Προσφατα κατασκευασα απο Εβενο ενα καβαλαρη παρα πολυ καλο μιλωντας με γνωστη μου απαντησε οτι ο σωστος καβαλαρης ειναι αυτος και μου εβγαλε εναν ο οποιος απο κατω ειχε μια κλιση οπως τα καμαρια του καπακιου οπωτε με το πατημα (απο τις χορδες) ερχετε και βεντουζαρει στο καπακι οταν τον ρωτησα πως θα κανω αυτη την καμπυλη στο κατω μερος του καβαλαρη τοτε αποφυγε να μου απαντηση λεγοντας οτι ειναι δικια του πατεντα και μου ειπε μονο οτι το κανει με κατι με μια σουστα! μηπως γνωριζει καποιος σχετικα με αυτο;
Θα σου πώ τι έχω δεί να κάνει ο δικός μου μάστορας, με τον καβαλάρη και το καπάκι (ψιθυριστά να μην μας ακούσουν οι άλλοι -δε ντρεπόμαστε λέω 'γω πες στον φίλο σου τον “γνώστη”):
Βάζει κάτω από τον καβαλάρη ένα ψιλό γυαλόχαρτο, και κρατώντας μαζί καβαλάρη και γυαλόχαρτο τρίβει στο ύψος του καβαλάρη το καπάκι. Με μικρές κυκλικές κινήσεις. Σσσσσσσσσ, μην ακούσουν το μυστικό. :mad:
αυτο με το γυαλοχαρτο κανω και εγω αλλα η βαση του καβαλαρη βγαινει ισια ο σωστος καβαλαρης εχει μια καμπυλη σαν καμαρα και κενο απο κατω οπωτε μολις πατησουν οι χορδες ερχετε και εφαρμοζει. εσυ εννοεις οτι σαν βαση εχει το καπακι στο οποιο προσαρμοζει το γυαλοχαρτο και εκει πανω τριβει το καβαλαρη για να παρει την καμπυλη του καπακιου?
καλημέρα παίδες
στο δικό μου το μπουζουκάκι (κατασκευής Μάτσικα) ο καβαλαρης έχει την καμπυλοτητα του καπακιού
στο συγκεκριμένο μήκος χορδής και μάλιστα παιδευόμουν να τον κατεβάσω λίγο
ως εκ τουτου μήπως βαζει το γυαλόχαρτο ανάποδα στο καπάκι και τρίβει τον καβαλάρη??
καβαλαρη καβαλαρη που σε τριβω με καμαρι
ποτε πια θα ακουμπησεις διχως το καπακι να ραγισεις???
παιδια το ειδα το εργαλειο και σε λιγες μερες θα το εχω στα χερια μου οπωτε στην αναμονη… για περισσοτερες πληροφοριες.
και κρατώντας μαζί καβαλάρη και γυαλόχαρτο τρίβει στο ύψος του καβαλάρη το καπάκι. Με μικρές κυκλικές κινήσεις.
Περίπου έτσι που λέει ό Ισαάκ, αλλά κρατάμε ανάποδα το γυαλόχαρτο πάνω στο καπάκι, δηλαδή γυαλόχαρτο σταθερό πάνω στο καπάκι, και τρίβουμε τον καβαλάρη πάνω του.
αλλά … είναι μυστικό και το λέμε μεταξύ μας.
παιδια μιλαμε για εργαλειο επανασταση λιγο υπομονη αυτα με τα καπακι ειναι παλια κολπα… χεχε λιγο υπομονη κυριοι
Χμ πανε και δυο χρονια απο τοτε μα να που χρειαζεται…ποιο ειναι το εργαλειο αυτο;
Υγ-και μια ερωτηση το υψος του καβαλαρη ειναι ιδιο κα απο τις δυο πλευρες; (δεξια-αριστερα)
καλα λεει ο BLEKOS,δυο χρονια πανε κι ακομα τιποτα…
Αγαπητε BLEKOS το ιδιο υψος πρεπει να εχει εκτος αν η ταστιερα εχει διαφορα υψους απο δεξια και αριστερα ή το καπακι…
Το ζητουμενο ειναι να παιζει καθαρα το οργανο στην καλυτερη ρυθμιση υψους που βολευει τον παιχτη…
Kαλησπερα
Μηπως ο φιλος εννοει μια συσκευη που την τοποθετεις πανω στο καπακι και αποτυπωνει ακριβως την καμπυλη που εχει!
Κατοπιν κανεις την ιδια καμπυλη στον καβαλαρη!
Ετσι το εχω κανει και εγω μια φορα αλλα το μυστικο! με το γυαλοχαρτο πανω στο καπακι ακουγεται καλυτερα!!
κανε καλυτερα ενα μουστακι αλλα κοπελιαδης
o καλυτερος καβαλαρης ειναι το μουστακι το παραδοσιακο
Παρτε ενα πλαστικο κουτι. (στις κουζινες μας υπαρχουν πολλα) που να εχει την αναλόγη καμπυλη του καπακιου.
κ αφου βαλετε το γυαλοχαρτο αναποδα πανω του, τριψτε τον καβαλλαρη…
Κ μια ιδεα αλλη ειναι η κολλα , τηνβαζουμε οπως τον γυψο, οταν βγαζουμε καλουπι για πολυεστερα…
δεν νομίζω να βρεις στηνκουζινασου τόσο μεγάλο μπολ ώστε να σου ταιριάζει ηκαμπιλη
Παιδιά το θέμα του καβαλάρη με απασχολεί και μ ένα πολύ τελικά υπάρχει κάποιος καλός τρόπος να αποτυπώνουμε την καμπύλη στον καβαλάρη?
Επειδή πιθανόν δεν θα πάρουμε απάντηση για το πως φτιάχνουμε την καμπύλη στον καβαλάρη (αυτό με το τρίψιμο του καβαλάρη πάνω στο καπάκι και τα ανάποδα υαλοχαρτα δεν μου φαίνεται και πολύ…σόι τέχνικη), ας ρωτήσω κάτι άλλο που σχετίζεται με την συζήτηση…Υπάρχει κάποια standard αναλογία ύψους μεταξύ κοκκάλου και ξύλου η οποία τηρείται στην κατασκευή του καβαλάρη; Η απόρια προέκυψε χθες το απόγευμα όταν θέλησα να αλλάξω το ύψος του καβαλάρη για να ανεβάσω ελάχιστα το ύψος των χορδών.
δεν νομίζω να υπάρχει standard αναλογία παρά μόνο “χοντρική” και ανάλογα με τον κατασκευαστή, άλλωστε στο τελικό σετάρισμα οπωσδήποτε κάτι θα αλλάξει στο αρχικό ύψος, είτε στο κόκκαλο είτε στο ξύλο …
όμως για το άλλα θέμα που αναφέρεις
νομίζω ότι είναι αρκετά δόκιμη η τεχνική, άλλωστε υπάρχουν και ειδικά εργαλεία
αν δεν σου αρέσει η ιδέα να τρίβεις πάνω στο καπάκι, μπορείς να μεταφέρεις την καμπύλη σε κάποιο άλλο υλικό και να χρησιμοποιήσεις εκείνο για οδηγό…
Αγαπητέ mih7mit5,
νομίζω ότι δόθηκε απάντηση στο θέμα που σε απασχολεί.
Είναι αυτή η απάντηση που δόθηκε από τον γράφοντα παλαιότερα. Απλώς θα πρέπει αρχικά να δοθεί στον καβαλάρη η κλίση με την ράσπα χονδρικά και μετά η τελική εφαρμογή θα γίνει με το γυαλόχαρτο κλπ.
Υπάρχει και η πιο μαζικής παραγωγής τεχνική, κατά την οποία φτιάχνεις ένα πρότυπο που να ταιριάζει με την κλίση του καπακιού που εσύ επιθυμείς, και μετά χρησιμοποιώντας το ρούτερ, μπορείς να φτιάξεις εκατοντάδες καβαλάρηδες σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Βέβαια αυτό αφορά ένα ελάχιστο τμήμα της σχηματοποίησης του καβαλάρη, δηλαδή αυτό της προσαρμογής του στο καπάκι. Για να μορφοποιήσεις το αρχικό ξύλο και να προκύψει καβαλάρης όπως αντιλαμβάνεσαι, υπάρχουν και άλλα στάδια κατασκευής που κάθε ένα έχει τη δική του τεχνική.
Αυτή είναι και η ουσία της χειροποίητης κατασκευής των οργάνων.
Να φτιάχνουμε όργανα με τεχνικές όχι μαζικής κατασκευής αλλά προσωποποιημένες.
Ανάλογα με το ξύλο καπακιού που θα χρησιμοποιήσουμε, αλλά και ανάλογα αν πρόκειται για τρίχορδο ή τετράχορδο όργανο, αναλόγως του εάν θα έχει μικρό ή μεγαλύτερο πλάτος καπακιού θα του δώσουμε και την αντίστοιχη κλίση (καμπύλωμα), άρα θα χρειαστεί και διαφορετική κλίση καβαλάρη άρα διαφορετικός καβαλάρης.
Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, θα συμφωνήσω με τον Μάνο, προσθέτοντας ότι στην αναλογία αυτή μπορούμε να '‘παίξουμε’’ με το ύψος του κόκαλου, δίνοντας την προσωπική μας αίσθηση στον τελικό αισθητικό αποτέλεσμα στον καβαλάρη.
Φίλε μου mih7mit5.Απάντησαν και ο Μάνοε,και ο Κώστας και με κάλυψαν πλήρως.Απλά θα προσθέσω,να μην υποτιμούμε την τεχνική του τριψίματος πάνω στο καπάκι.Τα καλά κουστούμια ράβονται πάνω στο σώμα του πελάτη.Και στα φασών ακόμα γίνονται μικρομετατροπές από την μοδίστρα ή τον ράφτη για να “κάτσει” ,καλά επάνω στο σώμα.Ότι κλίση και να έχεις δώσει από πριν,μικροδιαφορές στην καμπύλη,ή στην τάση πάντα θα υπάρχουν.Αν μιλάμε για όργανο με απαιτήσεις,για να κάτσει “κουστουμιά” που λέμε ο καβαλάρης,η προσαρμογή γίνεται πάντα στο ίδιο το καπάκι.
Είναι θέμα μόνο αισθητικής ή και ήχου; Θεωρώ πως η ποσότητα του κοκκάλου που βρίσκεται πάνω απο το ξύλο, δηλαδή η αναλογία ύψους αλλά και όγκου κοκκάλου/ξύλου είναι αδύνατον να μην καθορίζει κάποια απο τα στοιχεία του ήχου που τελικά παίρνουμε ως αποτέλσμα.
Δεν μένει παρά να πειραματιστείς!!