδές: το συνολικό ύψος του κουρδίσματος μπορεί να έχει μεγάλη απόκλιση, αρκετές νότες, ανάλογα με την κλίση του μπράτσου, και είναι σκέτο χάος το να ταιριάξεις τη σωστή κλίση με το σωστό ύψος.

τι να σε πώ, δεν ξέρω. Το συγκεκριμένο όργανο ήταν τρίχορδο με διπλές χορδές, αλλά αντίθετα με τα Cumbus saz που βλέπω εδώ (sazbush)

δεν είχε μεγαλύτερη (74 εκ.) κλίμακα από την standard του εξάχορδου με έξι μονές, του αντίστοιχου με το ούτι (54-56 εκ.) - αλλά μικρότερη, 52,5 εκ.
Όλη η συζήτηση γινόταν με mail. Εγώ προσπάθησα να βρω έναν συνδυασμό χορδών σύμφωνα με τα επιθυμητά κουρδίσματα (σύμφωνα με την φίλη) και ομολογώ οτι βρέθηκα σε αδιέξοδο - τουλάχιστον για τις “συνήθεις” χορδές και διατομες που έχω υπόψη μου - ώστε να προτείνω κάτι.

δεν φτάσαμε να συζητάμε τη βίδα, η φίλη έχασε το ενδιαφέρον της (δανεικό ήταν και το επέστρεψε) και τέλειωσε εκεί.

Ίσως επειδή και τα σάζια είναι πολλά είδη! :slight_smile:

Έχεις δίκιο, είναι περίπλοκο. Αλλά με λίγη υπομονή βρίσκεται η άκρη. Με τη βίδα είναι που εγώ σήκωσα τα χέρια. Τα πράγματα είναι τελείως στον αέρα, δεν μπορείς να πεις «στη στάνταρ κλίση θα κουρδίσω τάδε τόνο» γιατί δεν υπάρχει στάνταρ κλίση, υπάρχει απλώς ένα συνεχές εύρος δυνατών κλίσεων χωρίς οδηγό να τις ξεχωρίζει!

Χωρίς τάστα (το δικό μου είναι «ούτι») και με κινητό καβαλάρη, τα πράγματα δε γίνονται πιο συγκεκριμένα.

Ευχαριστώ… Ανεβάζω μερικές φώτο να δείτε και τα παλιά και τα καινούργια μαζί… Μάλλον θα παω σε κλείσιμο τρύπας και άνοιγμα καινούριες…

2 «Μου αρέσει»

Αυτό που διακρίνω πάντως είναι η διαφορετική φιλοσοφία στο πιάσιμο του άξονα, οπότε δεν ξέρω αν μπορώ να ανταλλάξω εξαρτήματα. Και επίσης αξίζει να αναπαλαιώσω τα παλιά ή να κάνω επιτόπου την αλλαγή και τέλος;

Λοιπόν, τους έλυσα τους μηχανισμούς αρκετά εύκολα. Αν βρω να αλλάξω μόνο τα χερουλάκια, λογικά θα είναι μια χαρά. Ούτε μπαλώματα, ούτε πατέντες

. Και θα είναι και τα ορίτζιναλ.

3 «Μου αρέσει»