Δάσκαλοι μπουζουκιού Αθήνα

Καλησπέρα ρεμπετόφιλοι. Για πείτε κανέναν δάσκαλο τρίχορδου εδώ Αθήνα. Έχετε να προτείνετε κάποιον;;

Υπάρχουν πολλοί, αλλά καλό είναι να διευκρινίσεις ρεπερτόριο, επίπεδο, περιοχή, βαλάντιο, ώστε να γίνει καλύτερη επιλογή.

Καλησπέρα φίλε Νίκο!

Το ρεπερτόριο που παίζω ας πούμε, είναι κυρίως ρεμπέτικο και Θανάσης Παπακωνσταντίνου.
Δεν είμαι εντελώς αρχάριος δηλαδή, απλά δεν έχω γνώσεις θεωρίας. Σίγουρα ξέρω νότες και κάποιες κλίμακες- δρόμους, αλλά μέχρι εκεί.

Θα θελα παραπάνω να αποκτήσω θεωρητική κατάρτιση.

Η περιοχή δεν ξέρω αν παίζει κάποιο ρόλο. Εννοώ μετακινούμαι εύκολα. Αθήνα ναι μεν, αλλά βολευόμαστε αν είναι εφικτό.

Στα μαθήματα που κάνω τώρα δίνω 30 την ώρα. Πιο κάτω ιδανικά.

Παικτικά μ’ αρέσει ο Ευγένιος Χαλίλ. Έχει κανείς κάποια πληροφορία;

Τον προτείνω ανεπιφύλακτα!

1 «Μου αρέσει»

Νίκο έχεις μήπως τηλ του;; Σ’ευχαριστώ που απαντάς πάντα!

1 «Μου αρέσει»

Έχω ένα πολύ παλιό κινητό που δεν ξέρω αν ισχύει, έτσι κι αλλιώς θα τον ρωτούσα πριν το δώσω. Του έστειλα στο φβ και περιμένω απάντηση. Φαντάζομαι μπορείς να του στείλεις και εκεί αν θες.

Α σ’ευχαριστώ πολύ! Δεν έχω φβ δυστυχώς. Αλλά του χα στείλει στο messenger και δεν το χει δει.

Αν σου απαντήσει πες το μου σε προσωπικό μήνυμα.

Καλό βράδυ!!

Υ.γ. όποιος έχει κι άλλον δάσκαλο στο μυαλό του να μου πει!

1 «Μου αρέσει»

Επίσης πολύ καλός δάσκαλος, είναι ο Σπύρος Γκούμας, ο οποίος έχει άριστη μεταδοτικότητα , και πιάνει το νήμα από την αρχή αρχή. Συστήνω ανεπιφύλακτα, ειδικά αν σκέφτεσαι να εντρυφήσεις στο ρεμπέτικο.

4 «Μου αρέσει»

Χαίρετε. Προσωπικώς, διδάσκω τρίχορδο μπουζούκι. Έχοντας αποκτήσει πολυετή επικοινωνιακή εμπειρία στην συναναστροφή με τους μαθητές πιστεύω πως ο/η εκάστοτε μαθητής-ια αποτελεί μία μοναδική προσωπικότητα. Για τον λόγο αυτό, προσαρμόζω την μέθοδο διδασκαλίας ανάλογα την ιδιοσυγκρασία του/της οποιουδήποτε μαθητή-ιας, καθιστώντας το μάθημα μία διαδικασία αναψυχής. Στοιχεία επικοινωνίας: e-mail: fergadis.m@gmail.com, Τηλέφωνο: 6947490853

1 «Μου αρέσει»

Τι υπάρχει στον Θανάση που κάνει τα τραγούδια του άλλοτε να θυμίζουν ρεμπέτικο, άλλοτε παραδοσιακό, τη στιγμή που σαφώς δεν πρόκειται για ξεκάθαρες μιμήσεις;

Νομίζω Ρωμανέ ότι δάσκαλος που «να πιάνει το νήμα από την αρχή αρχή» είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι. (Εδώ που τα λέμε, αυτό χρειάζεται ο καθένας που ψάχνει δάσκαλο…) Ακόμη κι αν το πιάσεις από την αρχή αρχή μεν, αλλά χωρίς ποτέ να καταλήξεις στον Θανάση, παρά μόνο στους κλασικούς ρεμπετοσυνθέτες, θα έχεις λάβει όλη τη βοήθεια που μάλλον χρειάζεσαι: τα τραγούδια του (κάθε) Θανάση ξαφνικά δε θα χρειάζονται πλέον δάσκαλο, θα σου βγουν τόσο αβίαστα όσο ένα άγνωστο καινούργιο κείμενο σε γνωστή σου ξένη γλώσσα.

Για τον Γκούμα έχω ακούσει πολύ καλά λόγια, τα οποία μπορείς ν’ ακούσεις κι εσύ ψαχουλεύοντας λίγο το φόρουμ, αλλά προσωπική εμπειρία δεν έχω. Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια και για άλλους. Δε θα διαφημίσω κανέναν, όχι μόνο για τους προφανείς λόγους (δεν είμαστε διαφημιστικό σάιτ!) αλλά και γιατί άλλος είναι ο σκοπός του ποστ μου:

Προσπάθησε, με διαβάσματα από το φόρουμ ή από όπου αλλού, με συζητήσεις, με ακροάσεις μουσικής, με δοκιμές στο όργανο, να προσδιορίσεις όσο γίνεται στενά αυτό που χρειάζεσαι, κει που αδρομερώς το περιγράφεις ως «μ’ αρέσουν τα τάδε και θα ήθελα και λίγη θεωρητική κατάρτιση», και ψάξε ποιος δάσκαλος προσφέρει ακριβώς αυτό. Θα γλιτώσεις χρόνο και πολλά άλλα σε σχέση με το να πήγαινες σε τυχόν δασκάλους που «γενικά» μπορεί να είναι εξαιρετικοί, μεθοδικοί, μεταδοτικοί κλπ., αλλά ειδικότερα παρέχουν κάτι διαφορετικό από αυτό που ζητάς.

Καλή τύχη, κι εδώ είμαστε! :slight_smile:

7 «Μου αρέσει»

Καλησπέρα στην παρέα! Δεν θα ήταν χρησιμο να γινόταν μια λιστα με τους δασκάλους και την περιοχη του καθενός (όπως υπαρχει και για τους οργανοποιους) ετσι ωστε να υπαρχει ενας οδηγός για καθε ενδιαφερόμενο;

3 «Μου αρέσει»

Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός, σχεδόν κάθε μπουζουξής ή κιθαριστας κάνει και μαθήματα.

2 «Μου αρέσει»

Γειά σου Βασίλη, καλά το λες αλλά όπως και οι οργανοποιοί έτσι κα πολλοί δασκάλοι μποροί να θέλουν να αναφερθούν ή να μην αναφερθούν (σε μορφή επίσημης λίστας), αλλά όπως και να έχει η δουλειά που έχει κάνει ο συνονόματος μου στην λιστα οργανοποιών είναι τεράστια δουλειά… θέλει επικοινωνία με όλους να ρωτήσεις αν επιθυμούν να δώσουν στοιχεία επικοινωνίας και άλλα πολλά.
Κάθε δάσκαλος μπορεί να έχει εδώ μέσα το νήμα του, μπορεί κάποιος να το ξεκινήσει που θέλει να μάθει πληροφορίες ή κάποιος που έχει εμπειρία και θέλει να τον αναφέρει.
Επίσης με μια αναζήτηση στο search του φόρουμ βγαίνουν πολλά ονόματα και αρκετά νήματα με την αναζήτηση δασκάλων.
Οπότε θεωρώ ότι ένας αρχάριος που θα ψάξει για αγορά οργάνου ή επιλογή δασκάλου, με λίγη προσεκτική ανάγνωση εδώ μέσα έχει πολλές πιθανότητες να επιλέξει σωστά.
Ουσιαστικά αυτό είναι και ένα απο τα μεγάλα καλά του φόρουμ να βοηθάει τα μέλη και τους αναγνώστες να κάνουν όσο το δυνατόν καλύτερες επιλογές.

2 «Μου αρέσει»

Ρωμανέ, υπάρχει και το ΥΤ. Υποθέτω πως όσοι ανεβάζουν εκεί τζάμπα μαθήματα θα κάνουν και πραγματικά μαθήματα. Σέρφαρε λίγο να δεις ποιοι σου κάνουν, και αν είναι Αθήνα. Προσπάθησε από τον καθένα να πάρεις πλήρες δείγμα, δηλαδή και πώς δείχνει κομμάτια, και πώς δείχνει θεωρία (δρόμους, ρυθμούς, συγχορδίες…), και πώς δείχνει τεχνικές (δαχτυλισμούς, πενιές, στάση και κράτημα, και άλλα ειδικότερα όπως τρίλιες κλπ.). Πιθανόν κάποιος εκεί να είναι ο άνθρωπός σου.

Εδώ κοίταξες;

1 «Μου αρέσει»

Είναι πολύ σωστή η σύνδεση που κάνεις και έχω από καιρό σκεφτεί ότι κάποια στιγμή πρέπει να γίνει η μουσικολογική ανάλυση για να αποτυπωθεί αυτή η σχέση της μουσικής του Παπακωνσταντίνου με τα ρεμπέτικα και τα παραδοσιακά εντελώς ξεκάθαρα πια. Αν έπρεπε να μαντέψω έτσι στα γρήγορα θα έλεγα η χρησιμοποίηση των δρόμων ή των μακαμιών που απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό από της σύγχρονη δημιουργία. Μέχρι και στον διεστραμένο μακρινό (αλλά εντελώς εξ αίμαστος) ξάδερφο των ρεμπέτικων και τον παραδοσιακών, στα σκυλάδικα δλδ, η χρήση των δρόμων έχει -σε μεγάλο βαθμό- περιοριστεί στον ματζόρε τον μινόρε και τον ουσάκ και η χρήση τους γίνεται συνήθως μονοδιάστατα: ένας δρόμος=ένα κομμάτι. Στο “έντεχνο” σχεδόν αγνοήθηκαν εντελώς. Από την άλλη στα κομμάτια του Θανάση φαίνεται ξεκάθαρη χρήση των δρόμων και με μεγαλύτερη πολυπλοκότητα. Τα παραδείγματα είναι πολλά και φαντάζομαι εύκολο να επιβεβαιωθούν ή να διαψευστούν οι σκέψεις μου μιας και οι μουσικοί που παίζουν στις ηχογραφήσεις είναι ακόμα πολύ ενεργοί και θα μπορούσαν να μας λύσουν τις απορίες πολύ εύκολα. Επιπλέον, συνεργάτες-οραγνοπαίχτες του Παπακωνσταντίνου επειδεικνύουν παρόμοια στοιχεία και λογική στις δικές τους προσωπικές συνθέσεις, όπως πχ του Μυστακίδη και του Σιώτα. Καταλληλότερος βέβαια να τα απαντήσει αυτά είναι ο ίδιος ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Επίσης να προσθέσω ότι η περίπτωση του Θανάση είναι μεν πολύ χαρκατηριστική αλλά σε καμία περίπτωση μοναδική, παρόμοια σχέση νομίζω μπορεί να εντοπιστεί και στην μουσική του Νίκου Παπαζογλου, του Λυδάκη, ή του Κραουνάκη του Δεληβοριά ή νεότερων όπως ο Νίκος Χαλβατζής και ο Θέμος Σκανδάμης που ενώ οι ενορχηστρωτικές τους επιλογές (λιγότερο του Παπαζογλου) δίνουν άλλο χρώμα από το ρεμπέτικο η σχέση παρ’ όλα αυτά είναι εκεί. Πόσο μάλλον σε περιπτώσεις που η ενορχήστρωση είναι αυτή της λαικής ορχήστρας (το πολύ πολύ ένα ακορντεόν κι ένα κοντραμπάσο) όπως στου Χειμερινούς Κολυμβητές και στις προσωπικές δουλειές του Ισίδωρου Παπαδάμου, στις Μικρές Περιπλανήσεις, στον Γιάννη Εμανουηλίδη κτλ.

1 «Μου αρέσει»